Kawasaki versys 650 deel 4

Ik ben heel blij met mijn Scottoiler, ik kan geen middenbok plaatsen (Versys uit 2009)en dan is het smeren iets meer werk dan 10 sec. Ondanks alle verhalen hierboven van Wikipedia heb ik ook het gevoel dat de ketting soepeler is dan toen ik hem smeerde met vet uit een spuitbus. Ook bij het smeren met een spuitbus had ik soms last van vet op de velg net als nu met de Scottoiler (effe bijstellen en opgelost!), verder super handig systeem, op tijd nakijken of er genoeg olie in zit maar verder geen omkijken naar.
 
Ik ben heel blij met mijn Scottoiler, ik kan geen middenbok plaatsen (Versys uit 2009)en dan is het smeren iets meer werk dan 10 sec. Ondanks alle verhalen hierboven van Wikipedia heb ik ook het gevoel dat de ketting soepeler is dan toen ik hem smeerde met vet uit een spuitbus. Ook bij het smeren met een spuitbus had ik soms last van vet op de velg net als nu met de Scottoiler (effe bijstellen en opgelost!), verder super handig systeem, op tijd nakijken of er genoeg olie in zit maar verder geen omkijken naar.

Olie of vet, beiden prima geschikt ;)
Olie geeft alleen meer gemak *O*
 
Vrijdag was een mooie dag om de motor een beetje in te rijden!

full

full
 
Even een vraag over mijn 2008 Versys. Ik heb hem sinds 2014 zo'n beetje.
De originele banden zitten er nog steeds op. Ze hebben voldoende profiel, dat is het probleem niet...
In 2015 ergens stond mijn kawa bij Erik van Lent op de brug. Alles keurig in orde, hij gaf me wel als tip de banden "binnenkort" maar eens te vervangen.
Nu is mijn vraag: de banden zijn nu minstens 10 jaar oud. Vervangen dus maar?
En zo ja: met wat? Ik lees vaak de naam Pilot Road 4. Er is dacht ik ook een Pilot Road 5? Maakt dat nog uit?

Wat denken jullie? Vervangen? En voor wat? (Ik ben een plezierrijder, ga niet off road en mijn snelheid is toegestaan 😉)
 
Ik heb het idee dat de motor even wat lekkerder schakelt! Maar ik heb er nog maar 200km mee gereden en niet boven de 4000 toeren. Dus heel erg betrouwbaar is die uitspraak nog niet.

Wat betreft de motorbanden, ik heb de conti RA3 gehad en nu de Michelin Road 5 er net onder liggen. Beide prima banden waar je met jou rijstijl nooit het maximum zal opzoeken denk ik zomaar.
De standaard dunlops gingen zeker in nat weer alle kanten op bij mij, dus daar zou ik sowieso niet voor gaan.

De road 5 moet weer wat beter zijn dan de 4 en voor die 13 euro extra per band zou ik ze niet laten liggen. Ik was trouwens voor mijn setje road 5 nog geen 300 incl. kwijt!

Ik zou ze in ieder geval wel vervangen, rij best sportief en voor mijn gevoel is 10 jaar toch echt de max.
 
Met Flox... die ouwe banden moeten er af... rubber is wellicht reeds gedeeltelijk verduurd er vertoont haarscheurtjes... ingeval van een noodstop zou je wel eens erg kunnen schrikken.

Nieuwe banden : ik heb er nu DUNLOP ROADSMART 3 op liggen... goed op droog en nat. Goede grip en snel warm.... MICHELIN PR 4 heb ik reeds erg vervormd geweten op mijn GS.. die moet ik dus voorlopig niet meer hebben.
 
Wat denken jullie? Vervangen? En voor wat? (Ik ben een plezierrijder, ga niet off road en mijn snelheid is toegestaan 😉)

Vervangen voor een willekeurige sport toer band van een A merk, die zullen allemaal prima voldoen, zeker vergeleken met de originele banden.

Wat voor kilometerstand heeft hij trouwens? Dat moet dan erg weinig zijn als je nog voldoende profiel op de originele banden hebt.
 
Vervangen voor een willekeurige sport toer band van een A merk, die zullen allemaal prima voldoen, zeker vergeleken met de originele banden.

Wat voor kilometerstand heeft hij trouwens? Dat moet dan erg weinig zijn als je nog voldoende profiel op de originele banden hebt.

Ja echt nog heel weinig. Als het 6000 is is het veel. Kan zelf vanwege gezondheidsredenen ook te weinig rijden
 
Even een vraag over mijn 2008 Versys. Ik heb hem sinds 2014 zo'n beetje.
De originele banden zitten er nog steeds op. Ze hebben voldoende profiel, dat is het probleem niet...
In 2015 ergens stond mijn kawa bij Erik van Lent op de brug. Alles keurig in orde, hij gaf me wel als tip de banden "binnenkort" maar eens te vervangen.
Nu is mijn vraag: de banden zijn nu minstens 10 jaar oud. Vervangen dus maar?
En zo ja: met wat? Ik lees vaak de naam Pilot Road 4. Er is dacht ik ook een Pilot Road 5? Maakt dat nog uit?

Wat denken jullie? Vervangen? En voor wat? (Ik ben een plezierrijder, ga niet off road en mijn snelheid is toegestaan 😉)


Zou ze vervangen, als je echt fijn wilt rijden zijn dat natuurlijk aftermarket banden die je nodig hebt.
Heb zelf sinds kort de Bridgestone Batlax T31, bevalt heel goed!
 
Laatst bewerkt:
uitlaatbochten bedoel je? dat is vuil. Ik heb achter een veegwagen gereden met wegwerkzaamheden. Toen was de motor grijs :( Maar met een tuinslag was hij weer schoon op de uitlaatbochten na. Die moet ik nog even goed afnemen.
 
uitlaatbochten bedoel je? dat is vuil. Ik heb achter een veegwagen gereden met wegwerkzaamheden. Toen was de motor grijs :( Maar met een tuinslag was hij weer schoon op de uitlaatbochten na. Die moet ik nog even goed afnemen.


Volgens mij heb ik achter dezelfde veegwagen gereden, welliswaar met de 4 wieler, maar je kon niet meer zien dat ie blauw was :')
Je moet wat over hebben voor een nieuwe weg :P
 
Dat kan wel kloppen.
Was mooi weer en op de provinciale bij Grootebroek waren ze bij de rotonde bezig. Nat en allemaal modder |(

Volgens mij heb ik achter dezelfde veegwagen gereden, welliswaar met de 4 wieler, maar je kon niet meer zien dat ie blauw was :')
Je moet wat over hebben voor een nieuwe weg :P
 
Hoi allen,

Zeer fraaie foto's en mooie verhalen hier. Misschien is het niet helemaal de juiste plek voor mijn vraag, maar ik probeer het toch.

Al geruime tijd ben ik verliefd op het de Versys 650 en zou die maar wat graag tot mijn eerste motor willen gaan rekenen. De modellen >2015 vind ik persoonlijk het fraaist door de nieuwe voorkant. Helaas lijken deze maar zeer beperkt als occasion verkrijgbaar. Ik heb nu een zwart exemplaar bouwjaar 2011 op het oog met weinig kilometers maar de prijs (bijna 6000) schrikt me af. Het is gevoelsmatig immers vrij dichtbij de prijs voor nieuw of bijna nieuw. Goedkopere alternatieven zijn vaak nog ouder, minder fraaie kleur of simpelweg in een uithoek van Nederland (woon zelf in Amersfoort) en vaak toch nog 5000+. Mijn vraag dan ook aan jullie als versys kenners:
- is de versys al langer zo waardevast (of ben ik gewoon een gierige krent?) en is het reëel om te verwachten dat dit nog een tijdje zo blijft?
- is het prijsverschil nieuw-occasion (<5k km) vooral een cosmetische zaak of zit hier nog meer achter?

Ben benieuwd of jullie tips hebben. Ik heb namelijk weinig zin om te wachten tot het nieuwer model meer beschikbaar komt / in prijs zakt. Ik wil rijden :) en niet wachten tot sint-juttemis.

Groeten en dank van een twijfelaar!
 
Is het uberhaupt wel verstanding om zo een prijzige motor te nemen als eerste motor? Is het niet handig om eerst te beginnen met een oudje voor een paar maanden en dan pas over te stappen op een prijzigere motor. In de tussentijd kan je ook weer sparen voor een nieuwe / bijna nieuwere.
 
In Belgie rondkijken is soberso wel interessant, daar heb ik mijn Versys ook gehaald. 2013-variant voor 3750 euro. Koopje.

Daarover gesproken, leuke brug. Ik ben voor mijn Versys op zoek naar een nieuwe uitlaat. Ik vind de standaard uitlaat een beetje ... lafjes? Ik zoek een wat zwaarder geluid. Ik ben zelf niet zo'n klusser/handyman, dus een slip-on zou dan het handigst zijn, lijkt me? Iemand een idee wat een goed merk zou zijn? Iemand al ervaring met het vervangen van een uitlaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan