Triumph Street Triple topic deel 24

hallo iedereen, ik had vandaag volgende voor met mijn street triple r van 2013. na rit van 50km gaan tanken. maar bij herstarten kreeg de accu de startmotor niet meer rond. heel traag 1 a 2 omwentellingen en dat was het. met duwstart direkt terug kunnen starten. na enkele kms thuis kontakt af en terug op en startte dan wel???? uitmeten in stilstand gaf 12.6V bij draaien meer dan 13 en bij starten 9.2V. wat is hier het probleem?


Bij 'techniek' staat een mooie 'how to' hiervoor.

13 volt bij stationair draaien gaat nog wel maar bij 3000 toeren moet je rond de 14,5volt zitten. 9,2volt bij starten is wat laag.
 
Inderdaad tijdens draaien 3000 tp/m moet hij 14 a14.5 volt zijn.
Heb hetzelfde als jou gehad alleen kon ik hem na 10 minuten gewoon weer starten.
Bleek de accu te zijn, nieuwe ingezet en geen problemen meer gehad(is nu 3 maanden geleden).
De accu was 4 jaar oud en ik heb er geloof ik on line €50.- voor betaald.
Bij 'techniek' staat een mooie 'how to' hiervoor.

13 volt bij stationair draaien gaat nog wel maar bij 3000 toeren moet je rond de 14,5volt zitten. 9,2volt bij starten is wat laag.
 
hallo iedereen, ik had vandaag volgende voor met mijn street triple r van 2013. na rit van 50km gaan tanken. maar bij herstarten kreeg de accu de startmotor niet meer rond. heel traag 1 a 2 omwentellingen en dat was het. met duwstart direkt terug kunnen starten. na enkele kms thuis kontakt af en terug op en startte dan wel???? uitmeten in stilstand gaf 12.6V bij draaien meer dan 13 en bij starten 9.2V. wat is hier het probleem?
vlak na het rijden 12.6v is laag. Hoort toch minimaal 12.8v of meer te geven..

Even starten en dan kijken wat de laadspanning is bij 4-5000toeren.
 
bedankt iedereen voor de reacties, heb ondertussen nieuwe accu besteld want vertrek binnen 3 weken voor week naar italie en wil geen risico nemen.
 
bedankt iedereen voor de reacties, heb ondertussen nieuwe accu besteld want vertrek binnen 3 weken voor week naar italie en wil geen risico nemen.
Het is te hopen dat het daaraan ligt, maar ik ben bang van niet.
Succes dr mee
 
bedankt iedereen voor de reacties, heb ondertussen nieuwe accu besteld want vertrek binnen 3 weken voor week naar italie en wil geen risico nemen.

Laad die nieuwe accu wel even op na het afzuren, en meet daarna nog eens de laadspanning.
 
Speed/Street MEET :Y

Gezien de belangstelling doen we gewoon zaterdag 27 augustus. 11:00 uur verzamelen bij gebben motoren. Dan hebben degene die nog een stukje moeten rijden nog ff de tijd om er te komen. Daar ff bak koffie doen en dan even een mooi rondje rijden!! Zal eens een leuke ronde in mijn navi zetten

Dus bij deze...komt allen ;)

Helaas dat weekend heb ik al plannen, maar lijkt me heel gezellig. Volgende keer beter.... Have fun in ieder geval en ride safe :] 8-) .
 
hallo iedereen, ik had vandaag volgende voor met mijn street triple r van 2013. na rit van 50km gaan tanken. maar bij herstarten kreeg de accu de startmotor niet meer rond. heel traag 1 a 2 omwentellingen en dat was het. met duwstart direkt terug kunnen starten. na enkele kms thuis kontakt af en terug op en startte dan wel???? uitmeten in stilstand gaf 12.6V bij draaien meer dan 13 en bij starten 9.2V. wat is hier het probleem?


Dynamo langzaam aan het doorfikken zou ik gokken. Bij een beetje toeren zou ie boven 14 moeten zitten. Dynamodeksel eraf, ziet eruit als aangebrande pannekoek dan ben je de Sjaak.

Als dat zo is laten herwinden bij Sevior.nl. Kosten 115 euri en het gebeurt nooit meer.

Manual staat in de OP meen ik, staat heel diagram in over hoe en wat. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje, ik moet nodig mijn ketting weer eens smeren en vroeg me af of zo'n motorketting borstel nou echt kwaad kan voor de o-ringen van de ketting? Wat is jullie idee hierover?
 
hallo iedereen, ik had vandaag volgende voor met mijn street triple r van 2013. na rit van 50km gaan tanken. maar bij herstarten kreeg de accu de startmotor niet meer rond. heel traag 1 a 2 omwentellingen en dat was het. met duwstart direkt terug kunnen starten. na enkele kms thuis kontakt af en terug op en startte dan wel???? uitmeten in stilstand gaf 12.6V bij draaien meer dan 13 en bij starten 9.2V. wat is hier het probleem?

Heb hetzelfde gehad. Bleek ook bij mij de accu te zijn.
 
Misschien zijn er hier geïnteresseerden voor een zeer nette Street triple R
BJ 2011
Km stand 5200 !
full
 
Ik heb een vraagje, ik moet nodig mijn ketting weer eens smeren en vroeg me af of zo'n motorketting borstel nou echt kwaad kan voor de o-ringen van de ketting? Wat is jullie idee hierover?

Nee, kan geen kwaad.

een kwast met kort geknipte haren werkt trouwens ook mooi icm wd40 of lampenolie.

Wel even met een oude handdoek droogwrijven daarna, anders zit alles onder :P
 
Speed/Street MEET :Y

Gezien de belangstelling doen we gewoon zaterdag 27 augustus. 11:00 uur verzamelen bij gebben motoren. Dan hebben degene die nog een stukje moeten rijden nog ff de tijd om er te komen. Daar ff bak koffie doen en dan even een mooi rondje rijden!! Zal eens een leuke ronde in mijn navi zetten

Dus bij deze...komt allen ;)

Ik ben helaas dan offshore.. B| volgende keer beter.. veel plezier 8-)
 
Ik heb een vraagje, ik moet nodig mijn ketting weer eens smeren en vroeg me af of zo'n motorketting borstel nou echt kwaad kan voor de o-ringen van de ketting? Wat is jullie idee hierover?

Heb ooit zo'n kettingborstel gekocht, maar uiteindelijk toch weer m'n tandenborstel gepakt om de echte rotzooi ervan af te borstelen en daarna pas met zo'n borstel. Maar kan idd. geen kwaad, zijn gewoon kunstoffen haren wat op die borstel zitten.
 
Heb ooit zo'n kettingborstel gekocht, maar uiteindelijk toch weer m'n tandenborstel gepakt om de echte rotzooi ervan af te borstelen en daarna pas met zo'n borstel. Maar kan idd. geen kwaad, zijn gewoon kunstoffen haren wat op die borstel zitten.

Zo heb ik het inderdaad pas ook gedaan, alleen kom ik dan niet goed bij de achterkant van de ketting (de kant aan de wiel zijde). Ik ga dat stukje dan afnemen met een motorketting borstel.
 
Zo heb ik het inderdaad pas ook gedaan, alleen kom ik dan niet goed bij de achterkant van de ketting (de kant aan de wiel zijde). Ik ga dat stukje dan afnemen met een motorketting borstel.

Om die reden gebruik ik em dus nog. Het belangrijkste zijn de O-ringen tussen de schakels, daarna de rollers en dan de buitenkant zeg maar. Ik spuit de kettingreiniger goed tussen de schakels van boven en van de zijkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan