Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Mooie set gekocht voor mijn gtr 1000
full
 
Ik heb hem in de openingspost gezet mercedesrijder!

Dat ding heb je dan al een tijdje! Wat kostte de motor nieuw eigenlijk destijds?
Hoeveel km staat er nu op?

De mijne pruttelt nog lekker verder, afgelopen weekend weer ingezet om tijdens het fotograferen van een bruiloft snel door Utrecht te kunnen crossen, perfect! Inmiddels 12500 km gemaakt na aanschaf, en de laatste 8000 km geen problemen meer gehad op een vastzittende achterrem na, wat zo verholpen was met een revisie van de remklauw.
 
Hoi,
ja ik heb hem nu dus 19 jaar, ik heb er toen 23000 gulden voor betaald , heb er toen een grijze gtr1000concours uit 86 op in geruild , dat was eigenlijk op een nieuwerode maar die reed ik na 3 maanden total loss , dus toen de groene.
Mijn gtr heeft pas 45000km gelopen en de bulk daarvan zijn er de eerste 4 jaar op gezet met woonerf verkeer.
moet eerlijk zeggen dat ik hem een beetje verwaarloosd heb , waardoor de tank was doorgeroest, ook het uitlaat systeem is aan zijn einde , ik hadden ooit al eens de balanspijp gelast , maar nu ga ik deze rvs set erop zetten en een "nieuwe standaard", de oude was ook al eens gelast maar eigenlijk niet goed waardoor het op de bok zetten te zwaar gaat.

morgen hoop ik er weer op te kunnen rijden, ik zal dan ook een foto plaatsen met de " nieuwe"rvs bochten en dempers , ben zelf heel benieuwd naar het geluid.

vriendelijke groet , Bob
 
Ik meld me hier ook maar even. Ik heb sinds zaterdag een GTR 1000.

Nog wat achtergrondinformatie, ik rijd nu zo'n 26 jaar motor. En sinds een aantal jaren knap ik ook af en toe een motor op. Dat is begonnen toen ik na 15 jaar of zo mijn eerste motor (een Honda cb 900 bol d'or) kon terugkopen. Deze heb ik toen opgeknapt en daarna nog een aan bol d'ors van de sloop gered en opgeknapt. Momenteel ben ik met een Moto Guzzi v50 in polizia municipale uitvoering bezig.

Ik wissel nogal eens van motor dus het lijstje is lang aan te worden. Na de bol d'or heb ik o.a. gereden op 2 Ducati's een enkele Suzuki (GSX 1100 f (2 keer)) en een hoop Honda's. O.a VFR, Varadero, CBX 750f en 4 keer een CBR 1000 f. En één keer heb ik de fout gemaakt een BMW te kopen.
Momenteel staat er ook een schitterende Guzzi California 1100 in de garage maar die gaat in de verkoop. Met mijn bijna 2 meter pas ik daar toch niet zo goed op.

Groetjes, Erik
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je gtr rijdt. Op pagina 1 van dit deel staan diverse technische uitleg van de gtr.

Overwegend gemaakt door Ton Bruekers (rip), verzameld door mij en door Woudschim herschreven.

Succes met dit monster.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je gtr rijdt. Op pagina 1 van dit deel staan diverse technische uitleg van de gtr.

Overwegend gemaakt door Ton Bruekers (rip), verzameld door mij en door Woudschim herschreven.

Succes met dit monster.


Hoezo technische uitleg. Ze gaan toch nooit stuk.....
 
Ik rijd er nu woon-werk mee en ik heb nog geen tijd gehad om hem eens goed te bekijken met de kappen er af en zo maar een paar kleine dingen zijn me al opgevallen.
Hij loopt nog wat onregelmatig laag in de toeren. De accu is niet die voor een GTR en zit wat houtje touwtje vast. De voorrem is nog wat sponzig en moet ik nog een keer ontluchten en de achterrrem loopt aan. Dus die moet ik ook nog even gangbaar maken. Niet dat ik die veel gebruik maar hij moet het wel doen. Bij een vorige motor liep die ook aan en dan had nare stops tot gevolg.
Verder doet ie het goed. Hij doet me vooral aan mijn ouwe Goldwing denken. Alleen is dit een wat snellere variant.
 
Nice!

Vergeet niet de CDI om te leiden zodat de massa direct naar de accu gaat. In combinatie met een carbsynchronisatie moet kan hij dan netjes 900 toeren stationair lopen.
 
Nice!

Vergeet niet de CDI om te leiden zodat de massa direct naar de accu gaat. In combinatie met een carbsynchronisatie moet kan hij dan netjes 900 toeren stationair lopen.

Ik denk dat de CDI al omgeleid is. Ik heb een extra kabel aan de accu die ik nog niet thuis kon brengen omdat die onder de tank verdwijnt en ik geen zin had om een volle tank op te tillen. Carbs zouden gesynchroniseerd zijn voordat ik hem kreeg. Hopelijk morgen een beetje tijd om het eens uit te zoeken. Hij loopt ook niet alleen stationair rommelig, ook tijdens het rijden. Ik mis nu ook vermogen ten opzichte van de eerste 200 km. Ik denk eerder aan een rubber los en valse lucht of zoiets.
 
Dan inderdaad even checken op valse lucht idd!

De cdi zit boven heet achterwiel trouwens, dus ik denk dat de stroomdraad ergens anders naartoe gaat.
 
Dan zal dat niet de CDi zijn inderdaad. Morgen gaat de motor naar mijn motorzaak. Ik heb er zelf momenteel nauwelijks tijd voor en ik heb de laatste tijd mijn motorzaak teveel voor advies gebruikt en het dan zelf gedaan dat hij nu wel weer aan de beurt is om weer eens wat aan mij te verdienen.

Ik heb bij mijn motor een aardige vracht onderdelen plus een compleet blok gekregen. Dat blok ligt in de weg en wil ik demonteren. Welke onderdelen zijn aan te raden om te houden? startkoppeling weet ik al.
 
Sinds gisteren ook de eigenaar van een GTR 1000, eentje uit 2001. Vandaag de eerste 150km op de klok gezet. Een viercilinder rijdt toch wel wat anders dan de één en twee pitters die ik vroeger reed. Erg soepel allemaal.

Behalve één ding, dat is de koppeling. Die gaat erg zwaar, gisteren met proefrijden niet zo gemerkt maar vandaag dus wel. Klopt het dat de koppeling wag zwaarder gaat dan bij lichtere fietsen en is het een kwestie van wennen of moet ik hier mee bezig?
 
Die hoort gewoon licht te zijn. De koppeling is hydraulisch, dus het kan gewoon oude vloeistof zijn, ik zou zeker met die oude dingen de koppelingscilinder (slave) schoonmaken en een nieuwe pakking daar inzetten, is een heel makkelijk klusje en gelijk een goede gelegenheid om het systeem gronding schoon te maken.
 
Gisteren berichtje van mijn motorzaak gehad. Er stroomt benzine in 1 van de cilinders dus die deed niet meer lekker mee. Altijd jammer als je een motor gekocht hebt en hij meteen onderhoud nodig heeft. Dat lag niet in de planning. Met een beetje pech ben ik hem tot eind volgende week kwijt. Kan ik met de auto naar het werk :(
 
Zeker niet leuk. Had laatst een of andere veer in de koppeling kapot. Onderdelen niet leverbaar: bijna 4 weken geduurd!
 
Vandaag maar eens begonnen met de demontage van mijn losse blok. Koppeling is er nu uit. Net als dynamo en startmotor. Startkoppeling nog niet, zover ben ik nog niet gekomen. Ik ga er af halen wat eventueel nog bruikbaar is en de moeite om te bewaren. De rest gaat naar het oud ijzer.
Als iemand nog iets nodig heeft dan laat maar weten.
 
Ik rijd er nu woon-werk mee en ik heb nog geen tijd gehad om hem eens goed te bekijken met de kappen er af en zo maar een paar kleine dingen zijn me al opgevallen.
Hij loopt nog wat onregelmatig laag in de toeren. De accu is niet die voor een GTR en zit wat houtje touwtje vast. De voorrem is nog wat sponzig en moet ik nog een keer ontluchten en de achterrrem loopt aan. Dus die moet ik ook nog even gangbaar maken. Niet dat ik die veel gebruik maar hij moet het wel doen. Bij een vorige motor liep die ook aan en dan had nare stops tot gevolg.
Verder doet ie het goed. Hij doet me vooral aan mijn ouwe Goldwing denken. Alleen is dit een wat snellere variant.

Het lijstje wordt weer wat langer. Mijn motorzaak heeft de carbs van revisiesetjes voorzien en nu loopt hij weer goed. Maar ze constateerden ook een kromme remschijf linksvoor en lekkende voorvorkkeerringen. I.p.v een probleemloze wintermotor begint het toch een prijzige fiets te worden voordat ie helemaal goed is. 😡😡
 
Bekend verhaal Erik, toen ik de mijne kocht bleek er ook steeds wat mis mee te zijn.
Ik heb het allemaal uiteindelijk gerepareerd en heb nu een hele fijne en probleemloze motor. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan