Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De keerringen op zich kosten niet veel, de olie ook niet.
Er is alleen redelijk wat werk aan om ze te vervangen ...
Valt wel mee toch?
Als je het heééééél grondig, secur en alles superschonmakend doet eennuur of 3 toch?
Als je haast hebt minder dan 2 uur.
Let alleen bij het inzetten van de nieuwe keerringen op wat de boven en onderkant is, en gebruik een hulpstukje oid om ze er netjes recht en zonder ze te beschadigen in kunt zetten.

Maar wat ik inderdaad nog steeds niet kan ontkennen is dat de uren duurder zijn dan de onderdelen. :/
 
En weer heb ik je niet herkend -O- en dat terwijl je vlak naast me doorreed -O-
Ik moet echt is wat meer op bruine Peugeotjes gaan letten :P
heb kort getoeterd maar denk dat die motor meer geluid maakte dan die prutclaxon :')
 
heb kort getoeterd maar denk dat die motor meer geluid maakte dan die prutclaxon :')
Ja, nu herinner ik het me, ik hoorde iemand toeteren, en was erna nog aan aan het kijken wie dat was.
Ik had beter moeten weten :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kak, lekkende voorvork :( ken ik niet rijden van t weekend :(


Ik weet niet waar je woont, maar biggelaar in Boxtel is daar goed in en niet duur,
Ik heb daar een 2 maanden geleden De keringen laten vervangen + nieuwe voorband en remblokken
en moest 330 euro aftikken, De voorband koste mijn alleen al 125 euro dus reken de rest van de kosten maar door. Misschien als je vandaag belt je morgen al terecht kan.
En ondertussen dat hij je motor repareert kan jij je vergapen aan zijn collectie motoren die te koop staan.
image005.jpg
 
Vandaag is feestdag ;)
Oeps ... sorry ... het is dus NATIONALE FEESTDAG in België, en dan is het in NL dus een gewone werkdag :P
Ik wist dat het feestdag is, maar wist niet welke :+

Btw: deze morgen getankt. Niet zo speciaal op zich, maar wel omdat ik dat pas gedaan heb na 494,0 km *D
Ik probeerde de 500 te halen, maar dat lukte dus net niet ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad hier is het "gewoon" donderdag 21 juli werkdag :P
494 km wauw, tank jij diesel???
Hoeveel is je verbruik dan geweest?
Diesel _O- dat zou het nog eens zijn :P

Al zou ik bijvoorbeeld een GSX F als basis niet slecht vinden om er een 800CDI Smart motor in te bouwen 8-)
Voor woon-werk en licht sportief toeren is dat blokje meer dan voldoende.
Denk dat een verbruik van 3L/100km (1:33) best te halen zou zijn.
Probleem is alleen die verdomde trage automaat. (of de jongere bakjes moesten sneller schakelen dan de oudere. Die waarmee ik test gereden heb schakelde echt traag ... maar dat is denk ik ruim 10 jaar geleden ...).

21,35 liter ging erin. Wel nokvol ... is raar, bij mijn vorige ging er, als die stilviel, 22,30 liter in als ik hem nokvol deed.

Mijn verbruik was dus 4,32L/100km, oftewel 1:23,14
Mijn woon-werk rijstijl, en die wanneer ik ritjes met het vrouwtje rijd, zijn wel zo dat dit een normaal verbruik is.

Hij moet gewoon +500km kunnen halen op 1 tank, maar dan is de fun van het rijden er wel af. Toch ga ik dat op zijn minst eens een keertje proberen. Dagje touren in mijn eentje op Waalse Provinciale wegen moet dat kunnen maken.

Edit: met mijn orige eens 509,5km gedaan :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekken ze erg?

De keerringen op zich kosten niet veel, de olie ook niet.
Er is alleen redelijk wat werk aan om ze te vervangen ...


nee, het werk laat ik dus doen, ze lekken best erg paar druppels komen er telkens wel af en je ziet gewoon dat het nat is als je naar de kering kijkt ;(

hij moet nog even mee naar MKC opening a.s. zaterdag maarja dat is maar 3km ofzo, maandag naar de monteur
 
Oeps ... sorry ... het is dus NATIONALE FEESTDAG in België, en dan is het in NL dus een gewone werkdag :P
Ik wist dat het feestdag is, maar wist niet welke :+

Btw: deze morgen getankt. Niet zo speciaal op zich, maar wel omdat ik dat pas gedaan heb na 494,0 km *D
Ik probeerde de 500 te halen, maar dat lukte dus net niet ...

wait.....WAT!? ik zit bij 250KM al in het rood!? (Ik rijd dan ook wel alleen 130+ op de snelweg, bijna niets anders )
 
wait.....WAT!? ik zit bij 250KM al in het rood!? (Ik rijd dan ook wel alleen 130+ op de snelweg, bijna niets anders )

Ik vraag me ook af hoe die dat doet. Dan heb je de reserve tank openstaan met rijden of niet? En hij is waarschijnlijk koning bumperkleven :+ :+
Zelf ben ik nooit boven de 1 op 21 gekomen, komt door de begrenzer denk ik _O-
 
Ik vraag me ook af hoe die dat doet. Dan heb je de reserve tank openstaan met rijden of niet? En hij is waarschijnlijk koning bumperkleven :+ :+
Zelf ben ik nooit boven de 1 op 21 gekomen, komt door de begrenzer denk ik _O-
Nokvol tanken, rijden tot die net niet leeg is ;)
En tijdens woon-werk verkeer rijd ik echt wel rustig. Doch niet op "bompastijl".
 
wait.....WAT!? ik zit bij 250KM al in het rood!? (Ik rijd dan ook wel alleen 130+ op de snelweg, bijna niets anders )
Zal een plugin hybride zijn :+
Als die in het rood komt gaat er meestal geen 16 liter bij toch?

Met de 600 begrensd kon ik 1 op 24 rijden, onbegrensd 1 op 20.
De 750 helaas niet, 1 op 18 als ik geluk heb en met lekker doorrijden 1 op 15 -O-
 
Met mijn gsx uit 92 haal ik net de 1 op 15, met de duc 748, 1 op 18. En ik rij ook nooit harder dan de motor kan.
 
nee, het werk laat ik dus doen, ze lekken best erg paar druppels komen er telkens wel af en je ziet gewoon dat het nat is als je naar de kering kijkt ;(
Jammer, maar dat klinkt inderdaad te lek voor doorrijden.
Ik heb er zelf best eens een tijd mee doorgereden met een DNA die ik toch ging inruilen, dus de investering niet meer waard vond.
Wat ik wel heb gedaan is een stukje poetsdoek oid. rond de onderpoot bevestigen met tape oid, waardoor je de vorkolie hoog opvangt en darmee voorkomt dat het er bij de remklauwbevestiging aflekt/waait en op de remschijven komt. Da's echt een klusje van niets (al ziet het er niet uit), maar kan je een hoop verdere ellende voorkomen.
 
Zal een plugin hybride zijn :+
Als die in het rood komt gaat er meestal geen 16 liter bij toch?

Met de 600 begrensd kon ik 1 op 24 rijden, onbegrensd 1 op 20.
De 750 helaas niet, 1 op 18 als ik geluk heb en met lekker doorrijden 1 op 15 -O-

neh, zat vandaag toevallig op 15L en hij tikte net het rood aan. Ik rijdt overigens ongeveer 1/17

volgens Haynes moet je 6.7/100 rijden op een 750F, dus dan kom je uit op 1/15 ongeveer. We doen het dus allemaal netjes, en we hebben hierbij bepaald dat DKP rijdt als een oud omatje. Vandaar ook dat hij zo makkelijk gespot wordt, hij staat zo goed als stil :D
 
neh, zat vandaag toevallig op 15L en hij tikte net het rood aan. Ik rijdt overigens ongeveer 1/17

volgens Haynes moet je 6.7/100 rijden op een 750F, dus dan kom je uit op 1/15 ongeveer. We doen het dus allemaal netjes, en we hebben hierbij bepaald dat DKP rijdt als een oud omatje. Vandaar ook dat hij zo makkelijk gespot wordt, hij staat zo goed als stil :D

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
neh, zat vandaag toevallig op 15L en hij tikte net het rood aan. Ik rijdt overigens ongeveer 1/17

volgens Haynes moet je 6.7/100 rijden op een 750F, dus dan kom je uit op 1/15 ongeveer. We doen het dus allemaal netjes, en we hebben hierbij bepaald dat DKP rijdt als een oud omatje. Vandaar ook dat hij zo makkelijk gespot wordt, hij staat zo goed als stil :D
Meters verschillen nog wel dan, bij mij gaat er niet meer als 13.5 liter bij als die het rood aanwijst.

_O- _O- Hij doet ook 27.000km met een setje banden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb eens 1 op 18 gehaald maar normaal rijdt ik 1 op 17(.5) ik rijdt 95% snelweg en de helft daarvan 130+. Verder wel rustig optrekken en uitrollen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan