Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Dat voldoet wel aan de specs, je zou verwachten van wel.
Heb je de oude veren ook opgemeten? De minimale lengte staat wel in het wph, even opgezocht, de hoogte moet >2,9mm zijn. De platen moeten tussen de 2.92-3.08mm zitten maar als die nieuw zijn dan mag dat het probleem niet zijn.

Er word ook wel eens een extra veer geplaatst, dat zou sowieso moeten helpen!

Update: estra veer geplaatst en olie gewisseld, in eerder instantie opgelost!
Nu slipt de koppeling weer - maar nu alleen met koude motor - en mijn motorzaak zegt: 100% zeker een olieprobleem. Alle koppelingsdelen zijn gewoon binnen spec (platen, voering en veren).

Ik ben nu van plan (weer...) olie te wisselen. Dit keer naar Castrol RS 10W40 (semi synth).
Iemand nog tips? Zou ik toch Motul moeten overwegen?

(overigens, met betrekking tot de veren, de monteur zei: jeuzes, hier kan een tractor nog wel mee rijden zonder slippen... hoe kom jij door de file?)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand uit ervaring of er een groot verschil zit tussen de Haynes manual en die van suzuki?
Haynes is wat algemener, wat meer jip en janneke taal. Werkt op zich prima, alleen vaak ook bij haynes meerdere motoren in 1 boek (dus gsx600f, 750f, 1100f), en dan zelfs bijv. 600f met klepstelplaatjes EN met klepstelschroefjes. Je moet dus steeds checken of je wel de goede hebt.
Verder wordt er vaak wat meer uitgelegd, maar als je het eenmaal weet vind ik zelf de susuki manual fijner.
 
Top dank voor je snelle reactie! Het viel me inderdaad op dat er meerdere motoren op de kaft geïllustreerd zijn. Voor de leukigheid maar een bestellen dan.
Haynes is wat algemener, wat meer jip en janneke taal. Werkt op zich prima, alleen vaak ook bij haynes meerdere motoren in 1 boek (dus gsx600f, 750f, 1100f), en dan zelfs bijv. 600f met klepstelplaatjes EN met klepstelschroefjes. Je moet dus steeds checken of je wel de goede hebt.
Verder wordt er vaak wat meer uitgelegd, maar als je het eenmaal weet vind ik zelf de susuki manual fijner.
 
Vandaag een mede-Banditrijder tegengekomen in Lochem (thv de schouwburg). Ook een groene Bandit; toevallig iemand van hier?
 
kan het zijn dat de accu niet vol genoeg opgeladen was en toch leeggetrokken is door de verlichting.
Dat kan. Meten = weten
Kan je rijden met een te lege accu überhaupt?
Té leeg, nee. En kan inderdaad dat hij dan bij het stoplicht uitvalt, want dan levert je alternator veel minder stroom... en je accu te weinig voor een goede vonk of voor je CDI.

Ook je spanningsregelaar heeft een goede accu nodig om goed te functioneren
 
Laatst bewerkt:
Wie is geïnteresseerd in een schade Bandit 1200? Motorisch geen klap gehad loopt nog prima. Voorvork krom. Achterbrug mogelijk krom. Ik hoef er geen hoofdprijs voor.

Stage 1 kit
Carbon Vampire demper
Andere achter veer (hoger)
Progressieve voorveren ( verwacht dat die nog goed zijn )

Nog meer mooie spullen die er op zit. Ontbreekt ook wat onderdelen die ik eraf heb gehaald. Met kenteken, verwacht dat motor netjes te herstellen is.
 
Wie is geïnteresseerd in een schade Bandit 1200? Motorisch geen klap gehad loopt nog prima. Voorvork krom. Achterbrug mogelijk krom. Ik hoef er geen hoofdprijs voor.

Stage 1 kit
Carbon Vampire demper
Andere achter veer (hoger)
Progressieve voorveren ( verwacht dat die nog goed zijn )

Nog meer mooie spullen die er op zit. Ontbreekt ook wat onderdelen die ik eraf heb gehaald. Met kenteken, verwacht dat motor netjes te herstellen is.
Ik. (PM sent)
 
Laatst bewerkt:
Wie is geïnteresseerd in een schade Bandit 1200? Motorisch geen klap gehad loopt nog prima. Voorvork krom. Achterbrug mogelijk krom. Ik hoef er geen hoofdprijs voor.

Stage 1 kit
Carbon Vampire demper
Andere achter veer (hoger)
Progressieve voorveren ( verwacht dat die nog goed zijn )

Nog meer mooie spullen die er op zit. Ontbreekt ook wat onderdelen die ik eraf heb gehaald. Met kenteken, verwacht dat motor netjes te herstellen is.

Ik heb ook misschien wel interesse. Ik ga direct een pm sturen.
 
Zondag onderuit gegaan met de bandit -O- lag een hele hoop diesel op een rotonde, was geen houden aan.
Vandaag getaxeerd, 1600 euro schade.
Hopen dat het WBF het voor elkaar krijgt dat ik wat geld terug kan krijgen.
Foto's zeggen meer dan woorden:





Beroerdste is nog dat het bovenste T-stuk krom is van de voorvork. verder valt het nog iets mee..
 
Bedankt. Op een blauwe plek en wat spierpijn na verder niks gelukkig.

Pff bij jouw is het wel wat harder gegaan.. sterkte! Ga je de motor nu helemaal verkopen? Of toch van twee één maken?
 
Verkopen en een andere kopen. Ik heb sinds 7 maanden een kleintje. Heb geen tijd meer om zoveel te klussen.

Gekneusde ribben en lichte hersenschudding en paar blauwe plekken.
 
Balen man!

De mijne is ondertussen door de expert getaxeerd op 1550,- (max bedrag / dagwaarde).
Hij word opgeknapt :)
 
Beterschap Otto!

Ja valdop heeft gelukkig de motor beschermd, anders was de dynamodeksel ook nog aan puin geweest.

Ja, ik hoop dat het waarborgfonds het kan uitkeren, kan de mijne ook opgeknapt worden :t
 
Bedankt!

Zo, gisteren bij Blade4Fun zijn Bandit wezen kijken. Wat een rit naar Hilversum.. B|
Nette motor en uiteindelijk met Blade4fun uit kunnen komen. Trotse eigenaar van een 2e Bandit.
Staat nu naast mijn schade Bandit.

bd4cdfb9b4718e1ee5a497a68d32458f


Nu heb ik rustig de tijd om e.e.a. over te gaan zetten van mijn rode Bandit naar de zwarte (hele) Bandit.

Project Bandit 2.0 gestart :] :

  • Steetbikestuur, clip-ons is niet mijn ding. Iemand geïnteresseerd in de clip-ons?
  • Koppelinghuis RF900 van mijn oude Bandit swappen. Deze koppeling is namelijk wat sterker en begin dit jaar nog voorzien van nieuwe koppelings- en frictieplaten.
  • Hugger en bugspoiler van mijn rode Bandit zwart spuiten en overzetten.
  • Er zit helaas geen originele toerenteller meer op. Die van mijn rode Bandit is wellicht nog te redden.
  • Taartschep nog verder inkorten / kenteken hoger bevestigen.
  • Verwijderen van alle stickers, clean maken.
  • RVS motorschroeven overzetten.

Genoeg te doen dus.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan