Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Vandaag mijn bandit 650 een beurt (olie + filter, luchtfilter, benzinefilter en bougies) gegeven, carburateurs schoongemaakt en gesynchroniseerd. Cilinder 3 blijft achter bij de overige cilinders. Na het schoonmaken en synchroniseren houdt de motor niet meer in bij accelereren, loopt stationair beter en trekt goed op in alle versnellingen.
Kan iemand mij vertellen waar ik de oorzaak van de 3e cilinder moet zoeken? Klepspeling?
 
Dit volg ik even niet... je hebt alles gefixt, alles is beter en toch doet cilinder drie het niet goed meer?

Ik ben inderdaad een beetje onduidelijk, moe haha. Bij het synchroniseren blijft de derde cilinder achter op de overige cilinders. Ik heb de carburateurs gesynchroniseerd en schoongemaakt omdat de motor onregelmatig liep en af toe inhield bij het accelereren. Die problemen lijken nu opgelost, maar cilinder 3 komt tijdens het synchroniseren niet mee met de rest. De gebruikte carbtune is in orde.
 
@deeffox, heeft het schoonmaken van de tankdop geholpen? Ik herken je problemen namelijk, heb zelf alleen nog geen oplossing. Heb zelf ook de wind weleens de schuld gegeven, leek zelfs aan de rij/wind richting te liggen, ene weg wel problemen, weg haaks er op niet.
 
Ik heb er vorige week geen last meer van gehad, dus één van de dingen die ik heb gedaan heeft waarschijnlijk wel geholpen.

  • Tankdop schoongemaakt, deze was een beetje viezig, maar de beluchting zag er toch nog wel fris uit.
  • Luchtfilter vervangen, was ook wel een beetje viezig maar zag er niet zo smerig uit dat je zou denken dat het problemen op zou leveren.
  • Tankoverloop gechecked door middel van het kleine kogeltje uit de tankdop er doorheen te laten vallen, niet de handigste manier maar duidelijk niet verstopt.
  • Bougiekabel hersteld. Ik denk dat hier het probleem lag. Één aansluiting kabel - bougiedop was zo gaar dat deze bij aanraken al uit elkaar vielen. Dit heb ik ook opgelost.
Waarom ik hier maar 2x sporadisch last van heb gehad en niet continu weet ik ook niet. Maar de wind kan hier natuurlijk nog wel iets mee te maken gehad hebben. Als de wind er zo op stond dat de contactpunten elkaar net niet lekker genoeg meer konden raken bijvoorbeeld (dat het iets verder uit elkaar gedrukt wordt ofzo).

Ik zou dus zeker dat gedeelte ook ff checken!
 
Ik ben inderdaad een beetje onduidelijk, moe haha. Bij het synchroniseren blijft de derde cilinder achter op de overige cilinders. Ik heb de carburateurs gesynchroniseerd en schoongemaakt omdat de motor onregelmatig liep en af toe inhield bij het accelereren. Die problemen lijken nu opgelost, maar cilinder 3 komt tijdens het synchroniseren niet mee met de rest. De gebruikte carbtune is in orde.
Dan staat ie domweg niet synchroon :+


Na kleppen stellen synchroniseren, en ze goed zetten is best een handigheidje.
 
Rijd je nog steeds je 400 dan?
Zojuist nog toevallig! Maar vooral voor woon-werk. Heb ernaast nu een SV1000N

Ik zou zeggen probeer te ontluchten en kijk daarna verder .. kan ook nog master cilinder zijn inderdaad maar ontluchten is 5min werk.
 
Ik ben inderdaad een beetje onduidelijk, moe haha. Bij het synchroniseren blijft de derde cilinder achter op de overige cilinders. Ik heb de carburateurs gesynchroniseerd en schoongemaakt omdat de motor onregelmatig liep en af toe inhield bij het accelereren. Die problemen lijken nu opgelost, maar cilinder 3 komt tijdens het synchroniseren niet mee met de rest. De gebruikte carbtune is in orde.
Heb je wel daadwerkelijk aan de stelschroefjes gedraaid? :P Zitten je slangetjes wel goed? Eventueel het 0-ringjetje van je vacuumpoort weg?
 
Heb je wel daadwerkelijk aan de stelschroefjes gedraaid? :P Zitten je slangetjes wel goed? Eventueel het 0-ringjetje van je vacuumpoort weg?

Haha jazeker :) De overige 3 wel zo goed als synchroon gekregen. Deze week de klepspeling controleren en dan nog maar eens proberen :Y
 
Vraagje:
mijn bandit (600) heeft een maand stil gestaan en had nogal moeite met starten toen ik m zaterdag uit de box haalde, waar deze droog en warm staat.
70km dijk en snelweg gereden naar Tiel voor een verjaardag, maar toen ik s'avonds weer terug wilde gaan koste het weer veel moeite.

wat zou hier het probleem kunnen zijn?
 
Vraagje:
mijn bandit (600) heeft een maand stil gestaan en had nogal moeite met starten toen ik m zaterdag uit de box haalde, waar deze droog en warm staat.
70km dijk en snelweg gereden naar Tiel voor een verjaardag, maar toen ik s'avonds weer terug wilde gaan koste het weer veel moeite.

wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Droog,warm, maar wel vochtig (naast de droger) ?
Kan zijn dat je ethanol wat water heeft aangetrokken... Of je carb bowls zijn leeg verdampt.
Mijn 400 heeft ook altijd wat moeite, maar de 2e keer wel altijd meteen starten..
Bougies vies? Of gewoon semi-verstopte carbs..
 
Klepspeling gecontroleerd, alles keurig binnen de toleranties. Lektest uitgevoerd op alle cilinders, geen lek gevonden. Toch maar weer gaan kijken naar de carbs, to be continued...
 
Check je stationaire sproeier in je carb zodra je dit gaat schoonmaken. Dat is altijd wel een boosdoener. Een korreltje vuil of roest zorgt er al voor dat hij niet lekker loopt. Je kunt een gitaarsnaar gebruiken om de sproeier door te prikken.
Klepspeling gecontroleerd, alles keurig binnen de toleranties. Lektest uitgevoerd op alle cilinders, geen lek gevonden. Toch maar weer gaan kijken naar de carbs, to be continued...
 
Check je stationaire sproeier in je carb zodra je dit gaat schoonmaken. Dat is altijd wel een boosdoener. Een korreltje vuil of roest zorgt er al voor dat hij niet lekker loopt. Je kunt een gitaarsnaar gebruiken om de sproeier door te prikken.
Dat veroorzaakt geen spook-asynchroon :P


Stond gewoon niet goed :)
 
Check je stationaire sproeier in je carb zodra je dit gaat schoonmaken. Dat is altijd wel een boosdoener. Een korreltje vuil of roest zorgt er al voor dat hij niet lekker loopt. Je kunt een gitaarsnaar gebruiken om de sproeier door te prikken.

Ga ik doen :Y
 
Haha ik ben ze gaan synchroniseren omdat ze inderdaad niet goed stonden, echter blijft er 1 achter tijdens het synchroniseren. Het synchroniseren zelf is onder de knie ;)
Toch verlies je ergens aan onderdruk als dat het geval is.
Als je de zwarte kap die boven je membraan zit er af schroeft, zit er dan onder de aansluiting voor de vacuum aansluiting wel een o-ring? Die raak je erg snel kwijt als je er niet alert op bent namelijk en je verliest er dus lucht door tijdens het afstellen ;)
 
Toch verlies je ergens aan onderdruk als dat het geval is.
Als je de zwarte kap die boven je membraan zit er af schroeft, zit er dan onder de aansluiting voor de vacuum aansluiting wel een o-ring? Die raak je erg snel kwijt als je er niet alert op bent namelijk en je verliest er dus lucht door tijdens het afstellen ;)

Dat is waar, tenminste daar lijkt het wel op. Daar ga ik nog eens goed naar kijken, thanx!
 
Laatst bewerkt:
Oke ik heb een best wel leuke blunder begaan.

Ik heb door mijn schijfremslot er vergeten af te halen mijn kilometertellermechanisme bij de behuizing op het wiel afgebroken. |( Bij zo'n zelfde bij dat uitgaande schroefdraad krijg ik dit voor een schijntje weer goed tot dat ik een nieuwe kan betalen? Of is dit nagenoeg onmogelijk?
1999-Suzuki-Gsf-600-Bandit-%E2%80%93-Speedo-Drive.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even uit elkaar halen, de behuizing kun je best wel lijmen/plastic lassen. 1200 of 600? Bij de 600 is het binnenwerk van plastic en dat kan het ook goed niet overleeft hebben.
 
Ik heb letterlijk voor zover ik kon zien alleen dat schroefdraad deel eraf gebroken.
De rest van de behuizing lijkt vooralsnog volledig intact.
 
Terug
Bovenaan Onderaan