De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Spreken we tzt ook dingen af over bijv camping kookspul?
Lijkt me overbodig dat iedereen een complete set meeneemt... /praktisch
In de twee edities nam iedereen zijn eigen spul mee. Ik heb alleen maar oploszooi mee in geval van nood. Ging altijd uit eten. Alleen een keteltje en kooktoestelletje ging mee.
Ook weet je niet of de groep bij elkaar blijft. Vorig jaar haakte ik af, had gelukkig mijn spullen om warm water te maken. Ook Auke en Borisz bleven achter in Italië. Het is dan wel prettig als je jezelf kunt redden.
Zo kan ik wss een bbq meenemen. Heeft maatje van me gemaakt, inklapbaar en zo.
Koelkastje heb ik wel, maar is wat te groot voor in mn aanhanger. Maar wel errug handig...
Een koud biertje is wel erg luxe hoor!
Zo zal ook 1 pot oploskoffie genoeg zijn, ipv elke deelnemer los mee brengen. Dito met thee en suiker er zo.
Er zijn langslapers en kortslapers. Zelf ben ik meestal rond 6 uur wakker en 7 uur a half 8 uit mijn tent. Een kop koffie is dan wel heerlijk tijdens het wakker zien worden van de wereld. Het zou lastig zijn als de oploskoffie en kookspullen in een "langslapertent" liggen.
Ik roep maar wat.... :)
Geeft niet, ben ik ook goed in! :)
 
Waterdicht zou wel fijn zijn.

Mijn (onze) tent is n stuk groter en zwaarder. Maar ja, gaat toch op de motor of in aanhanger.
Zolang het idd niet een te groot geheel wordt, en je alles goed kunt vastzetten, maakt t niet veel uit.
Ik heb vorig jaar, na het overlijden van mijn tent, ééntje gekocht bij de Gamma.
Mijn ervaring is dat bijv een los motorpak erg veel ruimte op slokt. Terwijl kleding voor n week best compact kan zijn.
Ik gebruik mijn jas altijd als hoofdkussen, scheelt een hoop ruimte en spaart het meenemen van een hoofdkussen uit. Ik sta er altijd weer van te kijken hoe snel het een bende kan zijn in de tent. Maar ook hoe snel het weer compact in tassen is opgeborgen.
 
In de twee edities nam iedereen zijn eigen spul mee. Ik heb alleen maar oploszooi mee in geval van nood. Ging altijd uit eten. Alleen een keteltje en kooktoestelletje ging mee.
Ook weet je niet of de groep bij elkaar blijft. Vorig jaar haakte ik af, had gelukkig mijn spullen om warm water te maken. Ook Auke en Borisz bleven achter in Italië. Het is dan wel prettig als je jezelf kunt redden.Een koud biertje is wel erg luxe hoor!Er zijn langslapers en kortslapers. Zelf ben ik meestal rond 6 uur wakker en 7 uur a half 8 uit mijn tent. Een kop koffie is dan wel heerlijk tijdens het wakker zien worden van de wereld. Het zou lastig zijn als de oploskoffie en kookspullen in een "langslapertent" liggen.Geeft niet, ben ik ook goed in! :)
Ook dat zijn afspraken :)

Koffie bij de early birds, bier bij de nachtbrakers :')

Overigens is mijn vriendin 'ochtendmens' (tegen haar zin), en ik avondmens. Ik kan zo laat naar bed als ik wil en kan, en kan ook goed lang slapen. Gelukkig kan ik ook zonder probleem vroeg opstaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vorig jaar, na het overlijden van mijn tent, ééntje gekocht bij de Gamma.Ik gebruik mijn jas altijd als hoofdkussen, scheelt een hoop ruimte en spaart het meenemen van een hoofdkussen uit. Ik sta er altijd weer van te kijken hoe snel het een bende kan zijn in de tent. Maar ook hoe snel het weer compact in tassen is opgeborgen.
Zoiets doe ik ook. Trui, sweater, jas.
Of een losse kussensloop mee, en daar wat kleren in.
 
compleet voor lul te zetten op een drukke zaterdagmiddag in de binnenstad van Leeuwarden!!!

Wel een topdag gehad trouwens, zou het zo weer doen!

volgens mij is het bewezen dat jij niet voor lul te zetten bent, ik heb je vrienden gezien en er waren er bij die zich op sommige momenten voor jou schaamde hahaha

je zou het zo weer doen, is goed wanneer?
 
Ow ja, even een blik in de nieuwe werkplaats!

Oeps, foto weer verwijderd omdat de foto steeds "op de kop"wordt weergegeven als ik hem hier plaats.
 
Laatst bewerkt:
Spreken we tzt ook dingen af over bijv camping kookspul?
Lijkt me overbodig dat iedereen een complete set meeneemt... /praktisch


Zo kan ik wss een bbq meenemen. Heeft maatje van me gemaakt, inklapbaar en zo.
Koelkastje heb ik wel, maar is wat te groot voor in mn aanhanger. Maar wel errug handig...

Zo zal ook 1 pot oploskoffie genoeg zijn, ipv elke deelnemer los mee brengen. Dito met thee en suiker er zo.

Ik roep maar wat.... :)
Ik heb wel een mini koelkastje, die overal in/op past en op 12v draait. Nadeel: er passen maar 6 biertjes in. -O-
 
Spreken we tzt ook dingen af over bijv camping kookspul?
Lijkt me overbodig dat iedereen een complete set meeneemt... /praktisch


Zo kan ik wss een bbq meenemen. Heeft maatje van me gemaakt, inklapbaar en zo.
Koelkastje heb ik wel, maar is wat te groot voor in mn aanhanger. Maar wel errug handig...

Zo zal ook 1 pot oploskoffie genoeg zijn, ipv elke deelnemer los mee brengen. Dito met thee en suiker er zo.

Ik roep maar wat.... :)

2 weken vakantie en kijk maar weer eens op motor-forum.
lees het woord oploskoffie in het 500 euro challenge topic...
http://www.motor-forum.nl/forum/logout

'(




;)
 
2 weken vakantie en kijk maar weer eens op motor-forum.
lees het woord oploskoffie in het 500 euro challenge topic...
http://www.motor-forum.nl/forum/logout

'(




;)
Ha ha.

Ik ben echt van de koffie hoor.
Maar mag ook perculator zijn. Of cafetiere. Heb ik nog drie nieuwe van in doos, trouwens...

Ging me meer om t idee.
Iedereen een bbq mee is onnodig. Zo ook met pannensets. Hoewel ik snap dat er rekening gehouden moet worden met splitsen van de groep. Al is t bijv voor 1 of 2 dagen... ook geredschap. Niet iedereen kan de hele bups meenemen, maar ja....

Misschien zijn er ook andere handige dingen om te regelen.
 
:N 6x 33cl.

Daarover gesproken..ik moet nog wel een manier vinden om mijn medicijnen gekoeld te houden tijdens de trip -O-


Hoe koel moet het zijn dan? Tijdens de laatste week van de 2015 Challenge kwamen we in een hittegolf terecht waarbij het tegen de 40gr was! :X :X
 
Jullie knutselende frutselaars (ik niet O-) :+ 2 linkerhanden) kunnen toch wel het koelsysteem van zo`n 12 volt koelkastje in een topkoffer overzetten en aansluiten op een zonnecel :Y
Blijven je onderbroeken ook koel _O- :t
Danny :W :]
 
Hoe koel moet het zijn dan? Tijdens de laatste week van de 2015 Challenge kwamen we in een hittegolf terecht waarbij het tegen de 40gr was! :X :X
Ideaal is 4 tot 8 graden. Boven de 25 graden verliest het zijn werking (en dan heb ik een groot probleem _O- ).
Heb er al iets voor gevonden denk ik, een mini koeltasje (zonder voeding, werkt op gel).
 
:N 6x 33cl.

Daarover gesproken..ik moet nog wel een manier vinden om mijn medicijnen gekoeld te houden tijdens de trip -O-
Als t moet, gaat mijn koelkastje gewoon mee hoor.
Medicatie is gewoon belangrijk.

Kan er meteen wat bier bij O-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zelf jaren geleden ook die method toegepast 2 koeltassen met koelelementen en savonds bij campings in de koelkast . was nooit een problem verder
 
Eindelijk gelukt,.....een foto die niet op z'n kop staat!


full



Voila, de werkplaats!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan