Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

zolang ie nog goed loopt, kan ik me bijna niet voorstellen dat het echt drap is.... dan zou je carbs allang verstopt moeten zijn...of filter
 
Als je het kraantje niet op RES zit heb je vaak geen problemen met drap. Daarnaast heb je ook nog een filter (als die goed werkt).

Gewoon tank eraf en even spoelen
 
Hoi :W

Een tijdje geleden (in het vorige deel) had ik wat gepost over het aansluiten van een usb-lader aan een bestaand stekkertje in m'n bandit. Een korte update:

Ik heb een stekkertje gekocht dat precies past op de female-variant dat onder het zadel zat. Daar zaten vier kabels in, waarvan ééntje de plusdraad was en spanning had op contactstroom (en anders niet). Ik heb twee kabels gesoldeerd aan de usb-lader kabels en de andere twee afgedekt.

's middags tijdens mijn lunchpauze (ik was met de motor naar het werk) heb ik de lader aangesloten en getest. M'n telefoon werd netjes opgeladen op contactstroom, en stopte met laden als de sleutel er weer uit ging. Mooi :D dacht ik.

Na het werk wilde ik wegrijden, maar startte de motor niet meer. Ik hoorde wel dat ie het probeerde, maar hij sloeg niet aan. Ik dacht dat er misschien kortsluiting ontstaan was, dus heb ik de zwevende zekering gechecked van de usb-lader, maar die was nog intact. Verder heb ik de zekeringen van de motor zelf nagelopen, maar die leken ook in orde. De accu was niet leeg, heb voor de zekerheid nog de motor aangedrukt en geprobeerd te starten. Lampen en alles werkte nog prima (zelfs de usb-lader deed nog), maar starten, ho maar.

Toen motorzaak gebeld en die kwamen de motor ophalen. Toen ik de motor op contactstroom zette, zei de monteur dat hij de benzinepomp niet eens hoorde (?). Normaal hoor ik altijd wel iets geluid onder de tank als de motor op contactstroom staat, maar dit keer niet. Hij dacht dat dat wellicht het probleem was. Na het weekend nog achteraan gebeld en aan (een andere monteur) de situatie nogmaals omschreven. Hij zei dat dat bestaande kabeltje onder het zadel waarschijnlijk bedoeld was voor het alarmsysteem, en dat het aansluiten van de usb-lader de motor een opdonder gegeven zou kunnen hebben. Als dat zo was dan moest ie gereset worden.

Ik ga vandaag nogmaals bellen om te vragen wat de status is, aangezien ze erg druk waren. Maar het lijkt me toch vreemd dat het aansluiten van een usb-lader zo'n gevolg kan hebben. Ik heb nog gezocht naar een bedradings-schema voor een bandit 650 uit 2011, maar dat kon ik niet zo gauw vinden.

Erg zuur dat ik nu niet kan rijden, aangezien het deze week nog aardig mooi weer is. :(
 
Hoi :W

Een tijdje geleden (in het vorige deel) had ik wat gepost over het aansluiten van een usb-lader aan een bestaand stekkertje in m'n bandit. Een korte update:

Ik heb een stekkertje gekocht dat precies past op de female-variant dat onder het zadel zat. Daar zaten vier kabels in, waarvan ééntje de plusdraad was en spanning had op contactstroom (en anders niet). Ik heb twee kabels gesoldeerd aan de usb-lader kabels en de andere twee afgedekt.

's middags tijdens mijn lunchpauze (ik was met de motor naar het werk) heb ik de lader aangesloten en getest. M'n telefoon werd netjes opgeladen op contactstroom, en stopte met laden als de sleutel er weer uit ging. Mooi :D dacht ik.

Na het werk wilde ik wegrijden, maar startte de motor niet meer. Ik hoorde wel dat ie het probeerde, maar hij sloeg niet aan. Ik dacht dat er misschien kortsluiting ontstaan was, dus heb ik de zwevende zekering gechecked van de usb-lader, maar die was nog intact. Verder heb ik de zekeringen van de motor zelf nagelopen, maar die leken ook in orde. De accu was niet leeg, heb voor de zekerheid nog de motor aangedrukt en geprobeerd te starten. Lampen en alles werkte nog prima (zelfs de usb-lader deed nog), maar starten, ho maar.

Toen motorzaak gebeld en die kwamen de motor ophalen. Toen ik de motor op contactstroom zette, zei de monteur dat hij de benzinepomp niet eens hoorde (?). Normaal hoor ik altijd wel iets geluid onder de tank als de motor op contactstroom staat, maar dit keer niet. Hij dacht dat dat wellicht het probleem was. Na het weekend nog achteraan gebeld en aan (een andere monteur) de situatie nogmaals omschreven. Hij zei dat dat bestaande kabeltje onder het zadel waarschijnlijk bedoeld was voor het alarmsysteem, en dat het aansluiten van de usb-lader de motor een opdonder gegeven zou kunnen hebben. Als dat zo was dan moest ie gereset worden.

Ik ga vandaag nogmaals bellen om te vragen wat de status is, aangezien ze erg druk waren. Maar het lijkt me toch vreemd dat het aansluiten van een usb-lader zo'n gevolg kan hebben. Ik heb nog gezocht naar een bedradings-schema voor een bandit 650 uit 2011, maar dat kon ik niet zo gauw vinden.

Erg zuur dat ik nu niet kan rijden, aangezien het deze week nog aardig mooi weer is. :(

En?
 
Ik kan de motor vanmiddag weer ophalen. :)

Wat blijkt, dat kabeltje was dus wel bedoeld voor het alarmsysteem. Het punt is dat daar een dopje op zat, om het stekkertje af te sluiten. In dat dopje zaten twee pinnetjes om het circuit rond te maken. Als dat onderbroken wordt, dan start de motor kennelijk niet meer.

Gelukkig heb ik dat dopje nog. Het enige wat ik hoef te doen is dat dopje er weer op doen en ik kan weer rijden. :) Ze gaan nu voor mij de usb-lader aan een geschakelde plus koppelen (nu hij daar toch staat).

Kan ik nog mooi genieten van het weer! Eerste wat ik doe is m'n bandit omhelzen en dan uren rijden.
 
Nog een klein Marktplaats gerelateerd vraagje.....

Heeft iemand originele, vol vermogen, gasschuiven liggen voor een Bandit 600N '99? Of mogelijk een gehele carb set?

Alvast bedankt!
 
Nu je tank en zadel er toch af zijn zou je je luchtfilter direct ff kunnen controleren/reinigen, als je toch klusjes zoekt :P
 
Helaas heb ik alleen een druppellader en daar kan het niet mee lees ik net in dat topic. Onderstaande manier kwam ik tegen, iemand ervaring mee?
-------------------------------------------
Ik heb getwijfelt deze methode ook te gebruiken, ben uiteindelijk voor de 'schoonmaakazijn oplossing' gegaan.

Op een tank van 16l heb ik 12l schoonmaak azijn toegevoegd en 4l water. Dat een weekendje laten staan en het resultaat is vergelijkbaar met dat van jou na de citroenzuur 
------------------------------------------

Mocht er iemand in de regio van Den Haag en omstreken zitten en de elektrolyse therapie wilt toepassen dan kom ik hem graag brengen voor een kratje bier :), want het ziet er wel mooi uit.

Het is niet dat ik klusjes zoek hoor haha maar ja nu hij toch half ontkleed staat :p

Een is dit mooie witte dingetje mijn benzinefilter? Het lijkt er wel op :)
[afbeelding]

en is deze te vervangen voor een universele of moet ik toch op zoek naar een filter voor de bandit?
[afbeelding]

Lekker een universele kopen :t
 
Hele lang tijd geleden dat ik keer weer reageer hier. Ik rij inmiddels alweer 6 jaar met mijn mooie aangepaste Bandit 1200. Ik rij nu 10 jaar motor maar gisteren avond ben ik voor het eerst onderuit gegaan..

Een flauwe bocht binnen bebouwde kom maakte toch een iets scherpere bocht dan ik had verwacht. Zou niet uit mogen maken, ik reed immers 50km/h. 2 putdeksels in het midden van de weg. Ik schok, remde en voelde zo mijn motor onder mij uit knallen. Ik ben hardop de grond terecht gekomen en ben behoorlijk gekneusd en geschaafd. Wat ben ik blij dat ik altijd volledig in pak rij. Motor is doorgegleden tegen stoeprand aan. Behoorlijke schade, kan wel janken. Heb er zo veel uren in zitten.

Ik ga, zodra ik weer hersteld ben, rustig beginnen met demonteren van kappen. Maar heb eigenlijk al besloten om een andere ernaast te kopen. Alle goeie onderdelen over te gaan zetten. En overige goeie spullen te koop zetten.

Om uit te sluiten dat frame (en eventuele andere onderdelen ) krom is moet ik toch door een professioneel bedrijf laten uitmeten? Ik vertrouw niet om met het blote oog te kijken naar mijn frame, denken jullie hier ook zo over? Ben benieuwd naar meningen.
 
Laatst bewerkt:
Ook al een tijdje niets van me laten horen, wil alleen maar even melden dat de 400 nog steeds trouw zijn kilometers maakt. Geen enkel probleem gehad !

De andere 400 is nog weinig mee gedaan. Deze had ik vorig jaar van een mede-forummer overgenomen en heeft jaren niet meer gelopen. Het reinigen en vernieuwen van alle rubbertjes van de carburateurs heeft niets geholpen :| Als hij loopt doet hij dat maar op 2 of 3 cilinders en het mengsel is niet af te stellen, dan te rijk dan weer te arm. Ga maar eens op zoek naar een ander setje carburateurs.

https://goo.gl/photos/m8jG5xMGk25HZgeG6
 
Terug
Bovenaan Onderaan