Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

701 is binnen, wat een feest!
Vermogensafgifte en koppel doen me erg denken aan mijn 990 smr, voelt als thuiskomen. Maar dan veel wendbaarder. Echt ultra wendbaar. Niet zoals de 450 exc, maar onderhoud (elke 10k!) en comfort zijn ook van een totaal ander niveau. Nog niet op de snelweg gereden, maar so far so good...

en wat een beauty...
[afbeelding]
Gefeliciteerd :9~
 
Ik zal me hier ook vast melden rij nu nog met een Ktm 640 en heb nog een monster 1200S staan. Die beide plaats gaan maken voor een nieuwe 701 hij wordt eind februari geleverd. *O*
 
701 is binnen, wat een feest!
Vermogensafgifte en koppel doen me erg denken aan mijn 990 smr, voelt als thuiskomen. Maar dan veel wendbaarder. Echt ultra wendbaar. Niet zoals de 450 exc, maar onderhoud (elke 10k!) en comfort zijn ook van een totaal ander niveau. Nog niet op de snelweg gereden, maar so far so good...

en wat een beauty...
[afbeelding]

Proficiat! Dik ding hoor. :Y

10.000km.... Of één jaar... :+

Ik weet niet hoe veel je rijdt? Ze verversen namelijk hun eigen olie als je 10k aanhoudt. _O- De 690 van m'n vriendin verbruikt ongeveer 150cc per 1000km.
Iedere 5k gaat er vers sap in. :)
 
Laatst bewerkt:
Proficiat! Dik ding hoor. :Y

10.000km.... Of één jaar... :+

Ik weet niet hoe veel je rijdt? Ze verversen namelijk hun eigen olie als je 10k aanhoudt. _O- De 690 van m'n vriendin verbruikt ongeveer 150cc per 1000km.
Iedere 5k gaat er vers sap in. :)

We gaan het zien, ik heb bijna al ktms gehad en viel mij reuze mee. Ik haalde met de 990 bijvoorbeeld tussen de beurten met 200ml erbij. Maar ken ook jongens die er een liter bijgooiden. Ik ben wel zuinig op mijn spulletjes, aan de rijstijl ligt het in ieder geval niet. Anyway, ik ben allang blij dat ik niet dat maffe onderhoud van de 450 hierbij heb :)
 
We gaan het zien, ik heb bijna al ktms gehad en viel mij reuze mee. Ik haalde met de 990 bijvoorbeeld tussen de beurten met 200ml erbij. Maar ken ook jongens die er een liter bijgooiden. Ik ben wel zuinig op mijn spulletjes, aan de rijstijl ligt het in ieder geval niet. Anyway, ik ben allang blij dat ik niet dat maffe onderhoud van de 450 hierbij heb :)

Ik ben ook benieuwd. :Y 150ml op 1000km is overigens ook niet extreem, ik lig er niet wakker van. Er zijn exemplaren die meer dan het dubbele verbruiken en dat is volgens KTM ook "normaal". Maar wel vervelend als je a-la 2takt olie mee moet gaan zeulen als je op pad bent. :+
 
Ja :+ sinds ik de ktm heb staat ie alleen maar stil. Op een supermoto zoveel meer plezier met rijden. Had ik niet verwacht van een motor met 80 pk minder maar zoveel meer fun. *O*

Vermogen wordt vet overgewardeerd. Een SM is in de echte wereld veel sneller en vooral veel leuker. Een beetje als een 4x4 rallyauto versus een Ferrari. Alleen op een prachtig circuit is die laatste vlotter.
Daarbij, een keer gaan liggen, omdat je de grens opzoekt, kost minder centen...
Het is alleen wat minder praktisch.
Toch weerhoudt mij dat er niet van 1500km weg te tikken in een week Dolomieten. Op een hardcore SM.
 
Al tijd gevonden? ;) Ik ben eigenlijk zeer benieuwd of dit veel verschil maakt en of het evt. interessant zou zijn voor bijv. mijn motor.

Pb maar even wat je wil bereiken (topvermogen of sterk middengebied of een mix) en wat voir motor, aanwezige upgrades, enz. Dan kunnen we de mogelijkheden bespreken.
 
Heb een paar jaar geleden eigenlijk al afscheid genomen van al dat snelle spul,heb nu nog een mooie klassieke Sport750 en die blijft :)
Ja :+ sinds ik de ktm heb staat ie alleen maar stil. Op een supermoto zoveel meer plezier met rijden. Had ik niet verwacht van een motor met 80 pk minder maar zoveel meer fun. *O*
full
 
dit was wel een erg fijne fun motor,eigenlijk wel spijt van gehad toen ik hem verkocht
full
 
dit was wel een erg fijne fun motor,eigenlijk wel spijt van gehad toen ik hem verkocht[afbeelding]


Wauw mooi ding! Zonde dat je hem heb weggedaan.

Weet iemand toevallig waar je een plastic kit kan kopen voor een 510 smr 2009?
Wil namelijk bij motoproworks een graphic kit bestellen.
 
Dit was een standaard zwarte Nuda welke ik heb omgebouwd naar een S ipv een R.
Kappenset rood gespoten,radiale monoblock klauwen en div carbon delen en home made exhaust :) had de uitlaat klep en kat. verwijderd en een hoge demper erop gemaakt.
 
dit was ook een fijne brommert *O* had ik na de Nuda gekocht,is net ff wat beter qua rijden :) stuurt en reageert wat strakker met rijden :] :]
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan