Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? deel 10

Das geen rare vraag, hij heeft gewoon een punt :+

Collega: hoeveel pk heeft ie nou?
Ik: 86
Collega: O, de vriend van een broer van de buurman en die z'n neef heeft ook een motor maar dan het 300 pk

|(

Zei je niet, jammer dat ie daar nooit de weg mee op kan ;)



Kennis over mijn moto guzzi: "Kan je daar eigenlijk ook mee in de regen rijden?" :Y
 
Laatst bewerkt:
Das geen rare vraag, hij heeft gewoon een punt :+

Collega: hoeveel pk heeft ie nou?
Ik: 86
Collega: O, de vriend van een broer van de buurman en die z'n neef heeft ook een motor maar dan het 300 pk

|(

Misschien bedoelde hij de mijne, alhoewel die iets meer heeft :+
 
Praatjesmaker in de sportschool:
"Ik ga volgend jaar ook mijn motorrijbewijs halen, wat heb jij voor motor?"

Ik: "Een Honda Deauville en een Yamaha TRX"

Hij: "oh die".

Alsof hij weet wat dat is... volgens mij kent hij alleen maar de R6/R1 _O-
 
Laatst bewerkt:
Kom aan in motorpak In de kleedkamer sportschool (hier ook een populaire opschep locatie): zegt er één: 'zo, met de motor?'
Ik: ja.
Hij: ik rijd ook motor.
Ik: oh wat voor één?
Hij: een racer!
Ik: wat voor merk/type?
Hij: weet ik zo ff niet.. (:? :?)
Grapjas! :W
 
Laatst bewerkt:
Praatjesmaker in de sportschool:
"Ik ga volgend jaar ook mijn motorrijbewijs halen, wat heb jij voor motor?"

Ik: "Een Honda Deauville en een Yamaha TRX"

Hij: "oh die".

Alsof hij weet wat dat is... volgens mij kent hij alleen maar de R6/R1 _O-
Kom ik ook altijd tegen, ik zo is een Honda CBR125R, 125CC maar, zeggen ze, "oh die kan wel dik 200 of niet?". :') Herkennen ze alleen de term CBR :9
 
Laatst bewerkt:
...
Andere: Ja maar, dan moet je toch ook betalen?
Ik: Waar moet ik het kaartje dan laten, achter de voorruit wordt wat lastig he.
In die heel lang geleden vervlogen tijd waarin ik mijn motor rbw behaald heb, was dat ook de achterliggende grond voor de regel* dat je in België dus effectief NIET moest betalen als je met een motor op een bovengrondse openbare** betaalparking parkeerde.

En ik de twee en een half jaar voordien altijd maar netjes betalen met mijn 125cc'tje omdat ik dat toen nog niet wist, dat vanwege het feit ik die toen zonder bijkomende lessen mocht besturen met mijn auto rbw :')

* ik heb van horen zeggen dat die regel intussen wel is afgeschaft, maar heb daar niet voldoende weet van om dat ook te bevestigen.

** van zodra het om een afgesloten parkeerterrein ging (slagbomen of whatever), meestql betreffende ondergrondse parkeerterreinen, zijn ze niet openbaar, maar hangen ze af van een private beheerder, die uiteraard wél het recht had betaling te vragen/eisen. Doch in veel gevallen in die tijd mocht je in veel ondergrondse parkeerterreinen gratis met de fiets/brommer/motor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder tig topics door te spitten.
Welke antwoorden worden er zoal gegeven op de opmerking van koekblikkers: Ik rij geen motor want dan rij ik mezelf dood.

- Ben je depressief?
- Ben je bang?

Er zijn vast originelere antwoorden.
Zou mooi zijn...
_O- _O- _O-
Ik lag gewoon dicht ... :$


Maar effe serieus, ik beantwoord die vraag steeds met een tegenvraag:
"Kan je je beheersen met de auto, of rijd je als een gek?"

Indien hij of zij antwoordt in de zin als, "ik rijdt altijd rustig en jaag me nooit op."
Dan is mijn antwoord, "je kan best ook motorrijden, want je hebt, en gebruikt, je verstand."

Maar is het antwoord eerder in de strekking van, "nee, ik geef altijd goed gas en vlieg overal tussendoor en wil niemand plaats gunnen in het verkeer."
Dan is mijn antwoord, "jij kunt idd beter nooit ofte nooit met de motor rijden, want buiten jezelf, is de kans groot dat je ook anderen dood rijd."

Meesten nemen me wel serieus als ik met zulke reacties overkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Praatjesmaker in de sportschool:
"Ik ga volgend jaar ook mijn motorrijbewijs halen, wat heb jij voor motor?"

Ik: "Een Honda Deauville en een Yamaha TRX"

Hij: "oh die".

Alsof hij weet wat dat is... volgens mij kent hij alleen maar de R6/R1 _O-

En nen hayabusa zal em ook wel kennen!

:+
 
_O- _O- _O-
Ik lag gewoon dicht ... :$


Maar effe serieus, ik beantwoord die vraag steeds met een tegenvraag:
"Kan je je beheersen met de auto, of rijd je als een gek?"

Indien hij of zij antwoordt in de zin als, "ik rijdt altijd rustig en jaag me nooit op."
Dan is mijn antwoord, "je kan best ook motorrijden, want je hebt, en gebruikt, je verstand."

Maar is het antwoord eerder in de strekking van, "nee, ik geef altijd goed gas en vlieg overal tussendoor en wil niemand plaats gunnen in het verkeer."
Dan is mijn antwoord, "jij kunt idd beter nooit ofte nooit met de motor rijden, want buiten jezelf, is de kans groot dat je ook anderen dood rijd."

Meesten nemen me wel serieus als ik met zulke reacties overkom.

Of vragen of ze geen zelfbeheersing hebben. Krijg je ook vreemde gezichten soms. :+
 
Nee, ondersteboven. Maar dat is nog altijd beter dan binnenstebuiten.
Dat is in Australië, daar rijden ze aan de verkeerde kant EN ondersteboven :+

Maar, nu nog effe serieus. Er is toch ergens een land waar een bepaald merk en/of type motor de gas links heeft? Enfield? Ik weet het niet meer precies.

Wat ik wel weet is, de eerste keer dat ik op de Filipijnen met een van mijn schoonbroers hun motoren ging rijden, met hun erbij, ik meteen weer stopte, en riep "I don't know what's wrong with your motorcycle, but I don't get him is his second!"

... opschakelen is allemaal naar beneden duwen, terugschakelen alles naar boven duwen :$
Ja, terugschakelen is ook duwen, maar dan met de hiel. Die motoren en scooters* hebben daar zo een tweezijdig schakelpedaal, door mijzelf voortaan benoemd als "teenslets-compatibel-schakel-pedaal" :+

* scooters zijn daar bijna allemaal met versnellingen, met ook zo een teenslets pedaal. Ze hebben echter géén koppelingshendel, de koppeling gaat wel automatisch.
 
Vast ook al vaker langskomen, maar zondag een collega:

"Nu ik eindelijk eens een motorrijder spreek, ik vraag me altijd al af hè. Krijgen motorrijders nou geen bekeuringen? Want altijd als ik ze zie, rijden ze zo hard voorbij."

Ik heb zo snel geen gevat antwoord kunnen bedenken maar kon het niet laten haar toch even stom aan te kijken.
Toch heb ik het mij ook lange tijd afgevraagd.

In de ruim 12 jaar dat ik motor rijd, regelmatig van die routine controles door politie.
Op dat moment rijd je natuurlijk die file voor je die zij veroorzaken niet voorbij.
Ze laten ene door, ene aan de kant, ene door, ... , jaja, ze gaan me aan de kant zetten.
Kom jij aan, gaat de agent opzij, en al glimlachend gebaard hij je door te rijden ...
:?

Heb het daar eens met andere motorrijders over gehad, en ik bleek niet de enige te zijn die dat ervoer.
Heb het veel later eens gevraagd aan een agent waarom dit zo is.
Zijn antwoord, "motorrijders dragen over het algemeen véél meer zorg voor hun motor EN zichzelf dan autobestuurders."

Kijk, dat is nu eens een fijn antwoord van die agent! :t
 
Klopt, voor motoren geld geen max. snbelheid, daarom hebben we geen kentekenplaat aan de voorzijde, dat is voor de flitspalen..
Heb ooit eens iemand geweten die echt dacht dat je met een motor een hogere snelheidslimiet had dan met een auto.

Op zich vind ik dat begrijpelijk dat sommigen dat denken, een vrachtwagen mag ook niet zo snel als een auto.
 
Geen rare vraag maar een voor mij onbekende move van koekblikkers in Frankrijk: Als je rijdend op de weg een auto van achteren nadert, gaat hij extreem rechts rijden om je de gelegenheid te geven op dezelfde weghelft voorbij te gaan. :?

In het begin dacht ik: Wtf, hij duikt zo de berm in, maar ook nr 2 en 3 en 4 enz deden dit en zo was ik ineens een heel treintje aan blikken voorbij. Is me meerdere malen overkomen in de week dat ik in Frankrijk was. :t
 
Laatst bewerkt:
Geen rare vraag maar een voor mij onbekende move van koekblikkers in Frankrijk: Als je rijdend op de weg een auto van achteren nadert, gaat hij extreem rechts rijden om je de gelegenheid te geven op dezelfde weghelft voorbij te gaan. :?

In het begin dacht ik: Wtf, hij duikt zo de berm in, maar ook nr 2 en 3 en 4 enz deden dit en zo was ik ineens een heel treintje aan blikken voorbij. Is me meerdere malen overkomen in de week dat ik in Frankrijk was. :t

Vooral in mediterrane landen snappen ze hoe motorrijden bedoeld is en maken ze ruimte voor je zodat je met dubbel de maximaal toegestane snelheid door kunt blijven rijden!
 
Geen rare vraag maar een voor mij onbekende move van koekblikkers in Frankrijk: Als je rijdend op de weg een auto van achteren nadert, gaat hij extreem rechts rijden om je de gelegenheid te geven op dezelfde weghelft voorbij te gaan. :?

In het begin dacht ik: Wtf, hij duikt zo de berm in, maar ook nr 2 en 3 en 4 enz deden dit en zo was ik ineens een heel treintje aan blikken voorbij. Is me meerdere malen overkomen in de week dat ik in Frankrijk was. :t

Afgelopen zomer exact hetzelfde ervaren! Ze rijden op het randje van de berm om maar ruimte te geven.
Heerlijk om blikkers te zien spiegelen en anticiperen!
 
Dat is in Australië, daar rijden ze aan de verkeerde kant EN ondersteboven :+

Maar, nu nog effe serieus. Er is toch ergens een land waar een bepaald merk en/of type motor de gas links heeft? Enfield? Ik weet het niet meer precies.

Wat ik wel weet is, de eerste keer dat ik op de Filipijnen met een van mijn schoonbroers hun motoren ging rijden, met hun erbij, ik meteen weer stopte, en riep "I don't know what's wrong with your motorcycle, but I don't get him is his second!"

... opschakelen is allemaal naar beneden duwen, terugschakelen alles naar boven duwen :$
Ja, terugschakelen is ook duwen, maar dan met de hiel. Die motoren en scooters* hebben daar zo een tweezijdig schakelpedaal, door mijzelf voortaan benoemd als "teenslets-compatibel-schakel-pedaal" :+

* scooters zijn daar bijna allemaal met versnellingen, met ook zo een teenslets pedaal. Ze hebben echter géén koppelingshendel, de koppeling gaat wel automatisch.
Even over die motor met het gas links,in de jaren 20 en 30 had Indian dat,in de USA. ;)
 
Afgelopen zomer exact hetzelfde ervaren! Ze rijden op het randje van de berm om maar ruimte te geven.
Heerlijk om blikkers te zien spiegelen en anticiperen!

Dit heb ook meegemaakt.
Maar ze doen dit ook voor een blinde bocht :')
Dan blijf ik er toch liever achter hangen.
 
full

Tsja,fransen...
 
Geen rare vraag maar een voor mij onbekende move van koekblikkers in Frankrijk: Als je rijdend op de weg een auto van achteren nadert, gaat hij extreem rechts rijden om je de gelegenheid te geven op dezelfde weghelft voorbij te gaan. :?

In het begin dacht ik: Wtf, hij duikt zo de berm in, maar ook nr 2 en 3 en 4 enz deden dit en zo was ik ineens een heel treintje aan blikken voorbij. Is me meerdere malen overkomen in de week dat ik in Frankrijk was. :t

O.a. hierom ben ik Frankofiel! :t *O*
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van de opmerking "rij voorzichtig!" Zoals ik hem meestal krijg is het van iemand die motorrijden maar gevaarlijk vindt. De bedoeling is eigenlijk: als je dan toch zo nodig moet, rij dan tenminste voorzichtig.

Vroeger zei ik dan iets als: als jij nou voorzichtig rijdt, is dat voor mij het veiligst.

Misschien een beetje zeurderig.

Nu zeg ik: "Echt niet! Als ik voorzichtig rijden wil neem ik de auto wel!" Zo beantwoord ik meer aan de verwachtingen.
 
Wat vinden jullie van de opmerking "rij voorzichtig!"
...

Vroeger zei ik dan iets als: als jij nou voorzichtig rijdt, is dat voor mij het veiligst.

...
Ik antwoord dan gelijkaardig, als "ik doe mijn best voorzichtig te rijden. Als de automobilisten nu ook nog voorzichtig zouden rijden zou het goed zijn. Maar het probleem is dat pakweg 80% van hen niet deftig kan autorijden."

Als dat gebeurt wanneer er nog genoeg andere mensen rondom zijn, zoals bijvoorbeeld pauzelokaal op het werk, geeft ik dat antwoord luid genoeg, heeft iedereen het mee.

Het gekke is, dat de helft dan wel reageert in de zin als, "maar ik houdt wel rekening met motoren hoor!" ... jaja, zal wel ... :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan