Kawasaki versys 650 deel 4

Deutsche Gründlichkeit....

Overigens heb ik met hun webwinkel enkel goede ervaringen gehad.

Waarom bestel je de spullen niet online, pas je ze zelf op je motor en zend je de boel weer gratis terug, indien het je niet bevalt ?

Je hebt je geld razendsnel terug...


heb ik gisteren avond al grommend gedaan maar dan niet bij louis.de , heb het hele spul bij sw motech zelf besteld , alleen de zwarte topkoffer was niet meer voorradig tot week 26 , maar die heb ik dan gevonden bij MLM parts in nederland . Gisteren rond 20.00u besteld bij mlm en deze middag om 13.00u geleverd voor mijn deur in Belgie , ikke happy *O* .
nu nog wachten op de levering van sw motech zelf , ze beloven de levering op 1 tot 3 werkdagen , effe afwachten dus . Ben alles bij elkaar 2300€ kwijt aan de complete bagage set plus bijhorende accesoires voor erop
 
hier eindelijk wat sfeerbeelden van de 3daagse in luxemburg. hier de eerste tankstop voor de 2 dorstige machines die mij vergezelde naar luxemburg de versys moest natuurlijk pas na 500km getankt worden :} :9
full
 
Laatst bewerkt:
Hier staat de versys na een week ook weer voor de deur,

Over de route:

Eifel: Op zondag echt erg druk, en super veel weten zijn afgesloten voor motoren in het weekend. De doorgaande wegen zijn mooi, maar het asfalt op de kleinere wegen (die ik toch graag opzoek) is echt dramatisch slecht.

Vogezen: erg mooie wegen, ook de kleinere wegen zijn hier gewoon super strak. De wegen op de grotere cols (boven de 1000 meter) zijn vaak wat drukker, want hier gaan zelfs bussen met toeristen naar boven. De kleinere cols heb ik vaak kilometers lang de weg voor me alleen. erg mooi!
Qua hotels/restaurants wel moeilijk.

Zwarte woud: De doorgaande wegen zijn heerlijk glooiend en mooi qua asfalt, je kunt hier urenlang bochten draaien tussen de 70 en 120 kmh. Echter als ik ook hier wat meer de kleine wegen opzoek is de asfalt kwaliteit dramatisch. Valt me echt tegen voor Duitsland. De B500 heb ik helemaal voor me alleen en is natuurlijk prachtig, hij daagt wel erg uit om steeds harder te gaan, dus ik moet mezelf wel inhouden en vertellen dat ik toch heel thuis wil komen.

Sauerland, duidelijk minder bergen en meer heuvels, nauwelijks haarspeldbochten maar meer glooiende route over de heuvels, prima als afwisseling op weg naar huis, maar het kan echt niet op tegen de andere gebieden. Wel redelijk goed asfalt en de drukte op zaterdag valt me mee. Alleen rond winterberg / altastenberg erg veel andere motoren, ook in grote groepen die niet opschieten.


De versys en ik zijn echt dikke vrienden geworden, de Versys doet geen slag verkeerd en laat zich super makkelijk hanteren, een paar zaken die me opvielen:
> De versys laat zich zelfs in snelle bochten makkelijk corrigeren en bijremmen zonder zich direct op te richten.
> De versnellingsbak is er wel 1 van het lompere soort. Je moet hem echt stevig in de versnelling duwen, een klein tikje met de teen is vaak (zeker bij terug van 3 naar 2 ) niet genoeg.
> Verbruik blijft steeds boven de 1 op 20, die actieradius van 350 km is wel erg prettig.
> Zithouding blijft ook met meer dan 8 uur per dag prima!
 
ja wij ook. gaan we daar samen staan of zijn jullie met meerdere motorrijders en willen jullie apart staan?
 
ja wij ook. gaan we daar samen staan of zijn jullie met meerdere motorrijders en willen jullie apart staan?

We zijn met 2. Waar we de tent neerplempen is altijd een beetje van hoe het uitkomt. Ik vrees dat elkaar opzoeken om samen te staan wat lastig wordt.
Maar mocht je ons spotten bij aankomst, ik op de zwart-groene Versys en mijn maat op een blauwe BMW F800R.
 
Dan had ik liever een buitenthermometer en koelvloeistoftemp meter gezien. Vind de gear indicator nutteloos gebruik allez ik bedoel kijk er zelden naar je voelt en hoord toch in welke versnelling je zit. Hopelijk bij de volgende gen.
 
Ben ik niet met je eens.... wanneer je het voelt of hoort dat je in een te hoge versnelling zit, ben je de motor reeds onnodig aan het belasten...

Ik vind de versnellingsindicator een nuttig accessoire, maar ik mis ook wel de koelvloeistoftemperatuurmeter (prima woord voor Wordfeud !).... nu is het wat gokken of de motor echt warm genoeg is om aan het gas te lurken...
 
Ik had ook liever een koelvloeistof temp. meter gezien, maar helaas...
Ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n ding die in het dashboard past waar nu de accesoire plug en versnellings indicator zitten, maar nog niks gevonden
 
Terug
Bovenaan Onderaan