BMW R80/7 Project

Vind de Continental TKC80 wel een gave band voor de BMW. Nu zit er qua maatvoering achter een Metzeler 4.00/18 (gemonteerd 110mm gemeten breedste punt) op en voor een Continental 3.25/19 (gemonteerd 90mm gemeten breedste punt).

Achter zou ik kunnen gaan voor een 110/80/18 of een 120/90/18.
140 wordt te breed denk ik. Zie ook dat ze te krijgen zijn in 4.00/18 en 4.10/18. Wil ze wat breder hebben dan dat ze nu ogen op de motor. Kan achter best 120-130 millimeter uiteindelijk kwijt.

Voor zou ik kunnen gaan voor een 100/90/19

Ligt er natuurlijk uiteindelijk aan hoe de band op de velg zit dus het is nu maar een beetje gissen wat ik doe. Ben eerlijk gezegd niet echt thuis in de bandenwereld en de maatvoeringen daarvan.


Breder dan een 120 gaat niet, want dan krijgen de band en cardantunnel ruzie met elkaar. Of je moet een stukje uit de tunnel slijpen en weer dichtlassen met een flauw bochtje, dan zou er een 130 in kunnen passen.

Bij mijn zijspan (R100RS) heb ik wel een 135 er in kunnen meubelen, maar daarvoor heb ik een hele dikke hamer voor gebruikt. Om de tunnel een paar vette klappen te geven. Da's ook een manier om ruimte te maken. O-)
 
Laatst bewerkt:
Breder dan een 120 gaat niet, want dan krijgen de band en cardantunnel ruzie met elkaar. Of je moet een stukje uit de tunnel slijpen en weer dichtlassen met een flauw bochtje, dan zou er een 130 in kunnen passen.

Bij mijn zijspan (R100RS) heb ik wel een 135 er in kunnen meubelen, maar daarvoor heb ik een hele dikke hamer voor gebruikt. Om de tunnel een paar vette klappen te geven. Da's ook een manier om ruimte te maken. O-)

Dat heb ik ook gezien ja. Deuk in de cardantunnel maken vind ik eerlijk gezegd vrij lomp. Dan zou ik eerder het wiel minimaal naar links kunnen spaken.
 
Dat heb ik ook gezien ja. Deuk in de cardantunnel maken vind ik eerlijk gezegd vrij lomp. Dan zou ik eerder het wiel minimaal naar links kunnen spaken.

Is ook vrij lomp, maar wel effectief. :Y Het achterwiel naar links verspaken zou ik op een solo niet aandurven. Voor en achter moeten wel in lijn blijven.

Het beste is toch wel daar waar de band de tunnel kan raken, dat stukje uitslijpen en nieuw plaatje er in lassen om de (130 of 140?) ruimte te geven. Dit trucje word wel vaker gebruikt, en volgens mij kan jij echt wel lassen.
 
Laatst bewerkt:
Is ook vrij lomp, maar wel effectief. :Y Het achterwiel naar links verspaken zou ik op een solo niet aandurven. Voor en achter moeten wel in lijn blijven.

Het beste is toch wel daar waar de band de tunnel kan raken, dat stukje uitslijpen en nieuw plaatje er in lassen om de (130 of 140?) ruimte te geven. Dit trucje word wel vaker gebruikt, en volgens mij kan jij echt wel lassen.

Lassen is geen enkel probleem, ik las elk materiaal.
Zal eens kijken hoe het uiteindelijk uit zal komen. Beetje lompe band erop vind ik wel gaaf.
 
Is ook vrij lomp, maar wel effectief. :Y Het achterwiel naar links verspaken zou ik op een solo niet aandurven. Voor en achter moeten wel in lijn blijven.

Word bij mono's wel vaker gedaan en/of een spacer plaatsen.
Weggedrag schijnt niet te veranderen.
Zelf geen ervaring mee.
 
Qua maatvoering scheelt een 4.00x18 en een 4.10x18 natuurlijk maar een paar strepen. Prijstechnisch krijg ik de 4.10 goedkoper gevonden dan de 4.00 van continental. Is er nog een ander verschil in band naast dat de 4.10 minimaal iets breder is dan de 4.00?

4.00-18 M/C 64R TT M&S 77 euro
4.10-18 M/C 66P TT RF M&S 58 euro

Van de 120/90/18 van Heidenau K60 is mij verteld dat ik daarbij het wiel zeker een centimeter uit te midden zou moeten spaken.
Denk dat ik toch graag de originele velgen wil behouden en dan een keus maak uit de 4.00 of 4.10.

Heidenau K60 4.10-18 60 S Rear TT M/C 57 euro
Heidenau K60 Scout 4.00-18 64 T Rear TT M/C M+S 67 euro

Iemand ervaring met de Michelin T63?

Waarom zijn die 4.00 allemaal duurder dan de 4.10?
 
Scout zou iets beter zijn dan de gewone k60
. Heb op de g/s ook de 4.00-18 scout.
Op de andere beemer heb ik bridgstone tw24.

Hippie
 
Laatst bewerkt:
Vind de Michelin Anakee Wild eigenlijk de mooiste band om te zien, maar krijg die niet gevonden in de maat die ik nodig heb haha.

Heb weer wat spullen thuis. K&N luchtfilters, rubbers voor over de voorpoten, een bobine die beide originele vervangt en een nieuwe kleine spanningsregelaar. Als ik nou de bobine en spanningsregelaar onder de luchtfilterkap krijg dan zie je uiteindelijk nog minder kabelwerk zitten.

Dan heb ik wel wat ruimte onder de tank over, misschien kan ik daar een goed verstopte accu onder metselen? Weet niet welke capaciteit ik minimaal nodig heb voor de BMW, en hoe klein ik een accu kan kopen.
Een optie is natuurlijk ook nog geen accu en dan starten met de kickstarter. Of is dat armoede met zo'n ding?
 
Kwam net een UPS busje door de straat heen rijden:

Voor op de tank, de perfecte maat:

full
 
als je een deuk in je cardan tunnel niet mooi vindt is een open tunnel misschien een idee? Je wiel uit het midden zetten ziet er natuurlijk niet uit :P
 
Daar ben ik ook niet zo kapot van. Gewoon normaal doen en een beetje standaard band erop draaien. ;)
 
Ik heb echt geen kaas gegeten van motorbanden en het was me ook niet helemaal duidelijk welke maat jij nodig had.
Maar ik heb wel een stuk van de ANWB gevonden met betrekking tot de Michelin Anakee Wild. Hierin staat welke bandenmaten er gemaakt worden van de desbetreffende band. Hopelijk kun je hier iets mee.
 
Ik heb echt geen kaas gegeten van motorbanden en het was me ook niet helemaal duidelijk welke maat jij nodig had.
Maar ik heb wel een stuk van de ANWB gevonden met betrekking tot de Michelin Anakee Wild. Hierin staat welke bandenmaten er gemaakt worden van de desbetreffende band. Hopelijk kun je hier iets mee.

Ze worden dus niet in de maten gemaakt die ik zoek.
Het zal uiteindelijk wel een setje TKC80's worden.
 
Ben een beetje aan het rondkijken voor een snelheidsmeter. Simpel en strak, meer eisen heb ik niet. Moet niet teveel opzitten haha. Iemand suggesties?
 
Terug
Bovenaan Onderaan