De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Ik houd het ook wel een beetje in de hand hoor, anders wordt t te gek.
Steevast bij de één na laatste: "nog ééntje dan, en dan ga ik naar huis."

Werkt altijd :Y
 
Mijn vriendin denkt er over om mee te gaan. Op haar veel te moderne luxe kawa zr7 "de Smurf"....

Maar eerst nog ff schema kijken, vrih vragen, plannen, etc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vriendin denkt er over om mee te gaan. Op haar veel te moderne luxe kawa zr7 "de Smurf"....

Maar eerst nog ff schema kijken, vrih vragen, plannen, etc
ZR7's zijn leuk, heb er ook 1 gehad. Beetje de grote Bandit versie. Hoewel de Bandit een wat fijnere reisgenoot was qua stuurgedrag. Mijne was 'champagne gold' in plaats van 'smurf'. Interessante kleuren kiest men :?
 
ZR7's zijn leuk, heb er ook 1 gehad. Beetje de grote Bandit versie. Hoewel de Bandit een wat fijnere reisgenoot was qua stuurgedrag. Mijne was 'champagne gold' in plaats van 'smurf'. Interessante kleuren kiest men :?
Tis een grote ER-5 :Y

Maar gewoon een leuke allround wegmotor. En ze heeft er goede aard mee, al een jaar of acht.
 
Te koop: Yamaha FJ600 '84 incl koffer en onderhoudsbeurt - €475

Misschien voor iemand die weinig wilt klussen en gewoon rijden? :+


Deze staat dus nu bij mij :-) van een mede MFer gekocht dus (eerder ook al van een MF-er geweest begreep ik) , ik zie dit topic voor t eerst en lees dat ik evt aan de Challenge mee mag doen (<500 brik, heb 400 betaald voor deze klassieker in wording haha) dus nog 275 sleutelbudget.

Banden kunnen nog wel, rempomp even kijken mssch reviseren .

De eerste 260 km waren naar huis (Halsteren) vanaf Enschede, altijd spannend of ie in de files blijft lopen enzo maar het ging goed, al met al even wennen aan choke / remmen . wegligging etc , mijn vorige was een F650CS (Scarver).

Hij hangt nu aan de druppellader en gaat snel weer mee op een ritje om er verder achter te komen hoe eea werkt / rijdt.
:]
 
Deze staat dus nu bij mij :-) van een mede MFer gekocht dus (eerder ook al van een MF-er geweest begreep ik) , ik zie dit topic voor t eerst en lees dat ik evt aan de Challenge mee mag doen (<500 brik, heb 400 betaald voor deze klassieker in wording haha) dus nog 275 sleutelbudget.

Banden kunnen nog wel, rempomp even kijken mssch reviseren .

De eerste 260 km waren naar huis (Halsteren) vanaf Enschede, altijd spannend of ie in de files blijft lopen enzo maar het ging goed, al met al even wennen aan choke / remmen . wegligging etc , mijn vorige was een F650CS (Scarver).

Hij hangt nu aan de druppellader en gaat snel weer mee op een ritje om er verder achter te komen hoe eea werkt / rijdt.
:]
Zo kwam ik er ook bij: eerst de motor gekocht en dan opeens het besef dat hij prima mee zou kunnen doen met de challenge. Remmen en banden vallen buiten het sleutelbudget, dus je kan er voor €275 aan kerstboomlampjes aan hangen - of iets anders ;)
 
Tijd om me hier ook eens wat meer te laten zien. De laatste maanden stonden nogal bol van de activiteiten en verplichtingen en nu zit ik in wat rustiger vaarwater. Alhoewel: afgelopen donderdag nog mijn werkplaats intern verhuisd. Dus wel weer wat opruim- en sorteerwerkzaamheden, pc aansluiten, scheidingswandje maken, stellingen plaatsen enz...........

Vanaf nu wel wat meer tijd voor de motoren, de werkplaats, de challenge en voor mezelf.
 
ja dat denk jij, je draagt een ring nu hahaha

Gelukkig heb ik goede vrienden. Niet dat iemand mij voor het huwelijk gewaarschuwd heeft hoor. Nee, mijn "vrienden" vonden het belangrijker om mij compleet voor lul te zetten op een drukke zaterdagmiddag in de binnenstad van Leeuwarden!!!

Wel een topdag gehad trouwens, zou het zo weer doen!
 
Dit weekend eens mijn tentje van zolder gehaald - daar heeft hij de laatste 16 jaar gelegen _O-

Eens kijken of hij geschikt is om mee te nemen. Met z'n 6,3kg is hij in ieder geval geen lichtgewicht. Opzetten in de woonkamer ging als vanouds - in 15min stond hij. Nu nog kijken of hij waterdicht is na al die jaren.

Dit type is het:
anwb%3Aw760

(maar dan in een verschrikkelijke groen-beige kleur).
 
Laatst bewerkt:
Gewicht is bij een motorvakantie niet het grootste probleem. Het volume is veel bepalender voor of iets wel of niet mee kan.

Voor jouw idee ik had een relatief licht tentje mee, maar wel zowat 1 kg extra stalen haringen meegenomen. Want origineel horen er bij mijn tentje aluminiumharingen en als je denkt dat je die in de bergen in de bodem krijgt zou ik zeggen, veel plezier })
 
Dit weekend eens mijn tentje van zolder gehaald - daar heeft hij de laatste 16 jaar gelegen _O-

Eens kijken of hij geschikt is om mee te nemen. Met z'n 6,3kg is hij in ieder geval geen lichtgewicht. Opzetten in de woonkamer ging als vanouds - in 15min stond hij. Nu nog kijken of hij waterdicht is na al die jaren.

Dit type is het:
[afbeelding]
(maar dan in een verschrikkelijke groen-beige kleur).
Waterdicht zou wel fijn zijn.

Mijn (onze) tent is n stuk groter en zwaarder. Maar ja, gaat toch op de motor of in aanhanger.
Zolang het idd niet een te groot geheel wordt, en je alles goed kunt vastzetten, maakt t niet veel uit.

Mijn ervaring is dat bijv een los motorpak erg veel ruimte op slokt. Terwijl kleding voor n week best compact kan zijn.
 
Spreken we tzt ook dingen af over bijv camping kookspul?
Lijkt me overbodig dat iedereen een complete set meeneemt... /praktisch


Zo kan ik wss een bbq meenemen. Heeft maatje van me gemaakt, inklapbaar en zo.
Koelkastje heb ik wel, maar is wat te groot voor in mn aanhanger. Maar wel errug handig...

Zo zal ook 1 pot oploskoffie genoeg zijn, ipv elke deelnemer los mee brengen. Dito met thee en suiker er zo.

Ik roep maar wat.... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan