Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

41357680310_e73c3dca68_k.jpg
 
Wauw :} mooie fiets ook trouwens Zichthuis!Lijkt soms alsof jij meer poetst en foto’s maakt, dan dat je rijdt, maar man wat een dikke foto’s altijd :9~ *D

Haha ja snap dat dat zo lijkt! Meestal schiet ik een aantal foto’s in 1x en dan weer tijdje niet..

Ik rijd met dit lekkere weer veel naar werk en doe dan 300 tot 600 km per week met de motor dus hij wordt goed gebruikt :]
 
Ik zeg ook *lijkt* haha, en snap ik, poetsen -> serie kwijl foto’s maken voor de komende weken -> rijden :+ haha.


Ik kan helaas geen woonwerk meer op de motor (afstand is 750m ofzo) vond dat altijd heerlijk met een omweg terug 8-)
 
Heren,
Waarschijnlijk ga ik zaterdag naar een Tuono kijken, een 2007 met zo'n 30k op de klok.
Zijn er dingetjes waar ik op moet letten?, ik las al iets over een dynamo die een modificatie zou moeten ondergaan?
En iets met de startkoppeling.

Momenteel rijd ik een SP1, de karakters van beide motoren zullen niet ver uit elkaar liggen verwacht ik.

Edit,
Zijn genoemde problemen van buitenaf te controleren?
 
Laatst bewerkt:
Heren,
Waarschijnlijk ga ik zaterdag naar een Tuono kijken, een 2007 met zo'n 30k op de klok.
Zijn er dingetjes waar ik op moet letten?, ik las al iets over een dynamo die een modificatie zou moeten ondergaan?
En iets met de startkoppeling.

Momenteel rijd ik een SP1, de karakters van beide motoren zullen niet ver uit elkaar liggen verwacht ik.

Edit,
Zijn genoemde problemen van buitenaf te controleren?


Volgensmij zijn al die problemen al verholpen bij het 2007 model ;)
 
Volgens mij is vanaf half 2008 de dynamo pas gemodificeerd bij de gen 2's. Dus dynamo zou nog de variant kunnen zijn die stuk gaat.

Meestal gaan de originele dynamo's na 20k kilometers kapot. Dus dan zit er wss al een x een nieuwe (of opnieuw gewikkelde in). Als je geluk hebt gaat 'ie niet meer stuk en anders over 10k :P

Zou hem er niet voor laten staan. Als hij stuk gaat gewoon opnieuw laten wikkelen bij Sevior voor €150,-.

Startkoppeling is voornamelijk de gen 1 die daar last van hadden. Altijd zorgen dat je genoeg spanning in de accu hebt om te starten.
 
Haast iedere dag woon/werk. De Mille de 60.000 aangetikt onderhand. Blijft gaan als een speer.
En na werk even strandje pakken :)
full
 
Ik heb nog een snelheidssensor liggen voor een RSV Mille, iemand interesse?

2gufk1h.jpg



En lamda sondes en uitlaatbochten voor een +2004 RSV

2rxibts.jpg
 
Schwantz340 & Instaprilia,
Beiden bedankt voor jullie reactie.
Kan ik aan het framenummer zien of er al een verbeterde dynamo op zit, af fabriek?
Ik hoop eigenlijk op een onderhoudshistory waar iets uit te halen is.
Verder geen dingetjes specifiek voor de Tuono?
 
Hallo allemaal,

Vanaf ca 2004 me aangemeld te hebben en een aantal motoren versleten te hebben wil ik me weer opnieuw voorstellen.

mijn naam is Jack en ik woon in Winschoten (vlakbij Groningen) en sinds dit jaar 40 lentes jong :)

De laatste motor die ik heb gehad was een gele Aprilia Rsv mille R uit 2001. Deze heb ik ca 3 a 4 jaar geleden verkocht en vanaf die tijd ook motorloos geweest. Tot dat mijn zwager zijn motorrijbewijs begin dit jaar heeft gehaald en in april een motor heeft gekocht. Het begon bij mij weer te kriebelen en dus op zoek gegaan naar een motor. Eerst gekeken naar naar een ktm 990 adventure maar die krengen zijn nog best wel duur. Uiteindelijk ben ik sinds een aantal weken weer terug op mijn vertrouwde nest, Aprilia.

Het is een Tuono uit 2010 geworden met akra's

 
Iemand aanwezig met een Mille op 6 Augustus in Assen? Wordt mijn eerste keer aangezien ik al 3 jaar bezig ben om te gaan. 1x familie leed, 2e x de donderdag blinde darm ontsteking en op zaterdag zoude ik gaan. 3e x moest ik het annuleren ivm nieuw werk en op cursus moeten in Ulm. Ik rij met 15/46 vertanding met een top van 235. Is dit voldoende op het rechte stuk?
 
Laatst bewerkt:
Iemand aanwezig met een Mille op 6 Augustus in Assen? Wordt mijn eerste keer aangezien ik al 3 jaar bezig ben om te gaan. 1x familie leed, 2e x de donderdag blinde darm ontsteking en op zaterdag zoude ik gaan. 3e x moest ik het annuleren ivm nieuw werk en op cursus moeten in Ulm. Ik rij met 15/46 vertanding met een top van 235. Is dit voldoende op het rechte stuk?

ik ben 27 en 28 augustus te vinden op Assen.
ik denk dat je eerst gewoon lekker moet gaan rijden, en pas als je serieus snel bent naar vertandingen gaan kijken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan