Totaal andere ankerplaat dubbelopl. rem

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.244
Assen
.. Ik heb het he-le-maal gehad met de voorrem van de enfield.. ondanks nog recente investeringen etc is de rem slechter af te stellen- nu lijkt nix meer te helpen- en blijft instabiel of gaat van goed naar steeds slechter zoals ik onderweg op vakantie heb ervaren.

Ik denk dat dit te wijten is aan de onnauwkeurige uitvoering & algemeen kwaliteitsgebrek van de Indiase ankerplaat.
Ik denk dat ik een andere ankerplaat wil- wat natuurlijk ook oplossingen wil gezien de asmaat en borging aan de vorkpoot.. maar hoop dat er iets is wat op de enfield trommel(7 inch) past.

Anders zou ik naar de mogelijkheid moeten kijken om een andere trommel in te spaken(moet op de as passen/pas te maken zijn, breedte?)
Dus as er een soor van plug & play optie zou zijn zou dat mooi zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...

Mijn vraag; 'weet' iemand een type ankerplaat (replica??) wat in de buurt komt van wat ik bedoel??
 
Hoe stuur je je wiel en ankerplaat op? Als in wat zit er op gemonteerd en wat monteer je zelf later? Kan daar een foutje in zitten?
Ik begrijp je denk ik niet.
Ik heb alles compleet opgestuurd en kreeg het 'baufertig'weer terug en kon het meteen inbouwen. Dit werkt dus niet.

Als de ene remsleutel schuiner staat dan de andere komen er ook verschillende krachten op de schoenen en word de plaat uit het midden geduwd. Als de sleutel tege het dode punt aan komt kan de sleutel 'klem'komen te zitten met een erg hangende rem als gevolg.
 
Ik had in het kader van "stop polishing the turd" inmiddels wel een HONDA twin leading shoe setup in dat wiel gemaakt ;)

De problemen met sommige India productie zijn niet anders dan met sommige China productie. Het lijkt duurzamer om door te blijven modificeren tot het werkt, maar achteraf is een tripje naar de vuilnisbak en een upgrade naar een A-kwaliteit component gewoon beter en (zeker nu, veel) goedkoper.

[afbeelding]

Er stond er laatst een op Ebay Duitsland (compleet wiel met remmerij) voor €135,-..

Edit: En als hij er in zit gaat geen enkele Anglo-terrorist zien dat het een gietstukje VAN DE JAPPEN!! is.

Zie de OP, ik heb zeker interesse in een andere 7 inch ankerplaat...
De borging op de (alu)vorkpoot zou het grootste probleem zijn..

Maarre, schoenen zouden met minder dan een mm speling in de trommel passen maar de trommel valt er zo uit(normaal moet je dat met beleid in/uit schuive) en de werkelijke speling.. zie eerder gepostte foto.
Die man is zo vol van zichzelf maar wat hij beweert klopt gewoon niet met de realiteit.
 
Ik heb evt. Nog een complete voorpartij liggen die 1 op 1 in je enfield past.
( voorvork / wiel en remmerij )
Het is Japans maar weet zo niet voor welke.
Bij interesse kan ik wel wat foto's via de whattsapp sturen.
Prijsiidee ong. 125,- euro.
 
Ik begrijp je denk ik niet.
Ik heb alles compleet opgestuurd en kreeg het 'baufertig'weer terug en kon het meteen inbouwen. Dit werkt dus niet.

Als de ene remsleutel schuiner staat dan de andere komen er ook verschillende krachten op de schoenen en word de plaat uit het midden geduwd. Als de sleutel tege het dode punt aan komt kan de sleutel 'klem'komen te zitten met een erg hangende rem als gevolg.

'Baufertig', dus wiel, ankerplaat en vooras zaten in elkaar?

Ik kwam net deze link tegen: Linkie

Daar hebben ze het (zo te zien) over dezelfde ankerplaat, maar melden ze dat je trommel moet worden afgedraaid om hem goed in de trommel te laten vallen. De vilten ring heb je dan niet meer nodig. Is dit bij jou al gedaan?
 
Zie de OP, ik heb zeker interesse in een andere 7 inch ankerplaat...
De borging op de (alu)vorkpoot zou het grootste probleem zijn..

Maarre, schoenen zouden met minder dan een mm speling in de trommel passen maar de trommel valt er zo uit(normaal moet je dat met beleid in/uit schuive) en de werkelijke speling.. zie eerder gepostte foto.
Die man is zo vol van zichzelf maar wat hij beweert klopt gewoon niet met de realiteit.
Dit soort Duitse werkplaatsen levert meestal wel goed werk. Kan je niet met hem overeen komen dat er een derde naar kijkt? Dan mag hij die derde aanwijzen.
 
Die man is zo vol van zichzelf maar wat hij beweert klopt gewoon niet met de realiteit.
Pot verwijt de ketel..?!

Hoeveel professionals heb jij nou al uitgemaakt voor prutsers? Niemand die het goed genoeg kan, of jij wilt iets onmogelijks, of jij geeft de verkeerde opdrachten, of een combinatie daarvan.

Flikker die rommel nou gewoon weg en zet er een fatsoenlijk wiel/trommel in zoals al zo vaak is aangegeven.
 
'Baufertig', dus wiel, ankerplaat en vooras zaten in elkaar?

Ik kwam net deze link tegen: Linkie

Daar hebben ze het (zo te zien) over dezelfde ankerplaat, maar melden ze dat je trommel moet worden afgedraaid om hem goed in de trommel te laten vallen. De vilten ring heb je dan niet meer nodig. Is dit bij jou al gedaan?
Ik heb nu de link bekeken, dit is diezelfde ankerplaat en ze zijn de enige die dit er over zeggen. Als de plaat meer naar binnen valt zal hij over de trommel schuren..
 
Pot verwijt de ketel..?!

Hoeveel professionals heb jij nou al uitgemaakt voor prutsers? Niemand die het goed genoeg kan, of jij wilt iets onmogelijks, of jij geeft de verkeerde opdrachten, of een combinatie daarvan.

Flikker die rommel nou gewoon weg en zet er een fatsoenlijk wiel/trommel in zoals al zo vaak is aangegeven.
Zou jij dan alsjeblieft zeggen wat ik verkeerd doe? Of zijn onregelmatig aanlopende remmen en ongelijke remsleutels volgens jou prima??
Kom zel controleren wat de speling tussen de schoenen en de trommel is? (de foto zegt wel genoeg?)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de link bekeken, dit is diezelfde ankerplaat en ze zijn de enige die dit er over zeggen. Als de plaat meer naar binnen valt zal hij over de trommel schuren..

Dat ze de enige zijn die dit zeggen betekend niet dat ze geen gelijk hebben ;)
Je kunt ze ff mailen en vragen of jouw problemen kunnen veroorzaakt worden door het niet afdraaien van de trommel. Je zegt zelf al dat je trommel niet overal lekker aansluit, zou hiermee te maken kunnen hebben.
 
Pot verwijt de ketel..?!

Hoeveel professionals heb jij nou al uitgemaakt voor prutsers? Niemand die het goed genoeg kan, of jij wilt iets onmogelijks, of jij geeft de verkeerde opdrachten, of een combinatie daarvan.

Flikker die rommel nou gewoon weg en zet er een fatsoenlijk wiel/trommel in zoals al zo vaak is aangegeven.
Mijn top 100 gebruikersshit is voor 91% gevuld met de ideeën van topicstarter. _O-
Sommige mensen kunnen beter geen kinderen nemen, andere mensen kunnen beter niet sleutelen.
Daar heb ik ook zo mijn beperkingen trouwens. :Y
 
Dat ze de enige zijn die dit zeggen betekend niet dat ze geen gelijk hebben ;)
Je kunt ze ff mailen en vragen of jouw problemen kunnen veroorzaakt worden door het niet afdraaien van de trommel. Je zegt zelf al dat je trommel niet overal lekker aansluit, zou hiermee te maken kunnen hebben.

je hebt gelijk en heb ik gedaan.
De ankerplaat zit verder wel'vast'en kantelt niet over de as. De conische moer doet z'n werk dus goed.
 
'Baufertig', dus wiel, ankerplaat en vooras zaten in elkaar?

Ik kwam net deze link tegen: Linkie

Daar hebben ze het (zo te zien) over dezelfde ankerplaat, maar melden ze dat je trommel moet worden afgedraaid om hem goed in de trommel te laten vallen. De vilten ring heb je dan niet meer nodig. Is dit bij jou al gedaan?
Ik heb antwoord terug, Dit gaat op voor de 'verbeterde'india-ankerplaat i.c.m de engelse enfield naaf, Dus de india-plaat past gewoon- erg ruim zelfs- op het india-wiel.
Daar zat 'm even de kneep.
 
Hallo Sammie
heb je de remtrommel wel gecentreerd om de vooras?
De voorrem aantrekken en vast houden, dan de vooras pas vastzetten cq klemmen.
Succes BMWer
Trucje rem vasthouden en centrale moer vastdraaien(hier niet mogelijk) kende ik wel..\voor de centrering van de ankerplaat, maar de trommel? Er zit niet echt speling/ruimte tussen de as en trommel..
 
Ik begrijp je denk ik niet.
Ik heb alles compleet opgestuurd en kreeg het 'baufertig'weer terug en kon het meteen inbouwen. Dit werkt dus niet.

Als de ene remsleutel schuiner staat dan de andere komen er ook verschillende krachten op de schoenen en word de plaat uit het midden geduwd. Als de sleutel tege het dode punt aan komt kan de sleutel 'klem'komen te zitten met een erg hangende rem als gevolg.


Misschien begrijp ik het verkeerd, maar hoe kan die ene sleutel nou zo ver moeten draaien dat ie klem komt te zitten?
Als ie zo ver moet zit toch gewoon de voering te ver van de trommel af?
 
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar hoe kan die ene sleutel nou zo ver moeten draaien dat ie klem komt te zitten?
Als ie zo ver moet zit toch gewoon de voering te ver van de trommel af?
Precies! terwijl het 'op 1mm speling op radius gedraaid'zou zijn...
Zie de foto hierboven hoeveel ruimte er tussen zit...

ik kom net terug van een rustig landwegggetje testritje met veel remmen zoals het wiel geleverd is.(en dus helemaal toppie zou zijn en omdat het niet zo is is het mijn schuld en ben ik een prutser)
dus ik denk met 1 remschoen. Remde ok sponzig en niet zo best, maar voor 1 remschoen was de vertraging nog redelijk. Van onrondheid was niet te voelen in de hendel, maar dan moet 't ook heel gortig zijn..(zoals het was na 1ste maal uitdaaien)

Keep u posted..
Morgen het slijtagepatroon eens bekijken..
 
Precies! terwijl het 'op 1mm speling op radius gedraaid'zou zijn...
Zie de foto hierboven hoeveel ruimte er tussen zit...

ik kom net terug van een rustig landwegggetje testritje met veel remmen zoals het wiel geleverd is.(en dus helemaal toppie zou zijn en omdat het niet zo is is het mijn schuld en ben ik een prutser)
dus ik denk met 1 remschoen. Remde ok sponzig en niet zo best, maar voor 1 remschoen was de vertraging nog redelijk. Van onrondheid was niet te voelen in de hendel, maar dan moet 't ook heel gortig zijn..(zoals het was na 1ste maal uitdaaien)

Keep u posted..
Morgen het slijtagepatroon eens bekijken..


Als je de binnendiameter van de trommel vergelijkt met de buitendiameter van de remschoenen, weet je gelijk hoeveel ruimte je hebt tussen beiden.
 
Als je de binnendiameter van de trommel vergelijkt met de buitendiameter van de remschoenen, weet je gelijk hoeveel ruimte je hebt tussen beiden.

Klopt, maar je moet ook rekening houden met het centrum van de ankerplaat. En er is 'in rust'9beide remsleutels plat)nogal verschil van centrum naar opp. ene remschoen en andere remschoen..
 
Hier is duidelijk in mijn ogen pruts werk geleverd .
Je kan remschoenen niet "op 1mm onder radius " draaien .
De methode is remsleutels parallel aanelkaar afstellen met de tussenstang waarbij de remsleutel waar de kabel aangehaakt wordt op iets minder dan 90 graden gezet is op de kabel loop .( zie een van je eerder geplaatste foto de onderste van drie )
Dan moet er een sim (0.7mm) tussen de remsleutel en de remschoen geplaatst worden voor de vrij loop dan pas wordt de ankerplaat met remschoenen met de sims op de diameter van de trommel gedraaid met een 0.5mm ondermaat voor de gehele vrijloop ( mag zelfs nog wat minder zijn als de trommel vers is uitgedraaid)
De remschoenen zijn dan pas als je de rem bediend want dan pas moet de radius van beide gelijk zijn .
Als je ze op radius draait zonder de sims ertussen dan zijn ze onrond bij het aanleggen ( één punt van de remschoen blijft op zijn plaats en de andere wordt verplaatst door de remsleutel )
 
Terug
Bovenaan Onderaan