Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
haha dat kan natuurlijk ook. Er zijn natuurlijk bekendere merken. Maar daar heb ik ook geen zin in. Ik ververs zowiezo vrij snel de olie. 1x per jaar. Ongeveer 5000km.

Meer gasgeven klopt wel ja. haha. Slippende koppeling heb ik geen last van gelukkig. Motor heeft ook pas 25000 gelopen nu. *D
Ik heb ook wel een goede historie met Castrol hoor, niets mis mee. ;)





Al vier oud rijtje voor de ZX-10R en rechts voor de GSX-600F. ;)
 
Ik pas om de 10.000km ...
... maar dat is al na 4 maand :]

En ja hoor ... ik geef ook gas!
Soms ... heel soms ... overschrijd ik zelfs de grens van de duizelingwekkende 6000rpm :o })


:+ :+ :+

haha die 6000rpm overschrijd ik toch wel wat vaker. :9 voelt ook heerlijk bij het beestje.
dan ververs ik te veel eigenlijk. Sommigen doen 1x in de 2 jaar maar dat voelt weer niet goed :P wou ik deze keer proberen, maar toch kon ik het niet laten om de olie te verversen.
 
Voor wie in het bougiegat wil kijken.. vanaf US$5.99. :? _O-
Android-endoscope-waterproof-inspection-borescope

[afbeelding]
Of in andere zaken ...


... maar al bij al, voor minder dan een tientje is het het proberen wel waard *D

Ik ben er wel in geïnteresseerd eerlijk gezegd :$

... lang geleden dat ik nog op zulke sites hebben zitten surfen naar allerlei dingen die we o zo hard nodig hebben ... of waarvan we ons dat wijsmaken, omdat we het gewoon willen ...
... bij deze heb jij deze surfdrang weer aangewakkerd ... :')
 
haha die 6000rpm overschrijd ik toch wel wat vaker. :9 voelt ook heerlijk bij het beestje.
dan ververs ik te veel eigenlijk. Sommigen doen 1x in de 2 jaar maar dat voelt weer niet goed :P wou ik deze keer proberen, maar toch kon ik het niet laten om de olie te verversen.
Schrijft de manual van een GSX F het niet zo voor, om de 6.000 km of minstens om het jaar (afhankelijk wat eerst bereikt wordt)? Of schrijven ze twee jaar voor?
 
haha die 6000rpm overschrijd ik toch wel wat vaker. :9 voelt ook heerlijk bij het beestje.
dan ververs ik te veel eigenlijk. Sommigen doen 1x in de 2 jaar maar dat voelt weer niet goed :P wou ik deze keer proberen, maar toch kon ik het niet laten om de olie te verversen.
Ik ververs alles wel twee keer per jaar.
Daarom ben ik 100% overgestapt op volsyntheet, stok achter de deur om minder vaak te wisselen. :)

GSX-F, RSV4 en Raptor -> eerste 1.000 km na aankoop.
GSX-F en Raptor -> 3.000 km na eerste verversing.
RSV4 -> 2.000 km na start nieuwe circuitseizoen.
 
Ik ververs alles wel twee keer per jaar.
Daarom ben ik 100% overgestapt op volsyntheet, stok achter de deur om minder vaak te wisselen. :)

GSX-F, RSV4 en Raptor -> eerste 1.000 km na aankoop.
GSX-F en Raptor -> 3.000 km na eerste verversing.
RSV4 -> 2.000 km na start nieuwe circuitseizoen.
Hoeveel km's rijd je per jaar met al je motoren samen dat je ze allemaal twee ker per jaar ververst?

Ik moet nu vooral aan het vervang3n van de ketting denken.
Bij regelen moet nu al op minder dan 1000km. Dan is het wel een teken dat ze zo goed als op is :X

Heb deze morgen de 56.000km overschreden. Stiekem hoopte ik toch nog tot de 60.000km te geraken, maar morgenvroeg eens zien dat voortandwiel te inspekteren en zien in welke mate/richting dat mijn gedachte gaat veranderen ...

Zal foto nemen ...
 
Schrijft de manual van een GSX F het niet zo voor, om de 6.000 km of minstens om het jaar (afhankelijk wat eerst bereikt wordt)? Of schrijven ze twee jaar voor?

6000km of 1x per jaar.
Eigenlijk wordt voor olie bijna altijd 1x per jaar voorgeschreven.
 
Ik ververs alles wel twee keer per jaar.
Daarom ben ik 100% overgestapt op volsyntheet, stok achter de deur om minder vaak te wisselen. :)

GSX-F, RSV4 en Raptor -> eerste 1.000 km na aankoop.
GSX-F en Raptor -> 3.000 km na eerste verversing.
RSV4 -> 2.000 km na start nieuwe circuitseizoen.

Dat zijn aardig wat verversingen dan.... :}
 
Hoeveel km's rijd je per jaar met al je motoren samen dat je ze allemaal twee ker per jaar ververst?

Ik moet nu vooral aan het vervang3n van de ketting denken.
Bij regelen moet nu al op minder dan 1000km. Dan is het wel een teken dat ze zo goed als op is :X

Heb deze morgen de 56.000km overschreden. Stiekem hoopte ik toch nog tot de 60.000km te geraken, maar morgenvroeg eens zien dat voortandwiel te inspekteren en zien in welke mate/richting dat mijn gedachte gaat veranderen ...

Zal foto nemen ...

haha ketting ja. Ik zal eens kijken of mijn schoonbroertje zijn ketting al vervangen heeft. Dat zijn pas tandwielen die ECHT ECHT op zijn..... dan schrik je. Kijken of nog wat foto's ervan kan maken
 
Hoeveel km's rijd je per jaar met al je motoren samen dat je ze allemaal twee ker per jaar ververst?
Ik moet het jaartje nog rond rijden in de huidige setup, maar 6.000 km per GSX750F/Raptor denk ik.

Met de Appie zijn er acht circuitdagen gepland, dat is daar 2.000 km.
Die olie kwam er aardig kapot uit binnen de 2 mille, misschien door de nieuwe koppelingsplaten.
Dat zijn aardig wat verversingen dan.... :}
Vandaar Action. :+
Liever een beetje heldere motorolie in de fiets.. 11.25 euro per verversing.
Mocht het al minder werken, dan is het alleen de versnellingsbak die de olie doormidden zou knippen.
En dat effect treed pas naar diverse vermoedens/aannames eventueel na 3.000 km op..
 
Laatst bewerkt:
en de 600f ? :P
Hoeveel zou je merken van zo'n K&N luchtfilter...
Dat is ook de KN-138. _O-
Luchtfilter doet eigenlijk niets.. ik vind ze ook onhandig.

Ik heb wel eens op de bank gestaan bij Ruud Frederiks / Tovami met een ZX-10R.
Hij is K&N dealer.. run voor en na gemaakt zonder een meetbaar verschil. -O-
 
haha ketting ja. Ik zal eens kijken of mijn schoonbroertje zijn ketting al vervangen heeft. Dat zijn pas tandwielen die ECHT ECHT op zijn..... dan schrik je. Kijken of nog wat foto's ervan kan maken
Bij mijn derde GSX F is het dit geweest:
full

full

Dat wil ik deze keer toch vermijden ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...
Met de Appie zijn er acht circuitdagen gepland, dat is daar 2.000 km.
Die olie kwam er aardig kapot uit binnen de 2 mille ...
Bij circuit gebruik zal de olie, net als de banden, ook wel heel wat meer te verduren krijgen denk ik zo ...
 
Er zit aardig wat leven in dit topic. Leuk om te zien dat er veel liefhebbers zijn van de gsx-f. (Verkapte ik moet hier vaker posten) :-$
Houd het hier maar goed in de gaten, want op de volgende pagina zal een link naar deel 12 verschijnen *O*
 
Goedendag allen,
Zal me eigen hier ook even voorstellen. Mijn naam is Arjen en ben een nieuwe gsx rijder.
Heb een gsx750f uit '95 die ik sinds september in de garage had staan omdat ik nog niet legaal mag rijden. Sinds twee weken mag ik eindelijk los. Heb al wel het een en ander aan de motor veranderd, voornamelijk optisch.
Dit is de motor in de huidige staat:
[afbeelding]
Nou loop ik alleen tegen een probleempje aan. Ik wil de benzineslangen vervangen, echter weet ik niet welke diameter ik hebben moet :X is het dezelfde maat als de vacuumslang (6mm) of moet ik een andere maat hebben?
*O* Welkom *O*

...
Als het zo door gaat verander ik wel weer de olie naar Action 5W40.
...~~~[/sub]
Ja seg, hoe zit dat nu met die action 5W40?
Is die echt zo goed?
Nu de Actions hier ook kweken als konijnen, denk ik er soms wel eens aan het er ook op te wagen.

En neen, ik durf niet met deze vraag in het olietopic binnen duiken ... ik vrees dat er weer "vrijdag-topic-reacties" op gaan volgen :') en al zeker icm een GSX F B|
Voor een motor is het niet zo'n probleem, er wordt immers vaak ververst.
Bij auto's waar de interval op 30 of 40.000 km ligt kun je met zulke olie soms wel rare dingen tegen gaan komen aan de binnenkant. En zou je bij de auto dus 3 keer moeten verversen binnen 1 interval, dan is de winst nihil. Wij verversen toch al redelijk vaak en dan levert het wel wat op.



Of in andere zaken ...


... maar al bij al, voor minder dan een tientje is het het proberen wel waard *D

Ik ben er wel in geïnteresseerd eerlijk gezegd :$

... lang geleden dat ik nog op zulke sites hebben zitten surfen naar allerlei dingen die we o zo hard nodig hebben ... of waarvan we ons dat wijsmaken, omdat we het gewoon willen ...
... bij deze heb jij deze surfdrang weer aangewakkerd ... :')
Moet ik er wel naar vragen? :+

en de 600f ? :P
Hoeveel zou je merken van zo'n K&N luchtfilter...
Dat is ook de KN-138. _O-
Luchtfilter doet eigenlijk niets.. ik vind ze ook onhandig.

Ik heb wel eens op de bank gestaan bij Ruud Frederiks / Tovami met een ZX-10R.
Hij is K&N dealer.. run voor en na gemaakt zonder een meetbaar verschil. -O-
Hoeveel een K&N uitmaakt is een beetje motorafhankelijk.
De duurdere sport modellen hebben er vaak maar weinig baat bij en soms heb je zelfs verlies.
De box en filter zijn gewoon goed ontworpen waardoor OEM gewoon beter presteert dan aftermarket.
Bij goedkopere fietsen (zoals de F) heeft het vaak wat meer nut. Daar wordt niet zoveel aandacht besteed aan zoveel mogelijk vermogen uit die paar cc's persen.

De 750 ging toen van 93 naar 102 PK (kruk) welliswaar in combinatie met een dynojetkit.
Prijstechnisch heeft het dus niet zo heel veel nut, 400 euro voor een paar PK waar je niet zo heel veel van merk op de weg.

Dynojet ging erin om het pingelen op te lossen dus dan kostte het eigenlijk alleen het filter extra.

Er zit aardig wat leven in dit topic. Leuk om te zien dat er veel liefhebbers zijn van de gsx-f. (Verkapte ik moet hier vaker posten) :-$
Het is wel een beetje een topic met openingstijden van maandag tot vrijdag _O-
 
en de 600f ? :P
Hoeveel zou je merken van zo'n K&N luchtfilter...
Dat is ook de KN-138. _O-
Luchtfilter doet eigenlijk niets.. ik vind ze ook onhandig.

Ik heb wel eens op de bank gestaan bij Ruud Frederiks / Tovami met een ZX-10R.
Hij is K&N dealer.. run voor en na gemaakt zonder een meetbaar verschil. -O-

Ik heb er eens over nagedacht om zo'n filter te kopen, maar dan alleen als het ook een duidelijk verschil uit maakt.

Vandaar Action. :+
Liever een beetje heldere motorolie in de fiets.. 11.25 euro per verversing.
Mocht het al minder werken, dan is het alleen de versnellingsbak die de olie doormidden zou knippen.
En dat effect treed pas naar diverse vermoedens/aannames eventueel na 3.000 km op..

Ja dan kan ik mij dat voorstellen. Mooie prijs 11.25 per verversing. Dan krijg je spontaan zin om die olie vaker te verversen. Zou het niet zo zijn dat die action olie sneller afbreekt dan bijvoorbeeld de castrol??
 
Ik heb er eens over nagedacht om zo'n filter te kopen, maar dan alleen als het ook een duidelijk verschil uit maakt.Ja dan kan ik mij dat voorstellen. Mooie prijs 11.25 per verversing. Dan krijg je spontaan zin om die olie vaker te verversen. Zou het niet zo zijn dat die action olie sneller afbreekt dan bijvoorbeeld de castrol??
Op papier wel, en in je portemonnee.
Alleen een filter kan sowieso niet :N
 
Houd het hier maar goed in de gaten, want op de volgende pagina zal een link naar deel 12 verschijnen *O*


We zullen ons best doen die pagina zsm vol te hebben :P
Ik heb zowiezo problemen ermee om meerdere berichten te quoten in 1 bericht.
Krijg dat vaak niet goed met die codes enzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan