Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Op de col de la bonette
full
 
Laatst bewerkt:
twee weken terug, gaat een hoop in de tanktas op de Zx10r, daarnaast nog wel een extra tanktas op de tank geplakt met eten / drinken / gopro spullen.

De Koffers deden moeilijk dus heb 1 deel van de koffers met banden vast gezet op de Duc.

full
 
Damn, die hoorn maakt het af lol _O-

Trouwens was je afgelopen zondag nog met de Yellow Snakes MC op pad? Ik stond rond half twaalf op de ringbaan Oost naast een groepje van een motor of 7-8 met de clubkleuren.
Idd mijn cluppie, maar ik was nog pp vakantie (terugreisdag) :t
 
Zomervakantie 2016.
Met z'n 2en (op 1 motor) 2 weken naar Italië. 't Is even goed kijken, passen en meten wat je meeneemt, maar best te doen.
full
 
Onderweg naar Spanje.
Onderste stukje van België. Bouillon aan de Sémois.
Standaard procedure: Korte broek aan, klapstoel uit en een biertje.(Rood blikje Amstel)
[afbeelding]

Vanwege zijn opgooi/ wegwerptentje (what's in the name) was mijn buurman de volgende ochtend hevig aan 't klagen. In de nacht veel condens, bij hem was alles nat en klam geworden.


Bekend plekje :+ . Tevens met klapstoel en pilske (Belgische makelij)
Op weg naar weekje Frankrijk. Morvan en Vogezen.
full
 
Bekend plekje :+ . Tevens met klapstoel en pilske (Belgische makelij)
Op weg naar weekje Frankrijk. Morvan en Vogezen.[afbeelding]
Dat lijkt idd een gewilde kampeerplek. Is ook erg mooi daar. (Halliru?)
Een maat van mij zit ook in Bouillon op dit moment,.......eeeh, eeeh met caravan!

Paar jaar geleden kwam ik daar toevallig langs en vond het stadje en de terrasjes langs de rivier erg leuk. Daarom werd dat vorig jaar mijn eerste stop op weg naar Spanje..........
 
Laatst bewerkt:
Ha, cool! Hoe krijg je dat voor elkaar?

Ik heb weleens met het idee gespeeld om mijn SX op de nieuwe ZX10R in te ruilen, maar dat idee laten varen door het gebrek aan koffers. Maar nu zie ik dit })
Te gek hè? Die hele reut heeft me twee tientjes gekost en met een klein uurtje (incl montage) zat het er al op.
Kon het er bijna zo opschroeven. Zit op het plekje waar de stijgbeugels voor de passagier aan het frame vast zit en een heel klein hoeklijntje ten hoogte van de passagiersstepje. En tegen het zwabberen van de achterkant twee blokjes alu..
 
Dat lijkt idd een gewilde kampeerplek. Is ook erg mooi daar. (Halliru?)
Een maat van mij zit ook in Bouillon op dit moment,.......eeeh, eeeh met caravan!

Paar jaar geleden kwam ik daar toevallig langs en vond het stadje en de terrasjes langs de rivier erg leuk. Daarom werd dat vorig jaar mijn eerste stop op weg naar Spanje..........

Halliru of Ile de Faigneul. Ik weet het niet meer exact. Het was twee jaar terug. Idd leuk stadje en ook bij toeval een paar jaar eerder doorheen gereden tijdens een motorweekendje Ardennen. Volgende week een weekje Zwarte Woud dus dat wordt een andere eerste stop. Ergens in de Eifel wrschnlk.
 
Fijn, dit topic! Ik wil deze zomer kamperen met de motor en ben flink aan het zoeken hoe we alles mee krijgen.. Heerlijk om dan even ideeën op te doen en te zien hoe het anderen lukt ;-)

Wel een praktisch vraagje (ik lees hier een overdosis aan ervaring, dus ik hoop dat ik hem hier mag en kan stellen): als we een weekend weggaan gebruik ik zo een kleinere tas van Motech. Werkt perfect, alleen blijf ik toch altijd bang dat iemand hem meeneemt als we tanken bijv. Die dingen haal je zo makkelijk van de motor af.. Zijn jullie daar nooit bang voor? Of moet ik mezelf niet zo druk maken en iets meer vertrouwen hebben in de goedheid van de mens? :-)
 
Ik maak me daar nooit zo druk om. Ik heb zo'n roltas, die zit dan wel met 2 spanbanden vast dus als ze hem er tijdens het tanken af willen halen moeten ze wel heel snel zijn, maar die bandjes snij je zo door en ook heel die tas snij je natuurlijk zo open. Ik gebruik hem in combinatie met 2 koffers, die kunnen gewoon op slot, dus de waardevolle spullen (voor zover ik die bij me heb want ik neem het liefst zo min mogelijk elektronica e.d. mee), stop ik gewoon in de koffer. In de tas zit dus niet echt iets van waarde, alleen kleding, slaapzak en matje, natuurlijk alsnog vervelend als je het kwijt bent, maar niet onoverkomelijk. Ik laat de motor ook wel eens een paar uur achter met die tas erop, als ik bijvoorbeeld een museum of stadje bezoek. Misschien is het vragen om problemen, maar ik heb geen keus als ik aan het rondtrekken ben. Er is bij mij in ieder geval nog nooit iets gebeurd. Je kan er wel hangsloten of kabelslotjes aan gaan hangen, maar dan wekt het de indruk dat er iets van waarde inzit, dus wordt de aantrekkingskracht alleen maar groter.
 
Nog nooit problemen gehad met diefstal van spullen en reis voornamelijk naar landen in Oost-Europa en de Balkan :)
Ik ben die kanten ook op geweest.. In steden zou'k het spu niet lang onbeheerd laten staan, maar even de supermarkt in moet kunnen.
De keren dat er bij mij wat/veel gejat was, was dat in Frankrijk...(zowel op de (grote)campings als op de weg/parkeerplaatsen..
 
Waardevolle spullen zitten bij mij in de tanktas. En die neem ik bij het tanken mee naar binnnen. De roltas geloof ik wel. Daar zit alleen kleding in, waarbij mijn 2e motorjas (textiel of doorwaaijas) nog het duurste is.
 
Hierbij een foto van mijn bepakte motor. Bovenop de Col de Galibier tijdens de 500EC van dit jaar.

In de tanktas zitten alle zaken die waarde hebben (portemonnee, telefoon, water, snelle jelle, franse worst), in de topkoffer de tent, slaapzak, matje, kussen en bestekset. In de tas heb ik kleren de toilettas en m`n tweede motorbroek mee. Bovenop natuurlijk de stoel! Gereedschap en oplaadspul (powerbank) zit in het kontje van de motor, onder het zadel.

MVolgende kampeerinvestering is een kleinere slaapzak en een cursus minder kleding mee nemen. Vind het erg fijn om weinig zooi mee te hebben!

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan