Kawasaki versys 650 deel 4

Heb je een nieuw bericht gestuurd via MP, laatste denk niet goed aangekomen.

Hoi Breezer013, ik had je nog een berichtje gestuurd op MP over de tas, heb je hem ontvangen?

Groeten Jasper



Had een MRA ruitje op mijn Versys, maar bleef met name op de snelweg last houden van turbulentie. Ben 1,85m en stand van de spoiler maakte niet veel uit. Het zadel van de Versys loopt naar voren wat af, waardoor je richting tank schuift. Met een leren broek had ik hier minder last van, dan met een textiel broek.
 
Powerslide in de regen gaat ook met de Versys. En rechtop blijven ook ;)

Meer mazzel dan kunde natuurlijk. Was even spannend ;)
 
Ik heb op mijn vorige Versys een tankslap/geschoven gemaakt.. door een hobbel op 60km weg die beetje stijl was :S.. heb nu af en toe nog last van mijn lies als het Weer verandert, waarschijnlijk litteken weefsel.
 
Laatst bewerkt:
Banden kwestie of ?
Goed om te lezen dat je rechtop bleef :)
Banden zal vast hebben meegespeelt. Met de Diversion (zwaarder, meer PK, hogere toeren) heb ik nooit een zijstap gemaakt met de Pilot Roads die daaronder lagen. Hieronder liggen Pirelli Angels (niet de GT) en die geven me met dit soort uitstapjes niet echt vertrouwen.

Maar toen ik terugkeek zag ik dat ik waarschijnlijk een stukje wegmarkering heb meegepakt.

Volgende keer gewoon rustiger op het gas met zo'n bui.
 
Ik heb dat MRA tour ruitje met zo'n klepje.
Ene dag wel last van turbulentie de andere dag niet op de snelweg. Zoals vandaag nergens last van gehad op de snelweg met 120-130kmu. Heb hem geloof ik ergens in het midden staan 2 of 3 klikjes vanonder. 1,88 lang.

Hebben jullie nog een voorkeur aan een after market uitlaat? Ik zit nog steeds te twijfelen, ik houd niet van een hele grote pijp onder de motor die bijv uitsteekt. Hiervoor heb ik G&G gehad en daar was ik tevreden over maar misschien dit keer een andere.
 
Laatst bewerkt:
ik heb gisteren een windscherm van givi gekocht en direct ter plaatse gemonteerd en dan toertje naar huis over autosnelweg en vond het een goede aanwinst kreeg zelfs 10% korting dus heb ik voor 80 euries een mooi windscherm dat degelijk bescherming geeft.
 
[..]

Hebben jullie nog een voorkeur aan een after market uitlaat? Ik zit nog steeds te twijfelen, ik houd niet van een hele grote pijp onder de motor die bijv uitsteekt. Hiervoor heb ik G&G gehad en daar was ik tevreden over maar misschien dit keer een andere.
Waarom een andere uitlaat?
 
:^

Een andere uitlaat voegt nauwelijks iets toe. Niet qua vermogen, niet qua comfort. Het hele verhaal om een mooier geluid is ook bull, vrijwel elke motorrijder doet oordoppen in en dan z'n helm. Dus 80% van het effect is weg en je kweekt 100% weerstand bij de buitenwereld voor die herrie, die andere wel horen...
 
:^

Een andere uitlaat voegt nauwelijks iets toe. Niet qua vermogen, niet qua comfort. Het hele verhaal om een mooier geluid is ook bull, vrijwel elke motorrijder doet oordoppen in en dan z'n helm. Dus 80% van het effect is weg en je kweekt 100% weerstand bij de buitenwereld voor die herrie, die andere wel horen...
Mwa, ik rij dagelijks eigenlijk wel door de coentunnel met mijn Versys, dan is het een redelijk tamme bedoening hoor :o
Dan is een Akra best wel lekker even voor die paar seconden :+
 
Omdat ik dit mooi vind ;-) Je hoort wel degelijk verschil ook met oordoppen in niet omdat het volume zoveel harder is maar omdat de toon anders klinkt ;-) Ik rijd zoiezo met de DB-killer erin.

:^

Een andere uitlaat voegt nauwelijks iets toe. Niet qua vermogen, niet qua comfort. Het hele verhaal om een mooier geluid is ook bull, vrijwel elke motorrijder doet oordoppen in en dan z'n helm. Dus 80% van het effect is weg en je kweekt 100% weerstand bij de buitenwereld voor die herrie, die andere wel horen...
 
Laatst bewerkt:
Zolang je geen asociaal geluid maakt moet je sowieso lekker doen wat je wilt :)

Maar hier dus geen ervaring met een andere uitlaat.
 
Vraagje, ik heb het vermoeden dat mijn accu nog de originele is uit 2008. Wat is een goeie vervanging ? En kun je er ook een iets zwaardere inzetten ?
 
In mijn Versys zit ook nog steeds de eerste accu.
Ook van 2008 met 164.000 km op de teller.
Hij houdt het goed lang vol hè.
Hier ook een foto van mijn nieuwe aanwinst. :]
full
 
In mijn Versys zit ook nog steeds de eerste accu.
Ook van 2008 met 164.000 km op de teller.
Hij houdt het goed lang vol hè.
Hier ook een foto van mijn nieuwe aanwinst. :]
[afbeelding]
Tja smaken verschillen natuurlijk. Ik vind het juist een enorm pluspunt bij de Versys dat je uitlaat niet ziet. Uitlaten zijn lelijk en doen eigenlijk altijd afbreuk aan het ontwerp.
 
Laatst bewerkt:
In mijn Versys zit ook nog steeds de eerste accu.
Ook van 2008 met 164.000 km op de teller.
Hij houdt het goed lang vol hè.
Hier ook een foto van mijn nieuwe aanwinst. :]
[afbeelding]


Ik vind de onderliggende uitlaat juist een voordeel van de Versys. De zal waarschijnlijk wel lekkerder klinken :P
Je hebt wel een bijzonder net motortje voor deze km stand :}
 
Inderdaad, ik vind het persoonlijk ook niet de meest fraaie oplossing.
Het geluidje zal echter top zijn :)
Wat heb je eigenlijk aan je zadel gedaan ? Lijkt iets anders te zijn dan standaard ?
 
Maar die anderen irriteren mij ook :o :?
Het kan wel het gevoel bevorderen dat je hard lijkt te gaan.. waardoor je minder geneigd bent daadwerkelijk harder te gaan rijden.. waarmee je dan weer de omwonenden kunt irriteren als je daadwerkelijk harder gaat rijden.

Geluid irriteert voornamelijk anderen en sneller ga je er niet van... ;)
 
Laatst bewerkt:
goedeavond,

Even voorstellen, Falierke. Na vooral op racers en powernakeds rond te hebben gereden sinds vandaag de trotse bezitter van een "oer" versys tourer. Kan niet wachten om volgend jaar de kawa door de eifel/luxemburg/vogezen/zwarte woud te sturen.
Enig minpuntje dat ik ontdekt heb is dat de reset knop niet werkt, op internet voldoende over de vinden dus daar mag de dealer een oplossing voor vinden.

jgA7KBB.jpg

ZUur2JB.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan