Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Voor mij was een 450 een prima offroad opstart motor. Ja ze hebben veel vermogen, en ze trekken je armen uit je lijf, maar datzelfde geldt voor veel racers. Als je leert doseren is het prima te doen. hangt ook een beetje af wat je ermee van plan bent natuurlijk.
Ik rij zo weinig in dichte bossen/mul zand dat ik hem nu zou ruilen voor een 500..
 
Na vele jaren op asfalt te hebben gereden ben ik begin vorig jaar begonnen met offroadrijden op een Husky TE450 van 2003.
Als je al wat motorervaring hebt, en niet te bang bent aangelegd vind ik dit een prima motor!
Betrouwbaar, sterk, vrij groot en betaalbaar.
Nadeel is dat het wel een vrij lomp en zwaar ding is, maar goed, je leert er ook wel van/mee rijden. Vooral als je geen vergelijkingsmateriaal hebt.
Ik reed vorige week een stukje op de 250 2T Beta van m'n maatje, en dat is dan écht een bromfiets... (wél een hele snelle bromfiets...)
Maar om mee te beginnen: Prima!
 
Ik heb toevallig deze week een Honda XR 400 geleend waarmee ik volgende week een otr ga rijden voor het eerst. Vandaag even de motor uitgeprobeerd, maar ik heb echt niet het gevoel dat deze motor te zwaar is voor mij, ik kan er heerlijk mee smijten. En dat voor een motor uit 98 :)

Het scheelt natuurlijk dat ik ook 94 kilo weeg, dus ik wil zeker wel wat pk's tussen mijn benen hebben :)
Ik heb in ieder geval al genoeg recensies gelezen waaruit blijkt dat de 450 TE vanaf 2008 goede motoren zijn.

En dat KTM overpriced is dat is een feit :)

Ik heb deze op het oog :

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=34
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toevallig deze week een Honda XR 400 geleend waarmee ik volgende week een otr ga rijden voor het eerst. Vandaag even de motor uitgeprobeerd, maar ik heb echt niet het gevoel dat deze motor te zwaar is voor mij, ik kan er heerlijk mee smijten. En dat voor een motor uit 98 :)

Het scheelt natuurlijk dat ik ook 94 kilo weeg, dus ik wil zeker wel wat pk's tussen mijn benen hebben :)
Ik heb in ieder geval al genoeg recensies gelezen waaruit blijkt dat de 450 TE vanaf 2008 goede motoren zijn.

En dat KTM overpriced is dat is een feit :)

Ik heb deze op het oog :

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=34

Ik ben benieuwd naar je ervaring volgende week.

Mooie Husky trouwens. :t
 
Snap niet dat jullie de 310 als een beginners motor bestempelen :?

Daar zijn ze in 2012 wel wereldkampioen mee geworden in de klasse tot 450cc
2013 was het laatste jaar dat ze geproduceerd zijn want het 2014 model kwam
ook in 2013 uit (zwarte velgen en een closed cartridge voorvork)

Na proefrit op een 310 450 en 511 was voor mij duidelijk welke ik wilde hebben :P

edit
rijd nu op een 2016 ( overpriced ) ktm690 , niet omdat de 310 te weinig vermogen had
maar de 690 meer versability is voor mij ( maak best veel km's)
 
Laatst bewerkt:
Waar moet je dan mee beginnen? 50cc? :?

Het ding is licht, wendbaar en heeft een hanteerbaar vermogen met ook nog wat meer bruikbaar koppel dan een 250. Prima beginnersfiets.

Dat zo'n ding in de handen van een pro zéér snel kan zijn, staat verder buiten kijf.
 
Laatst bewerkt:
Helaas was die 450 TE al verkocht, dus nu maar op zoek naar wat anders :) Als iemand tzt nog een keer wat tegenkomt, ik ben dus op zoek naar een 450 TE :]

Ik las trouwens wel op Amerikaanse forums, dat de 2008-2009 450 TE last heeft van loszittende brandstofpompen en elektronica kabels die beginnen te smelten waardoor je storingen krijgt. Is dat hier ook bekend toevallig?
 
Ik heb een TE 450 van 2004,mag voor juiste prijs wel van eigenaar veranderen :)
Zit wat ligt onderhoud aan , balhoofdlager,ketting/tandwielen.
Moet hem niet kwijt maar mag wel :)
 
Mijn 2007 TE510 gaat binnenkort in de verkoop. Originele blok is me kapot gelopen en heb een donorblok gevonden die ik nu helemaal netjes aan het maken ben. Alles nieuw erin en dan gaat ie weg omdat ik in mijn zoektocht tegen een goede deal met een jaar jongere ben aangelopen.

Is wel een rood witte ;)Mag voor een stuk minder dan 3000 euro weg, ben er zelf in 2010 op begonnen als eerste offroad motor.
 
Laatst bewerkt:
Wie was er hier ook alweer op zoek naar een TE450? Zie er net één voorbij komen bij Munsters Motoren, weet alleen niet of deze inclusief kenteken is.
 
Voor straat gebruik voldoet een prox zuiger zelfs. Wiseco of wösner is net even wat beter maar ook duurder.

Qua ecu's herschrijven heb ik over een paar weken weer tijd. Zal er dan wat dieper op ingaan.
Al tijd gevonden? ;) Ik ben eigenlijk zeer benieuwd of dit veel verschil maakt en of het evt. interessant zou zijn voor bijv. mijn motor.
 
Laatst bewerkt:
1 set sm velgen verkocht en een andere set sm velgen weer gekocht 👍Wel mooi z'n topic :)
Nu eens kijken wat voor olie er in de 2004 Te 450 moet en hoeveel, pijlen gaat via gaatje in carter?
 
Motul 4T 7100 10W60 en iedere 1000-1250km vervangen. :t

10W50 kan ook, een ander merk kan ook. Maar ik heb met bovenstaande olie goede ervaringen in mijn Husky. Daar verbruikt hij namelijk geen druppel van en een wat dikkere olie voelt wel lekker tussen mijn oren, aangezien ik hem behoorlijk er van langs geef (en de boel dus goed warm wordt).

-edit-

Peilen: met warme motor en de fiets recht (op een trapbokje bijvoorbeeld) het boutje er uit draaien. Als het er uit loopt, is het OK. En oppassen dat je het boutje niet kapot draait.

Jouw user/workshop/parts manual kan je hier downloaden:

http://www.husqvarnafactory.nl/pdf/2004.htm
 
Laatst bewerkt:
701 is binnen, wat een feest!
Vermogensafgifte en koppel doen me erg denken aan mijn 990 smr, voelt als thuiskomen. Maar dan veel wendbaarder. Echt ultra wendbaar. Niet zoals de 450 exc, maar onderhoud (elke 10k!) en comfort zijn ook van een totaal ander niveau. Nog niet op de snelweg gereden, maar so far so good...

en wat een beauty...
2016_11_12_10_52_42.jpg
 
Proficiat

prachtige motor , maar die ruimte waar die in staat is helemaal geweldig!

Sleutel ruimte vd uni of hbo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan