Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Pff.. die BT45's zitten er bij mij dus ook gewoon nog onder...
De vorige eigenaar zei al dat ze nog wel 1 seizoentje meekonden. Nou dat gaat dus mooi niet gebeuren. :N

Aan de hand van Unruled's proza ga ik me de komende tijd maar eens orienteren op de verschillende bandensites. Nu al zin in nieuwe rubbers, Dat moet een verschil gaan zijn! :]

Ik zag wel zo gauw al dat de 110/70 in combinatie met een 150/70 als nieuwer type band al lastig te krijgen is. Ik ga me maar richten op 120/60 + 160/60, met in het achterhoofd de tip dat je beter op een overmaat nieuw type banden kan rijden dan op de juiste maat 'slechtere band'. :t
 
Pff.. die BT45's zitten er bij mij dus ook gewoon nog onder...
De vorige eigenaar zei al dat ze nog wel 1 seizoentje meekonden. Nou dat gaat dus mooi niet gebeuren. :N

Aan de hand van Unruled's proza ga ik me de komende tijd maar eens orienteren op de verschillende bandensites. Nu al zin in nieuwe rubbers, Dat moet een verschil gaan zijn! :]

Ik zag wel zo gauw al dat de 110/70 in combinatie met een 150/70 als nieuwer type band al lastig te krijgen is. Ik ga me maar richten op 120/60 + 160/60, met in het achterhoofd de tip dat je beter op een overmaat nieuw type banden kan rijden dan op de juiste maat 'slechtere band'. :t
zoals eerder gezegd is de RoadAttack 3 gewoon in 110/170 en 150/70 :)
 
zoals eerder gezegd is de RoadAttack 3 gewoon in 110/170 en 150/70 :)
Owja dat zei jij ja!
Heb die nu inderdaad ook op wat bandensites gevonden :t

Remklauwen zitten er weer onder, van de week de remvloeistof nog even verversen (lekker lang licht 's avonds alweer gelukkig).
En dan kan ik snel die ouwe mormels op gaan rijden! :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen! Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen met het vinden van een oplossing

Mijn Bandit start niet meer. De olie en neutraal lampen doen het wel. Maar verder werkt niks. Koplampen, knipperlichten, claxon en de startknop werken niet

- Ik heb alle zekeringen vervangen, inclusief de hoofdzekering
- Killswitch & kickstand zijn niet engaged.
- De batterij is in orde
 
Hoi iedereen! Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen met het vinden van een oplossing

Mijn Bandit start niet meer. De olie en neutraal lampen doen het wel. Maar verder werkt niks. Koplampen, knipperlichten, claxon en de startknop werken niet

- Ik heb alle zekeringen vervangen, inclusief de hoofdzekering
- Killswitch & kickstand zijn niet engaged.
- De batterij is in orde
Hoe weet je dat je batterij in orde is?

Controleer eens de dikke draad van je - op de accu naar je frame/blok.
 
Hoe zit dat eigenlijk? Was dat nou zo'n specifiek Bandit maatje (110/70 + 150/70) of hebben alle modellen lichtere fietsen uit dat tijdperk nog maar zo'n beperkte keuze?

Gelukkig is het geenszins behelpen met de RA3, dus dat lijkt me eigenlijk een no-brainer voor B6 rijders :)
Gelukkig dan weer wel een keuze waar niks mis mee is dan inderdaad! :t
 
Ik kon alle banden kiezen en heb de RA3 gekozen, dus ;).

Het heeft met je velg te maken. Mijn 400 heeft 3" voor en 4" achter.

Volgens mij heeft mk1 bandit 3.00 voor en 4.50 achter. De mk2 3.50 voor en ook 4.50 achter.

Zie:

31009d1391451096-wheel-rim-tire-sizing-important-considerations-recommend-tire-size-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kon alle banden kiezen en heb de RA3 gekozen, dus ;).
Bedoel je daarmee dat ze allemaal in de goede maat geleverd worden, of dat de overmaat gewoon kan? Dat laatste is bekend, mocht het dat eerste zijn mogen de fabrikanten dat wel eens daadwerkelijk op sites zetten :P
 
Bedoel je daarmee dat ze allemaal in de goede maat geleverd worden, of dat de overmaat gewoon kan? Dat laatste is bekend, mocht het dat eerste zijn mogen de fabrikanten dat wel eens daadwerkelijk op sites zetten :P
De 600 heeft mk1 3/4,5”, mk2 3,5/5”.


Oops, telefoongeklungel :')
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen! Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen met het vinden van een oplossing

Mijn Bandit start niet meer. De olie en neutraal lampen doen het wel. Maar verder werkt niks. Koplampen, knipperlichten, claxon en de startknop werken niet

- Ik heb alle zekeringen vervangen, inclusief de hoofdzekering
- Killswitch & kickstand zijn niet engaged.
- De batterij is in orde
Heb je een mulitmeter? Ik zou toch even eerst iets gaan meten. De eerste paar stappen lijken goed, maar er lijkt toch ergens iets niet goed te zitten.

Wanneer/hoe is het begonnen?
 
Bedoel je daarmee dat ze allemaal in de goede maat geleverd worden, of dat de overmaat gewoon kan? Dat laatste is bekend, mocht het dat eerste zijn mogen de fabrikanten dat wel eens daadwerkelijk op sites zetten :P
Nee ik bedoel dat ik 120/70 en 180/55 heb op mn SV dus alle goeie banden kan monteren, maar alsnog de RA3 heb gekozen. Dus inderdaad geen straf ;)
 
Nee ik bedoel dat ik 120/70 en 180/55 heb op mn SV dus alle goeie banden kan monteren, maar alsnog de RA3 heb gekozen. Dus inderdaad geen straf ;)
Ah zo, zijn inderdaad sowieso heel goed :)

Hoi iedereen! Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen met het vinden van een oplossing

Mijn Bandit start niet meer. De olie en neutraal lampen doen het wel. Maar verder werkt niks. Koplampen, knipperlichten, claxon en de startknop werken niet

- Ik heb alle zekeringen vervangen, inclusief de hoofdzekering
- Killswitch & kickstand zijn niet engaged.
- De batterij is in orde
Check inderdaad eens of de accu goed vastgeschroefd zit?

Hoor je ook geen klik bij het starten?
 
Kijk anders naar je aansluiting van je kabelboom op je stuurbediening. deze kan waarschijnlijk los zitten ( waarschijnlijk werken je knipperlichten wel maar de knop niet)
Dit geldt ook voor je elektrische start


Hoi iedereen! Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen met het vinden van een oplossing

Mijn Bandit start niet meer. De olie en neutraal lampen doen het wel. Maar verder werkt niks. Koplampen, knipperlichten, claxon en de startknop werken niet

- Ik heb alle zekeringen vervangen, inclusief de hoofdzekering
- Killswitch & kickstand zijn niet engaged.
- De batterij is in orde
 
Iedereen bedankt voor de reacties! Het is opgelost! Er waren wat blote kabels o.a van mijn knipperlichten en de kabelboom op mijn stuurbediening. Alles wat ook maar een beetje bloot was heb ik ingewikkeld in isolatietape
 
Vandaag ook weer lekker ge-woon-werkt, prima weertje voor :)


Heb nog wel wat onbalans in m'n rijwielgedeelte merk ik, sowieso kan de kont nog een beetje hoger (210 ipv 215mm dogbones) en vermoed dat de demping van m'n schokbrekertje niet meer optimaal is en wellicht de vorkolie ook maar aanpakken als ik daarmee bezig ga. Volgens mij heeft het niet zoveel zin een k1/2 schok te servicen, dus dat wordt een andere geloof ik B|

Maar goed als ik zeg dat er nog wat onbalans in zit rijdt ie al beter dan 90% van de Bandits hoor, maakt u geen zorgen verder :+
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

zoals beloofd een foto van mijn nieuwe motor. (bandit 600)
hopelijk van het weekend nog wat kilometers maken.
Ziet er zeker netjes uit! Maar less is more hè ;)

Vandaag ook weer lekker ge-woon-werkt, prima weertje voor :)
Jaaa wil ik ook zo graag weer! Dus aankomend paas-weekend: remvloeistof verversen! :Y

Advies gevraagd (weer eens):
Door het demonteren van de remklauwen is er kennelijk toch zoveel remvloeistof ontsnapt dat het niveau in het reservoir is gezakt tot net onder de aansluiting met de leiding. Als ik het dus ga verversen vanaf boven moet ik er een bel lucht doorheen drukken. Ik kan ook zo'n flinke spuit fiksen en het verversen vanaf onder via de ontluchtingsnippels doen. Theoretisch makkelijker qua lucht (want dat wil uit zichzelf toch ook omhoog) maar wel elke keer de oude vloeistof die omhoog stroomt met een andere spuit o.i.d. uit het reservoir halen. Of zal ik dan eerst alle oude vloeistof er beneden uit laten lopen?

Welke optie gaat de minste ergernis/irritatie/ruzie met de baas thuis omdat we voor met Pasen ook nog langs haar ouders zouden gaan en daar nu allemaal geen tijd meer voor lijkt te zijn, opleveren? :+

Heb nog wel wat onbalans in m'n rijwielgedeelte merk ik, sowieso kan de kont nog een beetje hoger (210 ipv 215mm dogbones) en vermoed dat de demping van m'n schokbrekertje niet meer optimaal is en wellicht de vorkolie ook maar aanpakken als ik daarmee bezig ga. Volgens mij heeft het niet zoveel zin een k1/2 schok te servicen, dus dat wordt een andere geloof ik B|

Maar goed als ik zeg dat er nog wat onbalans in zit rijdt ie al beter dan 90% van de Bandits hoor, maakt u geen zorgen verder :+
Schokbreker vervangen kom ik met het juiste advies dan misschien zelfs ook nog wel aan toe dit weekend, heb ik ook nog liggen namelijk ;)
 
Je hebt toch ook lucht in je klauw zitten nu? Maakt dus niet zoveel uit of je dan lucht van boven of van onder door je leiding gaat drukken, dan zou ik het lekker van boven er door pompen als je verder geen andere systemen hebt om het er door te zuigen :)
 
Van onderen erin pompen (als je een injectiespuit hebt) is wel verreweg het makkelijkste, doorpompen met je remhendel kan ook gewoon hoor, maar als je de handigheid nog niet hebt levert dat in de regel veel frustratie op _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan