TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op MP vanaf 275 euro. Er is zat aanbod, maar de prijs is niet interessant;)

Nou vooral dat! Gister één een bericht gestuurd en die wou €310,- hebben voor een 400.
Nou voor die paar tientjes koop ik hem dan wel nieuw.

Ook bijzonder dat een aantal mensen de Rider V2 erop hebben staan voor 200+€
Dat zijn ze volgens mij niet meer waard.

@Hervelt
Ik heb inderdaad ook geen interesse voor de 40. Zoek dan eerder de 400.
Zal marktplaats en MF in de gaten houden. Heb ook geen haast.
 
Op de TomTom iPhone of Android App ?

Deed zelf gisteren een soortgelijke test op mijn 400 met de zoekwoorden "benzinepomp" en "restaurant". Kan me niet herinneren dat ik een onderscheid kreeg tussen geel en groen gemarkeerde resultaten.
Bij mij leek alles dezelfde kleur.
Ik vond dat wel jammer want kon zo niet zien of de restaurants, op de route of naast de route lagen, zelfs niet of ze aan de andere kant van de snelweg lagen. Enkel de weg-restaurants op de tegenoverliggende rijstrook (andere rijrichting dus) werden niet getoond zag ik aan het kaartoverzicht.

Ik vergis me, omdat ik beide op mn fone heb, maar eigenlijk alleen tomtom for android gebruik, omdat ik die makkelijker vind werken voor mn werk.
Dit is dus de vorige versie die je moest kopen ipv per maand of jaar.
Daarin heb je wel die gemakkelijke lijst.

Op de Go Mobile is die minder duidelijk, al zie je wel rechts op de balk welke er precies op de route liggen, maar moet je er op klikken wat voor merk pomp het is.
Wel zie je duidelijk wat de afstand is naar die pomp.

Toevallig heb ik vandaag ff de go mobile versie moeten gebruiken, omdat ik n nieuwe straat moest zoeken die niet op de gewone tomtom for android staat, omdat die kaarten niet meer worden geupdate.

Verrassend genoeg zag ik nu dat je nu ook kronkelwegen kunt kiezen als route.
Helaas zit daar maar 1 stand in voor zover ik kan ontdekken ipv de 3 op mn rider.
Wel n mooie ontwikkeling dat de kronkelroute er nu op zit

(Je kunt wel via de tomtom mydrive de 3 standen kronkelroutes gebruiken, opslaan in de cloud en deze dan op de go mobile app weer openen)
 
Laatst bewerkt:
Ook bijzonder dat een aantal mensen de Rider V2 erop hebben staan voor 200+€
Dat zijn ze volgens mij niet meer waard.
Dat zijn ze zeker niet waard. We hebben het over een toestel dat negen jaar terug geintrocuceerd werd voor €500.
Maar ja.., wil niet zeggen dat ze voor dat geld weg gaan.
Het is maar net wat de gek er voor geeft.
 
Ik vergis me, omdat ik beide op mn fone heb, maar eigenlijk alleen tomtom for android gebruik, omdat ik die makkelijker vind werken voor mn werk.
Dit is dus de vorige versie die je moest kopen ipv per maand of jaar.
Daarin heb je wel die gemakkelijke lijst.

Op de Go Mobile is die minder duidelijk, al zie je wel rechts op de balk welke er precies op de route liggen, maar moet je er op klikken wat voor merk pomp het is.
Wel zie je duidelijk wat de afstand is naar die pomp.
Lijkt dat die TomTom for Android het equivalent van de vorige Navcore generatie is, en de Go Mobile het equivalent van de huidige Navcore versie.
De oude Navcore had inderdaad een uitgebreide POI verzameling aan boord waarbij je in de zoekfunctie middels gekleurde aanwijzing-symbolen kon zien of een POI op de route of in de buurt van een route lag.

Wat jij zegt over weergave op de Go Mobile app van bijv pompen rechts op de balk, bedoel je de routebalk mee waarschijnlijk. Hier worden alleen maar benzinepompen en rustplaatsen getoond (overigens maar tot een bepaalde afstand van je huidige positie, de rest blijft verborgen), meer POI categorieën zijn niet beschikbaar op de routebalk.
Wil je dus via de zoekfunctie een andere POI zoeken, en een overzicht van die POI's tonen op de kaart, kan dat dus niet tijdens het navigeren.
Naar mijn mening blijft het behelpen.

Via MyDrive oude POI bestanden overdragen naar je toestel is ook niet zo'n geweldig alternatief. De bestanden kunnen sterk verouderd zijn en ook de selectiemogelijkheid van POI categorie wel of niet weergeven op de navigatie-kaart is niet aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje over de Rider 400. Misschien is deze al een keer eerder gesteld, maar kon het zo niet vinden....

Ik heb onlangs een route gemaakt en ben deze gaan rijden. Alles prima zover, geen klagen. Het enige wat mij niet lukt is om, bv. tijdens een pauze, een overzichtskaart van de actuele route zichtbaar te krijgen zonder de route opnieuw te moeten laden. Is dit mogelijk?
Eigenlijk is dit het zelfde overzicht wat je krijgt als je de route voor het eerst laad. Waar het om gaat is dat ik graag wilde zien waar we op de route zaten.
 
Een vraagje over de Rider 400. Misschien is deze al een keer eerder gesteld, maar kon het zo niet vinden....

Ik heb onlangs een route gemaakt en ben deze gaan rijden. Alles prima zover, geen klagen. Het enige wat mij niet lukt is om, bv. tijdens een pauze, een overzichtskaart van de actuele route zichtbaar te krijgen zonder de route opnieuw te moeten laden. Is dit mogelijk?
Eigenlijk is dit het zelfde overzicht wat je krijgt als je de route voor het eerst laad. Waar het om gaat is dat ik graag wilde zien waar we op de route zaten.

Door op de kompaspijl (links op het scherm) te klikken wissel je tussen het routeoverzicht en de normale aanwijzingen.
 
Door op de kompaspijl (links op het scherm) te klikken wissel je tussen het routeoverzicht en de normale aanwijzingen.
Nou.., kompaspijl is een te mooie benaming voor dat driehoekje boven het + zoom-teken.
Veel mensen kunnen aan dat driehoekje amper zien wat hun geografische rijrichting is in relatie tot noord-zuid.
Er wordt niet voor niets met enige regelmaat gevraagd om een duidelijker kompas-pijl die bovendien altijd zichtbaar is, ook als er geen route aktief is.

TomTom vind het driehoekje blijkbaar duidelijk genoeg. :(
 
Laatst bewerkt:
Vind ik ook. totaal nutteloos ;)

Maar als je op die Kompaspijl drukt krijg je alleen nog het resterende deel vd route te zien. Niet de volledige.
 
Maar als je op die Kompaspijl drukt krijg je alleen nog het resterende deel vd route te zien. Niet de volledige.
Dat dacht ik ook al maar twijfelde even.

Dan is er volgens mij geen andere manier meer om een totaaloverzicht van je route te laten tonen. (Dan om de route opnieuw te laden)

Maar opnieuw je route laden zou tegenwoordig geen problemen meer mogen geven als je daarna je route gaat vervolgen.
De Rider zou het gewoon goed moeten oppakken vanaf het punt waar je je bevind. Zeker met de laatste Firmware versie van ca 4 weken terug. Die moet je zeker hebben.
 
Laatst bewerkt:
vandaag weer in de clinch gelegen met de TT-R40...

ik sta in Schiedam, en geef aan TT-R40 aan dat ik binnendoor naar huis wil. okee, begrepen. TT-R40 berekent een route en die volg ik, in Schiedam gaat het een paar keer fout door eigen schuld en weg-afzetting. Uiteindelijk Schiedam uitgekomen en de route gevolgd. tot ik op de N201 niet rechtdoor richting Hilversum ga, maar rechtsaf naar Loenen a/d Vecht. en tot op de laatste mogelijkheid in Loenen om terug te kunnen naar de N201 heeft TT-R40 mij gedwongen om die instructie te volgen, wat ik uiteraard niet deed, want ik wilde door Loosdrecht naar huis. pas toen ik de laatste 'keermogelijkheid' in Loenen negeerde, begreep TT-R40 pas dat ik niet terug wilde.

kan dat nou niet anders?

wat ik verder mis: 3D scherm waarbij het verloop van de route bovenaan het scherm zit (of dat nou de lange of de korte kant van het scherm is, moet niet uit mogen maken). op vakantie in Frankrijk had ik de 3D-weergave met verloop van de route bovenaan het scherm (nog) wel...
 
Hallo MF leden,

Is er hier iemand die de combinatie van een TT 410 Rider en een Sena 10U gebruikt. In de lijst met compatibel headsets staat deze er niet tussen, maar heb de indruk dat deze al enige tijd niet meer is bijgewerkt. Het voordeel van de 10U is dat deze perfect in mijn helm zou passen.

Als iemand ervaring heeft met deze combi hoor ik het graag.

Groet,

MacJunk.
 
Gisteren en vandaag in de Eiffel aan het sturen geweest.

TomTom heeft me 1x verkeerd gestuurd, maar dat was omdat ik aan het lullen was en niet op zat te letten. Afslag gemist en eigenwijs de eerste mogelijke afslag gepakt (was een inrit _O- )

Echt super goed gedaan TomTom!!!

Wel 1 ding geleerd, als je echt iets wil bezoeken en je werkt met gpx, splits de route dan in 2 gedeeltes.


Durf nu wel te zeggen als er iets fout gaat in je route, dan zul je echt je plannings skills moeten verbeteren. TomTom doet het kei goed
 
Thanks! Morgen meteen even proberen. Hoe simpel kan het zijn..... ;)
Opnieuw laden was ook geen probleem, alleen iets omslachtiger.
Dat dacht ik ook al maar twijfelde even.

Dan is er volgens mij geen andere manier meer om een totaaloverzicht van je route te laten tonen. (Dan om de route opnieuw te laden)

Maar opnieuw je route laden zou tegenwoordig geen problemen meer mogen geven als je daarna je route gaat vervolgen.
De Rider zou het gewoon goed moeten oppakken vanaf het punt waar je je bevind. Zeker met de laatste Firmware versie van ca 4 weken terug. Die moet je zeker hebben.
 
@ Saabert.

Toevallig je eerste Navi op de motor? Hoe gek het ook klinkt. Je moet leren rijden met een navigatie op de motor.
Druk op het kompaspijltje of driehoekje links in je scherm. Hiermee wissel je van 2D naar 3D.
 
Echt super goed gedaan TomTom!!!

Wel 1 ding geleerd, als je echt iets wil bezoeken en je werkt met gpx, splits de route dan in 2 gedeeltes.

Wat ik doe met plaatsen die te bezoeken zijn, opnemen in mijn plaatsen. Dan zie je een sterretje op de kaart. Dit werkt voor mij erg goed
 
Wat ik doe met plaatsen die te bezoeken zijn, opnemen in mijn plaatsen. Dan zie je een sterretje op de kaart. Dit werkt voor mij erg goed

Dat heb ik ook, alleen lag dit sterrete aardig eind weg van de te vervolgen route..

De Erdingers beginnen invoek te krijgen op mijn speling
 
@den coupe
Als je direct reageert onder de reactie zelf is het quoten onnodig. Het maakt je antwoord ook onnodig lang. ;)
 
Niet te vaak doen, want }) nu weten we waardoor het komt en worden je antwoorden minder serieus genomen.... proost :+ ;)
 
Huh, minder serieus genomen ..... Nam iemand mij al serieus dan :+


Was weer een top weekend in de Eiffel en bij Am Tunnel. Nu weervterug in ons platte landje :N
 
Ik ging vandaag een stukje rijden en de meldingen van de flitsers deden het niet meer, terwijl gisteren nog alles werkte, het viel me niet eens gelijk op, maar na een paar flitspalen waarvan ik wist dat die er stonden viel me ineens op dat er geen melding kwam. Nadat ik thuis was, toch nog even een rondje gereden langs een flitspaal hier dichtbij maar ook daar geen melding. Opnieuw opstart en omgekeerd en ja de flitspalen werken weer. Iemand weleens dat gehad? Ik zet de tomtom eigenlijk altijd in de standby, moet toch geen kwaad kunnen?
 
ja het blijft een raar geval.. ik had vandaag geen benzinepompen in de zijbalk. en later de dag wilde het beeld niet meer draaien

Maar verder duurt het langer dan een dag dan zet ik m wel helemaal uit.
 
Mijn ervaring is dat na slaapstand, de bluetooth verbinding voor de data niet meer goed gemaakt wordt. Dit zou er mee te maken kunnen hebben.
 
Hij had wel verbinding met mijn telefoon, de bluetooth werkte wel zoals het hoort. En hiervoor nooit problemen mee gehad, misschien dus af en toe helemaal uit zetten als ik hem toch een paar dagen niet ga gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan