Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Prachtige plaatjes *O* *O*

Hier een linkje naar ons avontuur vorige maand.
Helaas wel pech gehad met de v strom (radiator lek :/ ) waardoor we niet echt zo noordelijk zijn gekomen als we gewild hadden...
Blijft er nog iets over voor de bucket list O-)

 
Uitzicht Dalsnibba
[afbeelding]
full

Fotomodel!! :+
 
Misschien is het al eerder ter sprake gekomen, ik heb niet alle pagina's doorgenomen...

Ik ben nu in Noorwegen (met de auto) en kom af en toe door een tunnel waarbij er een bord staat dat ie verboden is voor motoren...
Na dat bord geen ruimte om te keren of een andere kant op te gaan...

1: Houdt de Motornavigatie hier wel rekening mee?
2: Waarom zijn ze verboden voor motoren?
3: Wat moet je als motorrijder doen als je zo'n bord tegenkomt? Keren gaat niet(altijd), doorrijden mag niet...

Ben benieuwd naar de antwoorden/ervaringen.. alvast dank.
 
Ik heb toch redelijk wat Noorse kilometers achter de rug maar ik heb eigenlijk nooit een tunnel gezien waar je me de motor niet doorheen mag. Misschien heb ik dan niet goed opgelet, maar als de doorgaande weg gewoon door die tunnel loopt zou ik niet weten waarom je er niet door zou mogen. Er zijn wel veel tunnel verboden voor fietsers, bedoel je dat bord niet?
 
Laatst bewerkt:
We zijn nu een stukje verder (nu in Alesund) en zijn sinds Bergen de borden uiteraard niet meer tegengekomen... MAAR beetje prutsen op Google maps leverde in ieder geval dit bord op :
Google Maps

Verboden voor motoren en tracktors... (of dit specifieke bord ook een tunnel ingaat weet ik niet..)
Zelfde bord ook boven de (2 a 3) tunnels gezien. Zonder tractor.
 
Geldt niet voor motoren, wel voor andere 2 wielers(brommers dus)
Stond als het goed is aldoor een onderbord.....huh... onder :P
 
Laatst bewerkt:
Vooruit, nog eentje dan...

[afbeelding]
We zijn kennelijk met stomheid geslagen door je mooie foto's. Heeft er niemand anders van de Noorwegengangers nog mooie verhalen en/of foto's?
Zelf ben ik dit jaar niet geweest. Misschien volgend jaar met mijn Honda Innova, kijken of ik een retourtje Noordkaap kan doen op 120 liter benzine. Tot nu toe dit soort trips soepel op BMW toermotoren gedaan.
 
Laatst bewerkt:
6500 km op 100 liter ??? Of ga je met de boot van naar Bergen ?


We zijn kennelijk met stomheid geslagen door je mooie foto's. Heeft er niemand anders van de Noorwegengangers nog mooie verhalen en/of foto's?
Zelf ben ik dit jaar niet geweest. Misschien volgend jaar met mijn Honda Innova, kijken of ik een retourtje Noordkaap kan doen op 100 liter benzine. Tot nu toe dit soort trips soepel op BMW toermotoren gedaan.
 
6500 km op 100 liter ??? Of ga je met de boot van naar Bergen ?
Nou, 100 liter is inderdaad een beetje optimistisch. Heb het inmiddels aangepast naar een meer reële 120 liter voor 7500 km. Nee, niet de boot naar Bergen, gewoon over de weg het hele stuk en hooguit de ferry Hirtshals-Langesund/Kristiansand.
 
Laatst bewerkt:
Met een gewone motorfiets, van zeg 1 op 20, dus best een hele zuinige, ben je nog altijd een dikke 300 liter kwijt. Met de mijne, en niet met treuzelgang gereden, gemiddeld 1 op 16, denk zo'n 350 liter.

Je hebt wel een wonderlijk machientje dus, of heeeeel veeeeel tijd om er te komen .





Nou, 100 liter is inderdaad een beetje optimistisch. Heb het inmiddels aangepast naar een meer reële 120 liter voor 7500 km. Nee, niet de boot naar Bergen, gewoon over de weg het hele stuk en hooguit de ferry Hirtshals-Langesund/Kristiansand.
 
Met een gewone motorfiets, van zeg 1 op 20, dus best een hele zuinige, ben je nog altijd een dikke 300 liter kwijt. Met de mijne, en niet met treuzelgang gereden, gemiddeld 1 op 16, denk zo'n 350 liter.

Je hebt wel een wonderlijk machientje dus, of heeeeel veeeeel tijd om er te komen .
Ik heb een wonderlijk machientje van de Honda CUB reeks waarvan er wereldwijd meer dan 70 miljoen van zijn gebouwd. Ik heb um nog niet zo lang maar tot nu toe verbruikt deze zeer weinig: . Dat ik er langer over doe als met een grote toermotor spreekt voor zich...

innova.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb je nu een Cub (= 50 cc) of een Innova (=125 cc) , die laatste is meen ik in Nederland niet op de markt gebracht
Het is een Honda ANF 125i Innova welke behoort tot de CUB (Cheap Urban Bike) serie:
klik
In Nederland is deze nooit via de officiële Honda kanalen geleverd. Een broertje hiervan is de momenteel wel leverbare Honda Wave 110i. Ik heb mijn Innova zelf geïmporteerd uit Duitsland en heb er tot nu toe best schik van.
 
Wel karakter hoor !
Zolang als je maar van de autosnelweg wegblijft zal het best goed gaan


Ja, en dat neem ik ook niemand kwalijk want zo iel ziet ie er wel uit. Ik heb me er ook al bij neergelegd dat je door minder dan 10% van de motorrijders wordt gegroet, "so be it".
Je kunt er de wereld mee rond. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan