Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Volgende week ga ik beginnen met het demonteren en plaatsen van USD voorvork. Ik heb zoveel mogelijk voorbereid. Het heeft toch wat meer voorwerk gekost dan ik in eerste instantie had bedacht.

Voor de gene die dit project ook keer willen doen, even een opsomming;

- USD voorvork laten reviseren bij HP Suspension.
- Bandit balhoofdpen geperst in T-stuk, moest 0,3 mm afgedraaid worden om passend te krijgen.
- Kroonplaat risers plaatsen.
- Remklauwen uitlijnen.

Aangezien ik al eerder keer heb lopen rotzooien met de onderste balhoofdlagers heb ik een goedkoop setje gevonden die mij hopelijk gaat helpen met het eruit halen van de lager.

hbm-051.jpg-1920x1080-1f57537c8d.jpg


Ik ga ongeveer 32 mm omlaag tegenover de originele voorvork. Nu nog hopen dat ik rijen zelf nog prettig ga ervaren en of mijn bugspoiler nog ruimte heeft...

Volgende week volgen foto's.
 
Laatst bewerkt:
Oke, en laatste update over de motor van Leutje_LS
Hij doet het!!!!!!
Helaas doet hij het niet wat TE goed -O-

De motor is gekocht voor een A2 rijbewijs, dus voor max 35 KW.
Aangezien de motor 40 KW origineel zou hebben, dan zou dat op een dyno misschien wel minder zijn, helemaal omdat we hem zelf hebben moeten stellen, zonder metingen of iets dergelijks, gewoon op gevoel :)

295foxy.jpg


We moeten dus nu een kleine restrictie aanbrengen voor de A2 regeling _O-

Het is ook nooit goed met die rare hollanders :+

 
Laatst bewerkt:
Jammer dat er geen koppelcurve is of A/F...
Toen ik 25kW had vroeg ik me altijd af hoe dit zat trouwens, ik ga er namelijk van uit dat ze 35kW motorisch willen, en niet op het achterwiel. Deze meting lijkt me op het achterwiel gemeten
 
Jammer dat er geen koppelcurve is of A/F...
Toen ik 25kW had vroeg ik me altijd af hoe dit zat trouwens, ik ga er namelijk van uit dat ze 35kW motorisch willen, en niet op het achterwiel. Deze meting lijkt me op het achterwiel gemeten

Er staat niks in de regelgeving over dat het 35 KW op het achterwiel of 35 KW op het blok moet zijn, dus je kunt altijd "smokkelen" door hem 35 KW op het achterwiel te krijgen.

En klopt, koppel en A/F is er helaas niet bij.
De bandit staat nu in Enschede, en nu maar even kijken of er een leuke zaak met Dyno in de buurt is voor een leuke prijs.

Heb jij daar toevallig een adresje voor Squishy? O-)
 
Hm nee sorry, mijne is nog nooit op de dyno geweest (of uberhaubt bij een monteur de laatste 6 jaar).

Toevallig de 400 weer uit de schuur gehaald dit weekend, dik 100km gereden :] startte meteen na 3 maanden, nog niks geen gezeur na 85000km!
 
Laatst bewerkt:
Er staat niks in de regelgeving over dat het 35 KW op het achterwiel of 35 KW op het blok moet zijn, dus je kunt altijd "smokkelen" door hem 35 KW op het achterwiel te krijgen.

En klopt, koppel en A/F is er helaas niet bij.
De bandit staat nu in Enschede, en nu maar even kijken of er een leuke zaak met Dyno in de buurt is voor een leuke prijs.

Heb jij daar toevallig een adresje voor Squishy? O-)
Mooie curve! Gejank van de B400 blijft toch wel leuk om te horen! ;)
Bij mij B400 had ik destijds een paar aluminium spacers bovenop de gasschuiven, die kunnen dan minder ver open, verder hoef je dan niets te veranderen, voor jou kan een mm of 2 al genoeg zijn. Squishy kan je wel vertellen hoe dik ze zijn als je naar 27kW wilt haha.

In Eibergen zit Motor Centrum Eibergen, vorig jaar mijn KTM daar op de bank gehad en erg tevreden over de service en de prijs.
Nette bank met een man met kennis van zaken:
BmJKvyywh_4Y-ke9ztjS87uIx-zla2IDW3C8BNtVlxNdB4uWzRaiTYK6d27IqKgvMMQjiM9t9HqmWfNBpyxgac-CKY1fnSIgqBBuxwQXxo1Vo6cv6zqGVRNk6VIyV1SM3CnmgbV1LZyZ8Xj7gJrZf79J5LRdPwUtI3XusTEJFxdeiiXOKmndOZKkdaE3onKA-sbZAS3UcooBs-OQh4oxOmxWxii02mXsGr493A02ctgA-lkYBsFibKnbSWtkl4CuPot2lyK4twyM3tEyXuBtbeDiht1htV-Gva3U6nG2wLpr5JUyn2-QDte8qmPqFvBD7cl2akHwrMGwv1eZwaeAXIScsinqLL_8L3FrT8lWt5Hw7GKtCl14Y5iqur2SLSTOKq2BQQHYPlDiU4DwZZ4TYHBpjeeapcQyFkoZwWt9YtntVdlziol9aEVH08wy5cEozVph0q8s-XwceBcwhL5JwbYyuWor0YSdDeCH_tIdUMlMol-LrndCMKFkgVuBLGP0Fad3VakE4BA9jsHot2AvfeoqpySEEsRkzY-p5mo5W4gnSBquP72RU_9UrkIqBLmcTkHvOVo=s914-w687-h914-no
 
Hmzmzz... ander kleurtje... andere lamp.....
Al dynojet gehad met die uitlaat?

Welke vering?

Toen ik hem kocht heb ik ook gereden op een standaard Bandit (met standaard vering) en op een nog wat verder aangepaste variant (dynojet, open luchtfilter). Ik vond dit toen de ideale tussenvariant. Ik weet helaas niet precies welke vering er in de voorvork zit. Kan ik aan de schokbreker iets herkennen aan de hand van de kleur o.i.d.?
Ik weet ook niet of er nog iets aan de afstelling gedaan is na montage van de uitlaat. Voor mij klinkt hij in elk geval prima en hij trekt lekker snel op!

Rob heeft hem na aankoop een grote beurt gegeven, heel misschien weet hij het?
 
Volgende week ga ik beginnen met het demonteren en plaatsen van USD voorvork. Ik heb zoveel mogelijk voorbereid. Het heeft toch wat meer voorwerk gekost dan ik in eerste instantie had bedacht.

Voor de gene die dit project ook keer willen doen, even een opsomming;

- USD voorvork laten reviseren bij HP Suspension.
- Bandit balhoofdpen geperst in T-stuk, moest 0,3 mm afgedraaid worden om passend te krijgen.
- Kroonplaat risers plaatsen.
- Remklauwen uitlijnen.

Aangezien ik al eerder keer heb lopen rotzooien met de onderste balhoofdlagers heb ik een goedkoop setje gevonden die mij hopelijk gaat helpen met het eruit halen van de lager.

[afbeelding]

Ik ga ongeveer 32 mm omlaag tegenover de originele voorvork. Nu nog hopen dat ik rijen zelf nog prettig ga ervaren en of mijn bugspoiler nog ruimte heeft...

Volgende week volgen foto's.


Ben benieuwd naar je ervaringen met die set.. ik heb vorig jaar als een malloot staan houwen met zelf gefabriceerde hulpstukken op t onderste lager.
 
Ik ben nu m'n koppeling slave cilinder aan het reviseren. lekte al geruime tijd, zat enorm onder de oxidatie. De koppeling master cilinder heb ik maar gewoon in zijn geheel vervangen. dikke drap erin, en had nog 1 liggen op reserve in mijn prive voorraad. de pushrod die van de pomp t blok in gaat , was helemaal krom gedrukt. Dat is in de 13 jaar dat ik de bandit heb, nu al de 2de keer dat dat gebeurt, dus die heb ik gister maar nieuw besteld.
 
De stofseal wil nog wel eens scheuren, als er dan vocht en vuil in komt dan wil de boel wel eens vast lopen helaas. Dikke drap zou toch niet zo hard moeten gaan als je om het jaar samen met de remmen de vloeistof vervangt?
 
De stofseal wil nog wel eens scheuren, als er dan vocht en vuil in komt dan wil de boel wel eens vast lopen helaas. Dikke drap zou toch niet zo hard moeten gaan als je om het jaar samen met de remmen de vloeistof vervangt?

Heb het een keer gehad in mij voorremreservoir. Door scheur in de afdichting was er vocht ingekomen. Na niet al te lange tijd gewoon witte drap.
 
De stofseal wil nog wel eens scheuren, als er dan vocht en vuil in komt dan wil de boel wel eens vast lopen helaas. Dikke drap zou toch niet zo hard moeten gaan als je om het jaar samen met de remmen de vloeistof vervangt?


ehhhh _O-

1. geen stofseal aangetroffen
2. om t jaar vloeistof vervangen :X
 
Vandaag begonnen met demonteren van voorvork. Wat heb ik toch ruzie met de onderste lagerschaal.. |(
Nu nog steeds er niet uit.
- Kromme schroevendraaier mislukt.
- Beetje met dremel 'voorzichtig' gedaan, maar zelfs daar heeft hij geen zin in.

Morgen nog maar verder mee stoeien.

Daarnaast kom ik er zojuist achter dat mijn net gereviseerde USD voorvorken lekken. :(
Morgen terug naar HP Suspension, hopelijk hebben ze een oplossing hiervoor.

Beetje balen, had zo zin in om in deze 2 dagen aardig af te krijgen.
 
Nou, ik geef niet snel op maar deze kreng zit vast. Bijtel, dremel voorzichtig en speciale pin gemaakt....krijg er geen beweging in. Beetje uit mijn opties..

Tw5vw4LX.jpg
 
je kan een verfstripper nog proberen..... vlam kan ook,maar das wat riskant op die plek.


je kan trouwens beter een platte lange schroevendraaier halen ...komt de kracht veel directer op de schaal dan die verbogen vijl
 
je kan een verfstripper nog proberen..... vlam kan ook,maar das wat riskant op die plek.


je kan trouwens beter een platte lange schroevendraaier halen ...komt de kracht veel directer op de schaal dan die verbogen vijl

Kromme schroevendraaier schiet ik eraf continue. Ik beschik niet tot een verfstripper, ben ook dan bang voor mikn lak.
 
Verfstripper hoef je niet direct op hoogste stand erop te knallen natuurlijk, maar ik heb zo 1 gehaald



werkte perfect... precies lang genoeg om van bovenaf erbij te kunnen, en kop is dun genoeg om net de schaal te pakken. Hoefde niets te verbuigen
full
 
Verfstripper hoef je niet direct op hoogste stand erop te knallen natuurlijk, maar ik heb zo 1 gehaald



werkte perfect... precies lang genoeg om van bovenaf erbij te kunnen, en kop is dun genoeg om net de schaal te pakken. Hoefde niets te verbuigen[afbeelding]


Gelukt!! *O*

Straks balhoofdlager tool bestellen voor de volgende keer.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan