Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik krijg al de bibbers als ik eraan denk te rijden bij -5°. Brrrrr

Niemand last van dichtvriezende carburatoren?
Bij mijn GSX F'en heb ik daar tot nog toe geen problemen mee gehad. Zelfs niet toen het in 2010 eens extreem koud geweest is, zelfs korte tijd kouder dan -20°C, en toen reed ik ook met de motor naar het werk.

Dat was destijds maar 19km, en ik reed met die extreme koude niet op de snelweg. De choke moest die dag bijna vol open, en na zelfs een 3tal km moest ik hem bij het stoppen aan een verkeerslicht weer wat open trekken.

Ik merk het trouwens ook nu, lange afstanden over de snelweg, het blok niet volledig op temperatuur komt.

Btw: zowel gisteren als vandaag ben ik niet zover uit uw buurt he ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over het rijden op deze tijd van het jaar kan ik niet mee praten. Zodra de eerste keer gestrooit wordt, blijft mijn motor binnen. Wel rijd ik tot vlak daarvoor altijd. Dan kan het ook goed koud zijn. Met de juiste uitrusting is het goed te doen. ;)

Ik ben nog eens verder gaan kijken. Mijn motor heeft als maten 110/80-17 M/C 57V en 140/80-17 M/C 69V.
De 57V en 69V staan voor de loadindex en snelheidsindex van de band. Als ik kijk naar de Pilot Road 4 bijvoorbeeld. Die is er niet in de juiste maat voor het <1997 model maar wel voor het 1998< model. Dan staat erbij 58W en 69W. Dit houd in dat de loadindex hetzelfde is, maar hij een snelheid van >270 kan hebben voor gedurende een langere tijd. De T30EVO band van bridgestone heeft een 54W(voor) en 69W(achter) index. De BT45 heeft 57V en 69V. Theoretisch zou de BT45 dus een hogere laadsindex hebben dan zelfs de T30EVO. En een zeer vergelijkbare laadsindex als de Pilot Road 4.

hmmmm :? Ze maken het niet makkelijk :P

Ter info, 57V en 69V staat gedeeltelijk voor de loadindex. De getallen staan idd voor de loadindex en de letter staat voor de snelheid. Omdat deze bij elkaar staan worden ze idd vaak als zijnde 1 code gezien, het zijn er echter 2.

Je zou even de velgbreedte af kunnen lezen van de velg, ik verwacht dat je voor een 3" velg hebt en ander een 4". Dan zou je naar 120/70/17 en 150/60/17 of 150/70/17 kunnen gaan voor meer keuze.

Als je alleen voor verandert van 110/80//17 naar 110/70/17 zou je achter gewoon op kunnen rijden, en daarna een compleet set in wat meer beschikbare maten plaatsen.

ik krijg al de bibbers als ik eraan denk te rijden bij -5°. Brrrrr

Niemand last van dichtvriezende carburatoren?

Ze vriezen eerder dicht bij temperaturen rond 0 dan wanneer het echt vriest. En de 750 heeft verwarmde carbs, dacht de nieuwere 600 ook.
 
Ter info, 57V en 69V staat gedeeltelijk voor de loadindex. De getallen staan idd voor de loadindex en de letter staat voor de snelheid. Omdat deze bij elkaar staan worden ze idd vaak als zijnde 1 code gezien, het zijn er echter 2.

Je zou even de velgbreedte af kunnen lezen van de velg, ik verwacht dat je voor een 3" velg hebt en ander een 4". Dan zou je naar 120/70/17 en 150/60/17 of 150/70/17 kunnen gaan voor meer keuze.

Als je alleen voor verandert van 110/80//17 naar 110/70/17 zou je achter gewoon op kunnen rijden, en daarna een compleet set in wat meer beschikbare maten plaatsen.
.

Bedankt voor je reactie.
Zoals ik het nu inderdaad zie maakt het zich niet zo heel veel uit. Maar ze zeggen dat inderdaad die 57v inhoud 325kg(als ik me niet vergis) bij >210 voor gedurende een half uur lang. Wie doet dat?? en wie rijd met een pasagier achterop met een GSX600F >210 ?
De aangeraden groterere maten die ik kan nemen zijn 120/70-12 en 150/70-17. Alleen denk ik dat dit wel zwaarder zal gaan sturen. dan zou ik ook kunnen overstappen op radiaalbanden. dan is er inderdaad meer keuze. De motorzaak adviseert om nu ook een BT45 voor te pakken. Die is goed genoeg voor flink sportief gebruik en die belasting kom je niet aan. En eventueel een volgende keer de voor en achterband samen te vervangen voor een andere maat. Hij vroeg naar mijn rijstijl. Hij zegt als je veel circuit rijd kun je overwegen een goeie radiaalband te nemen in een andere maat.

wel interessant allemaal om te weten :P
 
Serieus :? Wist ik niks van :$
Of is het een optie op die van jou?
Het handboek spreekt over de UK modellen 750 en 750F Y, K1 en K2, maar het boek bevat ook geen info over de nieuwere modellen. Als ik m eens open heb zal ik er een foto van maken.
De fiets dan hè, niet het boek :+

Ter info, 57V en 69V staat gedeeltelijk voor de loadindex. De getallen staan idd voor de loadindex en de letter staat voor de snelheid. Omdat deze bij elkaar staan worden ze idd vaak als zijnde 1 code gezien, het zijn er echter 2.

Je zou even de velgbreedte af kunnen lezen van de velg, ik verwacht dat je voor een 3" velg hebt en ander een 4". Dan zou je naar 120/70/17 en 150/60/17 of 150/70/17 kunnen gaan voor meer keuze.

Als je alleen voor verandert van 110/80//17 naar 110/70/17 zou je achter gewoon op kunnen rijden, en daarna een compleet set in wat meer beschikbare maten plaatsen.
.

Bedankt voor je reactie.
Zoals ik het nu inderdaad zie maakt het zich niet zo heel veel uit. Maar ze zeggen dat inderdaad die 57v inhoud 325kg(als ik me niet vergis) bij >210 voor gedurende een half uur lang. Wie doet dat?? en wie rijd met een pasagier achterop met een GSX600F >210 ?
De aangeraden groterere maten die ik kan nemen zijn 120/70-12 en 150/70-17. Alleen denk ik dat dit wel zwaarder zal gaan sturen. dan zou ik ook kunnen overstappen op radiaalbanden. dan is er inderdaad meer keuze. De motorzaak adviseert om nu ook een BT45 voor te pakken. Die is goed genoeg voor flink sportief gebruik en die belasting kom je niet aan. En eventueel een volgende keer de voor en achterband samen te vervangen voor een andere maat. Hij vroeg naar mijn rijstijl. Hij zegt als je veel circuit rijd kun je overwegen een goeie radiaalband te nemen in een andere maat.

wel interessant allemaal om te weten :P

57 is een loadindex van 230 Kg en 67 307 Kg, waardoor je tezamen met 537 Kg ver boven je maximum belaadbare gewicht zit wat ergens rond de 400kg zit. Sterkere banden zou dus alleen maar minder comfort kunnen geven.

De V is voor 240km/h, weet uit mn hoofd niet wat de top is van die generatie F maar zal niet boven de 240km/h uit komen verwacht ik.

Als je een iets bredere band hebt op de zelfde velg, gaat die iets boller staan waardoor je niet perse zwaarder gaat sturen. Je zou zelfs iets lichter kunnen gaan sturen.
 
Laatst bewerkt:
57 is een loadindex van 230 Kg en 67 307 Kg, waardoor je tezamen met 537 Kg ver boven je maximum belaadbare gewicht zit wat ergens rond de 400kg zit. Sterkere banden zou dus alleen maar minder comfort kunnen geven.

De V is voor 240km/h, weet uit mn hoofd niet wat de top is van die generatie F maar zal niet boven de 240km/h uit komen verwacht ik.

Als je een iets bredere band hebt op de zelfde velg, gaat die iets boller staan waardoor je niet perse zwaarder gaat sturen. Je zou zelfs iets lichter kunnen gaan sturen.

Top reactie ! :t duidelijk.
Dan wordt het momenteel gewoon de BT45 voor en achter. Ben benieuwd naar de slijtage van de band. Bridgestone geeft als bandenspanning 2.5v en 2.8a .
Ik heb een keer 220 gereden met hem. Had het gevoel dat er wel nog wat inzat. maar veel niet meer. Daar is die ook niet voor ;). Vind hem heeerlijk rijden.
 
hallo heren en dames,

ik ben ook sinds kort een trotse GSX-F bezitter. Leuke topic, al veel interessants gelezen.
Het is trouwens een 750 uit 2005. Fotootje volgt binnenkort :)
 
Ik zie aansluitingen op carburators. De stekker in de kabelboom, maar geen thermosraat ertussen. Haynes werkplaatsboek toont het ook. Volgens d3 boek inderdaad enkel UK gsxf-en.
 
Gisteravond de ketting gespannen en voor de derde dag achter elkaar de ketting ingespoten. :+
Het blijft weer langer licht! Eindelijk weer klusje rond 18.00 kunnen doen zonder hoofdlamp. :9

Momenteel 141 minuten vertraging op de A13.
Ik was natuurlijk maar vier minuten te laat. :P *O* :]

Nu hoor ik alleen net de de chauffeur van de vrachtwagen overleden is. -O-
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond de ketting gespannen en voor de derde dag achter elkaar de ketting ingespoten. :+
Het blijft weer langer licht! Eindelijk weer klusje rond 18.00 kunnen doen zonder hoofdlamp. :9

Momenteel 141 minuten vertraging op de A13.
Ik was natuurlijk maar vier minuten te laat. :P *O* :]

Nu hoor ik alleen net de de chauffeur van de vrachtwagen overleden is. -O-
Van welke vrachtwagen?
Nooit leuk natuurlijk -O-
 
Het was me deze morgen ook weer een miserabel begin van de dag ...

Stop aan een tankstaion. Oeps, tankdopslot vastgevroren B|
Probeer het openen te krijgen, maar lukt niet. Bel alvast mijn supervisor om te laten weten dat ik (weeral) te laat zou zijn.

Uiteindelijk, door een brandstofpistool te pakken, en er wat druppels uit te schudden recht mijn slot in, heb ik het kunnen ontdooien.

Volgende stap, steek mijn kaart in de automaat ... werkt niet ...
Oke, motor verplaatst naar de pomp ernaast ... kaart insteken ... werkt ook niet :(

Gelukkig staat er schuin tegenover een ander tankstation. Dus effe starten, en oversteken.
Gelukkig, hier werkt alles.

Maar, wat zie ik?!?! Bij de Q8 waar ik eerst stond, 1,349€/L en hier maar liefst 1,459€/L :o
Hoe krijgen die nog klanten over de vloer als het aan de overkant zo veel goedkoper is :?

Maar ja, ik stond er nu, en alles was al klaar om te tanken en het was al zo laat. Om nu nog op te stappen en naar het volgende tankstation op amper een paar 100m te rijden zag ik dus ook niet zitten ... dan maar een keertje duur* tanken B|

Eenmaal getankt, de snelste weg naar het werk gekozen, en gewoon verschrikkelijk hard gereden ... 120 á 130 ipv de gebruikelijke 90 :+
Die snelheid op zich doet me niet zo veel, maar dat dat ding dan aan 6000rpm draait stoort me.

Benieuwd wat dat verbruik gaat geven. Al zal 15km aan een hogere snelheid dan normaal ook wel geen zee van verschil maken denk in zo.
Wel effe de 140km/u aangetikt :P
Ik was uiteindelijk op mijn post om 06:01u, net 1 minuutje te laat. Maar mijn supervisor heeft mij aanwezig gezet vanaf 06:00u :}

* het betreft de prijzen van de E10 ('95). Al vraag ik mij nu af of ik niet per ongeluk de '98 lans heb genomen. Er straks nog eens passeren en bekijken hoe de prijzen liggen.

Wat is momenteel in NL de gangbare prijs voor de '95? Ik heb de indruk dat onze E10 ongeveer evenveel, zo niet meer kost?
 
95 ongelood kan je 1,50 wel gangbaar noemen, bij de snelweg natuurlijk hoger
Hmmm ... dan is het bij ons toch nog steeds een beetje goedkoper.
Bij ons heb je voor die prijs de super '98. Maar ook hier betaal je op de snelweg altijd de max prijs.
 
Van welke vrachtwagen?
Nooit leuk natuurlijk -O-
Melding RTl nieuws.

full
 
Zo staat 'ie er niet, zo staat'ie dubbel. ;)
 
Laatst bewerkt:
95 ongelood kan je 1,50 wel gangbaar noemen, bij de snelweg natuurlijk hoger
http://www.brandstofprijzen.nl/

Eergisteren getankt voor €1.64 de liter.
Ik let er nooit op voor benzine, maar zag net mijn leven aan bonnetjes voorbijschieten in de prullebak. :+

Met de auto wel, de gasprijzen fluctueren nog veel meer. O-) (Van 45 cent naar 76 cent)
 
Laatst bewerkt:
http://www.brandstofprijzen.nl/

Eergisteren getankt voor €1.64 de liter.
Ik let er nooit op voor benzine, maar zag net mijn leven aan bonnetjes voorbijschieten in de prullebak. :+

Met de auto wel, de gasprijzen fluctueren nog veel meer. O-) (Van 45 cent naar 76 cent)
Jou C4 staat op gas? LPG? Of CNG?

Wat LPG betreft doe je in België weinig tot geen voordeel. Tenzij je met een Dodge Ram of zoiets rijd.
Wat CNG betreft heb ik er nog totaal geen kennis van.

Mijn Grand C4 Picasso is een diesel. Een 1.6HDI
Al begint het hier meer om te slaan naar benzine auto's. Om nu nog voordeel met een Diesel te doen moet je al bijna 30000km per jaar doen. Dus de volgende mag van mij ook een benzine zijn.
 
Jou C4 staat op gas? LPG? Of CNG?

Wat LPG betreft doe je in België weinig tot geen voordeel. Tenzij je met een Dodge Ram of zoiets rijd.
Wat CNG betreft heb ik er nog totaal geen kennis van.

Mijn Grand C4 Picasso is een diesel. Een 1.6HDI
Al begint het hier meer om te slaan naar benzine auto's. Om nu nog voordeel met een Diesel te doen moet je al bijna 30000km per jaar doen. Dus de volgende mag van mij ook een benzine zijn.
Ja, LPG G3.. bezit is wat duurder, gebruik uiteraard goedkoper.
Een wild idee als een dag naar Duitsland, of pas de andere motor ophalen in Groningen drukt zo niet op het maandbudget.
Het is al uitgegeven aan belastingen. :+
 
ik woon in zuid-limburg. Maandag getankt in maasmechelen(BE). Daar stond de 95E10 op 1.339 de 98 op 1.409. Ik heb dus met mijn daily(suzuki swift 1.3 summum)deze keer eens de 98 getankt. Op de 95e10 verbruikt hij toch meer. Ten opzichte van de tanktstations in nederland is het bijna 20cent de liter verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan