Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vond het een degelijk weekend. Begon vrijdag goed, maar had in de overige dagen meer progressie verwacht. Was in de warm up in droge omstandigheden ook niet super.
Gewoon rustig aan en lekker blijven zitten.
Had zelf wel verwacht rond de p 15
Maar klopt.
Had wel op meer progressie gehoopt .
 
Laatst bewerkt:
MvdM is een topper wat mij betreft. Ik vond dit echter een OK optreden (16 van 18) voor iemand van zijn niveau en zeker niet ' super' of 'top gedaan' of andere beschrijvingen die ik hier lees. Het was in ieder geval niet onderscheidend t.o.v. de andere top coureurs die rijden in WSBK of MGP waardoor MGP teambazen zich gaan melden verwacht ik. Hopelijk kan hij tijdens de laatste race nog iets meer snelheid vinden, als hij het aanbod krijgt om te rijden..
 
Prima race van Van de Mark, bijzonder nee.

Wat kan je meer verwachten tegen een zeer ervaren Motogp veld die heel veel rondjes hebben gereden op Sepang.

Hopelijk op Valencia nog een ritje.
 
Hoe vd Mark er zelf tegen aan keek. Gaaf zo. Dutch motorsport is de bron.
Ik lees ietwat negatieve reacties. Men had meer verwacht...
Nog NOOIT op deze machine gezeten. Regen... En dan dit doen? We moeten laaiend enthousiast zijn!
En super? Alleen als je wint? Nee! MvdM reed tussen de allerbesten van de wereld. En zeker in de eerste helft van de race veel meer dan goed!
Hoe reëel is het om een top 10 te zien, of top 15.... Als dat reëel zou zijn, had hij dan ook al niet wedstrijden gewonnen in de WSBK of verder van voren gereden? Of al een zitje gehad in de MotoGP?


Van der Mark dik tevreden: ‘Vechten voor de punten was geweldig!’
Michael van der Mark had voor dit weekend nog meter met een MotoGP-motor gereden, maar hij wist tijdens zijn debuut meteen de aansluiting te vinden bij de vaste rijders. In een natte wedstrijd reed Van der Mark lang op een puntenpositie en zat zelfs een tijd in het achterwiel van Maverick Viñales. De Rotterdammer over zijn race, waarin hij als zestiende finishte.

Michael van der Mark heeft zich goed laten zien bij zijn debuut in de koningsklasse. Tijdens de vrijdagtrainingen maakte de Rotterdammer een sterk indruk door zonder een meter gereden te hebben zich te mengen in het veld zowel op een natte als droge baan. In de derde vrije training wist de gastrijder van het Monster Yamaha Tech3 Team nog een stap te maken. Helaas verliep de kwalificatie vanwege een crash niet zoals gehoopt.

Van der Mark zijn eerste MotoGP-race werd verreden op een natte baan in Maleisië. In de eerste ronde wist de 25-jarige coureur veel plaatsen te winnen en kwam van de tweeëntwintigste naar de zestiende positie. Door een aantal crashes voor hem, kwam Van der Mark in een puntenpositie te rijden. In de slotfase knokte hij met Andrea Iannone, Cal Crutchlow en Hector Barbera voor de veertiende plaats. Helaas waren Barbera en Crutchlow iets te snel, maar wist Van der Mark wel voor Iannone als zestiende te finishen. Een knappe prestatie van de Nederlander bij zijn debuutrace in de MotoGP!

VAN DER MARK over zijn wedstrijd: ‘Ik ben erg blij met het resultaat van vandaag. Het was typisch Maleisië dat het voor de race begon te regenen. Het team en ik hebben de fiets aanzienlijk verandert vergeleken met vrijdag toen het nat was en we gingen voor een zachte band achter. Ik had een goede start en de eerste helft van de race verliep positief, toen ik de rijders voor mij kon volgen en vocht met verschillende rijders .Ik ben blij met mijn prestatie, ook al was ik niet volledig tevreden over de motor, maar het was slechts mijn tweede keer met YZR-M1 in de regen.’

‘In mijn ogen, om te vechten voor de punten en Maverick (Vinales) te kunnen volgen was geweldig. Toen het wat opdroogde had ik het lastiger dan hem, maar ik kon daarvoor een vergelijkbaar tempo rijden. Ik denk dat ik een beetje vertrouwen tekort kwam bij het omleggen van de motor, anders had ik misschien wel bij de grote groep voor mij kunnen blijven. Ik hoopte samen met Maverick naar ze toe te kunnen rijden, maar ik wilde ook de race finishen wat ik gedaan heb. Overall heb ik van het weekend genoten en mijn eerste ervaring met de YZR-M1 was gewoon geweldig.’

Over twee weken is de laatste Grand Prix in Valencia. Of de zieke Jonas Folger daar wel kan starten is nog maar de vraag. Misschien dat Van der Mark dus over veertien dagen nog wel een kans krijgt om meer meters te maken in de MotoGP. We gaan daar vast in de komende dagen duidelijkheid over krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig gereden :t

Kunnen vechten voor punten tegen GP winnaars en in moeilijke omstandigheden de motor heelhuids thuis gebracht.

En de azijnpissers, met opmerkingen als "had er meer van verwacht" en "progressie vond ik tegenvallen" :r

Deze jongen heeft nog nooit op zo'n motor gereden, de omstandigheden waren elke keer anders en de rijtijd is maar beperkt in zo'n weekend.
 
Reactie Herve:
I must thank him for his super effort and I hope, and I think it may happen, that we will see him on the YZR-M1 in the future.

Herve was erg content.
 
Geweldig gereden :t

Kunnen vechten voor punten tegen GP winnaars en in moeilijke omstandigheden de motor heelhuids thuis gebracht.

En de azijnpissers, met opmerkingen als "had er meer van verwacht" en "progressie vond ik tegenvallen" :r

Deze jongen heeft nog nooit op zo'n motor gereden, de omstandigheden waren elke keer anders en de rijtijd is maar beperkt in zo'n weekend.

Zulke lui hebben geen reet verstand van motorsport. Geen aandacht aan schenken en gewoon genieten van de prestaties van Michael. :}
 
Geweldig gereden :t

Kunnen vechten voor punten tegen GP winnaars en in moeilijke omstandigheden de motor heelhuids thuis gebracht.

En de azijnpissers, met opmerkingen als "had er meer van verwacht" en "progressie vond ik tegenvallen" :r

Deze jongen heeft nog nooit op zo'n motor gereden, de omstandigheden waren elke keer anders en de rijtijd is maar beperkt in zo'n weekend.

:Y
 
Zulke lui hebben geen reet verstand van motorsport. Geen aandacht aan schenken en gewoon genieten van de prestaties van Michael. :}

ik stel het juist op prijs om meerdere, en verschillende meningen te lezen die niet allemaal hetzelfde zijn. Die van jou daarentegen, die interesseert me dan weer minder door de toon van je berichten.. '(
 
Leuk hoor als je mag invallen bij een MotoGP team, maar of het nou handig is voor je reputatie.
Nee zeggen had hem meer gekost en niks opgeleverd. Yamaha wil weten dat het op je kan vertrouwen, en als coureur kan een MotoGP wildcard een "once in a lifetime" kans zijn. Zoiets moet je met beide handen aanpakken. Dan professioneel benaderen, rustig genoeg blijven om niks geks te doen en wild genoeg worden dat je de mensen om je heen bijhoudt. Michael moet álles leren kennen in ongeveer 40 rondjes, en dat in wisselende weersomstandigheden waarbij geen enkele sessie is zoals de vorige.

Een grote uitdaging, waarbij de doelstelling vooral moet zijn: de finish halen en jezelf niet voor lul zetten. Dat is hem gelukt, dus helemaal prima.

Zo'n kans afwijzen betekent dat ze volgende keer ook niet bij je aankloppen hè, dan had hij zijn dagen gesleten in de Superbikes en verder niks. Ik hoop dat-ie er in Valencia ook weer bij is!
 
Nee zeggen had hem meer gekost en niks opgeleverd. Yamaha wil weten dat het op je kan vertrouwen, en als coureur kan een MotoGP wildcard een "once in a lifetime" kans zijn. Zoiets moet je met beide handen aanpakken. Dan professioneel benaderen, rustig genoeg blijven om niks geks te doen en wild genoeg worden dat je de mensen om je heen bijhoudt. Michael moet álles leren kennen in ongeveer 40 rondjes, en dat in wisselende weersomstandigheden waarbij geen enkele sessie is zoals de vorige.

Een grote uitdaging, waarbij de doelstelling vooral moet zijn: de finish halen en jezelf niet voor lul zetten. Dat is hem gelukt, dus helemaal prima.

Zo'n kans afwijzen betekent dat ze volgende keer ook niet bij je aankloppen hè, dan had hij zijn dagen gesleten in de Superbikes en verder niks. Ik hoop dat-ie er in Valencia ook weer bij is!
Hélemaal eens! En top gedaan van Mickey!! :}
 
MvdM is een topper wat mij betreft. Ik vond dit echter een OK optreden (16 van 18) voor iemand van zijn niveau en zeker niet ' super' of 'top gedaan' of andere beschrijvingen die ik hier lees. Het was in ieder geval niet onderscheidend t.o.v. de andere top coureurs die rijden in WSBK of MGP waardoor MGP teambazen zich gaan melden verwacht ik. Hopelijk kan hij tijdens de laatste race nog iets meer snelheid vinden, als hij het aanbod krijgt om te rijden..

Nee, niet 16 van de 18. 16 van 22! Volgens mij is er niemand met pech komen staan, ze zijn gewoon zelf gevallen. Bijvoorbeeld 2 man die VDM inhaalden gingen kort daar na onderuit (Abraham en Baz volgens mij?). Dat telt toch ook gewoon?

Niet onderscheidend was ook niet de opdracht, en niet te verwachten, zonder een meter testtijd voor deze GP. Ik denk dat de insiders andere verwachtingen hadden dan dat hij "top 10" oid zou doen.

Dat MotoGP teams zich gaan melden, dan moet het ook wel even heel gek lopen natuurlijk. Als je dat in een weekendje wil bereiken zal je idd top 10 moeten rijden. Maar ik denk dat niemand dat zou kunnen zonder te testen!
 
Leuk hoor als je mag invallen bij een MotoGP team, maar of het nou handig is voor je reputatie.

Reken maar dat dit goed is geweest voor zijn reputatie, reactie van Poncheral onderstreept dat. Eerste weekend, onbekende motor, met banden en remmen die totaal anders zijn dan in WSBK, lastige omstandigheden waarbij genoeg ervaren rijders uit de race zijn gegleden, en dan met Cruthlow en Viñales kunnen meerijden. En voor bijv. Iannone eindigen. Dat is gewoon erg goed gedaan.
 
Reken maar dat dit goed is geweest voor zijn reputatie, reactie van Poncheral onderstreept dat. Eerste weekend, onbekende motor, met banden en remmen die totaal anders zijn dan in WSBK, lastige omstandigheden waarbij genoeg ervaren rijders uit de race zijn gegleden, en dan met Cruthlow en Viñales kunnen meerijden. En voor bijv. Iannone eindigen. Dat is gewoon erg goed gedaan.
En als ik mij niet vergis Petrucci ook nog eenmaal ingehaald en enige tijd voorgebleven welke uiteindelijk als 8e eindigde.
 
ik stel het juist op prijs om meerdere, en verschillende meningen te lezen die niet allemaal hetzelfde zijn. Die van jou daarentegen, die interesseert me dan weer minder door de toon van je berichten.. '(


Maar wat had JIJ dan van hem verwacht? daar ben ik erg nieuwsgierig naar.
 
Zeer solide prestatie tussen uitsluitend vaste MotoGP rijders, zeker in een weekend met wisselende weersomstandigheden, wel balen dat hij net dat eerste puntje niet binnen kon halen, hopelijk krijgt hij nog een kans op Valencia, zou toch wel heel erg mooi staan op zijn CV. :}
 
Hij mag hopelijk richting valencia *O* Het moet gek lopen als dat niet doorgaat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan