TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een TT Rider 400 gekocht, wordt mijn 1e navigatie...

Nog handige tips voor een "newby" op dit gebied?

Ps. las dat de accu ca. 6 uur mee gaat.
Ik zou zeggen een aantal pagina's terug lezen van dit derde TT 40/400 topic. En evt ook nog wat uit de eerste twee zodat je nog wat algemene informatie uit de voorbije periode mee krijgt.

Verder zeker aan te raden als je routes wilt gaan maken of downloaden: Een MyRouteApp Gold abonnement nemen voor €75 LifeTime (incl de korting), anders evt €25 voor 1jr via een automatische incasso machtiging.
Met de gratis versie kun je al wel experimenteren en routes maken op de Google Maps kaart.
Maar met de betaalde Gold versie krijg je veel meer opties erbij (hele handige) en kun je echt routeren over de TT kaart. (En evt ook nog laten herberekenen over de Garmin/Here kaart voor de Garmin van je maat bijv.)

Dit is trouwens wat Hans Vaessen erover zegt en lees gelijk dat topic even door: hansvaessen in "Ervaringen met MyRouteApp"
En ikzelf ook trouwens paar dagen terug: Hervelt in "TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)"

Die 6 uur is inderdaad nogal ruim genomen.
 
Laatst bewerkt:
De andere optie om met de TomTom kaart te plannen is MyDrive van TomTom.
Ook daar heb je de spannende route en track export.
 
Vorige week een TT 410 Great Rides edition bij Termaat gekocht. houder met een bike PR steun op de risers gemonteerd, met zwetende handje stroom aan dat ding gekregen (ik ben niet zo goed met kabeltjes ;) ). Maar: ik rijdt niet altijd met navigatie, als ik een zondag ga knallen in de eifel is dat over het algemeen over bekende wegen.

Mijn vraag dus: zijn er (waterdichte) cases voor een iPhone 7 te krijgen die ik op de houder kan zetten (hoeft niet bij te laden)? Nu is het iedere keer stoppen, handschoenen uit, tas open etc. Als ik dat ding in de houder heb kan ik bij een stoplicht snel even kijken hoe en wat, of er iets belangrijks is bijv.

En waar zou ik zoiets kunnen krijgen?
 

Of kijk in dit draadje: Navigeren met de iPhone nog maar een keer. Daar komen verschillende oplossingen voorbij.

Zomaar even uit pure nieuwsgierigheid een vraag: waarom heb je een waterdichte nav gekocht die je niet op je stuur zet en ga je daarom op zoek naar een waterdichte houder voor je iding die je wel op je stuur zet? Of is dat ilogica die aan mij niet besteed is :-S

Tja, Ik deel je nieuwsgierigheid.
 
Laatst bewerkt:
Nou, veel zondagen die ik in de eifel doorbreng is gewoon op de bonnefooi. Ik kom er vaker als bij mijn schoonmoeder (bij wijze van, als ik er een zou hebben ;)), dan rijdt ik vaak dezelfde routes die ik uit mijn hoofd ken, dan heb ik de navi wel bij me maar niet nodig.

Texan, zulke dingen had ik ook gevonden, maar niks specifiek wat ik zo een op een op de TT houder kan schuiven.
 
Vandaag voor 't eerst een rit met de TT 410 (aan telefoon en een Sena 20s). Werkt erg fijn (net als mijn TomtTom go 5100)!

Wat onhandige dingen:
-de handschoenen (gerbing verwarmd) moeten uit om 't scherm te bedienen. En bij file en een nieuw routevoorstel moet je op 'ja' klikken. Dat kan dan niet onderweg. Of zou hij ook met gesproken instructies overweg kunnen?
-mijn houder trilde nog wat te veel, maar dat heeft met mijn eigen beugeltje te maken. Dat is een plaatje zonder hoekverbinding erin, dat trilt/tordeert nog te veel.
-mijn telefoon is aan de TT verbonden (voor verkeersupdates). Kan de TT muziek (spotify!) doorgeven aan de headset?
 
de tt geeft geen muziek door. geen probleem daar heb je de foon foor toch?

de nwe route voorstellen kan je ook op automatisch zetten. vind ik niet handig wat dat gaat hij zelfs bij het rijden van een route doen.
 
Spotify via de Rider is niet mogelijk.
Het routevoorstel kent 3 instellingen:
- Automatisch
- Vragen (standaard instelling)
- Negeren
Deze keuzes zijn in de instellingen terug te vinden.

Dat trillen zou ik wel wat aan doen. Daar kan de houder gewoon slecht tegen. De houder kan het beste gedempt gemonteerd worden.
 
ik heb gister mijn TT 40 opgehaald super mooi apparaat deze zit netjes op me stuur. maar nu het gedeelte aansluiten, waar hebben jullie hem op gezet direct op de accu? via een zekering en op geschakeld via contact of op vaste voeding.

hoe zit het met kortsluit veilig van het stekkertje ik heb het idee dat dit niet lang goed kan gaan. ik heb namelijk een nakedbike (suzuki GSR 600) dus kan hem nergens droog hangen als ik de houder los draai en er dus niet op heb zitten.
 
ik heb gister mijn TT 40 opgehaald super mooi apparaat deze zit netjes op me stuur. maar nu het gedeelte aansluiten, waar hebben jullie hem op gezet direct op de accu? via een zekering en op geschakeld via contact of op vaste voeding.

hoe zit het met kortsluit veilig van het stekkertje ik heb het idee dat dit niet lang goed kan gaan. ik heb namelijk een nakedbike (suzuki GSR 600) dus kan hem nergens droog hangen als ik de houder los draai en er dus niet op heb zitten.

TomTom Rider 4x0 Essential kit

zit een dopje bij voor over de stekker,stroom heb ik van t stadslampje afgetapt
 
Wat onhandige dingen:
-... En bij file en een nieuw routevoorstel moet je op 'ja' klikken. Dat kan dan niet onderweg. Of zou hij ook met gesproken instructies overweg kunnen?
...
Probeer deze instelling eens:
Menu / Instellingen / Routeplanning
  • Neem altijd de snelste route

Je hebt daar nu waarschijnlijk
  • Vraag het me zodat ik kan kiezen
geselecteerd staan.
 
ik heb gister mijn TT 40 opgehaald super mooi apparaat deze zit netjes op me stuur. maar nu het gedeelte aansluiten, waar hebben jullie hem op gezet direct op de accu? via een zekering en op geschakeld via contact of op vaste voeding.

hoe zit het met kortsluit veilig van het stekkertje ik heb het idee dat dit niet lang goed kan gaan. ik heb namelijk een nakedbike (suzuki GSR 600) dus kan hem nergens droog hangen als ik de houder los draai en er dus niet op heb zitten.

Lees van hieruit de 17-de post terug mijn antwoord op Rvreeman die dezelfde vraag stelde.
Als je alles vanaf woensdagochtend 11.45 u terugleest lees je meteen meerdere antwoorden.
Stroom kun je best aftakken bij het stadslicht (is geschakeld) en liefst ook nog een zwevende zekering ertussen van 1,5A of zo voor de veiligheid.
(In de houder zelf zit ook een zekering maar die kun je niet wisselen)

En is het niet makkelijker om de houder gewoon te laten zitten als je de Rider er niet op hebt. Zit ook een afdekkapje voor bij de essential kit en hoef je de houder niet iedere keer opnieuw af te stellen.
Overigens de contactpinnetjes van de houder wat inspuiten met contactspray of beetje vaseline om tegen corrosie te beschermen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor 't eerst een rit met de TT 410 (aan telefoon en een Sena 20s). Werkt erg fijn (net als mijn TomtTom go 5100)!

Wat onhandige dingen:
-de handschoenen (gerbing verwarmd) moeten uit om 't scherm te bedienen. En bij file en een nieuw routevoorstel moet je op 'ja' klikken. Dat kan dan niet onderweg. Of zou hij ook met gesproken instructies overweg kunnen?
-mijn telefoon is aan de TT verbonden (voor verkeersupdates). Kan de TT muziek (spotify!) doorgeven aan de headset?
Een Sena 20S is toch twee kanaals ?
Dan kun je je gsm rechtstreeks koppelen met de headset.
Het correct omschakelen tussen navigeren en muziek is mogelijk nog een issue. Daar weten anderen meer van.

Gesproken instructies zou moeten kunnen werken indien je een digitale navigatie stem actief hebt. (Dus niet met opgenomen stemmen zoals Eva of Bernhard)
Of je dat in combinatie met verkeersinformatie /alternatieve routes kunt gebruiken weet ik niet.
 
Een Sena 20S is toch twee kanaals ?
Dan kun je je gsm rechtstreeks koppelen met de headset.
Het correct omschakelen tussen navigeren en muziek is mogelijk nog een issue. Daar weten anderen meer van.

Gesproken instructies zou moeten kunnen werken indien je een digitale navigatie stem actief hebt. (Dus niet met opgenomen stemmen zoals Eva of Bernhard)
Of je dat in combinatie met verkeersinformatie /alternatieve routes kunt gebruiken weet ik niet.

De Sena is idd 2 kanaals. De gps en de TT kunnen beiden aan de sena worden gekoppeld. Maar dan krijgt de telefoon weer geen verkeersinfo volgens mij...

2 opties:
telefoon => tomtom => sena (tomtom heeft dan internet van de telefoon, telefoongesprekken worden doorgeschakeld naar de sena, muziek kan niet worden doorgezonen)

telefoon => sena <= tomtom (telefoon direct aan sena, muziek en gesprekken op de sena te luisteren. Tomtom direct aan de sena, tomtom hefet dan geen internet en dus geen verkeersinfo).
 
Dus je zegt dat Bluetooth Tethering niet mogelijk is als er een gewone Bluetooth verbinding open staat.
Dat is op zijn minst eigenaardig te noemen. Ik zou zeggen probeer het uit.
Ik heb een Sena 5, dus kan het niet proberen.
 
In algemene zin, wat je wilt:

1. Voor data en telefonie de telefoon aan de Rider koppelen
2. voor muziek de telefoon aan de headset koppelen.

De meeste headsets kennen, naast intercom, verschillende protocollen:
- HSP/HFP (Headset Protocol cq HandsFree Protocol) - bedoeld voor telefoneren.
- A2DP/AVRCP - bedoeld voor muziek

Mijn ervaring is dat problemen met koppeling veelal voortkomen uit de verkeerde protocol-keuze.
Resultaat is dan danwel 'niet gevonden'(want al bezet) danwel het alsmaar aan/uit gaan van de verbinding.
Daarbij worden dan meestal optie 1 en 2 op dezelfde wijze gekoppeld; en da's niet goed.

Advies: zoek in je bluetooth manual naar de specifieke toetsencombinatie voor A2DP koppeling en zorg dat je de koppeling tussen telefoon en headset alleen op die manier uitvoert.
Verwijder daarbij eerst evt bestaande (en niet juiste koppelingen, bijv door een reset).
 
Alles gemonteerd, en werkend.
Wou jullie een fotootje niet onthouden...
Kon de originele bevstiging met klem nergens kwijt, dus zelf een andere steun gemaakt die klemt in de balhoofd pen.
Voeding zoals aangeraden vanaf het stadslicht, werkt perfect!
full

full
 
Ben bezig de tomtom werkend te krijgen op de motor.
Als het contact aan gezet wordt, gaat de tomtom dan ook automatisch aan?
Vermoed namelijk dat de massa kabel niet helemaal goed is.
 
Ben bezig de tomtom werkend te krijgen op de motor.
Als het contact aan gezet wordt, gaat de tomtom dan ook automatisch aan?
Vermoed namelijk dat de massa kabel niet helemaal goed is.

Ja, als er spanning komt op de aansluiting dan gaat de TT aan. Als de spanning er weer af gaat dan wordt er gevraagd of de slaapstand moet worden geactiveerd. Maar dat kun je uit zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan