Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Ik weet het nog niet. De kans wordt nu wel groter dat ik hem wegdoe. Ik heb hem gekocht om probleemloos de winter mee door te komen. Niet om raparerend de winter door te komen. Het lijstje is wat lang en zowel voorrem als achterrem en keerringen zijn geen zaken die je kunt uitstellen. Die zijn nogal wezenlijk voor je veiligheid. Baal hier wel een tikje van. Ben weer eens te goed van vertrouwen geweest.
 
Zonde.. :/

Aan de andere kant, een remschijf vervangen is redelijk makkelijk gedaan natuurlijk. Keerringen is wat anders.
Lastig! Zeker als je gewoon lekker wilt kunnen rijden. Aan de andere kant denk ik dat je voor het geld dat een GTR kost gewoon geen motorfiets zonder onderhoud hebt. Die dingen worden gewoon oud.
 
Laatst bewerkt:
Zonde.. :/

Aan de andere kant, een remschijf vervangen is redelijk makkelijk gedaan natuurlijk. Keerringen is wat anders.
Lastig! Zeker als je gewoon lekker wilt kunnen rijden. Aan de andere kant denk ik dat je voor het geld dat een GTR kost gewoon geen motorfiets zonder onderhoud hebt. Die dingen worden gewoon oud.

Remschijf wordt ook vervangen. Keerringen ook. Heb ik vanmiddag opgehaald. Achterrem krijg ik ook wel weer gangbaar. En ik weet ook wel dat een oudere motor onderhoud nodig heeft. Dat vind ik ook niet erg. Maar als je hem koopt met het verhaal "opgeknapt en klaar voor de winter" is dat wel erg ver van de werkelijkheid af. Had ie het er gewoon bijgezegd had ik hem ook wel gekocht maar dan had ik geweten waar ik aan toe was. Enige wat tot nu toe klopt is de nieuwe voorband. Die is nieuw,alleen niet in de goede maat. (120-70-18 ipv 110-80-18). De rest van zijn verhaal klopt van geen kanten.
Aan het lijstje kan ook nog rotzooi in de tank toegevoegd worden. Nu weet ik ook waarom ie met een volle tank afgeleverd is.

En het allerergste is nog wel dat ik nu voor de derde week met de auto naar het werk moet.
 
Laatst bewerkt:
Bleh, dat is mooi klote inderdaad! Ik hoop voor je dat dat alles is. Ik heb zelf helaas ook ondervonden hoe het is om een motor te kopen die niet was zoals geadverteerd. Eenmaal van een particulier, dat was gewoon weggegooid geld, en met mijn eigen GTR, maar dat werd allemaal netjes opgelost met de verkoper, maar ben er wel lang mee in de weer geweest.

Het zijn dan altijd van die lullige dingetjes, maar als je elke keer weer moet gaan sleutelen ben je het snel zat.
 
Hallo allemaal,

Gisteren deed mijn kilometer teller het ineens niet meer. Ik vermoed dat de kabel gebroken is, heb gelijk een nieuwe besteld maar wil graag weten of dit veel werk is. Moet de hele kuip eraf of niet?

Ik hoor het graag.
 
Hallo allemaal,

Gisteren deed mijn kilometer teller het ineens niet meer. Ik vermoed dat de kabel gebroken is, heb gelijk een nieuwe besteld maar wil graag weten of dit veel werk is. Moet de hele kuip eraf of niet?

Ik hoor het graag.

Ik zou eerst proberen het vermoeden bevestigd te krijgen voordat je een nieuwe kabel koopt. Bij mij was een wormwieltje versleten en dus niet de kabel gebroken. Hoe het bij de GTR zit weet ik niet maar mocht het toch wat anders zijn dan je kabel dan heb ik nog een gebruikt dashboard liggen.
 
Erik,

Daar heb je gelijk in, niet aan gedacht. De kabel heb ik al besteld, kan de motor eigenlijk niet missen dus wou zo snel mogelijk alles weer in orde hebben. Passeer te veel traject controles om te veel risico te nemen.

Maat hou je aanbod wel in gedachte.
 
Wolfsdream: kijk eens of je tellerkabel nog wel vast zit in de behuizing. Heb dat ook al meerdere keren gehad. Is een heel gepeuter om weer goed te krijgen en het demonteren van je kuip is dan de beste optie om de kabel weer goed vast te zetten.
Als dat vastzit en je de kabel bij het wiel loshaalt zie je gauw genoeg of de kabel gebroken is..
 
Aan de wielzijde zit de kabel met een soort van vork in de aandrijving.
Deze wil ook nog wel eens afbreken, in dat geval moet de aandrijver er ook even af om schoon te kloppen (in verticale toestand).

Zelf heb een vraagje voor de elektrische techneuten, mijn toerenteller geeft sinds gisteren een hoger toerental aan dan dat de motor werkelijk loopt.
Stationair geeft de meter zo'n 2.000 toeren aan en als je begint te rijden gemiddeld 2.000 tot 2.500 te veel.
Wie herkend dit en weet waar de oorzaak moet worden gezocht??

Bij voorbaat enz..
 
Aan de wielzijde zit de kabel met een soort van vork in de aandrijving.
Deze wil ook nog wel eens afbreken, in dat geval moet de aandrijver er ook even af om schoon te kloppen (in verticale toestand).

Zelf heb een vraagje voor de elektrische techneuten, mijn toerenteller geeft sinds gisteren een hoger toerental aan dan dat de motor werkelijk loopt.
Stationair geeft de meter zo'n 2.000 toeren aan en als je begint te rijden gemiddeld 2.000 tot 2.500 te veel.
Wie herkend dit en weet waar de oorzaak moet worden gezocht??

Bij voorbaat enz..

Geen idee, het lijkt op een kapotter toerenteller maar dat is een beetje flauw natuurlijk.
Zoals in een vorige reactie al aangegeven: indien nodig heb ik nog een dashboard liggen.
 
Vandaag bij Ghia in Oss een goede remschijf opgehaald en vanavond begonnen met vervangen van de remschijf en de vorkkeerringen. En daarbij kwam ik twee setjes totaal versleten remblokjes tegen. Dis die vernieuw ik ook maar meteen. Zit er zelfs over te denken om de voorremmen ook maar helemaal te reviseren en er met staal omvlochten remleidingen op te zetten. Als ik dan toch bezig ben kan het maar beter helemaal goed gebeuren.
Ik twijfel onderhand wel ernstig aan de sleutelvaardigheden van de vorige eigenaar.
 
Vandaag bij Ghia in Oss een goede remschijf opgehaald en vanavond begonnen met vervangen van de remschijf en de vorkkeerringen. En daarbij kwam ik twee setjes totaal versleten remblokjes tegen. Dis die vernieuw ik ook maar meteen. Zit er zelfs over te denken om de voorremmen ook maar helemaal te reviseren en er met staal omvlochten remleidingen op te zetten. Als ik dan toch bezig ben kan het maar beter helemaal goed gebeuren.
Ik twijfel onderhand wel ernstig aan de sleutelvaardigheden van de vorige eigenaar.

Ik volg je reparatie/restauratie klus en jouw gtr was op het oog "APK proof", maar iemand moet zich toch gaan schamen om een dergelijke motor als rijdbaar aan te bieden. '(
 
Ik heb daarna geen contact meer opgenomen. Ik zie daar niet zoveel zin in. Maar hij had mij wel het eerlijke verhaal kunnen vertellen. Het zijn dingen die bij wist. Hij had er ook geen nieuwe remblokken op hoeven zetten maar wel kunnen vertellen dat de huidige vrijwel op zijn.

Ik snap het ook gewoon niet. Waarom wel een nieuwe voorband erop zetten maar niet de muurvaste achterrem reviseren? Het klinkt allemaal zo half-half.

Nu ben ik er financieel niet veel bij ingeschoten omdat het hier een ruil betrof met maar een paar honderd euro bijbetaling.

Maar die motor die hij van mij overgenomen heeft staat inmiddels ook te koop met de vermelding dat er veel aan vervangen is en dat je er de komende tijd probleemloos op kan rijden. En ik vraag me echt af of dat zo is.
 
Vandaag mijn kilometer kabel ontvangen en ik moet toegeven, het ging allemal vrij soepel. Binnen 15 minuten zat de nieuwe kabel eronder en werkt alles weer :) :)

Dus ik kan weer :] zonder al te bang te zijn voor boetes omdat ik ietsjes te hard rij.
 
Hoi
Ben nieuw hier en trotse eigenaar van ....... jawel kawasaki gtr 1000 met zijspan.
De gtr heeft 39000km .(foto volgt) Het volgende staat te gebeuren . Alle vloeistoffen vervangen , filters ,
kleppen stellen en de carburateur afstellen . IK heb ook nog een donor gtr met 41000 km of ms voor opmaaak . Bijden zijn ze van het 1997.Nu is het enkel wachten op vrije tijd . Verder heb ik nog een marauder 800 waar ik ooit een zijspan heb aangebouwd . Het is leuk om via jullie zoveel info te vinden over de gtr . Oja ik ben plopke en voor de vrienden plop . Gr aan allen
 
Nice! Lage km-stand ook! Ben benieuwd naar foto's!

Erik, balen man. Ik herken me heel erg in je verhaal. Ik zou zeggen, gelijk maar alles doen, dan weet je zeker dat het in orde is.

Ik heb destijds het volgende moeten doen:

- benzinekraan vervangen
- remschijven vervangen
- remklauwen reviseren
- voorvorkkeeringen vervangen + olie, direct progressieve veren erin gestopt
- electronica nagelopen, ik had een lekstroom doordat de vorige eigenaar iets mysterieus heeft ingebouwd.
- Lekke achterschokbreker vervangen
- Balhoofd goed gesteld
- Schakelaar van de ventilator vervangen
- koppelingscilinder op het blok van binnen schoongemaakt
- nieuwe accu daardoor
- massa van de CDI direct aan de accu gehangen
- carburateurs ultrasoon gereinigd
- en natuurlijk gewoon een grote beurt, vloeistoffen/bougies etc.

Dat was ook een "probleemloze motor zonder werk". Ik heb het idee dat bij een GTR nog wel eens wordt gedacht: "oersterke machine, dus dat onderhoud hoeft niet zo nauw. Maar is natuurlijk een probleemloos ding als je er goed mee omgaat (zoals met de meeste motoren)
 
Zo, vandaag de keerringen vervangen en de remblokken voor ook maar vervangen. Wilde vanavond alles weer in elkaar zetten maar behalve allerlei mankementen vindt de GTR zelf mij ook niet aardig. Hij maakt overal een gevecht van. Vanavond een kwartier naar de vooras gezocht die kwijt was. Geen bout gaat er zomaar in geen remblok valt in 1 keer op zijn plek. En dat terwijl ik toch echt goed voor hem aan het zorgen ben. Zou hij in de gaten hebben dat ik stiekum voor een FJR aan het kijken ben?
Anyway, morgen maar weer verder en hopelijk dan vrijdag weer op de motor naar het werk.
 
Nou, hij zou nu klaar moeten zijn. Vanavond weer alles gemonteerd en bij de remmen nog het nodige tegengekomen. Een overvloed aan remvloeistof bijvoorbeeld. Het was een gevecht maar hij is klaar. Morgen ermee naar het werk.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om de motor die ik de GTR op ingeruild heb. Die is nu door dezelfde gozer weer bedrijfsklaar gemaakt en staat nu ook weer te koop als een motor waar je voorlopig geen onderhoud aan hebt. Maar als die net zo opgeknapt is als de mijne...........
 
full

full

full

full


Bij deze :] :t *D
 
Laatst bewerkt:
Mooi span!!
Mooie kleur ook.

Vandaag heen en weer naar mijn werk geweest met de GTR. Hij loopt nu echt supersoepel.
Maar natuurlijk ging er wat mis. Op te terugweg reed ik volgens de teller ineens 0 km per uur. Terwijl ik gewoon een vrachtwagen aan het inhalen was. Snelheidsmeter stuk. Morgen even kijken wat het precies is. Kabelbreuk gok ik.
Maar goed, ik ben al lang blij dat ik weer op de motor naar het werk kan.
 
Aw,, jammer.

Doet je snelheidsmeter het alweer Erik?

De mijne staat inmiddels al een tijd stil, ik heb de accu er maar uitgehaald en aan de lader gehangen. Ik heb de laatste tijd geen enkele noodzaak om de motor te pakken en het weer is er ook niet echt naar om een ritje voor de fun te gaan maken.

Ben ik gewoon een mooiweerrijder geworden, vroeger reed ik het hele jaar door.
 
Nog niet. Het was een kabelbreuk. Nieuwe is nog niet binnen.

Ben wel actief naar een FJR aan het kijken.
 
dit forum eens doorgespit jullie zijn net zo gek als wij met onze pans,geeft niks zit een hoop lol bij en waardering voor elkaar.misschien stap ik nog eens over mooie machine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan