Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Vraagje,

Na een kleine winterslaap van zo een 7 weken gisteren weer gestart, dit probleemloos. Heerlijk om weer te rijden! Nu merk ik wel dat bij het optrekken hij wel vermogen heeft maar dat het geluid een stuk zwaarder is, en dat hij in middel toeren soms wat last heeft met het vinden van het vermogen.

Komt dit door de forte, slaap, wat dan ook. of een cilinderissue. zal vanavond eens voelen aan de buizen of ze alle vier warm worden, maar goed, vraag me vooral af of je wat merkt van de forte 1&2 na een slaap
 
Ik heb altijd het idee dat de mijne nooit zo blij is met de oude benzine, na een keer tanken loopt hij (zeker als hij nog niet helemaal warm is) een stuk lekkerder! Forte heb ik ook wel eens gebruikt, maar een tankje frisse benzine doet in mijn beleving het meeste.

Dus rijd hem maar eens half leeg (of verder) en gooi er wat frisse peut in ;)
 
De trucjes voor de koppeling hebben vooralsnog gewerkt.

Maar nu dit ik bij de afstelling op het carter wel erg dicht bij het einde. Zou ik dit iets terug kunnen draaien en met de afstelling bij de hendel bij de juiste spelling kunnen komen?
 
Kijk, mooi dat het een te strakke afstelling bleek te zijn!

Waar je de afstelling doet maakt niet heel veel uit, uiteindelijk moet me genoeg speling op de hendel hebben als hij gekoppeld is(ziek WPH) en je moet de hele slag van de hendel kunnen maken om goed te kunnen ontkoppelen.
 
Wat je bij de stift afstelt (voor zover ik het me nog herinner van 8 jaar geleden) is hoe ver de pen naar buiten kan komen, als je die te ver begrenst kan de koppeling nooit meer goed aangrijpen maar stel je gewoon teveel speling op je kabel. Dan kun je nog beter die stift te los stellen en de kabel wat strakker (maar dat geeft weer meer kabelslijtage, het is ook altijd wat).
 
Laatst bewerkt:
hmmm.ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar ik kom nou zo 123 niet tegen welke soort olie er tegenwoordig t beste in kan . Ik had altijd castrol GPS 10w40 semi...maar dat bestaat niet meer of zo..

wat is aan te raden van d huidige goede semi olieen?
 
hmmm.ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar ik kom nou zo 123 niet tegen welke soort olie er tegenwoordig t beste in kan . Ik had altijd castrol GPS 10w40 semi...maar dat bestaat niet meer of zo..

wat is aan te raden van d huidige goede semi olieen?

Ik ben erg tevreden met Castrol actevo 10W40
 
Inderdaad gewoon 10W40 semi-synthetisch. Vol synthetisch kan ook maar er zijn enkele gevallen waarbij de koppeling is gaan slippen. Ik reed eerder met Motul 5100 en was er zeer tevreden over, ook schakelen ging heerlijk soepel, afgelopen jaar de 7100 vol-syntheet van Motul omdat ik die voor dezelfde prijs kreeg, ik merkte geen verschil, ook geen slippende koppeling ;)

De Bandit blokken zijn wel aardig degelijk gebouwd, gewoon goede olie gebruiken van de juiste viscositeit en optijd verversen :) Exotisch dure olie is niet nodig.

Wel motorfiets olie gebruiken geschikt voor een natte platen koppeling! JASO MA of MA2 dus.
 
vol syntheet komt er bij mij niet meer in. Ooit gedaan, en dat heeft me een set koppelingsplaten gekost. ik vermoed zelfs dat het ten grond slag lag aan de vastgeslagen versnellingsbak enkele weken daarna.

der komt half syntheet 10 of 5W 40 in, maar welk merk?

ik denk dat ik dat actevo ga halen...
 
Vol synthetisch is eigenlijk nog beter en kan hogere belasting hebben, een koppeling zou er van kunnen gaan slippen, maar bij de 7100 van Motul in m'n B12 heb ik daar in elk geval geen last van.

Dat je versnellingsbak vast loopt van vol-synthetisch vind ik moeilijk om te geloven ;)
 
koppelingsplaten kaduk..das n feit. Ik kan me amper voorstellen dat jouw koppeling niet slipt. Bij mij was het effect direct merkbaar. 2 weken later plofte de bak...waardoor het komt? ..we shall never know.

ik ben sowieso alweer 2 blokken verder....en stiekum al op zoek naar blok nummer 4.
 
koppelingsplaten kaduk..das n feit. Ik kan me amper voorstellen dat jouw koppeling niet slipt. Bij mij was het effect direct merkbaar. 2 weken later plofte de bak...waardoor het komt? ..we shall never know.

ik ben sowieso alweer 2 blokken verder....en stiekum al op zoek naar blok nummer 4.

Pffff hoe krijg je het voor elkaar? Je weet dat er olie in moet he, geen water :+

Heb je er nu een gsxr1100 blok in liggen?
 
koppelingsplaten kaduk..das n feit. Ik kan me amper voorstellen dat jouw koppeling niet slipt. Bij mij was het effect direct merkbaar. 2 weken later plofte de bak...waardoor het komt? ..we shall never know.

ik ben sowieso alweer 2 blokken verder....en stiekum al op zoek naar blok nummer 4.

De ene olie is de ander niet natuurlijk, maar ik denk dat ik er zeker 2000km op het zitten nu waaronder een weekendje Eifel, geen centje pijn hoor (en ik weet echt wel zeker dat hij niet slipt ;) )

Maar dat een blok het loodje legt is wel zuur genoeg... Welke olie had je er in?
 
Semi of volledig synthetisch zou bijna niks uit moeten maken. Volledig syntetisch houdt gewoon langer zijn eigenschappen en heeft bijv betere reinigingseigenschappen.
De ene olie kan natuurlijk wat anders zijn dan de andere, maar met een goede koppeling zou dat niet uit moeten maken
 
Laatst bewerkt:
Pffff hoe krijg je het voor elkaar? Je weet dat er olie in moet he, geen water :+

Heb je er nu een gsxr1100 blok in liggen?


op dit moment een 92'er Gsxr1100 blok idd. Die begint inmiddels ook al weer kuren te krijgen met de 2de versnelling.

het eerste blok sloeg de bak helemaal vast, waardoor een stuk van het carter wegsprong... dat was dus oud ijzer

tweede blok had de 2de en 5de versnelling kapot (was nog B12 blok)

nu dus blok 3.
 
De ene olie is de ander niet natuurlijk, maar ik denk dat ik er zeker 2000km op het zitten nu waaronder een weekendje Eifel, geen centje pijn hoor (en ik weet echt wel zeker dat hij niet slipt ;) )

Maar dat een blok het loodje legt is wel zuur genoeg... Welke olie had je er in?

die volsyntheet was Castrol R4. Heb er nog 1 bus van staan, wat ik zo nu en dan in de scottoiler flikker.
 
Ik denk dat ik er toch moet aan geloven dat ik mijn lekke uitlaat gaan vervangen die zo rot als wat is bij de collector.

Maar eigenlijk vind ik het extra beetje geluid wel leuk.

Is er iemand of kent hiemand hier een ander die zoveelstehands aftermarket of deels aftermarket systeem heeft liggen? Of heeft iemand een mooie manier om mijn huidige te fiksen?
 
Het lekker weer komt er weer aan dus we kunnen weer naar buiten! Ik heb vorig jaar de olie en het filter vervangen en maar weinig gereden (ca. 1000 km). Is het dan nodig om nu weer de olie te vervangen of kan ik wel een jaartje overslaan?
Wellicht komt er wel een andere motor dit jaar, iemand interesse in een Streetfighter (1200) uit 2000?
 
Het lekker weer komt er weer aan dus we kunnen weer naar buiten! Ik heb vorig jaar de olie en het filter vervangen en maar weinig gereden (ca. 1000 km). Is het dan nodig om nu weer de olie te vervangen of kan ik wel een jaartje overslaan?
Wellicht komt er wel een andere motor dit jaar, iemand interesse in een Streetfighter (1200) uit 2000?

Zoals Squishy al aangeeft, even goed warm rijden. Beetje overkill om nu weer te vervangen.

Ben overigens wel benieuwd naar je Streetfighter, niet dat ik een motor erbij wil.. Foto?
 
Ik denk dat ik er toch moet aan geloven dat ik mijn lekke uitlaat gaan vervangen die zo rot als wat is bij de collector.

Maar eigenlijk vind ik het extra beetje geluid wel leuk.

Is er iemand of kent hiemand hier een ander die zoveelstehands aftermarket of deels aftermarket systeem heeft liggen? Of heeft iemand een mooie manier om mijn huidige te fiksen?

Geen idee welke versie Bandit je hebt? Vorig eigenaar heeft bij mijn motor het bekende rotte collector gedeelte een nieuw uitlaat stuk gelast.
 
Ik denk dat ik er toch moet aan geloven dat ik mijn lekke uitlaat gaan vervangen die zo rot als wat is bij de collector.

Maar eigenlijk vind ik het extra beetje geluid wel leuk.

Is er iemand of kent hiemand hier een ander die zoveelstehands aftermarket of deels aftermarket systeem heeft liggen? Of heeft iemand een mooie manier om mijn huidige te fiksen?

Ja, ik ken iemand die de mijne ook mooi rvs gerepareerd heeft.
Hij woont in Almelo.
Dat is niet direct bij jou om de hoek.
 
Zoals Squishy al aangeeft, even goed warm rijden. Beetje overkill om nu weer te vervangen.

Ben overigens wel benieuwd naar je Streetfighter, niet dat ik een motor erbij wil.. Foto?

Als ik de foto's zo zie is hij toch best wel mooi hoe hij er nu bij staat:
DSC_0313.jpg

DSC_0314.jpg
 
Hmzmzz... ander kleurtje... andere lamp.....
Al dynojet gehad met die uitlaat?

Welke vering?
 
Terug
Bovenaan Onderaan