Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Heeft iemand hier zelf al eens een "Oberon Clutch Slave Cylinder" gemonteerd? Zo ja; loopt er dan ook olie uit? En is het makkelijk zelf te doen? Waar op letten? Ben benieuwd!

Wat bedoel je precies met dat er olie uitloopt? Als je de Oberon gaat monteren dan moet al het olie worden vervangen en het systeem worden ontlucht. Ik heb trouwens nog een gloednieuwe in verpakking zittende Oberon Clutch Slave Cylinder te koop met bon voor de geïnteresseerde ;).
 
Wat bedoel je precies met dat er olie uitloopt? Als je de Oberon gaat monteren dan moet al het olie worden vervangen en het systeem worden ontlucht. Ik heb trouwens nog een gloednieuwe in verpakking zittende Oberon Clutch Slave Cylinder te koop met bon voor de geïnteresseerde ;).

Daar ging me het dus om! Wist niet of je de oude gewoon kon demonteren en de nieuwe kon monteren en klaar of dat er meer bij komt kijken. Ik heb zelf reeds een nieuwe liggen :) Welke olie is te adviseren?
 
Ik kan niet wachten. *O* *O*

Ah, de liefhebber in kwestie :W

Bij aankoop nog met lelijke hendels en kuipruit:
full


Smoke ruitje en gewoon blank alu hendels staat veel mooier.
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren in het bezit van een Aprilia RSV Mille uit 2000 *O* , rijd geweldig. Alleen van de rechter spiegel is het voetje volgens mij niet helemaal goed. Heeft er iemand een complete spiegel liggen? Met voet en bevestiging's materiaal? Deze neem ik graag over.

Groeten Mark
 
Laatst bewerkt:
Ah, de liefhebber in kwestie :W

Bij aankoop nog met lelijke hendels en kuipruit:
[afbeelding]

Smoke ruitje en gewoon blank alu hendels staat veel mooier.

Mooi apparaat idd. En helemaal mee eens. Weg met die lelijke geanodiceerde remhandels. Gewoon origineel staat perfect in plaats van die kitsch troep. Ik vind een origineel kuipruitje ook nog steeds het mooiste. Maar ja smaak is natuurlijk persoonlijk
 
Sinds gisteren ook in het bezit van een Rsv Mille uit 2002. Rijdt geweldig, maar helaas gisteren laten vallen door mijn schoonzus |( . Deuk in uitlaat en achterbrug, schade aan een kap en een lekke radiator. Radiator heb ik inmiddels gevonden, alleen welke kleur koelvloeistof moet erin? Dit staat niet duidelijk in de wphb.
 
Sinds gisteren ook in het bezit van een Rsv Mille uit 2002. Rijdt geweldig, maar helaas gisteren laten vallen door mijn schoonzus |( . Deuk in uitlaat en achterbrug, schade aan een kap en een lekke radiator. Radiator heb ik inmiddels gevonden, alleen welke kleur koelvloeistof moet erin? Dit staat niet duidelijk in de wphb.

Gefeliciteerd! Pff handig zo'n schoonzus. Hopelijk vind je snel nieuwe onderdelen.
 
Gisteren bezig geweest met het terug inbouwen van de voorvork (lekker keerring). Ook de kans aangegrepen om de ketting maar even te spannen en als het dan toch los is dan ff goed de plekken poetsen waar je meestal net niet bij kunt. Dus achterwiel eruit. Dan meteen ook even alles controleren. En toen voelde ik dus "speling" in de achterbrug:


Linkplate (driehoeksplaat) los gehaald, alles gecontroleerd en weer in elkaar gezet en op moment vastgezet. Hierna was de speling weg. Moet zeggen dat de 3 bouten wel redelijk makkelijk losdraaide, voelde zeker niet als de 50Nm waarmee ze nu weer vast zitten.
 
Gisteren bezig geweest met het terug inbouwen van de voorvork (lekker keerring). Ook de kans aangegrepen om de ketting maar even te spannen en als het dan toch los is dan ff goed de plekken poetsen waar je meestal net niet bij kunt. Dus achterwiel eruit. Dan meteen ook even alles controleren. En toen voelde ik dus "speling" in de achterbrug:


Linkplate (driehoeksplaat) los gehaald, alles gecontroleerd en weer in elkaar gezet en op moment vastgezet. Hierna was de speling weg. Moet zeggen dat de 3 bouten wel redelijk makkelijk losdraaide, voelde zeker niet als de 50Nm waarmee ze nu weer vast zitten.

Dat is apart , ik heb zo een 4 jaar terug , bij km stand 14000 de lagers vervangen , ook gelijk van die vul ringen er tussen gedaan en op moment gezet . Heb er nooit meer last van gehad , of iets gemerkt .

Wacht even , iets schiet me net te binnen , mijn moment sleutel heb ik een tijd terug weg gegooid omdat deze rare waardes gaf , misschien was die toen al stuk .
 
Klein vreugdedansje: zojuist een 2ehands koplamp kunnen bemachtigen voor €100! (Mille 2000) :) Was al lang op zoek maar het aanbod is zeer schaars. Dus binnenkort te koop: koplamp MET barst voor € 150,- ;)
 
Zitten er wel nieuwe zelf borgende moeren op en desnoods wat locktite?


Heb er toen bij fabory nieuwe gekocht en gemonteerd , denk zelf dat de flut bij de moment sleutel lag . Heb destijds ook een los wiel met de auto gehad doordat de moment sleutel niet goed was ! Uiteraard verdween deze in de kliko ( hbm rommel moet ik echt niet meer ).
 
Vraagje..

Ik rijd nu af en toe eens op de Duc 1098s van mijn pa en het valt me op dat daar de voetsteunen een stukje lager zitten. Aangezien ik redelijk lang ben is dit voor mij een heel bakkie comfortabeler (had ook niet verwacht dat de duc comfortabeler zou zitten dan mijn RSV..)

Nu zijn er natuurlijk instelbare setjes te koop en ik ben benieuwd of hier iemand is die daar ervaring mee heeft. Bijkomend voordeel zou dan gelijk kunnen zijn als het een setje is waar de rempomp aan gemonteerd kan worden, zodat ook het achterrem probleem gefixt wordt.

Ik ben totaal niet bekend met dit soort accessoires.. Iemand hier wel?
 
Thnx!

Iemand nog belang bij een titanium evo demper met kleine tuut? Heeft iets schade bij de hoek. Inclusief steun voor 125,-.
Hij is mij te luid.

Daarom ben ik op zoek naar een wat stillere demper. Hij loopt eigenlijk perfect op de standaard schoorsteen. Maar dat ding is zo lilluk...

Eventueel wil ik dus ook wel ruilen met bijbetaling van mijn kant.

Foto is te groot, dus linkje naar MP:

RSV Tuono uitlaat demper evo titanium + steun
€ 125,00
http://link.marktplaats.nl/m1181512...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons
 
Thnx!

Iemand nog belang bij een titanium evo demper met kleine tuut? Heeft iets schade bij de hoek. Inclusief steun voor 125,-.
Hij is mij te luid.

Daarom ben ik op zoek naar een wat stillere demper. Hij loopt eigenlijk perfect op de standaard schoorsteen. Maar dat ding is zo lilluk...

Eventueel wil ik dus ook wel ruilen met bijbetaling van mijn kant.

Foto is te groot, dus linkje naar MP:

RSV Tuono uitlaat demper evo titanium + steun
€ 125,00
http://link.marktplaats.nl/m1181512...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Niet weg doen! Is een hele goede demper. Ik heb die van mij opnieuw laten vullen met demping bij Star Twin motoren EN ze hebben een DB killer erbij gemaakt (voor mij voor op circuit) en dan is hij echt stil hoor. Voordeel t.o.v. van origineel is OOK het enorm gewichtsverschil.
 
Gister nog even een rondje geweest met m'n broertje (witte rsvr)

Onder de Viaanse brug, wist niet dat dat er zo tof uit ziet daar. Volgende keer ff met de camera fotograferen ipv telefoon..
35443105900_ef88d05f0f_h.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan