Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

jeetje! niet mis!
Kamikaze Honda!

Ik was vrijdag op zandvoort. rechte stuk op, vloog de motor ineens vol in toeren.
Koppeling in, remmen en dodemans knop ingedrukt. Gok gaskabel gebroken of gasklep die blijft hangen ofzo.
staat nu bij de dealer, die mogen het van mij uitzoeken, hehe.

Maar ben al blij dat ik hem aan de kant heb kunnen zetten, en dat het niet afgelopen is met een crash..
 
-O- Pfff wat een pannenkoek |(

Tja van die lamlullen die zichzelf overschatten mogen ook gewoon op het circuit rijden. Balen voor je, geen schijn van kans als er zo iemand van achter komt.

Het lijkt wel of helemaal geen aanstalten maakt om de bocht te nemen maar gewoon rechtdoor wil.
Misschien verremd ie zich of zo?
 
Laatst bewerkt:
Heren,
Zaterdag de SP1 ingeruild voor een Tuono, 6 weken geen druppel regen en gister op de heen en terugweg een flinke bui.
Er lag zoveel schuim dat ik het gevoel had een wasmachine binnen te rijden.
Vandaag de hele dag gepoetst, nu is ie er helemaal klaar voor.
 
38431593_1767687926642113_6187390157893664768_n.jpg
 
Leuke foto's zo! Nu met een paar spanbanden de maxicosi achterop binden en broaaap!

Ik heb vandaag de schuur eens opgeruimd en kwam daar ook nog wat onderdelen van mijn RSV Mille tegen. Als iemand nog een originele uitlaat, een RSV Titanium uitlaat, duoseatcover of rem/koppelingshendeltje nodig heeft, roep maar :) Vooral die titanium uitlaat maakt een mooie bak herrie O-)
Thanks, mn vrouw denkt daar anders (die maxicosi) over denk ik.. _O-

Die tit. uitlaat had ik ook, demperwil en popnagels vervangen, de 1e 100km allemaal vlokken eruit en daarna weer nét zo’n bak herrie als ervoor _O-
 
Thanks, mn vrouw denkt daar anders (die maxicosi) over denk ik.. _O-

Die tit. uitlaat had ik ook, demperwil en popnagels vervangen, de 1e 100km allemaal vlokken eruit en daarna weer nét zo’n bak herrie als ervoor _O-

Heeft dat ding vanaf de fabriek uberhaupt demperwol? :+

Maxicosi op de RSV kan best trouwens, dit was die van mij vorig jaar:

[img=1311,983,,,"baby op motor"]https://tweakers.net/ext/f/rpbenwKbMoMRoR3OV0xBUb41/full.jpg[/img]
 
Laatst bewerkt:
Mannenbroeders,

ik heb wat vraagjes, 3 weken geleden de Tuono waar ik het over had aangeschaft, de VTR-SP1 is ingeruild.

* het valt me op dat de motor wat inhoud bij 3500/4000 rpm.
* bij constante snelheid(deellast) is het net of de fiets heen en weer,voor naar achter geduwd/getrokken wordt.
HaveBleu omschrijft dit in een test(zie motorshopper) met "ruckelfahren".
* de motor pakt wat schokkerig op, vooral lastig bij een rotonde.
* hoe kom ik er achter of de 500W dynamo al vervangen is voor een van 370W?
(zonder de boel open te halen)

Zijn de eerste 3 op te lossen door de mapping te laten omzetten van 1 naar 2?
Dit schijnt alleen door een Aprilia dealer gedaan te kunnen worden, Is het zelf te controleren in welke mapping hij staat?

Of zal ik aan een PCV moeten?

De fiets is uitgevoerd met 2 akra's zonder DB-killers en een pipercross luchtfilter, welke ik reeds verwisseld heb met een papieren filter om te kijken of het inhouden zich verplaatst naar een ander toerental of misschien zelfs over is.
Wel vond ik persoonlijk dat het filter er erg smerig uitzag, maar om nou te zeggen dat er heel veel troep uitkwam, dat viel me eigenlijk ook wel mee.
De lokale motorzaak zei me de DB-killers erin te zetten, dat wil nog wel eens schelen, maar dat klinkt zo braaf.
 
Persoonlijk heb ik dat juist met de killers erin, dat gewiebel op ahum contatante snelheid.
 
Mannenbroeders,

ik heb wat vraagjes, 3 weken geleden de Tuono waar ik het over had aangeschaft, de VTR-SP1 is ingeruild.

* het valt me op dat de motor wat inhoud bij 3500/4000 rpm.
* bij constante snelheid(deellast) is het net of de fiets heen en weer,voor naar achter geduwd/getrokken wordt.
HaveBleu omschrijft dit in een test(zie motorshopper) met "ruckelfahren".
* de motor pakt wat schokkerig op, vooral lastig bij een rotonde.
* hoe kom ik er achter of de 500W dynamo al vervangen is voor een van 370W?
(zonder de boel open te halen)

Zijn de eerste 3 op te lossen door de mapping te laten omzetten van 1 naar 2?
Dit schijnt alleen door een Aprilia dealer gedaan te kunnen worden, Is het zelf te controleren in welke mapping hij staat?

Of zal ik aan een PCV moeten?

De fiets is uitgevoerd met 2 akra's zonder DB-killers en een pipercross luchtfilter, welke ik reeds verwisseld heb met een papieren filter om te kijken of het inhouden zich verplaatst naar een ander toerental of misschien zelfs over is.
Wel vond ik persoonlijk dat het filter er erg smerig uitzag, maar om nou te zeggen dat er heel veel troep uitkwam, dat viel me eigenlijk ook wel mee.
De lokale motorzaak zei me de DB-killers erin te zetten, dat wil nog wel eens schelen, maar dat klinkt zo braaf.

Mag ik vragen om wat voor een bouwjaar het gaat?
 
Mannenbroeders,

ik heb wat vraagjes, 3 weken geleden de Tuono waar ik het over had aangeschaft, de VTR-SP1 is ingeruild.

* het valt me op dat de motor wat inhoud bij 3500/4000 rpm.
* bij constante snelheid(deellast) is het net of de fiets heen en weer,voor naar achter geduwd/getrokken wordt.
HaveBleu omschrijft dit in een test(zie motorshopper) met "ruckelfahren".
* de motor pakt wat schokkerig op, vooral lastig bij een rotonde.
* hoe kom ik er achter of de 500W dynamo al vervangen is voor een van 370W?
(zonder de boel open te halen)

Zijn de eerste 3 op te lossen door de mapping te laten omzetten van 1 naar 2?
Dit schijnt alleen door een Aprilia dealer gedaan te kunnen worden, Is het zelf te controleren in welke mapping hij staat?

Of zal ik aan een PCV moeten?

De fiets is uitgevoerd met 2 akra's zonder DB-killers en een pipercross luchtfilter, welke ik reeds verwisseld heb met een papieren filter om te kijken of het inhouden zich verplaatst naar een ander toerental of misschien zelfs over is.
Wel vond ik persoonlijk dat het filter er erg smerig uitzag, maar om nou te zeggen dat er heel veel troep uitkwam, dat viel me eigenlijk ook wel mee.
De lokale motorzaak zei me de DB-killers erin te zetten, dat wil nog wel eens schelen, maar dat klinkt zo braaf.

Mapping kan idd nog op 1 staan.

Kan je aanraden de motor gewoon eens bij Roké te brengen en af te laten stellen, zij controleren dan of de mapping juist staat (1 of 2) en of de laatste software geladen is.

Verder stellen ze de CO per cilinder af en synchroniseren ze de gasklephuizen. Vooral dat laatste kan veel uitmaken zeker bij twee cilinders.

Was €90 euro kwijt, 1,5 uur werk. Motor rijdt als een zonnetje en heeft juist in middengebied veel meer trekkracht. Ik rijd zelf ook met Akra's zonder db-killers.

Ohja, op hun aanraden heb ik de PCV juist van de motor gehaald. Zijn zij niet zo fan van, liever dan gewoon de motor zelf afstellen ipv via extra hardware. Zeker omdat je verder geen grote veranderingen hebt gedaan zou mapping 2 met bovengenoemde afstelling voldoende moeten zijn.

Wat betreft dynamo, dan zou je het denk ik open moeten maken inderdaad. Maar zou gewoon rijden tot 'ie kapot gaat. Wat is km-stand? Meestal gaat de originele om de 20k km kapot. Dus als je richting de 20k gaat of een meervoud daarvan dan kan het zijn dat 'ie stuk gaat :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan