Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Zo, wat een klus dag. USD is toch best veel werk.

- nieuwe balhoofdlagers geplaatst

- balhoofdlagers gesteld

- cockpit bevestiging gemaakt op GSXR1100 kroonplaat

- GSXR1100 kroonplaat is iets dunner bij balhoofdpen, voor de moer moeten er 2 ringen onder.

- stuurstoppin van GSXR1100 tstuk eraf geslepen, deze match niet met die van de Bandit. Er zitten twee gaten in het frame. Daar heb ik 2 bouten met vulbus geplaatst. Werkt volgens mij prima als stuur stoppers.

HP Suspension vandaag mijn USD poten wederom uitelkaar gehaald. Ze hebben dikkere ringen geplaatst. Ben benieuwt, morgen ochtend ophalen en dan erin plaatsen.

Nog kijken hoe ik het contactslot eraf haal..ik denk aan boren en grabbit tool.
Dan nog nieuwe bevestiging voor mijn lamp bedenken en remklauwen uit lijnen.

gzrVFKOr.jpeg
 
Laatst bewerkt:
1bee03202506e78faa2a562beb871687.jpg


vanaf vandaag ben ik ook eigenaar van een bandit 1200n na afgelopen dinsdag de overstap gemaakt te hebben van mijn a2 naar a rijbewijs.

Wat een verschil met de motoren die ik hiervoor heb gehad. Superding maar daar hoef ik de mensen hier natuurlijk niks over te vertellen xD

Voor de mensen die dit lezen hebben jullie misschien nog enige tips ofzo? Het kuipruitje gaat er nog af want die is vrij nutteloos tegen de wind naar mijn ervaring.
 
Waarom schakel je al bij 8000 toeren? :p

Ik ben mijn Vtwin gewend _O- die wordt bij 11.000 al rood :P

Gefeliciteerd man! werd tijd. Klinkt goed in dat filmpje *O* Wat was het uiteindelijke probleem geweest? Gr, Ot

puur de afstelling.
De deksel van het luchtfilter sloot niet helemaal goed aan, en ik heb ergens gelezen dat iemand zonder luchtfilter de motor probeerde te laten lopen, en dat mislukte.

Nu heb ik dus simpelweg de luchtgat van de luchtfilter voor een kwart afgeplakt :o :+ :X

Maarja, het werkt, en ze heeft 36.09 kw!
 
Stapje voor stapje...

aYeN0sca.jpg


Lijkt erop dat door de zelf gefabriceerde stuur stoppers nu te korte draai kan maken. Anders kijken voor eventuele andere oplossing.

Tussen de bevestiging remklauwen en vork moeten nog ringen om de boel goed uit te lijnen. En helaas èèn remleiding te kort..

PS: stukje van tstuk af moeten slijpen. Volgens mij aluminium. Wat kan ik er beste op smeren voor bescherming?
 
Laatst bewerkt:
Aluminium moet je in principe niks op smeren ter bescherming. Aluminium roest namelijk niet weg. Er ontstaat een oxidatielaag die verdere oxidatie voorkomt.
 
Aluminium moet je in principe niks op smeren ter bescherming. Aluminium roest namelijk niet weg. Er ontstaat een oxidatielaag die verdere oxidatie voorkomt.

Ok top!

Eerste test rondje gemaakt en eerste indruk is super *O* :]

psleFZkQ.jpeg


Remklauwen nog even goed uitlijnen, wat cosmetisch afwerkingen, lamp erop en cockpit.

Speling tussen binnenkant remklauw en de velgbinnenkant (spaken zeg maar) vind ik wel krap. Wat is de afstand standaard ongeveer?
 
Omdat ik de bandit Maar niet kan negeren en ik al naar veel fietsen ben wezen kijken weet ik het ff niet meer
B-king tuono cb1300 en meer nakeds maar allemaal flink aan de prijs
En bijna alle reviews zeggen dat je met een bandit bijna geen slag fout kan slaan dus kom ik telkens weer bij een bandit uit
Al sinds ik me rijbewijs heb en ik mijn toenmalige collega vanuit bijna stilstand heel makkelijk een Wheelie zag maken was ik verliefd
Veel bang voor weinig bucks
En aftermarket heel veel voor te krijgen dus ga ik zaterdag kijken bij deze
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
Hopende dat het wat is
To be continued
 
Ok top!

Eerste test rondje gemaakt en eerste indruk is super *O* :]

[afbeelding]

Remklauwen nog even goed uitlijnen, wat cosmetisch afwerkingen, lamp erop en cockpit.

Speling tussen binnenkant remklauw en de velgbinnenkant (spaken zeg maar) vind ik wel krap. Wat is de afstand standaard ongeveer?

Ziet er ontzettend stoer uit! Ik ga hier meer dan waarschijnlijk inspiratie uit halen. Ik vrees dat ik mijn voorvork ook moet veranderen, er zitten namelijk miniscule roestputjes in en ze komen net in de veerweg. Een USD dringt zich dus op!

Hoe ga je eigenlijk het spatbord monteren? Komt de originele er weer op?
 
Vandaag mijn roze pasje opgehaald op het gemeentehuis,

en daarna is de B400 weer op de testbank geweest. Zie afbeelding.

Onder de 35 kw gebleven dus nu wachten tot zaterdag voor mijn 1e rit! *O*

full
 
Waar ben je uiteindelijk op de dyno geweest?
Vergeet niet dat op je kenteken gewoon 40kW staat.

Wel grappig om te zien, die van mij doet er sinds dat ik 110 sproeiers heb bij 10000rpm juist nog een schepje boven op, tot de 12000rpm
 
Waar ben je uiteindelijk op de dyno geweest?
Vergeet niet dat op je kenteken gewoon 40kW staat.

Wel grappig om te zien, die van mij doet er sinds dat ik 110 sproeiers heb bij 10000rpm juist nog een schepje boven op, tot de 12000rpm

Ja klopt op kenteken nog wel op 40kw. Alleen volgens mij wordt dit niet vaak gecontroleerd door politie, en al helemaal niet als je je verder gewoon aan de normale verkeersregels houdt.

Hij is op de dyno geweest bij motorcentrum Eibergen
 
Waar ben je uiteindelijk op de dyno geweest?
Vergeet niet dat op je kenteken gewoon 40kW staat.

Wel grappig om te zien, die van mij doet er sinds dat ik 110 sproeiers heb bij 10000rpm juist nog een schepje boven op, tot de 12000rpm

Dit is met een gasrestrictie, hij had anders te veel KW.
De gasrestrictie heeft dus geholpen :P
vervolgens is die er natuurlijk weer uit gegaan.
Maar hij liep nog niet helemaal lekker.
Met rustig optrekken reed hij op 2 cilinders, en bij iets meer gas kickte de andere 2 erbij.
Niet echt fijn om te rijden.

Dus ik dacht dat hij synchroon afgesteld moest worden.

Tijdens het synchroniseren ben ik erachter gekomen dat een veertje van de synchonisatie schroef in het midden, totaal geen veerkracht meer had.
Dit resulteerde bij rustig gasgeven dat de rechter 2 kleppen eerder open gingen dan de linker 2 cilinders -O- _O-

Deze veer vervangen, en nu synchroon gesteld.
WAT EEN VERSCHIL! :o :9~

2i1m3wx.png


ook meteen maar de afstelling van het stationairmengsel afgesteld, en nu geven de uitlaatbochten allemaal een hele mooie temperatuur aan! (binnen 10 graden van elkaar af!)
 
hehe, lag dus toch niet aan mij dat ik em niet helemaal 100 vond lopen onderin/bij half gas
 
klinkt goed.

Tijd dat ik me eigen motor weer in elkaar heb zitten. wacht alleen nog op nieuwe koppelings platen veren en olie met filter voordat die weer af is.
 
Omdat ik de bandit Maar niet kan negeren en ik al naar veel fietsen ben wezen kijken weet ik het ff niet meer
B-king tuono cb1300 en meer nakeds maar allemaal flink aan de prijs
En bijna alle reviews zeggen dat je met een bandit bijna geen slag fout kan slaan dus kom ik telkens weer bij een bandit uit
Al sinds ik me rijbewijs heb en ik mijn toenmalige collega vanuit bijna stilstand heel makkelijk een Wheelie zag maken was ik verliefd
Veel bang voor weinig bucks
En aftermarket heel veel voor te krijgen dus ga ik zaterdag kijken bij deze
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
Hopende dat het wat is
To be continued
En, is het wat geworden?
 
Bandit rijders,

Het A rijbewijs is in het vooruitzicht dus binnenkort mag de 25KW kit eraf.
Weten jullie hoe die begrenst is? Heb niks kunnen vinden op het forum.

GSF650N Bandit
BJ: 2006
 
Zijn die niet begrenst op injectie/ontsteking? dus even weer de originele CDI er in.

Even navragen bij de garage of verkoper die dit destijds aangepast heeft.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bandieten,

Sinds kort ben ik actief lid op dit forum,

Ik ben bezig met het deels reviseren van mijn 1200S turdbike (Ja ik schaam me voor het kuipje :') )
Heel het blok is uit elkaar geweest omdat deze rauw liep (zie het topic in brikken en klassiekers)
Waarom turdbike? Omdat hij altijd buiten slaapt en er niet mooier op word :(

Zit ook nog een standaard uitlaat op _O-

Als de motor motorisch weer in goede staat is en goed afgesteld wordt het tijd om te tunen,
Eerst open uitlaat en vervolgens jetten met airbox mod.
Vanzelf volgt het vervangen van de koppeling door een gsx-r 1100 uiteraard

Hier nog een filmpje hoe hij nu klinkt carburateurs ongeveer goed afgesteld zonder stock uitdemper. (Oja het inwendige pijpje in mijn linkpipe zit los, deze sloop ik er nog uit), naast de motor zonder demper zijn oordopjes fijn ;)
https://dl.dropboxusercontent.com/s/bf7z9tl1kq4n9fs/No_exmp4.mp4?dl=0
 
Laatst bewerkt:
Zo, na heel wat geklus eindelijk vandaag eerste lange 'test' rit gemaakt en wat een genot. Vind USD voorvork zo een verbetering, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Contact en cockpit zit er weer netjes op, alles werkt weer. Alleen spatbord nog.

RF900 koppelinghuis die ik erin heb geplaatst (paar pagina's terug te lezen) zo verbetering van origineel!!

Tevens op ebay doppen gekocht ter vervanging van de twee duo handvatten.

XtXIVH9M.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er toch altijd wel lekker dik uit zo'n USD! Wel inderdaad even een spatbordje plaatsen ;) Hij is ook best een stuk lager geworden ofniet?

Welke verschillen merk je tov de originele vork en koppeling? Had je er al progressieve veren in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan