VFR 750 RC36II (1996) Ombouwproject! #Jongenmethettuinhuisje

RVZ Motors

MF'er
18 jan 2015
127
0
Lelystad
Goedendag Motor-Forummers!

Ik ben nieuw hier dus introduceer mij bij deze gelijk.

Ik ben Robbert, net 20 jaar geworden en woon sinds februari in Putten (GLD). Hiervoor heb ik mijn hele leven in Lelystad gewoond. Ik ben op mijn 14e begonnen met motorcross en moest op mijn 17e alles zelf gaan betalen. Dit kon ik niet meer redden met een Jumbo bijbaan en ben gaan handelen in de motoronderdelen. Dit alles deed ik toen nog in een tuinhuis en werd op verschillende fora 'de jongen met het tuinhuisje genoemd'. Inmiddels zijn wij verhuisd naar Putten en hebben wij een schuur van 100m2 met verdieping. Iets ruimer dus

Nu, 3 jaar later heb ik ondertussen 26 VFR motoren gehad en heb elke hiervan uit elkaar gehaald. In die tussentijd ben ik veel tegen gekomen en heb dan ook zeker het een en ander bewaard.

Vandaag, 23-7-2016 heb ik deze VFR gekocht. Met 30k op de teller en in een perfecte staat!

full


Ik zit nu alleen te kijken hoe ik nog meer foto's toevoeg..... sorry, ik ben nieuw haha :?
 
Laatst bewerkt:
kappen er af
ander usd voorvorkje
andere velgjes
rsv 4 kontje
duc streetfighter koplampje (of iets anders)
frame en achterbrug zwart coaten
likje verf

en dan begint het aanpassen:
hyperpro veertjes
brembo rem- koppelingspomp
gelzadeltje
gilles rem schakelsetje
mooi fatbar stuurtje
bar-end spiegels
elektronica

mooie basis maar we zijn er nog niet ;) . veel succes je hebt iig genoeg spullen liggen waarschijnlijk.

heb je ook een idee hoe de motor gaat worden? ik gis natuurlijk maar wat.
 
In mijn tocht van 26 VFR'retjes ben ik deze voorvork tegengekomen. Deze zat er in dus ik wist 100% zeker dat hij pastte. Dit scheelt enorm veel zoekwerk. Echter weet ik nog niet met 100% zekerheid waar de vork uit komt.

Volgens mij is het een:

- WP Roma voorvork met Hyperpro binnenwerk
- uit een CBR 600 of 1000rr van ongeveer 2008
- Remmerij is van een Ducati (mooie Brembo's)
- VSB is waarschijnlijk van een Ducati 748.
- En in het onderhoudsboekje stond dat het een TVM velg is (schijnt voor de racerij gebruikt te zijn omdat het superlicht is). Iemand die hier meer over weet?

in ieder geval een knijter vette voorvork voor in een ombouw.
full
 
Ook had ik al een 8 spaaks achterwiel met een dikke 180 band er op. De originele velg van de VFR uit 94 t/m 97 is een 5 inch brede velg en is het gebruikelijk een 170 band op te gooien. De 8 spaker is een 5,5 inch brede velg en past een 180 band op. Ideaal dus!
full
 
De motor heeft maar 30k gelopen en dat is goed te zien aan hoe blank het blok nog is. Normaal zit hij al helemaal vol met zwarte troep. :P
full
 
De bekabeling en alles heb ik nagekeken en is nagenoeg allemaal origineel zonder dat er aan gekl**t is. Dit is ook erg fijn met sleutelen en dat betekent dat de frisheid er vanaf druipt! Het kan dus wel voor een motor van 20 jaar oud!

Ook had ik in mijn zoektocht deze demper van Hyperpro al liggen. Dit is inclusief progressieve veer. Deze past echter niet 1 op 1 op dit model maar volgens mij moet dit pas gemaakt kunnen worden. Als dit niet kan koop ik een nieuwe Hyperpro schokbreker.
full
 
Gisteren had ik al iemand gevonden die van zijn VFR project af wilde en heb zijn zadeltje overgekocht. Deze wordt op het moment opgestuurd en krijg ik binnenkort binnen :9 Dit is een zadel van een Buell XB12S en misstaat echt totaal niet vind ik. De meeste kontjes zijn te lang en ik wil ook geen te kort kontje hebben. Deze vond ik mooi van lengte en lijn en heb deze voor niet al te veel kunnen kopen. Ik ga kijken wat ik hiermee kan.

PS, dat is niet de kleur van het zadel, dat is plastic er omheen. :)
full
 
En dat zadel komt volgens mij van dit model af. OOK HEEL BRUUT TROUWENS :} :} :} Dat gasmaskertje bij de koplampen, echt geniaal :P :P
full
 
Voor de rest ben ik van plan om:

- Het frame zwart korrelig te maken (ben de naam kwijt, (soort van poedercoaten))
- Een RVS collector / uitlaatbocht onder de motor te maken (heb ik al) :)
- MT-03 Koplamp te monteren
- Een mooi klein dashboardje te monteren (misschien een koso) iemand tips?
- Een Carbon look hugger te monteren (heb ik ook al) *D
- Een polyester kontje te maken, dit zal ik moeten leren.... dit heb ik nog nooit gedaan.
- Een moooi Superbike stuur er op maken. En niet een 22 mm stuur maar èèntje die op het stuur 28- of 26mm is en afloopt naar het stuur in 22mm. Een fatbar dus, net als een crosser.
 
Laatst bewerkt:
In mijn tocht van 26 VFR'retjes ben ik deze voorvork tegengekomen. Deze zat er in dus ik wist 100% zeker dat hij pastte. Dit scheelt enorm veel zoekwerk. Echter weet ik nog niet met 100% zekerheid waar de vork uit komt.

Volgens mij is het een:

- WP Roma voorvork met Hyperpro binnenwerk
- uit een CBR 600 of 1000rr van ongeveer 2008
- Remmerij is van een Ducati (mooie Brembo's)
- VSB is waarschijnlijk van een Ducati 748.
- En in het onderhoudsboekje stond dat het een TVM velg is (schijnt voor de racerij gebruikt te zijn omdat het superlicht is). Iemand die hier meer over weet?

in ieder geval een knijter vette voorvork voor in een ombouw.[afbeelding]

Zo te zien is het een PVM wiel ;)
En die snowflake schijven zitten op Ducati's en Aprilia's, dus dikke kans dat het wiel uit zo'n fiets komt.
 
Laatst bewerkt:
13659034_10209374614262912_4308362945482996681_n.jpg

er zijn veel mooie koplampjes verkrijgbaar. mt03 is wel een mooi lampje, maaaaaaaaar wordt al veel te veel gebruikt. een xt660x koplamp van hierboven is ook mooi en kan je ook super je tellerset achter kwijt.
 
Trouwens robbert als je zoveel van vfr afweet, weet jij zo welke autovelg ik zou kunnen gebruiken om erop te zetten.
Wat is de steekmaat?
Wil met een spacer gaan werken of een adapter en een dikkere band erop leggen.
 
13659034_10209374614262912_4308362945482996681_n.jpg

er zijn veel mooie koplampjes verkrijgbaar. mt03 is wel een mooi lampje, maaaaaaaaar wordt al veel te veel gebruikt. een xt660x koplamp van hierboven is ook mooi en kan je ook super je tellerset achter kwijt.

Ik vind persoonlijk de koplamp van de XT660X te groot. Ik vind de MT-03'er een iets smoother uiterlijk hebben en denk daarom dat ik ook voor deze ga. Wel top dat mensen nu al zo meedenken in het proces!

In mijn tocht van 26 VFR'retjes ben ik deze voorvork tegengekomen. Deze zat er in dus ik wist 100% zeker dat hij pastte. Dit scheelt enorm veel zoekwerk. Echter weet ik nog niet met 100% zekerheid waar de vork uit komt.

Volgens mij is het een:

- WP Roma voorvork met Hyperpro binnenwerk
- uit een CBR 600 of 1000rr van ongeveer 2008
- Remmerij is van een Ducati (mooie Brembo's)
- VSB is waarschijnlijk van een Ducati 748.
- En in het onderhoudsboekje stond dat het een TVM velg is (schijnt voor de racerij gebruikt te zijn omdat het superlicht is). Iemand die hier meer over weet?

in ieder geval een knijter vette voorvork voor in een ombouw.[afbeelding]

Zo te zien is het een PVM wiel ;)
En die snowflake schijven zitten op Ducati's en Aprilia's, dus dikke kans dat het wiel uit zo'n fiets komt.

PVM is het inderdaad. Maar hoe zien mensen dat? Voor mij is het gewoon een normale velg?

Motogadget heeft hele mooie, goed afleesbare, super kleine tellertjes.

Daar ga ik dan zeker een keer kijken! eerst even kijken warvoor koplamp ik scoor en daarna kijken welke teller hierbij past. Super bedankt voor het meedenken!

Trouwens robbert als je zoveel van vfr afweet, weet jij zo welke autovelg ik zou kunnen gebruiken om erop te zetten.
Wat is de steekmaat?
Wil met een spacer gaan werken of een adapter en een dikkere band erop leggen.

Ik heb wel eens gehoord dat mensen er een velg van een volkswagen golf op doen. Meer weet ik niet. Deze aanpassing vind ik zelf iets te overbodig maar wel zeker vet om een keer te zien.

Zo staat hij er nu bij na vanmiddag een beginnetje te hebben gemaakt met het strippen.[afbeelding]

Zou op dit type velg ook een 200 band passen? Is een 17 inch velg toch?
En ik heb een brug van 96 in mn cbr zitten momenteel.

Het is inderdaad een 17 inch velg. De meeste leggen er maximaal een 180er op. Wellicht past er wel een 200 omheen maar dan komt de band veel boller te staan en dan moet je je afvragen of je dat lekker vind sturen.
 
Zelf ben ik samen met mijn vader vandaag bezig geweest om de vloer van de garage even aan te pakken. De vorige eigenaar had geen vloeistofdichte vloer dus leggen we er zelf tegels overheen. 100m2 duurt toch wel even hahaha!

Het zadel gaat morgen op de post dus als ik hem binnen heb laat ik het weten. Voorvork wil ik er nog inzetten en wil nog van mijn RVS Collector een foto maken. Ik houd jullie up to date!
full
 
vfr een van de fijnste fietsen moet ik zeggen. Ben benieuwd naar het eindresultaat .
 
Terug
Bovenaan Onderaan