Kawasaki versys 650 deel 4

vandaag een klein tochtje gemaakt van 400km naar de ardennen is echt totaal geen straf met de versys. en wat stond er op mijn display. zal morgen of zaterdag is afspraak maken met mijn dealer voor het groot onderhoud.
full
 
vandaag een klein tochtje gemaakt van 400km naar de ardennen is echt totaal geen straf met de versys. en wat stond er op mijn display. zal morgen of zaterdag is afspraak maken met mijn dealer voor het groot onderhoud.[afbeelding]

Ardennen zijn niet echt bij jou om de hoek toch?
 
Bwa valt wel mee rond de 100km hangt er wat vanaf. Ik doe graag lange tochten des te langer des te liever. Zoals ik al zei het is zekers geen straf om lange trippen te maken met de versys. Mvg
 
Laatst bewerkt:
Dat zal de moeilijkste opdracht zijn denk ik :Y :]


Is zo om, ik zit na 6 weken op 2500 km. Na 500 km kun je rustig met warme motor al voorzichtig zonder gas tegen de stuit naar 5000 toeren bij optrekken om op te bouwen. Na 1100 km rustig naar 7000 toeren. Dit voerde ik rustig op naar 8500 toeren. Dan is het inrijden leuk naast het feit dat je het blokje netjes behandeld.
 
@ Wouwer : er al eens aan gedacht om een zitbank voor thuis aan te schaffen ? :+

Ik heb gisteren mijn Versys van de antipekelsmurrie ontdaan dmv de S100 allesreiniger (met behulp van de dure en verspillende spuitbus van S100 onder druk, waarmee ik alras 2.5 l liter van het reinigingsspul vermorste... :? ).

Resultaat vind ik maar matig en, ondanks gebruik van veel water achteraf met de tuinslang en een forse waterstraal, merkte ik vandaag een aantal flinke doffe krasvlekken op het ruitje op -O- .

Enfin, vermits ik toch al last had van overmatige turbulentie (in de middelste hoogtestand nog het minst), heb ik vandaag dan maar de MRA Vario toerruit besteld (met verstelbare spoiler)... benieuwd of dat beter gaat voor mijn 1.92 m.
 
vandaag een klein tochtje gemaakt van 400km naar de ardennen is echt totaal geen straf met de versys. en wat stond er op mijn display. zal morgen of zaterdag is afspraak maken met mijn dealer voor het groot onderhoud.[afbeelding]

Zou ook zo een tochtje willen doen in de ardennen , heb me net een Tomtom 450 aangekocht , heb jij deze ook Wouwer anders kan je eens de route hier op forum plaatsen , kan ik ze ook eens rijden , zitten precies wel mooie plaatsen tussen :] ;)
 
Is zo om, ik zit na 6 weken op 2500 km. Na 500 km kun je rustig met warme motor al voorzichtig zonder gas tegen de stuit naar 5000 toeren bij optrekken om op te bouwen. Na 1100 km rustig naar 7000 toeren. Dit voerde ik rustig op naar 8500 toeren. Dan is het inrijden leuk naast het feit dat je het blokje netjes behandeld.

Mag je na 1000 km niet volle gaz gaan :? :?
 
Mijn dealer zei toen letterlijk na de eerste beurt : "nu mag je stilaan gaan opbouwen...".

Blijkbaar dus niet direct "volle gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaz !" ;)

Nu, op +2.500 km, trek ik wél flink op, maar vermijd de toerentalbegrenzer... het is geen racemachine...


Tot hoeveel trek je op dan? Ik kom niet in het rood, maar tot 10.000 toeren doe ik wel eens als hij echt goed warm is. Niet met de regelmaat van de klok hoor, meer dan 8500 toeren heeft ook niet veel zin omdat je dan je max koppel al hebt gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren mijn Versys van de antipekelsmurrie ontdaan dmv de S100 allesreiniger (met behulp van de dure en verspillende spuitbus van S100 onder druk, waarmee ik alras 2.5 l liter van het reinigingsspul vermorste... :? ).

Resultaat vind ik maar matig en, ondanks gebruik van veel water achteraf met de tuinslang en een forse waterstraal, merkte ik vandaag een aantal flinke doffe krasvlekken op het ruitje op -O- .

S100 is idd behoorlijk aan de prijs ja :')
Ik vind het echter wél goed spul, maar met wat minpuntjes :P
Ik verdun het spul altijd met water, ongeveer 1 deel water op 2 delen S100. Dan gaat het ook wat makkelijker uit de spuitfles, werking is naar mijn idee niet minder. Kwartiertje laten inweken en daarna met de hogedruk reiniger op niet al te hoge druk schoonspoelen.
Alleen plaatsen met veel vettigheid hebben wat extra aandacht nodig, maar dat vind ik geen drama. Als het alles zou losweken is de lak en de rest waarschijnlijk ook geen lang leven beschoren.
Achtervelg en andere vettige plaatsen maak ik daarna schoon met een doek en WD40, superspul *O*
 
Tja, ik heb het onverdund gebruikt, conform de instructies en een 15 minuten laten inwerken.

De reinheid valt wel mee, maar het lijkt wel of er nu een grijze film ligt op de zwarte gedeelten.

Ook blijft afzemen m.i. noodzakelijk en storen de reeds vermelde krassen op het ruitje me enorm... Ik heb dit met de klassieke autoshampoo's en mijn gebruikelijke zorgvuldig afzemen nog maar zeer zelden voorgehad.
 
@patrickvh ik heb de rider 400 maar. mss binnenkort voor onder de kerstboom de rider 550 vragen aan mr santa claus. de route heb ik gwn via kronkel route gemaakt in de tomtom. gwn wat route puntjes plaatsen en dan een kronkelroute laten bereken en voila je kan gaan :] je kan me altijd pm sturen als je wilt gaan toeren.
 
Laatst bewerkt:
@slijkmoto dat blokje doe je echt geen pijn hoor. is zelfs gemaakt om op toeren te rijden. gwn goed warm rijden en dan gaan met die banaan. en wat poets middelen betreft ik gebruik alles van muc off en heb vorige week bij onze dealer er het borstel pakket van gekocht en ben er super content mee. mijn motor is echt nog in showroom staat. was vorige week een treffen gaan doen en naast mij stond iemand met een tracer 700 en die zei tegen me nou je motor is nog niet oud zo te zien, waarop ik grinnikte en zei hij heeft al bijna 50000km op de klok en is van 2015 en rijd er heel het jaar mee door de regen en zelfs met door de pekel. en die keek naar me vol ongeloof en zei dan ben je een fervent poetser. waarop ik dan weer antwoorde dat ik heel der dagen er kan aan poetsen en alles uit elkaar kan vijzen voor hem zo mooi te behouden omdat ik er veel rijplezier voor terug krijg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan