Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had al in je topic gereageerd maar:

Mijn motor (GSX600F) heeft exact hetzelfde, als ik de choke erop zet dan loopt ze gelijk 4000+ toeren, zet ik hem lager dan werkt de choke niet. Die van mij staat ook wat aan de arme kant afgesteld.
 
Ik had al in je topic gereageerd maar:

Mijn motor (GSX600F) heeft exact hetzelfde, als ik de choke erop zet dan loopt ze gelijk 4000+ toeren, zet ik hem lager dan werkt de choke niet. Die van mij staat ook wat aan de arme kant afgesteld.
Tnx, het moet beter kunnen weet ik van mijn voruige GSX-F.
Maar goed om te weten dat het vaker/ snel gebeurd bij dit type. ;)
 
De motor bevalt erg goed, heb nu 600 km gereden, wil er eigenlijk wel iedere dag mee rijden. ;)
Op de choke na geen klachten, stuurt ook prima, gewoon een perfect ding uit 1999.

Maar net toch nog even naar een nieuwere GSX-F750 gekeken. (Jammer dat ze er niet zijn met injectie?)

Beschrijving http://link.marktplaats.nl/m1075615225

Zeer nette en goed onderhouden Suzuki GSX 750 F van het bouwjaar 2006 met een lage km stand.
Diverse extra's zoals een sportuitlaat voor een mooi vol en zwaar geluid, een donker windscherm, xenon verlichting voor beter zicht, witte knipperlichten, stalen remleidingen.
Zo goed als nieuw schijfremslot, mooie tanktas en een afdekhoes.
De motor heeft onlangs een nieuwe accu gekregen twv 350 euro.
Met de motor is alleen in de zomer gereden en heeft altijd binnen gestaan, daarom ziet de motor er ook nog als nieuw uit. De motor is uitstekend onderhouden en geeft je de komende jaren veel rijplezier zonder extra kosten.
Dure accu. _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Weer terug van vakantie in het zuiden des lands -O-
Ik had al in je topic gereageerd maar:

Mijn motor (GSX600F) heeft exact hetzelfde, als ik de choke erop zet dan loopt ze gelijk 4000+ toeren, zet ik hem lager dan werkt de choke niet. Die van mij staat ook wat aan de arme kant afgesteld.
Tnx, het moet beter kunnen weet ik van mijn voruige GSX-F.
Maar goed om te weten dat het vaker/ snel gebeurd bij dit type. ;)
Sommige injectie motoren lopen bij koude start ook rond de 4000 toeren om sneller van de choke af te kunnen.
De motor bevalt erg goed, heb nu 600 km gereden, wil er eigenlijk wel iedere dag mee rijden. ;)
Op de choke na geen klachten, stuurt ook prima, gewoon een perfect ding uit 1999.

Maar net toch nog even naar een nieuwere GSX-F750 gekeken. (Jammer dat ze er niet zijn met injectie?)

Beschrijving http://link.marktplaats.nl/m1075615225

Zeer nette en goed onderhouden Suzuki GSX 750 F van het bouwjaar 2006 met een lage km stand.
Diverse extra's zoals een sportuitlaat voor een mooi vol en zwaar geluid, een donker windscherm, xenon verlichting voor beter zicht, witte knipperlichten, stalen remleidingen.
Zo goed als nieuw schijfremslot, mooie tanktas en een afdekhoes.
De motor heeft onlangs een nieuwe accu gekregen twv 350 euro.
Met de motor is alleen in de zomer gereden en heeft altijd binnen gestaan, daarom ziet de motor er ook nog als nieuw uit. De motor is uitstekend onderhouden en geeft je de komende jaren veel rijplezier zonder extra kosten.
Dure accu. _O- _O-
Ze zijn er idd 'helaas' niet met injectie.

Goedkopere variant van de Tesla upgrade?
 
Kan best bewust gedaan zijn, ik kwam laast in een motor zaak waar ik vertelde dat mijn motor dreigt stil te vallen voor de stop licht (dat ik daarom die bougies en lucht filter nodig had) volgens de monteur was het een bekent probleem en kon je hem wat hoger in zijn toeren kunnen afstellen.
Moet nog bellen naar de zaak durf het zelf niet aan, maar goed kan zijn dat dit bij jouw motor ook bewust is gedaan?

Dat zou goed kunnen. Ik ga binnenkort maar eens wat standaard zaken als olie en luchtfilter vervangen. En dan op zoek naar het probleem.
Het 'probleem' met de choke heb ik overigens ook. Klein beetje de choke open is meteen 4 a 5000 toeren maar hij is opzich wel goed te regelen.
 
Weer terug van vakantie in het zuiden des lands -O-

Sommige injectie motoren lopen bij koude start ook rond de 4000 toeren om sneller van de choke af te kunnen.

Ze zijn er idd 'helaas' niet met injectie.

Goedkopere variant van de Tesla upgrade?
Afgelopen twee weken dus mooi weer gehad. ;)
Ik had de twee weken daarvoor, bijna alleen maar regen, afgewisseld met twee dagen zon maar koude harde wind. _O-

Mijn TL1000R liep voortreffelijk op de choke, max. 2.000 Rpm, goed regelbaar, niet te laag, niet te hoog, lekker rond lopen. :}
Die kon ik gewoon rustig in de tuin starten en daarna de motor de steeg uitduwen. (100 meter)
En het blok is nog koud, de olie dik, 4.000 Rpm .. liever niet.
 
Afgelopen twee weken dus mooi weer gehad. ;)
Ik had de twee weken daarvoor, bijna alleen maar regen, afgewisseld met twee dagen zon maar koude harde wind. _O-

Mijn TL1000R liep voortreffelijk op de choke, max. 2.000 Rpm, goed regelbaar, niet te laag, niet te hoog, lekker rond lopen. :}
Die kon ik gewoon rustig in de tuin starten en daarna de motor de steeg uitduwen. (100 meter)
En het blok is nog koud, de olie dik, 4.000 Rpm .. liever niet.
Heb op een allergie na voor het plaatselijke kraanwater idd zeer weinig te klagen.

Bij mn 600 was het ook goed te regelen bij nieuwe is het iets lastiger maar nog steeds goed te doen.
Heb het zelf liever ook niet als die koud is. Veertje trekt de schuif wel soepel terug?
 
Heb op een allergie na voor het plaatselijke kraanwater idd zeer weinig te klagen.

Bij mn 600 was het ook goed te regelen bij nieuwe is het iets lastiger maar nog steeds goed te doen.
Heb het zelf liever ook niet als die koud is. Veertje trekt de schuif wel soepel terug?
Kraanwater? Oh, je bedoelde met zuid Nederland dus Turkije. :+ :+

Schuifje voelt goed, de gaskabel zelf blijft wel hangen, maar dat is best handig op de snelweg. :+
De gasschuiven of gasklep gaat wel goed, de laatste dagen moest ik af en toe gas bijgeven met starten. :?
Anyway, tot donderdag weer veel kilometers erop gezet. Spint en loopt als nieuw. :}
 
Kraanwater? Oh, je bedoelde met zuid Nederland dus Turkije. :+ :+

Schuifje voelt goed, de gaskabel zelf blijft wel hangen, maar dat is best handig op de snelweg. :+
De gasschuiven of gasklep gaat wel goed, de laatste dagen moest ik af en toe gas bijgeven met starten. :?
Anyway, tot donderdag weer veel kilometers erop gezet. Spint en loopt als nieuw. :}

Dan had ik wel thuis kunnen blijven :+

Kan blijkbaar niet tegen de toevoegingen die ze gebruiken in het kraanwater in Zuid Limburg :( Krijg er van die mooie blaren van -O-

Apart euvel is het, starten zonder choke lukt niet?
 
Dan had ik wel thuis kunnen blijven :+

Kan blijkbaar niet tegen de toevoegingen die ze gebruiken in het kraanwater in Zuid Limburg :( Krijg er van die mooie blaren van -O-
Oh, apart. Ik heb dit jaar nog wel mijn tanden gepoetst in Armenie en in Portugal. :+
Alleen daar koop je als toerist wel water bij de supermarkt om te drinken. :Y
Apart euvel is het, starten zonder choke lukt niet?
Euh... stationair staat mooi laag, de motor loopt zo netjes als hij warm is. O-)
Misschien moet ik die eens op 1.500 Rpm zetten, wordt hij minder afgeknepen met koude motor.
Maar de winter komt er aan, dan moet hij ook netjes op de choke starten.. :)
 
Laatst bewerkt:
Oh, apart. Ik heb dit jaar nog wel mijn tanden gepoetst in Armenie en in Portugal. :+
Alleen daar koop je als toerist wel water bij de supermarkt om te drinken. :YEuh... stationair staat mooi laag, de motor loopt zo netjes als hij warm is. O-)
Misschien moet ik die eens op 1.500 Rpm zetten, wordt hij minder afgeknepen met koude motor.
Maar de winter komt er aan, dan moet hij ook netjes op de choke starten.. :)
Drinken ging prima, alleen op de huid niet. Had het liever andersom gehad :Y

Stationair mooi laag is alleen maar goed, weet je gelijk dat die goed synchroon staat.
Bedoel meer zo starten zonder choke, soms staat ze stationair gewoon erg rijk waardoor je ze zonder choke kan starten in de zomer maanden. Met choke krijg je dan al heel snel een verhoogd toerental.
Als die zonder choke normaal zou starten zou ik de koelere dagen even afwachten alvorens op onderzoek uit te gaan.
 
Dit weekend m'n gsxf voorzien van nieuwe kettingwielen en bijhorende nieuwe ketting.
Ketting was besteld bij Jos Smit. Het nieuwe achterste kettingwiel was al zwart gelakt maar 'k heb beide zelf nog tweemaal in zwarte lak gezet.
Deze week was het wachten op zo'n kettingtool die ik in de UK via ebay had besteld.
Vrijdag is die met de post aangekomen dus dit weekend het klusje geklaard.
Alles van de kuip netjes gedemonteerd.
Moer aan voorste kettingwiel lossen met wiel erin en oude ketting er nog op.
Klaar voor grote krachtinspanning, naar aanleiding van de verhalen die ik vaak lees over vastzittende moeren.
Wat blijkt : de moer van m'n voorste kettingwiel zat los op de as.
Met de nieuwe tool de ketting vlotjes gebroken door één pennetje eruit te persen.
Daarna kettingwielen eraf en achterwiel eruit.
Gelukkig geen inslag schade of ongebruikelijke slijtage aan de aandrijfas.
Aan de tanden van het oude en nieuwe kettingwiel was het wel te zien dat de vervanging nodig was.
Het achterste kettingwiel is niet zichtbaar versleten.
Alles netjes van oud vet ontdaan en zo goed mogelijk gepoetst.
Daarna tijd voor de opbouw.
De insert van het achterwiel heb ik ook tweemaal zwart gelakt, net als de alu ophanging van de achterste remklauw.
Kettingwielen en ketting gemonteerd. Met nieuwe tool netjes de schakel en de pinnetjes terug samengeperst.
Nu kun je ketting niet meer van het achterste kettingwiel wegtrekken, vroeger toch wel zo'n 5mm.
Alles ziet er heel net in het zwart uit met de gold ketting . TOP
Direct maar een ritje maken, ondanks dat het zo snikheet is.
Waaaw wat een verschil.
Weg geluid bij het opschakelen. Enkel de eerste versnelling geeft een hoorbare 'klak' maar da's normaal. De overgang bij de rest van de versnellingen maakt geen lawaai meer.
Weg schokkerig rijden bij lage snelheid in de stad. Hier in Ieper liggen van die kinderkopjes en vroeger kon ik daar niet overrijden zonder dat de motor te snel, te traag, schokkerig reed. Ik dacht dat het aan de gasbediening lag, maar nu gaat rijden vloeiend en de gashendel laat de motor gewoon mooi op toeren draaien.
De overmatige speling in de oude ketting was hier dus ook verantwoordelijk voor.
Ook het afremmen op de motor en terugschakelen gaat nu zonder schokken.
Rijdend klinkt het ook anders, de motor zelf klinkt hetzelfde maar nu meer zoemerig, zwevend. Vroeger gaf de oude ketting waarschijnlijk veel gerinkel en bijkomend lawaai. Dat hoor je nu niet meer. Nogmaals TOP.
Zeker een aanrader.
'k zoek enkel nog een goeie manier om het achterwiel uit te lijnen . Ik vertrouw die merktekens op de achterbrug voor geen (milli)meter.
 
Moer aan voorste kettingwiel lossen met wiel erin en oude ketting er nog op.
Klaar voor grote krachtinspanning, naar aanleiding van de verhalen die ik vaak lees over vastzittende moeren.
Wat blijkt : de moer van m'n voorste kettingwiel zat los op de as.
Is het van een bepaald bouwjaar een grote centrale moer?
Op foto's van kettingtandwielen zie ik twee kleine moertjes? :)
Weg schokkerig rijden bij lage snelheid in de stad. Hier in Ieper liggen van die kinderkopjes en vroeger kon ik daar niet overrijden zonder dat de motor te snel, te traag, schokkerig reed. Ik dacht dat het aan de gasbediening lag, maar nu gaat rijden vloeiend en de gashendel laat de motor gewoon mooi op toeren draaien.
Lekker. :]
'k zoek enkel nog een goeie manier om het achterwiel uit te lijnen . Ik vertrouw die merktekens op de achterbrug voor geen (milli)meter.
profi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met het mooie weer van de afgelopen twee weken ben ik niet voor negen uur in de avond thuis.
Lekker met de GSX-F direct door naar het strand. *O*
Maar eenmaal thuis is het wel snel donker.

1,5 week geleden (pas +/-300 km gereden) dus ineens geen remvloeistof meer in het reservoir..
Druppeltje in het peilglas had een eigen leven. :)



Bij thuiskomst boutjes vervangen voor die ik nog had liggen en in zijn geheel nieuwe vloeistof erin.
Deze lag gelukkig ook op voorraad. :)



En afgelopen week het luchtfilter vervangen.
Daar miste dus een schroef in het deksel. :)



De avond valt dus wel snel eind augustus. ;)



Het oude filter viel best mee, bij mijn ZX-10R wel eens een filter gehad die er letterlijk niet uitzag. _O-
Bij de GSX-F zit er natuurlijk geen ram-air op aan de voorzijde, en zuigt deze de lucht veilig van onder het zadel aan..

Uiteindelijk met hoofdlampje op e.a. afgemonteerd. Handige dingen die hoofdlampjes. :)
 
Laatst bewerkt:
wat fotos:
eerste pakje
full

full

netjes geschilderd
full

tweede pakje
full

voor
full

werk veilig !
full

grote middelen
full

losse moer ?
full

't was toch wel nodig.
full

ng een beetje schilderen
full

proper werken
full

't resultaat
full

't is een pracht machine :}
full
 
Ziet er weer keurig uit, onderkuip ook zelf gespoten?
voortandwiel ziet er nog wel redelijk uit O-) Heb ze er af gehad die eruit zagen als een werpster :X
Kleine tip, moeren die normaal gesproken vrij vast zitten losmaken met een 6-kant dop (meer draagvlak) met een ringsleutel draai je de moer vrij makkelijk kapot als je echt kracht moet zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik had geen dop 32 voorhanden.
Daarom eerst maar eens proberen met de sleutel.
Kwam die niet los dan ging ik bij de buurman wel een dop 32 gehaald hebben.
Maar met de sleutel hoefde ik zelfs geen kracht te gebruiken.
Ik kon met één hand de moer eraf draaien.

@burnett: mijn onderkuip? of worldbeater's?
 
Net ook goodies in mijn postbakje gehad. *O*

Andere bar-ends.. en 2 tanden groter kettingwiel voor minder toeren @woon~werk snelheid.



Tandwiel gaat de gearing aanpassen zodat ik niet meer in zes door de file rij.
Ik schakel vaak nog door naar zeven ook.. als die er was.

Hoewel je eigenlijk in NL niet meer dan twee versnellingen nodig hebt. :+

full
 
Laatst bewerkt:
Ik had geen dop 32 voorhanden.
Daarom eerst maar eens proberen met de sleutel.
Kwam die niet los dan ging ik bij de buurman wel een dop 32 gehaald hebben.
Maar met de sleutel hoefde ik zelfs geen kracht te gebruiken.
Ik kon met één hand de moer eraf draaien.

@burnett: mijn onderkuip? of worldbeater's?
Die van jou idd, heb ze namelijk nog nooit in volledig zwart gezien
Net ook goodies in mijn postbakje gehad. *O*

Andere bar-ends.. en 2 tanden groter kettingwiel voor minder toeren @woon~werk snelheid.



Tandwiel gaat de gearing aanpassen zodat ik niet meer in zes door de file rij.
Ik schakel vaak nog door naar zeven ook.. als die er was.

Hoewel je eigenlijk in NL niet meer dan twee versnellingen nodig hebt. :+

full
~
Net ook goodies in mijn postbakje gehad. *O*

Andere bar-ends.. en 2 tanden groter kettingwiel voor minder toeren @woon~werk snelheid.



Weet je ook hoeveel km de teller af zal gaan wijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan