Triumph Street Triple topic deel 24

Kan iemand mij vertellen welke maat tandwielen en ketting ik nodig heb voor een Street Triple R uit 2014. Wil mijn tandwielen en ketting laten vervangen, maar op internet kom ik verschillende maten tegen welke allemaal voor de Street worden aangebonden. In het instructieboekje kan ik verder ook niks terugvinden over de ketting.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen welke maat tandwielen en ketting ik nodig heb voor een Street Triple R uit 2014. Wil mijn tandwielen en ketting laten vervangen, maar op internet kom ik verschillende maten tegen welke allemaal voor de Street worden aangebonden. In het instructieboekje kan ik verder ook niks terugvinden over de ketting.

Alvast bedankt.

waarom laat je dat niet gewoon over aan de zaak die het voor je gaat vervangen.
 
ik ben inmiddels ook voorzien van een mooie R uit 2013 :)

rijd super! spiegels zijn wel klote, dus daar komt iets anders voor. Voor de rest weinig wensen, wil alleen nog een quickshifter monteren :)
full
 
Kan iemand mij vertellen welke maat tandwielen en ketting ik nodig heb voor een Street Triple R uit 2014. Wil mijn tandwielen en ketting laten vervangen, maar op internet kom ik verschillende maten tegen welke allemaal voor de Street worden aangebonden. In het instructieboekje kan ik verder ook niks terugvinden over de ketting.

Alvast bedankt.

Dan denk ik zoiets, modellen vanaf 2010:

kettingset Triumph 675 STREET TRIPLE 2010-> vanaf VIN 459241(452037)

Is overigens een klusje dat prima zelf te doen is, voor m'n cbr ook zelf gedaan (DID tool erbij en gaan) :)
 
Goedemorgen, update van mijn kant.

Ik heb mijn 2012 die ik vorig jaar heb gekocht toch vervangen door een R. (Uiteindelijk dus toch naar jullie moeten luisteren haha)
Ik heb voor de opvolger gekozen voor het oer-model (2011) met de ronde lampen en er 1 gevonden met een bizarre 3300km op de teller. Verkeerd dus ook in nieuwstaat, zou ook in de OP mogen :}

wlawrd.jpg
 
3300km in 7 jaar tijd ?!? Da's lang niet verkeerd zeg.

Zijn de banden nog wel vers en niet uitgedroogd?
 
3300km in 7 jaar tijd ?!? Da's lang niet verkeerd zeg.

Zijn de banden nog wel vers en niet uitgedroogd?

Helaas kwam de eigenaresse niet aan veel km's door diverse blessures. Uiteraard erg jammer om om zulke redenen te moeten stoppen -O-
De banden zijn meteen vervangen door Diablo Rosso 3's die ik op mijn vorige ST had liggen.
Verder is hij nagekeken en zijn mijn goodies over gezet door Motorhuis de Valkenier die mijn oude binnenkort in de showroom heeft staan :t

@Coenster: Dankje! Na lang twijfelen toch voor het tijdloze iconische model gekozen al is de 2013+ natuurlijk ook een plaatje!
 
Ai, ja da's wel een mindere reden inderdaad.

M'goed, opdat er maar veel meer kms bij mogen komen nu!
 
Een Street is juist goed ge controleren voor mijn gevoel is een speed juist giftiger.

Na 3 naar zx6r gereden te hebben nu een Street triple R masr die Street rijdt zoveel gecontroleerde en met meer comfort

Eerder jullie advies gevraagd en nu de street triple gekocht! Model 2007, super netjes! Weekje wachten en dan is ie klaar. Wat rijdt hij lekker zeg. Wat een trekkracht en romig motortje!
 
Ik ga maandag naar de lokale Ohlins-boer alhier... De achtervering van de RS is best zacht afgesteld, en ik heb het idee dat de zogenaamde "rider sag" met mij in het zadel redelijk veel is.

Met volledige bepakking en nog volle camelbak in de hump heb ik zo 100kg op de weegschaal (220lbs) en volgens deze meneer is dat op de grens van wat de standaardveer aan kan:

En als ik als nog harder ga sporten word ik alleen maar zwaarder :')
 
Laatst bewerkt:
Is de street triple van 2013 + nou zo wezenlijk veel kleiner dan diens voorganger.
Het lijkt van wel zo op cycle ergo.

Moet ik het met ~1.94 (aan voornamelijk beenlengte) het uit mijn hoofd zetten?
 
Is de street triple van 2013 + nou zo wezenlijk veel kleiner dan diens voorganger.
Het lijkt van wel zo op cycle ergo.

Moet ik het met ~1.94 (aan voornamelijk beenlengte) het uit mijn hoofd zetten?


Het lijkt erop dat je op een 2012+ meer met opgetrokken benen zit. Ik heb een 2008 maar ook op een 2013 gereden en kon het verschil niet zozeer merken. Wellicht wel met lange ritten.

Ik zou het zeker niet uit m'n hoofd zetten, genoeg langer mensen rijden op zo'n ding. Ben zelf een ukkie met 1.90.

Succes.

ps: kleiner is ie dus niet hooguit de zitpositie meer opgevouwen, koop je toch verlagingssetje.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat je op een 2012+ meer met opgetrokken benen zit. Ik heb een 2008 maar ook op een 2013 gereden en kon het verschil niet zozeer merken. Wellicht wel met lange ritten.

Ik zou het zeker niet uit m'n hoofd zetten, genoeg langer mensen rijden op zo'n ding. Ben zelf een ukkie met 1.90.

Succes.

ps: kleiner is ie dus niet hooguit de zitpositie meer opgevouwen, koop je toch verlagingssetje.

????
 
Het lijkt erop dat je op een 2012+ meer met opgetrokken benen zit. Ik heb een 2008 maar ook op een 2013 gereden en kon het verschil niet zozeer merken. Wellicht wel met lange ritten.

Ik zou het zeker niet uit m'n hoofd zetten, genoeg langer mensen rijden op zo'n ding. Ben zelf een ukkie met 1.90.

Succes.

ps: kleiner is ie dus niet hooguit de zitpositie meer opgevouwen, koop je toch verlagingssetje.

De tank en zadelhoogte lijkt mij bij nadere inspectie nagenoeg identiek dus daaraan zou het niet moeten liggen.
Lijkt volgens cycle ergo inderdaad wat winst te halen met andere rearsets.


Hoe ervaar jij het comfort op langere ritten?
 
Is de street triple van 2013 + nou zo wezenlijk veel kleiner dan diens voorganger.
Het lijkt van wel zo op cycle ergo.

Moet ik het met ~1.94 (aan voornamelijk beenlengte) het uit mijn hoofd zetten?
Ik ben 1m93 en heb een 2007 en een 2012 Street Triple gehad. Nu een 2013.
Op de 2013 zit ik veel beter. Het verschil zit hem vooral in het niet of nauwelijks nog naar voren schuiven. Bij de oude versie was ik altijd bezig om weer naar achteren te verzitten, ondanks de Eazy-Grip op de tank.
 
De tank en zadelhoogte lijkt mij bij nadere inspectie nagenoeg identiek dus daaraan zou het niet moeten liggen.
Lijkt volgens cycle ergo inderdaad wat winst te halen met andere rearsets.


Hoe ervaar jij het comfort op langere ritten?

Definieer comfort en langere ritten voor mij en ik heb een antwoord :P

Tot 1,5 uur op snelweg goed te doen daarna moet ik ff strekken. Ff enkeltje Assen tegen de drie uur zit tegen een kwelling aan.
3 uur in de bergen ratsen is daarentegen geen issue en ook even een paar uurtjes N-wegen pakken is niet onfijn te noemen.
Als ik dagelijks 1 uur zou moeten forensen op de snelweg zou ik een andere fiets nemen. Ik trap 'm echter over dijken en door 't centrum heen a 20 minuten enkele reis en dat is eerlijk gezegd net even te kort. De terugweg met lekker weer duurt op onverklaarbare wijze vaak drie keer zo lang 8-)
 
Laatst bewerkt:
Comfort op lange ritten? Meer dan 600km op een dag vind ik op de Street wat veel van het goede. Maar dat heeft meer met gebrek aan windbescherming te maken, dan aan zithouding/comfort. Zowel lange stukken snelweg als binnendoor is goed te doen, zeker als je afwisselt. En tot 150km/h kruissnelheid is best vol te houden.


Vind ik dan. :+
 
Ik ga maandag naar de lokale Ohlins-boer alhier... De achtervering van de RS is best zacht afgesteld, en ik heb het idee dat de zogenaamde "rider sag" met mij in het zadel redelijk veel is.

Met volledige bepakking en nog volle camelbak in de hump heb ik zo 100kg op de weegschaal (220lbs) en volgens deze meneer is dat op de grens van wat de standaardveer aan kan:

En als ik als nog harder ga sporten word ik alleen maar zwaarder :')
Serieus? Stel bereik zou toch wel voldoende moeten zijn? Ben benieuwd hoe het dan is op de street 765R. Heb zelf met 80kg ook het gevoel dat de vering standaard veel te zacht staat achter en moet t nog gaan aanpassen. Maar ga er eigenlijk wel vanuit dat t kan. Ben benieuwd naar je ervaring!
 
Serieus? Stel bereik zou toch wel voldoende moeten zijn? Ben benieuwd hoe het dan is op de street 765R. Heb zelf met 80kg ook het gevoel dat de vering standaard veel te zacht staat achter en moet t nog gaan aanpassen. Maar ga er eigenlijk wel vanuit dat t kan. Ben benieuwd naar je ervaring!

Mañana ga ik er weer naartoe, knakker had het vandaag te druk.

Ik hoop echter dat ie er verstand van heeft... of anders een C-tang te koop heeft zodat ik zelf de pre-load aan kan passen... Of rijd ik in .nl wel even langs HK-Suspension :)
 
Ik ben 1m93 en heb een 2007 en een 2012 Street Triple gehad. Nu een 2013.
Op de 2013 zit ik veel beter. Het verschil zit hem vooral in het niet of nauwelijks nog naar voren schuiven. Bij de oude versie was ik altijd bezig om weer naar achteren te verzitten, ondanks de Eazy-Grip op de tank.


Ah, dat had ik zo niet verwacht.
Zo zie je maar weer.

Ff enkeltje Assen tegen de drie uur zit tegen een kwelling aan.

Kan je het omschrijven? Rug? Knieën?


En bedankt voor alle reacties iedereen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan