Kawasaki versys 650 deel 4

Vervangen van de uitlaat is niet zo moeilijk mits alle bouten en moeren gangbaar zijn, uurtje werk. Als je langskomt (Hoekse Waard net onder Rotterdam) wil ik je wel helpen.

Er zijn diverse merken die vervangende uitlaten leveren voor een Versys. Ligt er ook aan wat je zelf mooi vindt, ik heb zelf een Laser Extreme eronder (klinkt zo (niet mijn fiets) https://www.youtube.com/watch?v=UN244wS3LQk) waar ik heel tevreden over ben.
 
Hallo allen,

Ik heb mijn Tenere 1200 verkocht en was een aantal weken zoekende. Na flink wat proefritten denk ik mijn keuze te laten vallen op een Versys 650.morgen waarschijnlijk tekenen. Neig naar een mat groene, maar wit schijnt een gemakkelijker kleur te zijn om te reinigen en bij te werken. Wat zijn de ervaringen?
 
Hallo allen,

Ik heb mijn Tenere 1200 verkocht en was een aantal weken zoekende. Na flink wat proefritten denk ik mijn keuze te laten vallen op een Versys 650.morgen waarschijnlijk tekenen. Neig naar een mat groene, maar wit schijnt een gemakkelijker kleur te zijn om te reinigen en bij te werken. Wat zijn de ervaringen?

Ik heb sinds een paar weken een mat groene. Ik zat ook te twijfelen, maar als je naast de groene staat ben je verkocht :9~ . Dat hij misschien moeilijker schoon te maken is neem ik voor lief. :9
 
Ik heb een witte.

Is de veiligste kleur en is sterke verf, maar wordt ook snel vies....

Persoonlijk vind ik dat een motor ROOD moet zijn, maar die kleur was voor 2018 niet verkrijgbaar voor de Versys...

Ik denk dat ik zo ga tekenen voor de groene. Desnoods gaat er na een paar jaar een plasti dipje overheen. Uiteraard ook mat groen.

Addendum: en gekocht. Wel paar weken wachten op de accessoires. Kan mooi de pekel even weg regenen.
 
Laatst bewerkt:
Over kleuren.... ik heb proefgereden op een niet al te schone matgroene demo... niet alleen had-ie reeds glimmende vetvlekken op die doffe lak, maar het leek me een wat trieste kleur, als de motorfiets niet echt superschoon is... maar nogmaals : de gustibus coloribusque... ;)
 
Sinds zaterdag de trotse eigenaar van deze schoonheid!!
full
 
Over een hugger gesproken: wat zijn de ervaringen met de diverse huggers? Wat prijs betreft ontloopt het elkaar niet zoveel. Dus wat is de "beste"?
 
Vervangen van de uitlaat is niet zo moeilijk mits alle bouten en moeren gangbaar zijn, uurtje werk. Als je langskomt (Hoekse Waard net onder Rotterdam) wil ik je wel helpen.

Er zijn diverse merken die vervangende uitlaten leveren voor een Versys. Ligt er ook aan wat je zelf mooi vindt, ik heb zelf een Laser Extreme eronder (klinkt zo (niet mijn fiets) https://www.youtube.com/watch?v=UN244wS3LQk) waar ik heel tevreden over ben.

Hey, dat is de mijne... *O* :t 8-)
Als je even op mijn naam klikt op youtube, dan zie je wat ik er nu onder heb liggen.
De Laser was na 6 volle jaren zomer, regen, winter en pekel een beetje op.
 
@joop ik heb de originele hugger en vind die van echt slechte kwaliteit is van polyester gemaakt en door trillingen is die al aan 2 zijden gescheurd en de verf komt er met pellen af. Dus ik zou geen originele van kawa aanraden. Mss hebben er hier andere er betere ervaring mee. Grt
 
@Joop, ik heb net een hugger gekocht. Toevallig ook een Skidmarx. Deze zijn net wat langer dan de andere huggers dus verwacht ik minder vuil op de motor. Daarnaast zijn ze gemaakt van glasvezel of carbonvezel versterkt kunststof wat sterker is dan het ABS waar de meeste andere huggers van gemaakt zijn.
 
@joop ik heb de originele hugger en vind die van echt slechte kwaliteit is van polyester gemaakt en door trillingen is die al aan 2 zijden gescheurd en de verf komt er met pellen af. Dus ik zou geen originele van kawa aanraden. Mss hebben er hier andere er betere ervaring mee. Grt
full


Ik heb de R&G carbon/koolstofvezel staat goed scheurt niet en weegt niets.
 
Ik ben voor mijn Versys op zoek naar een nieuwe uitlaat. Ik vind de standaard uitlaat een beetje ... lafjes? Ik zoek een wat zwaarder geluid. Ik ben zelf niet zo'n klusser/handyman, dus een slip-on zou dan het handigst zijn, lijkt me? Iemand een idee wat een goed merk zou zijn? Iemand al ervaring met het vervangen van een uitlaat?

Uitlaat vervangen stelt niks voor.

Even aanhaken op het verhaal van de laser, Laser is failliet en op marktplaats worden er nog wel uitlaten van Laser aangeboden uit de laatste productie series, deze heb ik ook gekocht. Bij mij zaten er hier echter niet de juiste DB killers bij, dus heb ik zelf nog wat moeten maken.

Zou hetzelfde weer doen want de laser staat gewoon super netjes, en voor weinig te koop, echter wel even opletten dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan