Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

De koppen van 1000cc 70PK-modellen van de serie 09-80 tot 1984 zouden moeten passen.

Ik heb trouwens mijn cilinderkoppen laten flowen via Bas van Hyperpro Alphen a/d Rijn. Van een doorstroming van 26 liter/minuut naar 34 liter/minuut en van 70 naar 80 PK.
 
De koppen van 1000cc 70PK-modellen van de serie 09-80 tot 1984 zouden moeten passen.

Ik heb trouwens mijn cilinderkoppen laten flowen via Bas van Hyperpro Alphen a/d Rijn. Van een doorstroming van 26 liter/minuut naar 34 liter/minuut en van 70 naar 80 PK.
Bedankt voor de info, heb Bas ook als tip gehad van Roel, ga hem bellen als hij terug is van vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Het is mij niet duidelijk wat de verschillen zijn tussen de diversen modellen. Mijn motor is van "79.
Passen latere koppen op de cilinders op model "79 model ?
Zijn de koppen van een later model met grotere kleppen?
Kopen van een kleiner model lijkt met niet handig, lijkt mij dat eventueel de kanalen en kleppen ook kleiner zijn.
De koppen passen allemaal, dat is geen probleem. De latere modellen hebben 38mm in en uitlaat en kleinere kleppen. Het vermogen is gewoon minder. Jouwe met de 40mm uitlaten levert rond de 70PK, dat is de snelste standaard versie. Er is wel iets met de gietmal. Er zijn koppen die meer geschikt zijn om te bewerken. Roel heeft dat volgens mij eens uitgezocht. Bas zal dat waarschijnlijk ook wel weten.
 
Bijgaand een foto van een cilinderkop na bewerking.
full
 
Laatst bewerkt:
Pasmaken van de kop op de cilinder, neem ik aan ook door vlakken van de kop ?
Nog een foto van het innlaat en uitlaat kanaal?
Wat is de standaard maat kleppen (44 in / 40 uit ? ) en waar naar toe zijn ze te vergroten ?
 
Laatst bewerkt:
Foto's van de in- en uitlaatkanalen heb ik niet want ik heb de koppen met reeds gemonteerde kleppen (de standaard kleppen voor een 70pk R100RT, 44 in- en 40mm uilaatkleppen) opgehaald.
De naar 1e overmaat opgeboorde cilinders zijn verder niet aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de bmw verkocht aan een noorse dame
Vanaf vandaag geen bmw in de schuur .
Hippie
 
De sluitrelais van mijn '93 BMW R100RS slaat een beetje door maar is voorlopig niet meer beschikbaar.Iemand een oplossing?Het gaat om dit stuk

Sluitrelais 61321244411 21.59 +core (misschien weer beschikbaar rond november)

Nummertje 3 op deze pagina:

RealOEM.com - Online BMW Onderdelen Catalogus

Ik heb een relais 5-pin gekocht bij een autohandel maar maar die laat continu,zelfs zonder contact, de verlichting van toeren- en kilometerteller branden.




P1010673.JPG
 
Als ik het zo zie kan je dit alleen oplossen door twee relais of een losse schakelaar achter elkaar te zetten. Als je ergens een andere dubbelpolig relais vindt heeft het natuurlijk niet de juiste pinnetjes configuratie.
Slopers bellen? Veerman in Almere bijvoorbeeld.
Heb je het relais al open gemaakt en de contactpuntjes schoon geschuurd? Ik kan wel een relais vinden met DPST, het kost geen ruk maar dan moet de verloopdraadjes solderen: Relais Matsushita NF2-12 Volt twee polig DPST
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo zie kan je dit alleen oplossen door twee relais of een losse schakelaar achter elkaar te zetten. Als je ergens een andere dubbelpolig relais vindt heeft het natuurlijk niet de juiste pinnetjes configuratie.
Slopers bellen? Veerman in Almere bijvoorbeeld.
Heb je het relais al open gemaakt en de contactpuntjes schoon geschuurd? Ik kan wel een relais vinden met DPST, het kost geen ruk maar dan moet de verloopdraadjes solderen: Relais Matsushita NF2-12 Volt twee polig DPST

Bedankt voor de snelle reactie!Mijn kennis van electriciteit reikt eigenlijk niet zo ver.
De relais kan echter niet geopend worden,de "onderkant" is dicht gegoten.Ik heb de relais wel gevonden,tweedehands bij Bayer in Duitsland.Maar ik denk dat het een gouden is:ze vragen er 35 eur voor + verzendkosten.Ik zal voorlopig het grootlicht afkoppelen en hopen dat BMW de relais weer uitbrengt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan