Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Is het nou zo dat in vergelijking met het originele Bandit stuur, een superbikestuur wat breder is en je wat meer voorover gaat zitten?
Ik lees ook wel eens dat je wat juist rechterop gaat zitten maar dat zal zijn als je origineel een motorfiets met clip-ons hebt zeker?
 
Ik durf daar niets over te zeggen maar heb je dit al gelezen? Staat zeker handige informatie bij.

Superbike stuur vs dragbar vs streetbar vs ... ?

Nog wat veranderingen aan mijn motor doorgevoerd, ik was de afgelopen week in de Eiffel, Frankrijk en Luxemburg dus heerlijk gereden natuurlijk. Ook met volle bepakking is het goed rijden op de autobahn met 140. Zonder bepakking rijd je gemakkelijk veel harder natuurlijk. De SW Motech zijtassen zijn erg stevig en zeker een aanrader.

Er is veel veranderd onderhand: stuurverhogers, tour scherm, Mivv uitlaat, Michelin Road 5 (geweldige regenband). Afijn, ik geniet goed van m'n motor. Natuurlijk een foto'tje.

2130y7t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ah thanks, daar staat wel wat handige info tussen inderdaad. :t

Heerlijke foto zo op toertocht, dat uitlaatje staat 'm netjes! :Y
 
Vanmorgen een zwarte GSF 650 Bandit bekeken, proefrit gemaakt en nu staat ie bij mij in het hok 😎
Wat rijdt zo'n fiets fijn 👍🏻 Even wennen aan het gewicht ten opzichte van de Honda CB-1, maar stuurt geweldig en geeft het vermogen mooi lineair af. Ik ben blij 😁

full

full

full

full

full
 
Gefeliciteerd, hij staat er erg mooi bij zeg!
Veel fijne kilometers er op gewenst, en dat je maar veel met ons mag delen. :Y

Ow en doe die beschuitbus maar gauw naar zolder inderdaad, misschien past dat overtollige plastic wat nu nog aan de voorkant hangt er ook nog bij.

:+
 
Gefeliciteerd, hij staat er erg mooi bij zeg!
Veel fijne kilometers er op gewenst, en dat je maar veel met ons mag delen. :Y

Ow en doe die beschuitbus maar gauw naar zolder inderdaad, misschien past dat overtollige plastic wat nu nog aan de voorkant hangt er ook nog bij.

:+

Thanx 👍🏻 Haha komt goed, die pijp gaat binnenkort richting de zolder. Dynojet kitje en MIVV demper bestellen :) Haha welk overtollig plastic bedoel je, het kuipje? Die blijft ;)
 
Thanx 👍🏻 Haha komt goed, die pijp gaat binnenkort richting de zolder. Dynojet kitje en MIVV demper bestellen :) Haha welk overtollig plastic bedoel je, het kuipje? Die blijft ;)

Ja het kuipje bedoel ik, blijft een topic in het Naked-deel van het MF hè, dus ik moet nog wel een beetje het evangelie verkondigen ;)

Maar zo in het zwart worden ze wel gedoogd hoor geloof ik :t
 
Maar zo in het zwart worden ze wel gedoogd hoor geloof ik :t

Haha gelukkig maar :)

Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch maar... Motor is voor het eerst in 2007 op kenteken gekomen, maar volgens mij gaat het om het 2006 model (carburateurs ipv injectie), of te wel de K6 (WVB5D). Klopt dit? Wel handig om te weten ivm het bestellen van onderdelen...
 
Haha gelukkig maar :)

Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch maar... Motor is voor het eerst in 2007 op kenteken gekomen, maar volgens mij gaat het om het 2006 model (carburateurs ipv injectie), of te wel de K6 (WVB5D). Klopt dit? Wel handig om te weten ivm het bestellen van onderdelen...
zal een overjarig model zijn geweest, maar degene met injectie heeft ook direct waterkoeling dus het verschil is dag en nacht, heel ander blok. Verder is bijna alle uitwisselbaar, maar qua dingen voor het blok moet het gewoon van voor 2007 zijn ja.

Hoeveel ervoor maakt verrekte weinig uit :+
 
Laatst bewerkt:
Die van mij (zelfde model uit 2011), stond 4 weken geleden op 12800. Nu al op 16200, gaat sneller dan je dan denkt maar het zijn zulke heerlijke kilometers.
 
Die van mij (zelfde model uit 2011), stond 4 weken geleden op 12800. Nu al op 16200, gaat sneller dan je dan denkt maar het zijn zulke heerlijke kilometers.

Dat gaat inderdaad snel! Ik ben wel echt een mooi weer rijder, dus hopen op mooi weer deze week!
 
Ik wil graag stuurgewichten / trillingsdempers monteren, maar geen idee welke wel en niet gaan passen. Kan iemand mij vertellen welke zonder problemen passen op het originele stuur?
 
Ik zou even de binnendiameter opmeten, dan weet je het zeker!
Je schuift de nieuwe er in, en als ze aandraait zetten ze zich vast in je stuur.
 
Helaas tot de ontdekking gekomen dat mijn dynamodeksel niet meer is zoals ie hoort te zijn.
Afgebroken boutgat.

Zat dichtgesmeerd met vloeibarepakking. |(


Scheur aan binnenzijde, buitenkant niks van te zien, wel dat ie is bijgetipt met lak. :? :?


Dus ben nu met lichte spoed op zoek naar een andere, dus iemand die iets weet, ik hou me aanbevolen.

Hier nog voor de zekerheid een foto als voorbeeld.


Gaat om een bandit 650 uit 2006
 
Laatst bewerkt:
Helaas tot de ontdekking gekomen dat mijn dynamodeksel niet meer is zoals ie hoort te zijn.
Afgebroken boutgat.

(mooie close-up foto's)

Dus ben nu met lichte spoed op zoek naar een andere, dus iemand die iets weet, ik hou me aanbevolen.
Ai balen, kwam je er achter door lekkage ofzo?

Ze staan gwoon op Ebay hoor: 8 tientjes incl. verzenden (en nieuwe pakking), of net iets minder.

Ik weet niet in hoeverre de deksels van verschillende types uitwisselbaar zijn. Die van de 1200 is op het eerste gezicht net iets anders. Van de 600 zien ze er op het oog wel aardig hetzelfde uit, maar dan weer niet zwart natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Helaas tot de ontdekking gekomen dat mijn dynamodeksel niet meer is zoals ie hoort te zijn.
Afgebroken boutgat.

Zat dichtgesmeerd met vloeibarepakking. |(
[~[url="http://i1272.photobucket.com/albums/y387/Julien_van_Maanen/Motor%20forum/20180620_210822_zps4qvihosi.jpg"]afbeelding~][/URL]

Scheur aan binnenzijde, buitenkant niks van te zien, wel dat ie is bijgetipt met lak. :? :?
[~[url="http://i1272.photobucket.com/albums/y387/Julien_van_Maanen/Motor%20forum/20180620_210812_zpsu4mtqaay.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dus ben nu met lichte spoed op zoek naar een andere, dus iemand die iets weet, ik hou me aanbevolen.

Hier nog voor de zekerheid een foto als voorbeeld.
[~[url="http://i1272.photobucket.com/albums/y387/Julien_van_Maanen/Motor%20forum/20180620_212726_zpsjy8pkupc.jpg"]afbeelding~][/URL]

Gaat om een bandit 650 uit 2006

Kap is ook al eens overgespoten zo te zien. Beetje sinaasappelhuid.
Maar inderdaad, op Ebay.de staan ze wel te koop.
 
Ook al aardig aan geplamuurd volgens mij, aan de binnenkant zitten er scheuren in.

Als hij niet lekt kun je er mee door rijden, anders idd ebay of een demontage bedrijf vragen.
 
Ook al aardig aan geplamuurd volgens mij, aan de binnenkant zitten er scheuren in.

Als hij niet lekt kun je er mee door rijden, anders idd ebay of een demontage bedrijf vragen.

Op de scheur zelf lekt ie niet. aan de onderkant wel en ik denk dat het met een bout minder niet veel beter wordt.

Dus wordt een andere.
 
Ik heb ook even jullie hulp nodig. M'n voorvork keerring was aan het lekken dus die is 3 weken geleden vervangen. Kom ik er vandaag achter dat het weer lekt dus ik even het bedrijf opgebeld en volgende week gaat het weer uit elkaar maar nu zie ik op de voorvork een heel klein miniscuul putje zitten van 0,5mm. Deze is ook voelbaar. Kan dit de boosdoener zijn? Als de vork in ruststand is is dat putje zo'n 4-5cm boven de keerring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan