Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Lijmen zou wel moeten werken dan, zulke grote krachten komen daar niet op (is niet voor niets van kunststof).



@Drieske: wat was er nu mis gegaan dan? Mooi dat het weer goed staat :)
 
Wat een kl*te onderdeeltje joh...
Die dingen zijn inderdaad nogal duur zeg. Op Ebay zijn die van Yamahaatjes en Hondaatjes te krijgen voor 2 tientjes incl. verzenden maar voor Bandits zie ik ze allemaal vanaf een eurootje of 50 B|

Ik heb met deze lijm weleens een kunststof onderdeel van een warmtepompje uit de auto aan elkaar gelijmd, en dat bleef prima zitten (in ieder geval een half jaar, daarna was de auto weg). Dat is van dat harde plastic. Zegt natuurlijk niks over samenstelling van het kunststof en of het ook werkt op jouw kilometeropnemer maar voor die 3,50 is het wellicht te proberen.

Ik weet ook niet precies hoe die afgebroken is maar ik heb ook wel eens wat filmpjes gezien over het aan elkaar smelten van plastic met een soldeerbout. Misschien lukt dat met een beetje behoud van het schroefdraad?
 
Laatst bewerkt:
Supertip ik ga zo maar eens naar de hubo kost wel 1,50 meer maar dan weet ik wel of ik het voor maandag gefikst krijg.

Ik hou jullie op de hoogte blijft moeilijk als je geen veilige manier hebt om het voorwiel eruit te halen en de motor stabiel te houden. Maar ben wel wat op de stoep flatblok beunen wel gewend.
 
Supertip ik ga zo maar eens naar de hubo kost wel 1,50 meer maar dan weet ik wel of ik het voor maandag gefikst krijg.

Ik hou jullie op de hoogte blijft moeilijk als je geen veilige manier hebt om het voorwiel eruit te halen en de motor stabiel te houden. Maar ben wel wat op de stoep flatblok beunen wel gewend.
Heb zelf al verschillende dingen gelijmd met combi power van bison of de kombi metal voor metalen onderdelen. Prettig en sterk spul!

Altijd zorgen dat het goed schoon en vetvrij is, opruwen helpt ook wanneer mogelijk.
 
Inmiddels met seconde lijm blijft het zitten. Misschien nu nog een lijm of epoxy er omheen die mooi hard wordt. Dan kan het in elke geval echt geen kant op lijkt me.

Nu weet in in elk geval dat het tijdens het uitharden op zijn plek blijft.
ga dan of die hard plastic of die plastic kombi eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Nee er zit inmiddels wat ander spul de plastic hard van Bizon overheen voor nog extra stevigheid.
Dit ga ik nu een dagje uit ga laten harden.
 
Spanning en sensatie :+


Voor de volgende keer, twee-componentenlijm (epoxy) is wat onhandiger in gebruik, maar dit soort dingen wordt er sterker van dan het uit de fabriek kwam rollen. Wordt kanonhard.
 
Laatst bewerkt:
Goud spul dat epoxy :Y
Gek genoeg wordt er op mijn werk vaak epoxy toegepast als vulmiddel, maar nooit er aan te gedacht om het te gebruiken als lijm.
 
Laatst bewerkt:
Zo, veel te lang geleden dat ik hier wat bericht heb. Wie kan mijn OP aanpassen naar mijn nieuwe Bandit? Mag de 1e foto gebruiken. Voor mij gevoel heb ik nu alles gedaan aan mijn Bandit wat ik altijd gedaan wou hebben. Het is beetje tijd geworden om te orienteren voor een andere motor, met veel pijn in mijn hart hoor! Na 6 jaar en 2 Bandits verder is het erg lastig om over te schakelen.

Ik ben erg nieuwsgierig in een lekkere 2 cilinder. Iemand ervaring met de TL1000S? Lijkt mij weer een prima motor voor een naked project maar heb er geen ervaring mee, valt deze kleiner of groter uit dan de Bandit 1200?

full

full


Mijn modificaties:

GSXR1100 USD
RF900 koppeling
GSXR1000 k5 achterveer verstelbaar
Superbike stuur
Tellers plesti dip zwart
Bar-end spiegels
Two-wheels hendels short
Taartschep gekort
RVS boutjes blok
Kleine knipperlichten
Verkorte laser sportdemper
Velgstriping
Staalflex leidingen
K&N Filter
Dynojet kit stage 1
Zadel opnieuw bekleed met rode accenten
Passagiers hendels verwijderd
Chrome radiator rooster
En nog veel meer wat ik nu even niet meer weet
 
Laatst bewerkt:
Gisteren kleppen gecontroleerd/gesteld :t
Alles stond eigenlijk nog binnen de waardes, maar toch open en uitleg erbij van m'n maat, dus alles netjes alle ingaande en alle uitgaande eensgezind gesteld.

Leuk karweitje, wel gepriegel af en toe, en vooral ook leuk de theorie er achter er bij te horen, in plaats van blind het werkplaatshandboek opvolgen.

full

full
 
En om het af te maken een afspraak gemaakt om de carburateurs te laten synchroniseren.
Ook de aansluiting linkpijp-collectorbox dichtgezet met een laagje Prestogum.
Wat klinkt dat weer lekker beschaafd en rustig bij het starten en optrekken :Y
Ook gisteren de ketting weer netjes gespannen, het rijdt en klinkt weer top :t

Al heb ik wel het idee dat ik steeds vaker de ketting moet stellen. De tandwielen zien er nog goed uit en er is nog wel wat stelruimte op de achterbrug. Toch maar eens schakeltjes meten vanavond. En even bijhouden of het ook daadwerkelijk vaker is of dat het nog steeds klopt met de kilometerinterval.
 
Waarom doe je niet zelf de carbs syn zetten dat is echt heel simpel 1 keer zo een kastje met slangen halen voor paar tientjes en je kan het op elke motor toepassen verdient zich zo terug ;)
 
Lekker bezig :t


Als het vaker wordt is ie gewoon op, dat gebeurt :P
Ik vond al een geweldig mooi documentje via Google, vandaar ook dat ik even in de gaten ga houden wat de interval daadwerkelijk is op dit moment. Plus vanavond even schakeltjes meten en het tandwiel-af-trek testje.

Waarom doe je niet zelf de carbs syn zetten dat is echt heel simpel 1 keer zo een kastje met slangen halen voor paar tientjes en je kan het op elke motor toepassen verdient zich zo terug ;)
Ja zou kunnen inderdaad. Zal ik ook zeker ooit nog wel eens doen. Maar voor nu breng ik 'm nog een keertje weg. met als voornaamste reden tijdgebrek. De tijd om me in te lezen, het ding te bestellen, tijd te vinden om 's avonds of in het weekend er aan te beginnen, we gaan over een tijdje ook nog 3 weken op vakantie. Nu wordt het daarvoor al gedaan. Vind het wel prima, heb al zat bespaard door het klepstellen zelf te doen, dan kan dat ene werkplaatsuurtje er wel af.

Om dezelfde bovenstaande reden laat ik trouwens ook de ketting (en tandwielen) gelijk dan vervangen mocht deze versleten zijn. Ik vind het allemaal hartstikke leuk om te doen en heb bij m'n vorige motor ook wel eens de kettingset vervangen. Het is domweg tijdgebrek.

En het is ook wel eens lekker de luxe te hebben het machientje met schone handen op te halen :Y
 
Laatst bewerkt:
Waarom doe je niet zelf de carbs syn zetten dat is echt heel simpel 1 keer zo een kastje met slangen halen voor paar tientjes en je kan het op elke motor toepassen verdient zich zo terug ;)
Dat geldt voor de meeste onderhoudsdingen... en toch brengen heel veel mensen het spullie elke keer weg :)
 
Laatst bewerkt:
Dat geldt voor de meeste onderhoudsdingen... en toch brengen heel veel mensen het spullie elke keer weg :)
Het doet ook wel een beetje pijn in m'n hartje. Het liefst zou ik het zelf doen. Maar vriendin heeft me weten te overtuigen:
"Breng 'm nou maar gewoon een keer weg, je hebt er gewoon geen tijd voor..." (Lees: dan heb je ook eens tijd voor mij O-) )

Ow het ging trouwens om dit geweldige documentje Unruled, vergat ik er helemaal bij te melden *D
 
Maat van mij heeft een Bandit 650 2007. Zit originele stofzuiger uitlaat nog op.

Wat voor type uitlaat moet ik naar zoeken als ik deze wil vervangen? Volgens mij bestaat de originele uitlaat in een stuk naar de midden gedeelte?
 
Terug
Bovenaan Onderaan