Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Dutchrider, succes morgen!!
Jij hebt toch ook je avb gedaan?

Voor avd krijg je volgens mij geen bijzondere verrichtingen?
 
Dutchrider, succes morgen!!
Jij hebt toch ook je avb gedaan?

Voor avd krijg je volgens mij geen bijzondere verrichtingen?

Dankjewel,

Ik heb AVB en AVD twee jaar geleden gedaan, ik ga nu op examen om mijn A2 te veranderen in A. Dit is een AVD examen met 1 of 2 bijzondere verrichtingen.

De oude regeling (waarin je automatisch vol A kreeg na 2 jaar maximaal 25kw rijden) is helaas voorbij :/
 
wat nu waait, waait morgen niet ;)

10.45u, mooie tijd. ik zie alleen maar voordelen: geen spits, geen schoolgaande jeugd op de fiets (want vakantie) en dat beetje wind en regen, mwâh...AVD is dan echt wel in the pocket!

:]
 
Jij ook succes Smous! Ik begin ongeveer tegen de tijd dat jij klaar bent.

Inmiddels behoorlijk zenuwachtig, eerst nog een lesje van te voren, even erin komen. Gisteravond speciaal bananen gaan halen :')
 
AVD-examen...wat was dat ook alweer? Oh ja: gewoon een fijn stukje rijden! Voor je het weet ben je weer terug op het examencentrum.
 
Smous en Dutchrider, ook jullie succes morgen!

De spanning is echt gestegen. Hopelijk gaat morgen ochtend de les gewoon goed en drukt dat de zenuwen voor de middag bij het AVB examen.
 
Fijn stukje gereden maar wel gezakt, reed te langzaam de snelweg op en daarna wilde ik bij stoplicht vrachtwagen inhalen op 2de baan maar hij trok zo snel op dat ik besloot er weer achter te gaan rijden. Verder ging het naar mijn gevoel goed, moest dus progressiever rijden...
Ennn doorrrrrr 8 feb. Nieuwe ronde nieuwe kansen
 
He bah. Maar goed, uithuilen en 8 feb nieuwe kansen.

Had je je gas niet open kunnen gooien en langs de vrachtauto kunnen gaan?
 
Saabert, jawel maar je mocht daar 70 en ik reed al veel harder...had dus nog harder moeten gaan want ik had een keuze gemaakt en dan moet je die dus afmaken.
De draai naar de snelweg ging wat swabberig maar dit kwam mede omdat ik door de zon werd verblind en mn lijn niet meer goed kon zien..ach weet je het is zoals het is, volgende keer beter en halen dat ding
 
(veel) harder rijden dan toegestaan is op zich niet erg. als je in dit geval door had gemoeten naar b.v. 90 p/u. om de vrachtauto voorbij te komen en een mooi plekkie in het verkeer te krijgen, dan moet dat maar....maar ben je eenmaal op dat plekkie, dan moet je wel weer terug naar 70+10% p/u.

pijlen op het wegdek die aangeven dat je van 2 naar 1 rijstrook moet, betekenen voor ons motorrijders dat je je motor doortrekt, en zoekt naar een mooi plekkie vóór je. je gaat dus niet naar rechts tussen de auto's.
 
Jammer Smous ;(

Ben zelf geslaagd. Geen grote fouten gemaakt maar man wat was dat een slordige rit (door de zenuwen). Positie op de weg was erg matig. Nou ja, het is binnen zullen we maar zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Gefeli dutchrider!
Kreeg de uitslag en zoals ik kon zien had het alleen met inhalen te maken, die vrachtwagen dus....verder reed ik goed. Examinator had zn dag misschien niet..maar niet getreurd ik haal m echt wel hoor...dit jaar! _O- _O- _O-
 
Of misschien was het juist jouw dag niet ;), of inderdaad dat de examinator zijn koffie nog niet gehad heeft :P. Zoals al gezegd is, de meeste examinators zullen niet vallen over een stukje te hard rijden.

2 jaar terug op mijn avd op een weg lekker opgetrokken tot 80+10%, kom ik een eindje daarna pas het bordje einde bebouwde kom tegen _O-

Komt allemaal wel goed, al een nieuw examen gepland? PS: A1, A2 of A?
 
Laatst bewerkt:
Jammer smous :/ volgende keer weer beter!

Dutchrider proficiat!

Mijn les van vanmorgen is verpest door gladheid, we zijn naar oefenterrein gereden en dat was een grote ijsbaan :( dus een uurtje AVD en geen AVB. Het is even afwachten of examen straks doorgaan, pffff werkt niet goed op de zenuwen.
 
Gefeli dutchrider!
Kreeg de uitslag en zoals ik kon zien had het alleen met inhalen te maken, die vrachtwagen dus....verder reed ik goed. Examinator had zn dag misschien niet..maar niet getreurd ik haal m echt wel hoor...dit jaar! _O- _O- _O-

Ik heb vaak van mijn rij-instructeur gehoord dat men op 1 ding worden afgerekend. Onveilige situatie gemaakt, achter een vrachtwagen blijven rijden, stopbord gemist, niet goed invoegen/uitvoegen, niet lekker doorrijden. Ze zijn gewoon streng en ja geef ze eens ongelijk. Volgende keer gewoon inhalen, die keus had je al gemaakt, dus niet gaan twijfelen, maar gewoon doen :]
 
Dutchrider gefeliciteerd!!


Ik had het zelfde Dutch_Dress ! Mijn AVB was ook gecancelled andere jongen is naar huis gegaan want hij wilt echt alleen AVB lesjes doen..Maar ik ben gewoon gaan lessen maar dan AVD dit was mijn eerste echte AVD les ! Leuk!! OMG! Zelfs hier leer ik weer veel damn waar je wel niet op moet letten enzo...

Wat hij vond van mijn rijden is echt mijn spiegels dat ik dat beter moet doen en verder niet vergeten klep van mijn helm naar beneden te doen als ik op de A10 rijd lol! Inderdaad dat vergat ik steeds....Dus dat is ook even wennen.

Verder wat ik geleerd heb is hoe je bochten beste moet nemen en dat je als het kan hele weg moet gebruiken zodat je baas bent zeg maar van dat weg...

Hoe dan ook ....ik dacht AVB veel was maar AVD komt ook wel aardig wat bij kijken....Hoe dan ook weer veel geleerd vandaag! Morgen weer les ik denk niet dat het een AVB wordt gezien de weersvooruitzicht...maar vind het ok dan maar AVB uitstellen als het moet helaas.
 
Ik heb vaak van mijn rij-instructeur gehoord dat men op 1 ding worden afgerekend. Onveilige situatie gemaakt, achter een vrachtwagen blijven rijden, stopbord gemist, niet goed invoegen/uitvoegen, niet lekker doorrijden. Ze zijn gewoon streng en ja geef ze eens ongelijk. Volgende keer gewoon inhalen, die keus had je al gemaakt, dus niet gaan twijfelen, maar gewoon doen :]

Dat was ook het punt, de keuze gemaakt en niet afegemmakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan