Kawasaki versys 650 deel 4

Mijne gaat binnenkort voor de 40.000 km beurt naar de dealer. Iemand al ervaring mee? Met andere woorden; wordt het een hele dure of valt het wel mee?

Hangt er natuurlijk van af wat er allemaal gedaan moet worden. Moet de klepspeling er deze beurt bij? Dan zal hij wel iets duurder dan normaal worden.

Voor de rest maken vaak samenloop van slijtagedelen als banden, remmen, kettingset etc de rekening hoog als deze aan vervanging toe zijn. Maar dat weet je zelf het beste.
 
Hangt er natuurlijk van af wat er allemaal gedaan moet worden. Moet de klepspeling er deze beurt bij? Dan zal hij wel iets duurder dan normaal worden.

Voor de rest maken vaak samenloop van slijtagedelen als banden, remmen, kettingset etc de rekening hoog als deze aan vervanging toe zijn. Maar dat weet je zelf het beste.

Volgens mij zijn de kleppen de grootste kostenpost.
Banden en kettingsetje regel ik doorgaans zelf :Y
 
Ik ben aan nieuwe banden toe en wil voor de Michelin Pilot Road 4 gaan. Nu zie ik dat her en der de GT versie goedkoper is dan de normale versie.

En dan is de vraag, wat is het nadeel van de GT voor de Versys? Het is namelijk duidelijk dat de Versys niet de zware motor is, waarvoor de GT is bedoeld.
 
Qua gewicht, doet de Versys niet veel onder voor de "zware" allroads...

Voor welke gewichtsklasse is de GT dan bedoeld ?

Als de flanken van die band te hard zijn, zal het stuurgedrag er wel onder lijden....
GT's zijn meer voor de echte toerbuffels bedoeld die snel tegen de 300kg wegen.
Dat is de Versys 650 met zijn circa 200 kg zeker niet.
 
Als ik zo naar de gedachte kijk, dan kan ik me voorstellen dat de GT wat stugger is en wellicht van een wat harder rubber t.b.v. slijtvastheid. Hij is bedoeld voor zware all roads, dus mijn gevoel zegt dat je beter de normale kunt nemen en iets meer moet uitgeven... ;)

Grip, vertrouwen, gevoel... daar moet je niet op bezuinigen... :)
 
De gt versie bestaat niet in de bandenmaat voor de versys 650. Ik heb nu de metzeler roadtec01 en vind die vele malen beter als de mpr4. Zowel als levensduur nu toch al 20000km. En in regen ook veel meer grip. En je kan er ook veel sportiever met rijden tegen over mpr4. Nu binnenkort komt er de mpr5 uit en die zou enorm verbetert zijn tegenover de 4. Nu ja je moet zelf weten natuurlijk. Grtn
 
De gt versie bestaat niet in de bandenmaat voor de versys 650. Ik heb nu de metzeler roadtec01 en vind die vele malen beter als de mpr4. Zowel als levensduur nu toch al 20000km. En in regen ook veel meer grip. En je kan er ook veel sportiever met rijden tegen over mpr4. Nu binnenkort komt er de mpr5 uit en die zou enorm verbetert zijn tegenover de 4. Nu ja je moet zelf weten natuurlijk. Grtn
één van de belangrijkste zaken is vertrouwen hebben in je materiaal. Dat heb ik in de pilot road sinds versie 2. Nooit ook maar een stapje opzij gezet. Ook niet volgas in de stromende regen mount Snowden op.

Mijn eerste motor had metzelers. Daar gleed ik mee over de weg. Vertrouwen in metzeler heb ik niet. (Terecht of onterecht)

En echt slechte banden zijn er niet. Dus ik blijf bij de Pilot Road range.

En dat eerste verklaard waarom ik wel een GT voorband zag, maar geen achterband.
 
Mijne gaat binnenkort voor de 40.000 km beurt naar de dealer. Iemand al ervaring mee? Met andere woorden; wordt het een hele dure of valt het wel mee?


Dit was mijn rekening destijds..... :/

20-11-2009---Euro 480.58
36.914 km-Grote beurt.
-Gesynchroniseerd en CO waarde
-Bougies
-Luchtfilter
-Olie
-Oliefilter
-Remvloeistof
-Koelvloeistof
-Algehele 36.000km inspectie
-Voorrem klauwen schoongemaakt

Vraag er eerst naar, heb je een ideetje.
 
Dit was mijn rekening destijds..... :/

20-11-2009---Euro 480.58
36.914 km-Grote beurt.
-Gesynchroniseerd en CO waarde
-Bougies
-Luchtfilter
-Olie
-Oliefilter
-Remvloeistof
-Koelvloeistof
-Algehele 36.000km inspectie
-Voorrem klauwen schoongemaakt

Vraag er eerst naar, heb je een ideetje.

Geeft zeker een idee. Best prijzig, zeker omdat ik de kleppen ook laat doen, moet bij 42000 gebeuren.
 
Rij ik al 2 dagen op de motor :] en vind dat mijn voorkant aan het zwalken is. Dacht gister nog dat het de wind was, maar vandaag begon de motor ook slecht te sturen :N . Ik moest nog 20 km rechtdoor naar huis dus dacht dat moet lukken. Misschien is een bout van het voorwiel los (weet niet of dat kan, maar heb er ook niet zo heel veel verstand van :? ).

Afijn ik thuis even wiebelen aan het voorwiel, niks. Check ik de achterband, zit er een spijker in |( . De achterband voelde ook slap aan dus heb het idee dat die voor het slechte rijgedrag zorgde.

5000 km oude conti roadattack 3 ;(

Ik weet iig wel wat ik voor sinterklaas moet vragen.
 
Rij ik al 2 dagen op de motor :] en vind dat mijn voorkant aan het zwalken is. Dacht gister nog dat het de wind was, maar vandaag begon de motor ook slecht te sturen :N . Ik moest nog 20 km rechtdoor naar huis dus dacht dat moet lukken. Misschien is een bout van het voorwiel los (weet niet of dat kan, maar heb er ook niet zo heel veel verstand van :? ).

Afijn ik thuis even wiebelen aan het voorwiel, niks. Check ik de achterband, zit er een spijker in |( . De achterband voelde ook slap aan dus heb het idee dat die voor het slechte rijgedrag zorgde.

5000 km oude conti roadattack 3 ;(

Ik weet iig wel wat ik voor sinterklaas moet vragen.

Een auto? Zodat de versys binnen kan overwinteren? :+
 
prop er in en je kan weer verder rijden. heb het met mijn vorige achterband gehad mpr4 was 2 dagen oud en een lange spijker erin. propje ingemaakt en heb er 14000km mee gereden zonder dat de band afging. en anders bij de bandenboer aan de binnenkant laten maken met een rubberen lapje. bij mijn volgende set banden ga ik dit product er in spuiten heb er goede reviews van gezien Buitenbanden lekpreventie/reparatiemiddel (237ml ) mvg
 
bedankt voor het advies!

Heb volgende week vrijdag een afspraak bij mijn bandenboer, eerder konden wij allebei niet!
Hij dacht dat het goed te maken was, dus we zullen zien!

iig verplicht een week met de auto '(

prop er in en je kan weer verder rijden. heb het met mijn vorige achterband gehad mpr4 was 2 dagen oud en een lange spijker erin. propje ingemaakt en heb er 14000km mee gereden zonder dat de band afging. en anders bij de bandenboer aan de binnenkant laten maken met een rubberen lapje. bij mijn volgende set banden ga ik dit product er in spuiten heb er goede reviews van gezien Buitenbanden lekpreventie/reparatiemiddel (237ml ) mvg
 
bedankt voor het advies!

Heb volgende week vrijdag een afspraak bij mijn bandenboer, eerder konden wij allebei niet!
Hij dacht dat het goed te maken was, dus we zullen zien!

iig verplicht een week met de auto '(

Aangezien er royaal met zout gesmeten is de laatste dagen is dat niet zo'n ramp toch?
Ik zet trouwens ook gewoon een prop in een lekke band, werkt prima. Zonde om een goede band weg te doen, zijn al duur zat ;)













Jaja, zuinige Hollander, ik weet het... :+
 
nee hoor salami ik ben ook van het principe als het nog de moeite waard is om te laten herstellen dan zal ik het ook herstellen. en dat het onveilig zou zijn om met een prop te rijden is lulkoek de bandenboeren zeggen dat om dat ze dan een nieuwe band kunnen aansmeren. heb enkele jaren in een Mercedes garage gewerkt ken de trucjes van de foor wel hoor.

trouwens flox wat vind je van de conti's attack 3? want zie dat die ook heel goed scoren (plaats 1) in de tests op nat wegdek.
 
Laatst bewerkt:
Er is nogal een verschil tussen een prop, en een paraplu...

Niet om de discussie aan te zwengelen. Want daar wordt niemand blij van..
 
De bandenboer denkt inderdaad dat hij hem wel kan repareren.

Ik ben heel tevreden over mijn banden, nat en droog zeer veel grip, een verademing van de standaard banden die er onder vandaan kwamen. Heb er tijdens stortbuien, hagel en natte sneeuw mee gereden, geen probleem. Midweek Eifel was ik ook niet bij te houden. :] Stepje gaat met vertrouwen tegen de grond.

Kortom ik ga de band zeker weer aanschaffen mits de levensduur ook normaal is. Voorband heb ik wel vertrouwen in, na 5000 km zie ik nog steeds het logo op het loopvlak, dus daar is misschien net 1 mm vanaf. Achterband is natuurlijk meer de vraag, maar als ik die gewoon gerepareerd wordt heb ik daar in mei wel een antwoord op :9


nee hoor salami ik ben ook van het principe als het nog de moeite waard is om te laten herstellen dan zal ik het ook herstellen. en dat het onveilig zou zijn om met een prop te rijden is lulkoek de bandenboeren zeggen dat om dat ze dan een nieuwe band kunnen aansmeren. heb enkele jaren in een Mercedes garage gewerkt ken de trucjes van de foor wel hoor.

trouwens flox wat vind je van de conti's attack 3? want zie dat die ook heel goed scoren (plaats 1) in de tests op nat wegdek.
 
De bandenboer denkt inderdaad dat hij hem wel kan repareren.

Ik ben heel tevreden over mijn banden, nat en droog zeer veel grip, een verademing van de standaard banden die er onder vandaan kwamen. Heb er tijdens stortbuien, hagel en donderdag nog natte sneeuw mee gereden terwijl er al een spijker in de band zat, geen probleem toen met de grip, wel wat zwalken door verkeerde bandenspanning. Midweek Eifel was ik ook niet bij te houden. :] Stepje gaat met vertrouwen tegen de grond.

Kortom ik ga de band zeker weer aanschaffen mits de levensduur ook normaal is omdat de band niet de goedkoopste is. Voorband heb ik wel vertrouwen in, na 5000 km zie ik nog steeds het logo op het loopvlak, dus daar is misschien net 1 mm vanaf. Achterband is natuurlijk meer de vraag, maar als ik die gewoon gerepareerd wordt heb ik daar in mei wel een antwoord op :9
 
Ik ga hier niet lopen leuren met ouwe meuk uit winstbejag, maar misschien kan ik een van jullie hier ook mee voorthelpen.

Ik heb dit originele, gebruikte zadel (standaardhoogte) van een Versys 650 gekocht, om vervolgens mijn eigen zadel naar een zadelmaker te kunnen zenden voor aanpassingen.

Zo kon ik ondertussen gedurende meerdere weken toch verder rijden.

Ik heb het € 75 betaald en voor die zelfde prijs mag het ook weer weg...

Het heeft lichte gebruikssporen (wat vlekjes), maar geen echte schade.

Het past trouwens op alle jaargangen (de haken voor de pre-2010 modellen zitten er bij).

De verzendingskosten belopen een € 16 naar het buitenland (vanuit B).


full
 
Hmm remlichtschakelaar achter doet lastig. Remlicht blijft soms aanstaan. Gelukkig voor elkaar gekregen dat hij weer uitging door wat te klooien met het schakelaartje op de parkeerplaats. Maar fijn is anders.

Dat ga ik goed in de gaten houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan