Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Niet weg doen! Is een hele goede demper. Ik heb die van mij opnieuw laten vullen met demping bij Star Twin motoren EN ze hebben een DB killer erbij gemaakt (voor mij voor op circuit) en dan is hij echt stil hoor. Voordeel t.o.v. van origineel is OOK het enorm gewichtsverschil.

Nou, heb inmiddels al een andere. Dus hij gewoon te koop :)
 
Gelukkig was het de 5u waard zou mooi balen zijn anders!

Nu kon/kan ik helaas niet direct vergelijken maar met een ZX9R uit dezelfde periode stuurde de R al heel war beter!

Haha! Een zx9r uit die tijd was al geen partij voor een standaard rsv. Laat staan een R. Dat heavy industries achter kawa stond er niet voor niets. Heb nu nog een zrx 1100 op de brug staan. Lompheid ten top. Allemaal grote en groffe bouten en moeren. Joekels van 6 zuiger remtangen die nog slecht remmen ook. Ik vind het helemaal niks.

Kon de R zonet al weer verkopen. Maar die blijft mooi hier. 8-)
 
Hallo mede twin-rijders,

Heb mezelf een aantal jaren geleden ook al geintroduceerd, maar ben de laatste tijd weer wat meer actief aan het meelezen. Dus vandaar dat mij her-introduceer.

Ik rij een 2006 RSV1000.

Prettig kennis te maken! :W


full
 
Heb een vraag voor de RSV rijders.

Wil waarschijnlijk een RSV gaan kopen, ben er alleen nog niet uit welke het worden gaat.
De RSV Mille of de RSV1000R.

Vind qua looks de meeste Mille's wel dikker ogen dan de 1000R.

De 1000R heeft natuurlijk wat meer vermogen en oogt wel jonger. Stuurt ook wat makkelijker door de smallere achterband?

Zijn er nog meer grote verschillen tussen deze 2? En welke is nou de beter van de 2?(laatste is natuurlijk ook beetje persoonlijk)
 
Heb een vraag voor de RSV rijders.

Wil waarschijnlijk een RSV gaan kopen, ben er alleen nog niet uit welke het worden gaat.
De RSV Mille of de RSV1000R.

Vind qua looks de meeste Mille's wel dikker ogen dan de 1000R.

De 1000R heeft natuurlijk wat meer vermogen en oogt wel jonger. Stuurt ook wat makkelijker door de smallere achterband?

Zijn er nog meer grote verschillen tussen deze 2? En welke is nou de beter van de 2?(laatste is natuurlijk ook beetje persoonlijk)

Ik had hiervoor een Mille en nu een 1000R.

De 1000R is wat lichter en dat voel je op zich wel. (komt in mijn geval miss ook door OZ's op de 1000R). Maar het is ook weer niet zo dat het een wereld van verschil is. Ik merk het vooral als ik lopend de motor verplaats :9

Volgens mij hebben ze beide een 190 band achter, dus daar zit geen verschil in.

Qua vermogen merk je eigenlijk alleen op hogen snelheid dat de 1000R nog net iets makkelijker doorloopt. Persoonlijk zou ik daar niet teveel naar kijken, de Mille kun je ook heerlijk mee knallen }) De appies moeten het sowieso hebben van het koppel en niet van topspeed, daar leggen ze het af op andere (met name 4-cil 1000cc) motoren. (maar goed, wanneer rijdt je dat nou..)

Qua betrouwbaarheid zijn ze volgens mij niet zo verschillend. (het is immers in de basis dezelfde techniek)
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling op Wheelex. Er zitten geen OZ's aan een 1000R. Wel op de Mille R en de 1000 Factory samen met Ohlins spulletjes.. Verschil zit hem inderdaad op het eind. 190'er bandje ik zweer en nu al bij maar dan wel een 55 en geen 50.
 
Aanvulling op Wheelex. Er zitten geen OZ's aan een 1000R. Wel op de Mille R en de 1000 Factory samen met Ohlins spulletjes.. Verschil zit hem inderdaad op het eind. 190'er bandje ik zweer en nu al bij maar dan wel een 55 en geen 50.

Ja dat klopt idd. Mijn motor is wat dat betreft een uitzondering, is een standaard 1000R met OZ's..
Komen van een 2006 Factory 8-)

Ohlins vork voor wil ik graag nog een keer naar upgraden, maar dan moet ik ff geld over hebben :P

34900504060_09ba346164_h.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling op Wheelex. Er zitten geen OZ's aan een 1000R. Wel op de Mille R en de 1000 Factory samen met Ohlins spulletjes.. Verschil zit hem inderdaad op het eind. 190'er bandje ik zweer en nu al bij maar dan wel een 55 en geen 50.
Mijn aanvulling op Redis zijn vraag.

Wat ik hoor van mensen die zowel een RSV Mille als een RSV1000R hebben gehad, is dat het verschil niet zo groot is. De RSV1000R loopt bovenin wat harder, maar het voelt wel alsof de Mille wat meer "bottom" bpower van onderuit heeft. Dus op straat zou een mille niet eens zo gek zijn. Ook qua sturen schijnen de verschillen klein te zijn, de RSV1000R zal ietsje lichter sturen.

Denk dat als je een mille R hebt (zeker een 2003 met radiale remklauwen) je helemaal geen beroerde fiets hebt.

Wat betreft de achterband, met een 180/55 stuurt mijn Mille verreweg het best en heb ik qua grip geen klagen. Je zou een 190/55 kunnen monteren maar van een 190/55 zou ik wegblijven indd.
 
Ja, ik heb ook het idee dat de Mille iets bruter onderin was. Maar dat komt denk ik ook doordat ik daar de tandwiel verhouding had aangepast en op de RSV 1000R dat nog niet is gedaan.

Wat ik wel merk bij de 1000R is dat hij geen dip heeft rond de 5k, dat is volgens mij met name gefixt door het 2-2 systeem.
 
Hoe snel de motor zijn topsnelheid bereikt of welke een hogere topsnelheid heeft maakt mij niet zoveel uit, heb liever onderin het toeren gebied wat extra power.

Is dat dipje bij de Mille te verhelpen door er een 2-2 systeem op te monteren? Zie ook enkele te koop staan die dat al hebben namelijk.

Maar eigenlijk ontlopen ze elkaar niet veel dus.

Een dikke Mille (R) zou dus leuker zijn dan een simpele 1000R.
 
Hoe snel de motor zijn topsnelheid bereikt of welke een hogere topsnelheid heeft maakt mij niet zoveel uit, heb liever onderin het toeren gebied wat extra power.

Is dat dipje bij de Mille te verhelpen door er een 2-2 systeem op te monteren? Zie ook enkele te koop staan die dat al hebben namelijk.

Maar eigenlijk ontlopen ze elkaar niet veel dus.

Een dikke Mille (R) zou dus leuker zijn dan een simpele 1000R.

Ja het blijft smaak en de vraag waar je waarde aan hecht. Een dik aangeklede R is mooi om de spulletjes die erop zitten en een RSV1000R is net wat moderner om te zien.

Ik ken je budget niet maar een RSV1000R factory is ook tegenwoordig voor betere prijzen te vinden.
 
Heb hier een 2000 R staan en een 2004 gewoon, voor de handel waar ik ook ff op gestuurd heb. De 2004 is iets minder bullig maar wel goed sterk en loopt iets langer Door. Dan zit je echter wel op hele forse snelheden. Daarnaast stuurt mijn R een stuk fijner. Goed afgestelde en ingestelde Öhlins en de OZ velgen maken echt een groot verschil. Daarnaast heeft de R voor mij gewoon meer Heb factor. De 2000 R kaapt ook meer aandacht dan de 2004 8-)
 
Passen de Ohlins van een 2003 model eigenlijk in het GEN2 model?

De radiale Ohlins van een 2003 Mille R zijn volgens mij niet veel anders dan die van een Gen 2 Factory/06-08 RSVR.

Als je nu een gen2 met Showa hebt moet je voor Ohlins denk ik wel ook het t-stuk vervangen, maar zeker weten doe ik het niet. Ik zou het eens na kunnen meten of er verschil in diameter is met de Ohlins van een 2006 RSVR.
 
Laatst bewerkt:
Om even op de banden door te gaan, vind ik een 190/55 beter sturen dan een 180/55. 190/50 is daarin tegen het slechtste alternatief! Maar goed alles is smaak gebonden :)

Rij nu al een tijdje met de PP3 rond en die bevallen goed. Ze gaan lang mee en hebben goeie grip in de regen en in het droog. De S20 van Bridgestone vind ik wel beter dan de PP3, zeker in het droog geeft de S20 veel vertrouwen maar, gaan echt stukken korter mee! S20 max 4000 kilometer tegen 8000 van de PP3.
 
Iemand trouwens nog een goede afstelling voor de geometrie?
Daarmee bedoel ik de doorsteek vd voorvork en de rijhoogte achter. Het schijnt dat je de Mille een stuk meer op zn neus kan zwtten om hem beter te laten sturen, maar teveel kan weer nerveus worden. Ik rijd vooral op het circuit met de mille ('00).
 
Wheelex en V4Wim jullie RSV'en zien er goed uit.

Zijn inderdaad de details en extra's die de RSV Mille R in mijn ogen dikker maakt dan de 1000R.
Daardoor heeft de Mille R zoals V4Wim zei meer een heb factor.
De 1000R Factory is misschien toch iets om over na te denken.

Jammer dat er weinig zaken zijn die er 1 hebben staan om proef te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan