Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Dat viel toch tegen, die proefrit. Jammer want zien er mooi uit.

Je hebt op de 700 gereden?
Is een compleet andere motor dan de 900's. Totaal onvergelijkbaar. De 700 zou je zelfs als beginnersfiets nog met gemak kunnen rijden, zo relatief tam en vergevingsgezind is-ie(*).
Als je van (veel) méér "Umph" houdt...doe jezelf een lol en maak eens een proefrit op de XSR900.
Wereld van verschil, en dan merk je echt wat wordt bedoeld met "best of both worlds" met een 3-cilinder.
Ter info: mijn vorige moto was een KTM SMT 2 cilinder, dus ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat je het 2-cilinder gevoel er niet bij zal missen.

(*)niet om de 700 te dissen hoor, ik vind het een hele fraaie goed gelukte retro fiets, maar je levert in op 'pit'. Ieder z'n ding.
 
Laatst bewerkt:
dat 2 cilinder gevoel ga je uiteraard wel missen. Die 09 blokken van yamaha zijn super soepel net zoals een 4 cilinder. Dus misschien mis jij het niet, maar dat wil niet zeggen dan iemand anders het mist. Ga gewoon proefrijden!
 
Een 3 cilinder heeft niets met een 4 cilinder te maken, draait totaal anders de vergelijking is net zo onzinnig als een 2 lijkt op een 3 cilinder of een 4 op 2. Het enige wat je zeggen kan is dat een 3 cilinder de soepelheid van een 4 cilinder kan evenaren net als het koppel van een twin. Hoe het dan vervolgens aanvoelt is totaal anders dan beide.
 
Ik heb op beide gereden. De proefrit viel tegen op de 900. Dat reedt net zo soepel als mijn vroegere 4 cilinder. Niet zo gek, want in Principe is in tegenstelling 4 cil met om de 180 graden een slag dat bij de drie nog beter verdeeld. De 700 vond ik leuker ploffen, maar daar viel het comfort toch wat tegen. Niet om te rijden in de regio, maar wel verdere tripjes met bepakking. Ik zoek verder. Maar wel heel leuke motorfietsen om te zien, dat wel.
 
Laatst bewerkt:
dat 2 cilinder gevoel ga je uiteraard wel missen. Die 09 blokken van yamaha zijn super soepel net zoals een 4 cilinder. Dus misschien mis jij het niet, maar dat wil niet zeggen dan iemand anders het mist. Ga gewoon proefrijden!

Net als jij geef ik slechts (moet kunnen op een forum toch?) mijn mening.
En mijn stelling dat je het niet gaat missen is inderdaad net zo 'stellig' als jouw mening dat "..ga je uiteraard wel missen".
En ook ik begon het verhaaltje met...proefrijden.

Dus eigenlijk zijn we het eens :+
Peace.
 
Ik heb op beide gereden. De proefrit viel tegen op de 900. Dat reedt net zo soepel als mijn vroegere 4 cilinder. Niet zo gek, want in Principe is in tegenstelling 4 cil met om de 180 graden een slag dat bij de drie nog beter verdeeld. De 700 vond ik leuker ploffen, maar daar viel het comfort toch wat tegen. Niet om te rijden in de regio, maar wel verdere tripjes met bepakking. Ik zoek verder. Maar wel heel leuke motorfietsen om te zien, dat wel.

Dat is het fijne aan proefritjes, altijd handig om te doen.
En er zijn inderdaad enorm veel leuke fietsen te koop.
Maar zoek je dan per se een 2-cilinder én moet het er retro uit zien?
Succes met zoeken, dat is altijd een hele leuke fase!
 
Ik heb op beide gereden. De proefrit viel tegen op de 900. Dat reedt net zo soepel als mijn vroegere 4 cilinder. Niet zo gek, want in Principe is in tegenstelling 4 cil met om de 180 graden een slag dat bij de drie nog beter verdeeld. De 700 vond ik leuker ploffen, maar daar viel het comfort toch wat tegen. Niet om te rijden in de regio, maar wel verdere tripjes met bepakking. Ik zoek verder. Maar wel heel leuke motorfietsen om te zien, dat wel.

Baggage en de 700 is wel een dingetje inderdaad.
Je kunt een baggagerol of tailpack overwegen, of twee op elkaar.

Makkelijk en snel bevestigen, kan op ieder motor.

Heeft mijn voorkeur omdat je dan geen last hebt met zijtassen/koffers en verstoort gewicht/balans in de bochten en een tanktas om het gewicht wat achter je hangt te compenseren maar dat zijn natuurlijk hele persoonlijke voorkeuren.

Succes met verder zoeken.
Heb je nog andere gegadigden op je lijst staan?
 
Ik heb op beide gereden. De proefrit viel tegen op de 900. Dat reedt net zo soepel als mijn vroegere 4 cilinder. Niet zo gek, want in Principe is in tegenstelling 4 cil met om de 180 graden een slag dat bij de drie nog beter verdeeld. De 700 vond ik leuker ploffen, maar daar viel het comfort toch wat tegen. Niet om te rijden in de regio, maar wel verdere tripjes met bepakking. Ik zoek verder. Maar wel heel leuke motorfietsen om te zien, dat wel.

Je kunt mijn 700 proberen met Ohlins vering voor en achter en aangepast zadel, dat scheelt nogal.
 
Ja , aan die optie zat ik ook te denken , maar dan zou ik niet kiezen voor
ohlins maar Hyperpro , deze mannen leveren maatwerk........ gewoon met je fiets
erheen, en zeker niet duurder dan ohlins maar wel vergelijkbare kwaliteit .
 
Hyperpro is ook prima inderdaad. Ohlins heeft toch mijn voorkeur, is ook gewoon maatwerk hoor meer dan je gewicht en wensen opgeven kun je niet. Gewone Street schokbrekers zijn al voldoende zo niet beter voor allerdaags gerbuik op de openbare weg. Zelfs Hagon is een hele verbetering, misschien wel de beste schokbrekers voor het minste geld. Het maakt elke motor totaal anders in positieve zin, ik ben zelf ook zelden tevreden met een originele motor vooral de vering niet. Wat dat betreft zijn dit bij de mt07 xsr700 900 mt09 allen de meest negatieve punten en is de concurrentie toch een stuk beter, maargoed daar is gewoon wat aan te doen en dan is het weer het beste.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Heb al een aantal maanden mee gelezen, vooral in dit topic, maar ik dacht ik meld me ook maar een keer aan nu het motorseizoen eindelijk weer gaat beginnen.
Vorig jaar heb ik mijn eerste motor gekocht, een XSR900 in the 60th anniversary kleurstelling. Zie foto hieronder.
full


Ik was altijd helemaal gek van caferacers, maar aangezien ik zelf niet echt handig ben leek me dat nog niet echt ideaal. Toen kwam ik dit type tegen en wist ik gelijk dat ik dit wilde.
Heb er vorig jaar niet heel veel mee kunnen rijden omdat ik hem laat in het jaar heb gekocht, maar dat hoop ik dit jaar helemaal goed te gaan maken.

Ik hoop hier wat maar informatie en inspiratie op te doen, maar dat gaat vast helemaal goed komen.

Ben eigenlijk pas 1x een andere XSR tegen gekomen. Tot ik er toevallig vorige maand in Thailand ook 1 tegen kwam. *O*
 
Welkom ReneDrie , goeie keus de 900 zul je veel plezier van hebben ,
alsof ik mijn motor zie staan , precies dezelfde kleurstelling alleen is de
mijne helemaal kaal geplukt ...... hoop dat ze er wat moois van maken .
Mocht er iemand om wat voor reden nog onderdelen nodig hebben,trek
gerust aan de bel, van benzine tank , spartborden , wielen ,stuur, verlichting,
zitting, tot subframe enz.
Zelf ook nog weinig xsr's tegen gekomen , je gaat er toch onbewust opletten
op de een of andere manier.
 
Thanks, ik was gewoon op vakantie en naast het hotel stond een grijze! Tussen alle motoren die daar rijden was dat echt de enige die ik tegenkwam.

Wat betreft plannen voor de motor heb ik die nog niet zo heel veel. Wil graag een keer kijken voor een andere uitlaat, maar wat zijn verder upgrades die vaak gedaan worden of die de motor echt nog wat beter kunnen maken volgens jullie?

@krentenbol, ik zag jouw bericht over het customizen. Volg zelf arjan van den boom ook al een tijd en die maken echt mooi spul. Ben benieuwd wat ze hiervan gaan maken!
 
Laatst bewerkt:
Ja , andere uitlaat/einddemper ben ik zelf wel voorstander van ,het
lastige hieraan vind ik dat van de meeste uitlaten je niet van tevoren
weet hoe het zal gaan klinken , en ik vind de sound wel belangrijk.
Dat geld ook voor mijn project, vooralsnog komt er nieuw bochtenwerk
en 2 Spark einddempers op ....... maar wel spannend hoe dat zal gaan
kinken.
Wat betreft het pimpen van je motor ...... er is al een aardig assortiment
toebehoren en gedgets voor de XSR.
Veel succes ermee !!
 
Ja , andere uitlaat/einddemper ben ik zelf wel voorstander van ,het
lastige hieraan vind ik dat van de meeste uitlaten je niet van tevoren
weet hoe het zal gaan klinken
, en ik vind de sound wel belangrijk.
Dat geld ook voor mijn project, vooralsnog komt er nieuw bochtenwerk
en 2 Spark einddempers op ....... maar wel spannend hoe dat zal gaan
kinken.
Wat betreft het pimpen van je motor ...... er is al een aardig assortiment
toebehoren en gedgets voor de XSR.
Veel succes ermee !!

Precies daarom ben ik naar Pajic in Gendringen gegaan. Je kiest een demper (ze hebben er een stuk of 30 op voorraad, diverse merken en types. Ongeveer een 5-8 komen in aanmerking), hij zet de zaag in je oude systeem, en vóór de boel wordt vastgelast en gepolijst etc... schuiven ze de gekozen demper erop en kun je hem horen.
Bevalt het geluid niet...kies je een andere demper.
Als het wel bevalt wordt de boel netjes afgewerkt.

360.jpg


Excuus voor de wazige foto :+

Eindresultaat:
360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja , andere uitlaat/einddemper ben ik zelf wel voorstander van ,het
lastige hieraan vind ik dat van de meeste uitlaten je niet van tevoren
weet hoe het zal gaan klinken , en ik vind de sound wel belangrijk.
Dat geld ook voor mijn project, vooralsnog komt er nieuw bochtenwerk
en 2 Spark einddempers op ....... maar wel spannend hoe dat zal gaan
kinken.
Wat betreft het pimpen van je motor ...... er is al een aardig assortiment
toebehoren en gedgets voor de XSR.
Veel succes ermee !!

De sound en prestaties is altijd maar een gok. Ik had er heel even een Laser GP op gezet, gelukkig als een demo model gekocht voor niet teveel want na 3km rijden gelijk weer eraf gehaald. In de eerste toerenhelft was de helft van de kracht verdwenen en het geluid was verschrikkelijk lelijk en schel. Heb nu een Akra Titanium liggen die moet erg goed klinken, prestaties blijven hopelijk een beetje gelijk. Ik heb het idee dat het CP3 blok erg gevoelig is voor veranderingen binnen zijn orginele afstelling. @Krentenbol, ik had je nog een PM gestuurd.

@Erik, dat is wel fraai werk altijd van Pajic en leuk dat je zo kunt testen. Hoe ziet het eruit in zijn totaalplaatje? Ik heb nog nieuwe Laser Xtreme deeptone dempers liggen die lijken me zwart gecoat ook wel tof onder de XSR.
 
Laatst bewerkt:
@Erik, dat is wel fraai werk altijd van Pajic en leuk dat je zo kunt testen. Hoe ziet het eruit in zijn totaalplaatje? Ik heb nog nieuwe Laser Xtreme deeptone dempers liggen die lijken me zwart gecoat ook wel tof onder de XSR.

Heb niet veel foto's van m'n fiets waarop nou net dat goed zichtbaar is merk ik :+
Maar deze laten er iets meer van zien met de Akra eronder:

360.jpg


360.jpg


En hier (Bij de Col des Aravis tijdens een aardige Alpentrip afgelopen september):

360.jpg
 
Op advies van 1961_Erik afgelopen zaterdag naar Pajic geweest voor meer info en een kijkje in het assortiment. Er lag een mooie universele Akrapovic Titanium underslung, welke mijn voorkeur had. Aangezien hij tijd had, heb ik hem er gelijk onder laten zetten! En wat een geluid... wat me verbaasd is dat hij de DB killer heeft laten zitten want hij schijnt zo al evenveel of meer 'herrie' te maken dan de meeste after market uitlaten en andere Akrapovic einddempers. Op constante snelheid en stationair is het geluid heel subtiel maar zodra het gas opengaat gaat hij zwaar ploffen/brullen. Wat een feest! Geen gekke dipjes ervaren tot zo ver. Binnenkort de eerste foto's van alle aanpassingen tot zover.
 
Op advies van 1961_Erik afgelopen zaterdag naar Pajic geweest voor meer info en een kijkje in het assortiment. Er lag een mooie universele Akrapovic Titanium underslung, welke mijn voorkeur had. Aangezien hij tijd had, heb ik hem er gelijk onder laten zetten! En wat een geluid... wat me verbaasd is dat hij de DB killer heeft laten zitten want hij schijnt zo al evenveel of meer 'herrie' te maken dan de meeste after market uitlaten en andere Akrapovic einddempers. Op constante snelheid en stationair is het geluid heel subtiel maar zodra het gas opengaat gaat hij zwaar ploffen/brullen. Wat een feest! Geen gekke dipjes ervaren tot zo ver. Binnenkort de eerste foto's van alle aanpassingen tot zover.

;) Graag gedaan. Echte vakman daar.
Veel plezier met de nieuwe demper!
 
JeMa60 , erg nette fiets hoor, mooie zwarte uitvoering
mooi dat je geslaagd bent voor einddemper bij Pajic .
Heel veel rijplezier met je motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan