Kawasaki versys 650 deel 4

@green smile geen probleem joh. heb de plannen beetje aangepast ben deze rit gaan rijden Zeeuws Vlaanderen was voor mij een goede dag voor de michelin pilot road 4 ff te testen in natte omstandigheden en op modderige polderdijkjes en moet zeggen dat hij tot hier toe al goed bevonden is tegen over de dunlop D222 die er standaard oplagen. mvg


:t

Heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden met de dunlop's, maar weet wel, als het zover is om te wisselen dat er Michelin op komt. Heb goede ervaring met de MPP2CT, maar die had weinig kans om vierkant te worden. Dus ben benieuwd naar de lange duur ervaring van de MPR4 :)
 
vandaag al een nagel opgeraapt met de nieuwe pilot road 4 :( heb er een wiek ingestoken hopelijk blijft het wat zitten en blijft hij goed tot de band versleten is. heb er net 400km mee gereden. zou zonde zijn als ik die al moest weg gooien.

@green smile ben eigenlijk ook wel benieuwd over de levensduur van de mpr4 want rijd zo'n 400 a 500 km autosnelweg per week. de dunlops stonden na 6000km al vierkant. en probeer zo veel mogelijk bochtige routes te rijden. maar als ik bv naar de moezel ga moet ik al 400 km (heen en terug) autosnelweg doen dus dan haalt het niet veel uit dat ik daar dikwijls ga rijden tenzij ik hem op mijn trailer zet en dan naar ginder ga met de auto. maar dat vind ik dan ook weer zo dom.
 
Laatst bewerkt:
:^ heb ik met de Hyper ook gedaan, nog geen 1000 km mee gereden... :(
Anyway, laat er toch een nieuwe onder steken... safety first!
 
Een paraplu erin laten zetten en gaan met die banaan. Zit in mijn huidige achterband ook en die is luchtdichter dan mijn voorband.
Al tweede keer trouwens. De PR3 in het verleden gewoon opgereden.

prp.jpg


Band moet er trouwens wel helemaal vanaf. De plu wordt namelijk van binnenuit gezet.
 
Ik heb ook gehoord dat ze bij een gaatje in de band er tegenwoordig
een stuk rubber aan de binnenkant oplijmen.
Doordat de band warm wordt, wordt het dan weer één geheel.
Verschillende mogelijkheden dus. :]
 
de lokale bandenboer heeft gisteren de binnenzijde met een rubber lapje overplakt. ben voor 15€ gesteld. ipv van 164€ voor een nieuwe band. banden boer vond het ook dom om een band met 600 km al te vervangen. en hij zweert erbij dat dit een goede oplossing is die veilig en de hele levensduur van de band mee gaat. dus er maar op vertrouwen dat de man gelijk heeft. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor heel vaak dat een geplakte lekke band onveilig is, maar ken geen enkel voorbeeld. Ook in dit topic hebben alleen wat mensen last van een leeglopende band.
Resultaten plug of plu

Dus is het onveiliger? Volgens mij niet.
 
Ik neem geen enkel risico qua banden...
Duurzaamheid boeit me niet, gaat om prestaties. Maar, ik ben een freak wat dat aangaande. Laatste wissel een voorband met 60% profiel weggedaan. Wilde Conti's ipv Pirelli ;)
 
Ik neem geen enkel risico qua banden...
Duurzaamheid boeit me niet, gaat om prestaties. Maar, ik ben een freak wat dat aangaande. Laatste wissel een voorband met 60% profiel weggedaan. Wilde Conti's ipv Pirelli ;)
Tja, dan schuif ik je toch onder de mensen die zijn motor anders gebruikt dan ik.

En het niet erg vind dat het honderden euro's meer kost ;)
 
Ik rij niet motor om te rijden en van de omgeving/uitzichten te genieten. Rij vooral tbv het genieten van de mogelijkheden, de snelheid in bochten, de kick om er uit te halen wat er in zit. Dat houdt in dat ik over m'n banden nadenk, m'n vering zelf afstel en tijdens het rijden zelf, voornamelijk asfalt zie ipv de omgeving. Rij in NL zo min mogelijk, rij liever minder km's en vaker in het buitenland. Lekker bergen knallen... :]
 
Ik rij niet motor om te rijden en van de omgeving/uitzichten te genieten. Rij vooral tbv het genieten van de mogelijkheden, de snelheid in bochten, de kick om er uit te halen wat er in zit. Dat houdt in dat ik over m'n banden nadenk, m'n vering zelf afstel en tijdens het rijden zelf, voornamelijk asfalt zie ipv de omgeving. Rij in NL zo min mogelijk, rij liever minder km's en vaker in het buitenland. Lekker bergen knallen... :]
Ik rij door weer en wind met dat ding naar mijn werk.

En vind het dan ook wel tof als het over de dijkjes ook leuk gaat :) En dat lange weekend per jaar dat ik een keer naar het buitenland doet, lukt dan ook wel met deze motor.
En dat gaat dan niet langzaam. Denk zelf vaak achteraf, shit dat was een mooie stopplek. Als ik er alweer 300m voorbij ben.
 
Ik rij door weer en wind met dat ding naar mijn werk.

En vind het dan ook wel tof als het over de dijkjes ook leuk gaat :) En dat lange weekend per jaar dat ik een keer naar het buitenland doet, lukt dan ook wel met deze motor.
En dat gaat dan niet langzaam. Denk zelf vaak achteraf, shit dat was een mooie stopplek. Als ik er alweer 300m voorbij ben.
Met de Versys hoeft het ook niet langzaam in de bergen ;)

Heb dat ding ruim 5 jaar lang uitgemolken, tot op het circuit aan toe. Knalhard afgeveerd, superstrak door de bochten, stepjes aan de grond, gewoon tot het gaatje met dat ding. Had er 20 pk en 15 nm meter meer in gezeten, dan had ik wellicht een nieuwe gehaald. De Hyper is een type Versys met anabolen. De power bocht uit is geweldig en dat is waar ik van geniet. Gaat niet om 200 km/u rechtuit, maar om dat gevoel tussen 2 mooie bochten en in de bocht.

De Versys voelde heerlijk in de bochten en de korte stukken er tussen. Echter bij snellere bochten, kwam ik power te kort bij het uitkomen. Ik rij motor voor die bochten, woon/werk vind ik vreselijk om te doen. Doe ik hooguit 3x per jaar, als ik teveel kriebels krijg... ;)
 
Ik twijfel om er HILOX LED verlichting in te zetten. Volledig legaal, je zet ze er zo in, 300% meer licht en geen ballasten rotzooi wat je wel bij die xenon zooi hebt.
Maar de prijs is wel een obstakeltje...volgens mij ben ik zo 150 euro lichter voor een setje ;(

Keuzes... :P

Ik heb voor een combinatie gekozen van led's met gewone verlichting , ze staan in een driehoek waardoor je hopelijk beter opvalt voor de andere weggebruikers!
full

Bikevis led heten ze
 
Goede middag ,

mijn vraag is
ik rij met een Versys 650 ,
en het zadel bevalt niet ,te hard ,
zijn er mensen die er ervaring mee hebben om een comfort zadel van Kawasaki zelf erop te zetten ,
is er veel verschil tussen de zadels ?

Groetjes Wim ,
 
eventjes het vorige bericht uitleggen,
mijn vader heeft na JAREN chopper te hebben gereden een versys 650 gekocht.
nu bijna een jaartje in bezit en erg tevreden.

alleen vindt hij het zadel te hard en zoekt wat anders.
op de site van kawasaki vinden we een comfort zadel.
het woord zegt al genoeg maar kost ook even 465 euro.
geen probleem als dit ook prima werkt maar zijn er ook andere alternatieven?
graag wilt hij dit zadel heel houden dus niet laten opvullen ofzo dus het zal echt een ander zadel moeten worden.
mensen hier ervaring of tips met het comfort zadel of enig andere?
 
Bagster zadels zijn er ook en kan je precies zo laten maken als dat jij wilt.
Hier zit ik zelf ook naar te kijken om het zadel 1-2cm hoger te laten maken en hoger aan de voorzijde etc met in mijn geval rood stiksel.

Bagster Configurateur de selle
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan