Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

hoi allemaal, ik kom meelezen op dit topic.

sinds kort ben ik weer in het bezit van een motor.
suzuki bandit 600 uit 2002 met 8900km
motor heeft helaas een kuip. maar wie weet, eerst maar is kilometers maken.
 
Huh, gaat op een bandit 600 dezelfde maat als op mn 400? (150/70 en 110/70) :?
Dat wist ik niet, had wel een 120 en 160 verwacht.
Yup, same. De MkII heeft wel 120/60 - 160/60.

Oh je hebt dan de velgen bij ze langs gebracht?
Doen best veel mensen, wordt de montage goeikoper van. Heb zelf recent een monteerapparaat gekocht, doe ik het überhaupt zelf en verdien dat ding met twee setjes banden terug (one down, one to go :+).
 
Yup, same. De MkII heeft wel 120/60 - 160/60.Doen best veel mensen, wordt de montage goeikoper van. Heb zelf recent een monteerapparaat gekocht, doe ik het überhaupt zelf en verdien dat ding met twee setjes banden terug (one down, one to go :+).

Ik wil je ook wel best voor montage betalen hoor al moet ik ze zelf bij jou los komen halen ;P
 
Het is een beetje teveel gezeik om als bijverdienste aan te gaan bieden, maar het is zeker te doen en je wordt er snel handiger in. Goed invetten is de sleutel, dan floept ie er wel op. Je hebt natuurlijk sowieso bandenlepels nodig, maar die had ik al. Heb de goedkoopste van datona, werkt prima!

Universeel motorbanden demonteerapparaat

Enige wat ie hoeft te doen is lokaal heel hard duwen (bead breken) en dat doet ie prima. Opleggen is in hoofdzaak lomp doen met de ijzers.
 
Laatst bewerkt:
Yup, same. De MkII heeft wel 120/60 - 160/60.Doen best veel mensen, wordt de montage goeikoper van. Heb zelf recent een monteerapparaat gekocht, doe ik het überhaupt zelf en verdien dat ding met twee setjes banden terug (one down, one to go :+).
alleen heb jij geen spullen in huis om te balanceren ;)
 
Klopt, bij de vrouw d'r motor ook niet gedaan. Wel proefgereden en uhm... merk er geen bal van. Dynamisch balanceren is sowieso onzinnig bij een motor, en als blijkt dat statisch nodig is kan dat gewoon thuis hoor. Heb je geen fancy slingerapparaat voor nodig, die maakt het alleen iets sneller :)
 
goedenavond allen,

Onder op de carb zitten bij mij 4 pinnetjes en 1 ervan is afgebroken.
ik kan dit los schroeven, maar kan dit kwaad als er een niet aangesloten zit?
En waar zou ik zo'n dingetje kunnen vinden/kopen.

En oh ja waar dient ie eigenlijk voor.
 
4 pinnetjes onderop de carburateurs? Ik ben oprecht benieuwd waar jij het over hebt, want die heb ik nog nooit ontdekt. Maar misschien zijn ze op mijn motoren altijd wel gewoon alle 4 afgebroken of zo :P
 
hoi allemaal, ik kom meelezen op dit topic.

sinds kort ben ik weer in het bezit van een motor.
suzuki bandit 600 uit 2002 met 8900km
motor heeft helaas een kuip. maar wie weet, eerst maar is kilometers maken.
Welkom Sjors! :W
078 in je nickname, kom je ook uit Dordt?
Post maar eens een fotootje, misschien herken ik je wel een keer :t

alleen heb jij geen spullen in huis om te balanceren ;)
Daar heb je toch haast niks voor nodig? Als je je wiel ergens waterpas aan (een eventueel lange as) kan hangen heb je alleen nog maar van die plakloodjes nodig.
 
Daar heb je toch haast niks voor nodig? Als je je wiel ergens waterpas aan (een eventueel lange as) kan hangen heb je alleen nog maar van die plakloodjes nodig.

In een wereld zonder wrijving (voornamelijk je wiellagers) wel, maar de as op een balanceerbank ligt ook nog weer op lagertjes, dat is toch nog wel wat nauwkeuriger!
motorbanden-balanceer-apparaat-met-adapters.jpg
 
Met alle respect, als je wiellagers goed zijn scheelt het misschien een paar graden dat je anders uitkomt? Dat merkt de gemiddelde sterveling niet. Niet balanceren is vaak al amper merkbaar.
 
Ik balanceer mijn wielen altijd tijdens een zero gravity vlucht of met superconductor quantum levitation lagers, beetje wat net uitkomt
 
Hallo allemaal. :W

Ik ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee. Ben sindskort de trotse bezitter van een B12 uit '98. Ben er erg blij mee en vind het wel de moeite waard om een paar foto's te delen.
full
 
Welkom Grandioos82! :W

Mooie Bandit, zeker de moeite waard om foto's van te delen!
Bochten en collectorbox hangen er ook wel echt netjes bij :Y
 
Vraagje:
Gisteren zijn mijn nieuwe remblokjes binnengekomen maar toen ik ze in de remklauwen wilde zetten viel mij iets op:

full

Op de oude remblokken zaten inderdaad de 'Anti-chatter shims' (rode pijlen). De 'Packing pieces' (blauwe pijlen) ontbreken alleen.
Daar bedoelen ze toch gewoon van die anti-piepfolie mee?

Zeggen jullie:

A) "Ja bestel! Ga halen! Is echt goud dat spul!"
B) "Werkt wel, maar je kan er net zo goed een beetje kopervet op smeren."
C) "Huh wat? Rijden gek! Waarschijnlijk merk je toch niks, al laat je die 'Anti-chatter shims' er ook nog tussenuit."
 
Terug
Bovenaan Onderaan