Het Voorne--Putten topic deel 43, Zomer editie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanx, kijk er naar uit. Wordt ook weer leren, moet vaarbewijs 2 en radarpattent nog halen.

Tussendoor ook nog ff een paar lesjes rhibvaren en dan kan ik daar ook zelfstandig mee op pad *D Maar dan mag de temperatuur van mij nog eerst ff wat omhoog 8-)

Gefeliciteerd!

Hou zelf niet zo van varen (snel zeeziek :r ) maar ben wel eens met de Tender naar buiten geweest de Noordzee op, was wel gaaf! :9
 
Mogguh!

Nachtdiensten altijd leuk! Doe ik liever dan zee varen, want ik heb al van jongs af aan zeeziekte/wagenziekte etc. Moet altijd horizon kenne zien.

Buiten dat.. zit ik in mijn jeugd sentiment liedje!
Ik ben jouw beste vriend, Ik zal er altijd zijn.
Waar je gaat of waar je staat, Je bent ver van huis,
Het is al veel te laat`!
Zoek je een vriend, een oude kameraad..
Dan zal ik er altijd zijn!


:W
 
Horizon is zeker belangrijk om te zien als je aan het varen bent. Was een tijd terug met de rhib via de Maasvlakte naar Stellendam gevaren. Echt mega golven, was wel leuk, flink stuiteren, maar had wel enige moeite om mij vast te houden. Uiteindelijk komt er een mega jacht uit Stellendam gevaren die wij gingen controleren. Moesten overstappen op het achterdek, maar door de hoge golven moest je precies het juiste moment kiezen, was een beste uitdaging kan ik je zeggen :')
Uiteindelijk gingen we naar een kantoortje aan boord waar geen ramen in zaten, werd me een partij misselijk, niet te zuinig :o Uiteindelijk weer terug op de brug van dat jacht en het werd weer minder, maar mijn god, wat een drama als je dat standaard hebt met varen zeg...
 
Hier nog 1 :/ ik heb er al last van op de pont van hekelingen naar nieuw-beijerland. Dat is misschien wel heel erg overdreven maar als er wat meer golven zijn dan begin ik toch een beetje misselijk te worden. Ik heb er dan geen last van als ik zelf vaar (iets met concentreren op het varen en zelf controle hebben ).
 
Ik heb het alleen met varen, maakt niet uit of er hoge of lage of geen golven zijn, het is het deinen wat ik niet trek! Dus als er gevaren wordt, zoals afgelopen vakantie 3 walvistochten, boottochtje Niagara Falls, en 3 overtochten met met veerboten, standaard aan de primatour!
 
Ik ben 1x met de boot naar Engeland geweest en dat is me niet goed bevallen. Ik heb de hele overtocht buiten op het dek gezeten en heb regelmatig over de railing gehangen '(
 
Zo, eindelijk een klein beetje de temperatuur omhoog, gelijk de motor gaan wassen.

Binnenkort als et weer nog beter word maar wat uitgebreider wassen, voor nu even goed genoeg.
 
Ga van het weekend het koekblik maar ff onder handen nemen, ziet er niet uit met die zoutkorst er overheen. De binnenkant is ook een zwijnenstal met al die zooi die de kids ervan maken, kan dus ook wel wat poetsgeweld gebruiken... :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het alleen met varen, maakt niet uit of er hoge of lage of geen golven zijn, het is het deinen wat ik niet trek! Dus als er gevaren wordt, zoals afgelopen vakantie 3 walvistochten, boottochtje Niagara Falls, en 3 overtochten met met veerboten, standaard aan de primatour!
Dat is minder, zo lang ik de horizon kan zien is er niets aan de hand.
 
Ik had nooit zoveel moeite met zeeziek worden gelukkig...Vroegah,heel vroegah toen ik bij de zeeverkenners zat in Hellevoet veel gezeild,met van die kleine platbodems. En wezen vissen op de noordzee,vanuit Stellendam,met de Neeltje Jans mee,deed ik best vaak met pa. Heb wel veel lui zien overgeven,dat dan wel, :r .


Over die O-ringenset uit het Lidl-topic,geef maar een gil hoor,koop ik een setje voor je.Dan komt het wel goed,GB. :Y
 
Zou wel top zijn als je zo'n setje wil regelen... :}

Zou dan om de linker set gaan...

276490_02_teaserthemeworld2x1.jpg


Edit: Zou dat rechter setje ook wat zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ga van het weekend het koekblik maar ff onder handen nemen, ziet er niet uit met die zoutkorst er overheen. De binnenkant is ook een zwijnenstal met al die zooi die de kids ervan maken, kan dus ook wel wat poetsgeweld gebruiken... :/

Ja hoor Chris, de kids.........

:+
 
En dan sta je langs de kant van de weg. Bij Heinenoord. Accu plat. -O-

Anwb is onderweg.

Dat is k.u.t -O-

Dynamo dood ?

Ooit eens in de file op de linkerbaan stil gestaan met een accu die helemaal leeg was, draad gebroken bij de dynamo waardoor er geen verse stroom in de accu kwam.
 
Als ik kids zou hebben zou ik ze ook de schuld geven hoor. :+

Maar alle gekkies op een stokkie.
Als kind kregen wij nooit eten en/of drinken in de auto. Volgens mij word dat tegenwoordig alleen maar gedaan om de kids stil/rustig te houden tijdens de rit.
Ik vermaakte mij altijd prima onderweg, auto's kijken e.d.
Gameboys en dvd spelers bestonden toen nog niet. :P
 
Zou wel top zijn als je zo'n setje wil regelen... :}

Zou dan om de linker set gaan...

[afbeelding]

Edit: Zou dat rechter setje ook wat zijn?
Morgen regel ik dat linkse setje voor je :) . Ik heb dezelfde voor mezelf gehaald. Over dat rechtse setje weet ik weinig,en,om je eerlijk te zeggen heb me er ook niet in verdiept.
Zitten ook van die Fiber-ringen in zo te zien,voor water afdichtingen.Dat gebruik ik nooit....
 
Dat is k.u.t -O-

Dynamo dood ?

Ooit eens in de file op de linkerbaan stil gestaan met een accu die helemaal leeg was, draad gebroken bij de dynamo waardoor er geen verse stroom in de accu kwam.

Idd dynamo is versleten. Auto gestart met startkabels en daarna een paar flinke klappen op de dynamo en toen was het weer goed. Maandag maar even naar de garage (dit kan ik zelf niet, kan nu niets met m'n arm en ik kan er niet bij ).
 
Idd dynamo is versleten. Auto gestart met startkabels en daarna een paar flinke klappen op de dynamo en toen was het weer goed. Maandag maar even naar de garage (dit kan ik zelf niet, kan nu niets met m'n arm en ik kan er niet bij ).

Als je hulp nodig hebt moet je gewoon ff app sturen hè vriend !
 
Als je hulp nodig hebt moet je gewoon ff app sturen hè vriend !

Is goed. Ik ga maandag vragen bij de garage wat het kost en morgenmiddag even kijken of ik het zelf kan en zoeken naar een nieuwe of een goede gebruikte dynamo zoeken.

De garage waar ik normaal naartoe ga doet nooit moeilijk over montage van onderdelen die je zelf meeneemt.

Maar Thanks. Als ik je hulp nodig heb dan laat ik het je zeker weten maatje :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan