3States

Ik ben benieuwd. Het compacte staat me erg aan. Die zijspannen met een halve meter tussen het voorwiel en blok zien er niet uit. Bij mij gaat functie voor uiterlijk, maar er zijn grenzen.
Ik begrijp dat jullie de ontwerp eisen beperken, want als je alles tegelijk wil heb je over 2 jaar nog steeds alleen maar wilde plannen en niks om op te rijden.
 
De veerweg wordt max. 80 mm met een link mechanisme.
De inbouwlengte wordt zodanig dat de wielbasis gelijk blijft aan origineel
Alles wordt daarom nogal compact gehouden.
link mechanisme en wellicht wat aanpassingen aan het stuurmechanisme

ik word nu toch wel nieuwsgierig.... :Y
 
Kwastert liet op het EGT iets los over het idee voor het nieuwe Slijptol span.
Niet de besturing, maar de draagconstructie van het zijspan.
Net kom ik een opengewerkte tekening van een LCR (is het geen Krauser Domani?) tegen met een draagbalk zoals een MZ heeft.
Omdat dit topic toch geen plaatjes heeft, hierbij een mooi plaatje, Met naafbesturing en een zelfdragend zijspan.
dasmotorrad1985.jpg
 
Kwastert liet op het EGT iets los over het idee voor het nieuwe Slijptol span.
Niet de besturing, maar de draagconstructie van het zijspan.
Net kom ik een opengewerkte tekening van een LCR (is het geen Krauser Domani?) tegen met een draagbalk zoals een MZ heeft.
Omdat dit topic toch geen plaatjes heeft, hierbij een mooi plaatje, Met naafbesturing en een zelfdragend zijspan.
[afbeelding]

Hmm, mooi plaatje. Zo makkelijk heb ik nooit gezien. Zeker met die schokbreker erachter.
Zo te zien is het een K, morgen eens meten ;)
 
Hmm, mooi plaatje. Zo makkelijk heb ik nooit gezien. Zeker met die schokbreker erachter.
Zo te zien is het een K, morgen eens meten ;)
Volgens mij was alleen het blok van een K in een eigen chassis waar de bak onderdeel van was. Ooit eens zo'n ding gezien in het zuiden des lands.
 
Wel leuk die tekening en foto, maar eigenlijk willen we info over de voortgang van de naafbesturing.....
 
as zaterdag hebben we werkoverleg... wie weet durven we daarna een kleine teaser los te laten hier...



ik twijfel er niet eens over of we jouw aan het twijfelen kunnen krijgen Bert... ;)
 
Als eerst heb ik koolstofvezel doek op maat gemaakt. Het wordt een 3-laags spatbord van keper gewoven koolstofdoek 200gr/m2.
full
 
Daarna de hars afgewogen en gemengd volgens voorschrift. De hoeveelheid hars die je aanmaakt weeg je af aan de hand van het gewicht van het te verwerken doek. Voor dit doek heb je 400gr hars nodig per m2 doek van 200gr.

Enne, goed onthouden voor de thuisknutselaars: na het mengen van epoxy moet je het overgieten in een andere beker en nogmaals mengen. Anders wordt het materiaal aan de wand van de eerst pot niet goed vermengd en krijg je zachte vlekken in je product. ~Altijd doen, ook bij Tank-Cure

~
full
 
Daarna is het een kwestie van de met losmiddel behandelde mal in de hars te zetten, en de doek er netjes recht er in te leggen. Goed doordrenken en zorgen dat er geen luchtinsluiting tussen mal en doek is. Ook het doek er zo in leggen en in de hoeken drukken, zodanig dat er toch een redelijk strakke lijn in het doek blijft. Het blijft zichtwerk hè ;)

Na de eerste laag de tweede en derde laag aanbrengen, telkens kruislings om zo veel mogelijk draadrichtingen te krijgen van het doek. Da's sterker.


full
 
Na het 24 uur uitharden kan de spatbord uit de mal. Da's met deze vorm best lastig, want als je aan de ene kant trekt wordt ie ander andere kant weer breder zodat daar weer vast in de mal zit. Maar met perslucht, water , keggen en geduld lukte het wel. Na het lossen heb ik het spatbord schoongemaakt en weer in de mal gedrukt om de randen af te werken met de Dremel. Deze kun je dan mooi langs de ral van de mal laten lopen. Verder wat naschuren met driehoekschuurmachine en met de hand.
 
Nu moet de het spatbord nog na gehard worden. Dit ga ik in een nog te regelen oven doen. Door het naharden ( langzaam op voeren van tempratuur geduren een flink aantal uren) bereik je een tempratuursbestendigheid van ca 80 graden.

En na het harden schuur ik het spatbord zorgvuldig en lak ik m af met een 2k Polyurethan lak.

Op het wiel lijkt het nu al best leuk, al zeg ik het zelf. Heel anders dan een gegalvaniseerd aanhanger spatbord. ;)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan