Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Ziet er goed uit! Ga je vast veel plezier van hebben.

En verder zou ik als ik jou was gewoon al een examendatum plannen, weet niet of je rijschool ze van tevoren inkoopt, maar de wachttijd schijnt dramatisch te zijn als je nu direct bij het CBR moet reserveren. En dan gewoon de lessen richting het examen ook gewoon plannen. Op die manier weet je zeker dat je kan rijden wanneer jij het wilt en hoef je niet steeds te wachten op een lakse planning.

Heb ik ook gedaan: gewoon 23 augustus examen ingepland en nu dus 2x per week lekker lessen in de aanloop er naartoe, als ik nu voor volgende week zou willen reserveren is er nauwelijks plek meer. Ik snap dat dit ook wel moet kunnen i.v.m. je eigen planning, maar probeer even mee te denken en tips te geven zodat je z.s.m. op je nieuwe trots kan rijden. :]

Had gister super AVD-les trouwens, was alleen samen met instructeur, super lekker weer en het rijden ging echt prima. Alleen bochten moeten nog wat netter, moet voornamelijk meer kijken waar ik heen wil, i.p.v. met de ogen toch nog terug te komen in de bocht. Maar verder heeft hij er wel vertrouwen in dat als ik zo doorga de komende twee weken, dat het examen geen probleem hoeft te zijn. *O*
 
Bij mij had ik mijn lessen allemaal op voorhand gepland en het examen ook, dus van wachttijden of wachten op een examen was geen sprake. Mijn lessen en examen gedaan op 4 dagen. Donderdag eerste les, zaerdag 2e, zondag 3e en de woensdag laatste les plus examen. De korte pijn noemen we dat hier in België.
 
Toffe motor!

Mijn instructeur heeft aantal examendata ingekocht voor binnenkort. Als het goed genoeg gaat komende lessen hopelijk gebruik van maken. Nu 5 lessen (90min) gehad en de enige oefeningen die echt nog iets beter moet is de vertragigsoefening (zoveel handelingen tegelijk, zo'n korte aanloop!). De rest gaat goed (genoeg) en kan met paar keer herhalen wel vloeiend worden.

Lekker hoor, dat Belgische systeem. Ben jaloers!
 
[afbeelding]

Tatataaaa, daar is ze dan, mijn eigen beauty!

@saabert en Mattor: Andere rijschool zoeken is iets waar ik overna gedacht heb, maar helaas heb ik mijn hele pakket al betaald.. Mijn instructeur zei iets in de trant van dat ik pas na 9 augustus weer les kon krijgen omdat ze bij het cbr pas na 19 augustus weer examens hebben.. Snapte het zelf ook niet helemaal, waarom plant hij me dan ook niet meteen in voor 9 augustus?!

Nice ziet er goed uit!!

Wel klote dat het zo moeilijk gaat qua inplannen, hoop dat het snel over is en dat je gewoon kan gaan genieten.
 
Toffe motor!

Mijn instructeur heeft aantal examendata ingekocht voor binnenkort. Als het goed genoeg gaat komende lessen hopelijk gebruik van maken. Nu 5 lessen (90min) gehad en de enige oefeningen die echt nog iets beter moet is de vertragigsoefening (zoveel handelingen tegelijk, zo'n korte aanloop!). De rest gaat goed (genoeg) en kan met paar keer herhalen wel vloeiend worden.

Lekker hoor, dat Belgische systeem. Ben jaloers!

Ondanks ik heel erg moest wennen aan de handelingen de eerste paar lessen ging die me vreemd genoeg gelijk wel goed af. Superleuke oefening *D
 
Thanks voor jullie reacties allemaal :). Ik ben echt super blij met haar! En gisteren ook eindelijk positief nieuws uit de hoek van mijn rijschool: Woensdag EINDELIJK weer les, en als die les goed gaat mag ik volgende week nog een les en dan volgende week woensdag afrijden! *O* *O*

Dus als ik even geluk heb dan kan ik binnenkort lekker touren met m'n Honda'tje!! :9~
 
Zo, dat is een positieve omslag ineens! En je hebt nu wel een grote motivatie om hem gewoon te halen natuurlijk! :+

Kwam er gisteren trouwens achter dat je hier enkel een rijbewijs aan kan vragen bij de gemeente op afspraak... Als je dus vlot je rijbewijs ook op wilt halen is het dus slim om even te kijken hoe dat bij jou in gemeente is en eventueel alvast een afspraak te maken de dag na je examen.

Dat wou ik dus ook doen voor de 24e, vul je alles in, krijg je bij de laatste stap een foutmelding dat er 'geen verbinding is met het planningssysteem' en 'probeer het later nog eens'. Overheid en ICT. _O-
 
Gave bikers MG.
Gisteren voor het eerst op me eigen savage gereden. Wat miste ik me les motor, hij is zo anders. Zo maar weer is wat rijden om er aan te wennen
 
Zo is het maar net: elke motor is weer anders en vraagt gewenning. Maar na verloop van tijd en met het opbouwen van ervaring kan je lezen en schrijven met je eigen motor! Wat je waarschijnlijk/zeker gaat missen is het commentaar van je instructeur als je je knippertje vergeet....
 
Ja eindelijk een beetje positiviteit er in hierzo. Erg blij mee!

Das een goede Mattor, ik zal het eens even nakijken, maar dacht niet dat dat zo was, tenminste, was ook niet zo bij mijn auto-rijbewijs.
Zit ook te overwegen om een spoedaanvraag te doen, iemand die weet hoe veel dagen dat meestal duurt voordat hij dan binnen is?

@Alice: Elke motor is anders! Je hebt nu ook nog een keer een ander type motor dan je les motor, dus dat is dan even wennen. Komt wel goed, gewoon blijven rijden, misschien eerst even een paar uurtjes op een verlaten terrein oefenen? Dat doe ik nu namelijk al met m'n Honda, maar die verschilt niet zo vreselijk veel van m'n les motor. (Allebei Honda's. lesmotor is Honda CB500F en mijn motor is dus een CBR250R :+ .)
Rome wasn't built in a day :) .
 
Laatst bewerkt:
Toffe motor!

Mijn instructeur heeft aantal examendata ingekocht voor binnenkort. Als het goed genoeg gaat komende lessen hopelijk gebruik van maken. Nu 5 lessen (90min) gehad en de enige oefeningen die echt nog iets beter moet is de vertragigsoefening (zoveel handelingen tegelijk, zo'n korte aanloop!). De rest gaat goed (genoeg) en kan met paar keer herhalen wel vloeiend worden.

Lekker hoor, dat Belgische systeem. Ben jaloers!

Dan even bedenken dat deze vertragingsoefening bestaat uit 2 oefeningen die wel al onder de knie hebt. Stopproef en de slalom. Maak de eerste goed af om vervolgens de volgende op te pakken. Het enige verschil is dat je de eerste afbreekt en verder gaat in de andere. Niet rushen, gewoon alle stappen afhandelen.
 
Das een goede Mattor, ik zal het eens even nakijken, maar dacht niet dat dat zo was, tenminste, was ook niet zo bij mijn auto-rijbewijs.
Zit ook te overwegen om een spoedaanvraag te doen, iemand die weet hoe veel dagen dat meestal duurt voordat hij dan binnen is?
Hier in Almere geven ze aan dat spoedaanvraag twee werkdagen is, maar als je voor 14:00 de aanvraag doet is de kans groot dat hij er de volgende dag al ligt. Normale aanvraag is 5 werkdagen, dus gaat altijd weer over een weekend heen. Ik ga ook gewoon een spoedaanvraag doen, immers maakt die €34,- extra op het hele rijles gebeuren toch niet zoveel meer uit. :')

Hoop echt dat ik hem in één keer kan halen, heb echt wel zin om gewoon zelf te gaan rijden en ervaring op te doen. (en natuurlijk een motor uitkiezen/kopen *O* )
 
Hier in Almere geven ze aan dat spoedaanvraag twee werkdagen is, maar als je voor 14:00 de aanvraag doet is de kans groot dat hij er de volgende dag al ligt. Normale aanvraag is 5 werkdagen, dus gaat altijd weer over een weekend heen. Ik ga ook gewoon een spoedaanvraag doen, immers maakt die €34,- extra op het hele rijles gebeuren toch niet zoveel meer uit. :')

Hoop echt dat ik hem in één keer kan halen, heb echt wel zin om gewoon zelf te gaan rijden en ervaring op te doen. (en natuurlijk een motor uitkiezen/kopen *O* )

34 euro is toch weer twee volle tanks :]
 
Twee volle tanks... klinkt goed. Net de auto weer even volgegooid, €66,- voor nog geen 500 km. |(

Iemand nog tips voor een goede verzekeraar voor de beginnende motorrijder, bij voorkeur waar je online de premie kan berekenen? Had op de ANWB gekeken om een beetje indicatie te krijgen, €25,- WA voor een willekeurige ER6N uit 2008. Vond het niet echt belachelijk ofzo, maar ik had absoluut geen referentie/vergelijk. Kijk ik voor de grap eens bij de Hema, €7,29(!!!) per maand, voor dezelfde motor. :z

Toegegeven, absoluut niet naar de voorwaarden gekeken, maar dit verschil is wel érg groot.

WA+ is het verschil ongeveer in dezelfde verhouding. €13,- tegenover €35...
 
Zo is het maar net: elke motor is weer anders en vraagt gewenning. Maar na verloop van tijd en met het opbouwen van ervaring kan je lezen en schrijven met je eigen motor! Wat je waarschijnlijk/zeker gaat missen is het commentaar van je instructeur als je je knippertje vergeet....

Rijden gaat al beter en inderdaad het woord Knipper al paar keer gemist
 
Verzekering: probeer www.verzekeruzelf.nl eens. Mijn Pan heb ik daar verzekerd voor 15 euro per maand. En dat is inclusief opzittende/kleding/aanschafwaarde-bij-diefstal binnen 3 jaar.

Wellicht kan het (nog) goedkoper via de KNMV?
 
Mogge! Heerlijk gereden gisterenavond. Alle oefeningen lukte prima, zelfs het achtje. Had echt een goeie flow te pakken en dat geeft vertrouwen. Volgende week woensdag afrijden voor AVB!. Ik was alleen met de instructeur gisteren, en was ook nog een de laatste klant van die dag. Toen we terug gingen naar de rijschool zei 'ie, kom, we gaan nog ff genieten van het mooie motor-rij-weer, en hebben zo'n twintig minuten extra gereden. Zonder commentaar, zonder oortjes-gepraat. Gewoon rijden. Fuck, dat was HEERLIJK! (en een CB650f kan met gemak 150 dus:)) Ik vind mijn instructeur een held.
 
Gister voor het eerst zelf (proef)gereden. Op een Diversion 600. Die is toch wel stukkie vlotter dan de lesmotor, alleen niet zo fijn als de lesmotor. 1 van de eerste bochtjes zwabberde het voorwiel waardoor ik al even moest herstellen om op een 80 weg niet gelijk om te liggen. Daarna heerlijk landweggetjes gepakt en stukkie 180 op de snelweg. Man wat zwabberen!!

Nu ga ik (als hij er nog staat) een fazer proberen!

Edit: De Fazer is een stuk fijner, en nog sneller lijkt het. Alleen hij liep op 3 cilinders en lekte benzine. Dus dat gaat hem vooralsnog niet worden. De beste man wil er naar kijken en hem evt. wegbrengen. Ik koop hem alleen als ie echt in orde is!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Na vandaag voor de tweede maal mijn theorie niet behaald te hebben (waar ik nogsteeds mega van baal.. :( ) ben ik op zoek naar een theorie BOEK voor het motor rijbewijs. Via de rijschool heb ik namelijk zo'n online ding gekregen en dat heeft nu al twee keer niet gewerkt, want dat gaat super traag en onhandig. Je kan namelijk ook niet 'even' terug bladeren ofzo bij dat systeem.

Dus mijn vraag is: Heeft er iemand hier misschien een theorie boek A + eventueel oefenexamens over waar hij vanaf kan/wilt? Daar zou je mij super mee helpen namelijk!

Mijn volgende theorie examen is namelijk 3 dagen voor mijn AVD, dus die MOET ik echt halen.. B|

Alvast bedankt!
 
oefen-examens kan je vinden op internet. maar: het zijn goede leermethodes, maar het aantal fouten dat je maakt is niet representatief voor je CBR-examen. ik had structureel tussen de 0 en 3 fouten tijdens de oefen-examens. bij het CBR-examen had ik er 6...na mijn examen toch maar een theorieboek gehaald bij de ANWB, en nu, na 2,5 jaar nog steeds niet doorgelezen...
 
Ik had dus zo'n online systeem via mijn rijschool, maar dat werkte echt voor geen ene meter. Heb nu al een vekabest boek + 10 examens besteld. Want tja, das toch goedkoper dan twee keer betalen voor je AVD terwijl je hem maar 1x kan doen...

Eerst 2 weken op vakantie vanaf volgende week, dus lekker op t strand theorie leren.. bah bah
 
Na 3 weken vakantie heb ik gisteren weer heerlijk een AVD ritje gehad.
Het begin was weer even wennen aan de motor, maar na enige tijd ging het weer als vanouds.... nou ja vanouds..... kon vele malen beter...

Moet beter letten op mijn snelheid (vaak te hard) en mijn plek op de weg... Tevens bochten netter maken en rotondes.

Een mooi deel van de les was het moment dat ik mijn instructeur kwijt raakte :)
We reden in Zwolle en kwamen (voor bekenden) uit de Thomas a Kempisstraat en moest de rotonde nemen 3 kwart. Daarna moest ik eerste rechts...
Alleen blijkbaar was ik de enige leerling die bekend is in Zwolle... want ik sloeg het koewegje in :) Terwijl instructeur rechtdoor reed... kreeg ik gelach te horen in mijn oren...
Van alle leerlingen was ik de enige die dat weggetje wist blijkbaar...

Uit eindelijk bleek de bedoeling dat ik de afslag nam met de rode lijn :)

shortcut.jpg


De complete route ook maar even vast gelegd... Erg veel bochtjes!

route2.jpg


Nu weer afkicken tot volgende week donderdag...

Laat het snel 1 september zijn!!!! *O* *O* :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan