3States

EHE doelt niet op jouw span maar op een ander span wat in dezelfde werkplaats in elkaar is gezet.
En dat resultaat was een heel stuk minder.

Als Hevu zinspeelt op de lange tijd die wij nodig hebben om een aantal zijspannen op de weg te zetten dan mag Erwin hem er wel even op wijzen dat haastwerk ook zijn beperkingen kent.

Erwin heeft dat destijds heel discreet afgehandeld
Ik denk dat we het daar maar bij moeten laten

Ik snap inmiddels dat hij niet wist waar hij op reageerde :)

Blijft dat ik trots ben op wat er toen in 1 zaterdag in elkaar geknutseld is.

En we lezen hier allemaal omdat we geïnteresseerd zijn, klein misverstandje tussendoor veranderd daar niets aan *D
 
EHE doelt niet op jouw span maar op een ander span wat in dezelfde werkplaats in elkaar is gezet.
En dat resultaat was een heel stuk minder.

Als Hevu zinspeelt op de lange tijd die wij nodig hebben om een aantal zijspannen op de weg te zetten dan mag Erwin hem er wel even op wijzen dat haastwerk ook zijn beperkingen kent.

Erwin heeft dat destijds heel discreet afgehandeld
Ik denk dat we het daar maar bij moeten laten

Duidelijk. :Y



En nou doorwerken jullie...

:+ ;) O-)
 
al klaar Roel?

Zit eigenlijk te wachten op jou frees plan. _O-
Neen, vanavond ff met slijptol wat dingen doornemen, dan moet ik nog wat testen met m'n machine (lagerpassingen frezen of kotteren...) als ik bepaald meetgereedschap binnen krijg.. Daarna is het kwestie van knoppen rammen :+ :+ :+
 
ik zou gaan voor kotteren, met de frees haal je het denk ik niet
 
Zit eigenlijk te wachten op jou frees plan. _O-
Neen, vanavond ff met slijptol wat dingen doornemen, dan moet ik nog wat testen met m'n machine (lagerpassingen frezen of kotteren...) als ik bepaald meetgereedschap binnen krijg.. Daarna is het kwestie van knoppen rammen :+ :+ :+

Wel even op de goeie knoppen rammen. :+
Het is natuurlijk een hele eer dat je mag toeleveren aan 3States. _O- (ehhh, of is het een eer dat 3States bij jou mag bestellen :X )
 
ik denk dat het vooral fijn is dat we elkaar zo weer voort kunnen helpen in dit kleine wereldje vol met petrolheads/grease monkeys *D
 
Stukje technisch inzicht..
Test case lagerpassing frezen.

Her en der worden op internet oorlogen uitgevochten; Frezen vs. Kotteren als het gaat om lagerpassingen. De uitkomst is overal hetzelfde, de een beweert dit en dat te kunnen met zijn machine, de ander zegt, onmogelijk! Wat ik tussen al het geruzie door lees is dat het uiteindelijk van je machine af hangt of je een bepaalde tolerantie en rondheid kunt halen. Dus restte mij gisteravond een ding. TESTEN.

full
 
Laatst bewerkt:
Na het frezen (47H7) dus een klokje (0.01 nauwkeurgheid) er in en kijken wat ie doet. Geen zichtbare afwijking bij het rondgooien van de klok! Ik durf dus te stellen dat mijn (25j oude) freesbank up to the task is als het gaat om passingen frezen. Dit scheelt mij aanzienlijk handmatig stelwerk van de kotterkop. CNC-programma draaien en hop, daar is je lagerpassing.

Ook qua maatvoering zat ik eigenlijk meteen precies goed voor zover ik kon bepalen, bij gebrek aan dergelijk meetgerei even twee bussen gedraaid. De bus -.01 viel er zo in. de bus 0.01 niet.

Nu hoop ik snel m'n bestelde meetgerei binnen te krijgen, wordt het allemaal iets makkelijker met de maatvoeringen :)

Tot zo ver.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan