Dnepr MT-11

Ok, we gaan nu weer terug naar de grijze! Volgende probleem, aandrijf as draaiende niet netjes rond maar slingerde rond. Alles gedemonteerd en getest. Nu blijkt het in de aandrijf flens te zitten welke in de bak zit. Andere besteld en wat blijkt nu, mijn "originele"flens is dus zelf gefabriceerd en inelkaar geperst en origineel bestaat deze uit 1 stuk.

alleen er zit een fijn getande as in me bak en ik kan alleen grof vinden...

zie fotos voor de verschillen. Nu is mijn vraag aan u allen, wie o wie heeft er nog een fijn getande aandrijf flens liggen...

FOTO 1 en 3 wat er in zat, 2 en 4 zoals het hoort te zijn alleen zoek ik een fijn getande flens....

CYXVrP3h.jpg

RYV5bZLh.jpg

9m1hBY2h.jpg

2aJ7vONh.jpg
 
Fijngetand lijkt op een Uralflens, maar dan van de cardankant. Mogelijk heeft er ook iemand enige "rework" gepleegd op die versnellinggsbak as.
 
Laatst bewerkt:
Daar zeg je wat..
Informeer anders eens op het forum van de UDCN.
Daar zitten een hoop krabbekokers, maar ook mensen met erg veel kennis over deze motoren.
1 van hen spookt ook hier rond.. :Y
 
Afijn een flens gevonden in het verre oosten en deze is bij mij nu *O*



Het is weer even een tijd geleden maar we bewegen (sleutelgewijs natuurlijk) weer met de 2 russen.

wjDmGKLl.jpg


Flens is voor de grijze en ontsteking is voor de groene daar komen we een latere post op terug.

ROI3qp4l.jpg

tRimnLSl.jpg

4DBmlOml.jpg


Alles ingebouwd, rondje draaien en geen schommeling er meer in gelukkig, nu nog het laatste euvel...

Terug loop kanaal (olie) van de kop naar de motor lekt olie, er zit in het blok een mooie uitsparing om een pakking te plaatsen, zelf op maat gemaakt en van de week erin zetten en dan insluiten door de kop bouten weer aan te zetten zodat het een olie dichte verbinding wordt.

Als dit lukt dan zou deze Dnepr geen druppel meer lekken... :lol:

hierna blijven de koppen er ook op na 3 keer links en rechts eraf te hebben gehad door diverse problems... :D

JE4d7Vbl.jpg

EhdxYT3l.jpg
 
Er hoort in die uitsparing een rubber ring.. en heb je de retourleidingen op verstopping gecontroleerd?
 
Morgen gaan er rubberen ringen erin, alles gechecked en door gespoten maar geen bijzonderheden alles lief goed door!



Lucht filter van de groene Ural een beurtje gegeven.

JHEkhvRl.jpg

3VbW99Hl.jpg

3POVtvwl.jpg

FjdQ5jBl.jpg
 
Dat dacht ik al!
Als je mijn verregaande obsessies wilt zien, kijk dan op www.forumeerstewereldoorlog.nl,
of www.wo2forum.nl. En www.pickelhaubes.com.
Fijne dagen! :t
 
Laatst bewerkt:
Ik snuffel wel eens rond daar! Schitterend allemaal! :9~


uitgelijnd en rijd goed met span, van de week de carbs doen want die staan te rijk.

RQXlnJNl.jpg
 
2 dagen wezeloos gereden. Gisteren eind middag viel alle verlichting wel uit. OBD stekker aangesloten en ik kon uitlezen dat er in me stuur schakelaar een kleine kortsluiting zat en 1 massa draad teveel in de kop lamp.

Euvels opgelost en vandaag weer wezen trappen. :D

Y4YbQuBl.jpg

nPwL70Fl.jpg

WbTSeUCl.jpg

9QfRpqQl.jpg
 
Mooie foto's!

Maar wat is een OBD aansluiting, als ik vragen mag?
Vind het een prachtige motor geworden, :Y
:t
 
Ik zie dat je de oude type (36?) carbs er nog op hebt..
Mag ik je van harte de K65 's aanraden?
Naald 70mm onder de schuif staat me nog bij.. ;)
 
Mooie foto's!

Maar wat is een OBD aansluiting, als ik vragen mag?
Vind het een prachtige motor geworden, :Y
:t
Kun je een computerkast op auto , motor aansluiten en de onderhoudsgeschiedenis en storingen uitlezen .
Denk dat je dit met een korreltje zout moet lezen.
 
Het OBD verhaal moet je met een zak zout nemen, digitaal grapje met een analoge machine :D

Sammie, bedankt voor de tip! Ga ik bij de volgende motor proberen want ik vond deze carbs echt een stel horken om af te stellen.
 
Het OBD verhaal moet je met een zak zout nemen, digitaal grapje met een analoge machine :D

Sammie, bedankt voor de tip! Ga ik bij de volgende motor proberen want ik vond deze carbs echt een stel horken om af te stellen.
nee, niet bij 'volgende motor'
deze er af mikken, k65 er op.. B|
 
nee, niet bij 'volgende motor'
deze er af mikken, k65 er op.. B|

:) *D

Het virus heeft me te pakken dus ik wil toch hierna kijken voor een andere rus maar ouder exemplaar. :9~

Gisteren bij de Biber bunker geweest voor een receptie. Motor geparkeerd als leuke aankleding bij de bunker en rondleiding en een leuk stukje legaal groen rijden :]

Werd gelijk herkend als rus door diverse maar dat mocht de pret niet drukken!

t8XE0MXl.jpg

o2gEFaJl.jpg

PGRMm0Fl.jpg

dgCcGJrl.jpg

sSMaDFIl.jpg

6dupQeXl.jpg

s2UsGyTl.jpg
 
De Biber-bunker in Oostvoorne? Die heb ik nog geprobeerd uit te graven in de jaren 80...
Ik heb heel de Atlanticwall daar uitgezocht. Stond er toevallig ook een marine-flak kanon kaliber 37?
Die heb ik gevonden ten noorden van de Haringvliet dam, in 1979.
Lag onderste boven ingegraven, ik struikelde over 1 van de voetplaten, hij is later naar het Biber complex over gebracht las ik later.

Er is daar nog veel te zien in de duinen, zoals de Wassermann bunker.
Leuke foto's weer, *O*
:t
 
Laatst bewerkt:
De Biber-bunker in Oostvoorne? Die heb ik nog geprobeerd uit te graven in de jaren 80...
Ik heb heel de Atlanticwall daar uitgezocht. Stond er toevallig ook een marine-flak kanon kaliber 37?
Die heb ik gevonden ten noorden van de Haringvliet dam, in 1979.
Lag onderste boven ingegraven, ik struikelde over 1 van de voetplaten, hij is later naar het Biber complex over gebracht las ik later.

Er is daar nog veel te zien in de duinen, zoals de Wassermann bunker.
Leuke foto's weer, *O*
:t

Heyaa!!

Ik denk een kleine 6 jaar geleden nu of 4... heb ik dat ding helemaal uit gegraven met een Pio schep... foto’s heb ik nog ergens.

Na het uitgraven hebben de nabij werkende bosbeheer een melding van gemaakt en zo doende is hij bij biber gekomen. Nog niet ten toon gesteld ivm papier werk.

Gekke ding lach op z’n kant en ik was hem destijds tegen gekomen onder me detector!!

Maar ik had al gezien dat hij al deels was uitgegraven ooit lang geleden!! De put was weer vol gewaaid met zand en overwoekerd met planten en al, 1 hoekje stak nog net uit.

Zo blij als een aap wist ik dat ik niet de eerste was maar dat was jij dus!!!!!!! Wat een wereld hahaha :9~

Vanaf me 15e ook bezig op Voorne putten met detector en bunkers graven. Jaren 80 moet nog een feest zijn geweest betreft het graven want veel lag er nog wel uit de kriegs periode *O*
 
Tsjonge wat een klein wereldje kan het toch zijn, *O*

Heb ik 30 jaar geleden dat flak-geschut gevonden, kom ik de man die hem verder gered heb hier op MF tegen! :)
Leuk, in de jaren 80 heel veel gevonden in de bunkers daar inderdaad.
Ben er ook veel achternagezeten door boswachters, hahaha. ;)

De Biberbunker wil ik ook nog steeds bezoeken, maar ik mis steeds de data wanneer ie open is.
Nu kun je alles op internet vinden over bunkerlocaties, ik moest alles zelf uitzoeken, wat ik gaaf vond.

Leuk joh *O* :W
 
Laatst bewerkt:
Grappig! Ik heb vroeger met vrienden ook vaak bunkers uitgegraven in oostvoorne (was ergens rond 2000) thv de het wapen van marion :) (21 jaar in Rockanje gewoont)
Groet
Sebas
 
Terug
Bovenaan Onderaan